DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 21. hétfő

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

Újonc csapaté és pilótáé a pole az F3-ban, félig újoncé az F2-ben

Miközben a Formula-1-ben a két szabadedzés napja volt a pénteki, az idéntől újra kéz a kézben szereplő F2-ben és F3-ban már az időmérőt futották. A Formula-3 kvalifikációjára a két F1-es gyakorlás között került sor, és ahogy a nevelősorozattól megszokhattuk, tartogatott némi váratlan eseményt. 2022-ben érkezett meg a szériába a Van Amersfoort Racing, és a vasárnapi főfutamról döntő etapot meg is nyerték, a szintén újonc Franco Colapinto révén. Az argentin pilóta az F3-ban már rutinosnak számító Roman Staneket előzte meg, a harmadik pedig szintén egy újonc lett, az indiai Kush Maini.

A Formula-2 időmérője piros zászlóval indult, miután Ayumu Iwasa a kivezető körben kicsúszott a pályáról. Miközben az újraindítás után a két Red Bull-növendéknek, Dennis Haugernek és Jüri Vipsnek volt egy forró pillanata, amikor a bokszutca bejáratánál félreértették egymást, két holland csapat, az MP Motorsport és a Van Amersfoort Racing vívta a harcot az első helyért, amit végül egy harmadik nevető fél, Jack Doohan happolt el. Doohan első teljes szezonját tölti a Formula-2-ben, így tulajdonképpen újoncnak számít, ám a tavalyi szezon végén már szerezhetett két versenyhétvégényi tapasztalatot. 

Mindkét széria a sprintfutammal folytatódik szombaton.

Hamilton rövidesen maga mögött hagyja az F1-et?

Lewis Hamilton már kifejtette, hogy egyelőre úgy érzi, nem szeretne 40 éves kora felett száguldozni. Többek szerint sem tervez hosszútávra a brit klasszis: Karun Chandhok is úgy véli, a hétszeres világbajnok lassan befejezheti versenyzői pályafutását, így nyilatkozott az Express Sportnak: „Személyes meggyőződésem, hogy ez lehet az utolsó Mercedes szerződése.”

A Sky Sports szakértőjének véleménye alapján már csak azért is sanszos, hogy a többszörös bajnok befejezi, mert inkább a pályán kívüli kötelezettségeire akar nagyobb hangsúlyt fektetni: „Az elmúlt két-három évben megmutatta, hogy több sporton kívüli projektet is képes bevállalni. Mondhatjuk, ő egy aktivista, plusz ezen kívül sok más egyébbel is foglalatoskodik.” 

A lassan minden rekordot megdöntő ászt a következő szezon végéig köti a szerződése az Ezüst Nyilakhoz, ekkor a 38. életévét fogja taposni. Az elmúlt években a fő kezdeményezője volt olyan projekteknek, amelyek a sokszínűséget támogatják, ilyen a Hamilton Bizottság, vagy akár a Mission 44 jótékonysági alapítvány. Az indiai exversenyzőnek ennek kapcsán vannak információi: „Rengeteg hozzá kötődő mozgalom van, decemberben volt szerencsém találkozni a Mission 44 néhány figurájával, hogy belelássak, mire készülnek, s vannak terveik a jövőre vonatkozóan. Ez káprázatos” – mondta Chandhok.

hamilton-bahrein-ruha-dppi

Írta: Varga Dávid; Fotó: DPPI

Vettel előtt egy másik pilóta is kiállt a béke mellett

Továbbra is háborús helyzet uralkodik Ukrajnában, ezért a pilóták a bahreini teszt előtt közösen igyekeztek felhívni a békére a figyelmet, Sebastian Vettel pedig megváltoztatta szokásos sisakfestését. A négyszeres világbajnok sisakját az ukrán zászló díszitette a szezonnyitó előtti utolsó háromnapos teszten, ám nem ő az első F1-es pilóta, aki ilyen módon próbálta a békét hirdetni. 1995-ben Gerhard Berger is így tett a Ferrari pilótájaként. Az osztrák pilóta akkor az Európa Nagydíj hétvégéjén használt egy különleges dizájnt, amin a „Nincs háború a világon” felirat volt olvasható a sok-sok zászló között. Az Aston Martin német versenyzője vélhetőleg a Bahreini Nagydíjon is használta volna az említett festést, de sajnos ki kell hagynia az idei első futamot

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

GP CORNER (@gp_corner) által megosztott bejegyzés

Hamilton: Pénzbírságot fogok kapni a gála miatt

Emlékezhetünk rá, hogy a 2021-es világbajnoki kudarc utózöngéjeként Lewis Hamilton teljes hallgatásba borult, és nem ment el az FIA év végi díjátadó ünnepségére. Ezzel gyakorlatilag a sportszabályzat ellen vétett, amely előírja, hogy a Formula-1 első, második és harmadik helyezettjének kötelező megjelennie.

„Valamilyen pénzbírságot fogok kapni a gála miatt” – árulta el a Formula.hu részvételével zajló pénteki sajtótájékoztatón Bahreinben Hamilton, aki nem sokkal korábban az FIA elnökével, Mohammed ben Sulayemmel találkozott. A hétszeres világbajnok nem fogja sajnálni a csekk befizetését, mivel megbeszélték, az összeg jó célra megy: „Együttműködtünk annak érdekében, hogy a pénz biztosan hátrányos helyzetű fiatalokhoz kerüljön, és a motorsport mérnöki területére való bejutásukat szolgálja.”

Hamilton egyben üdvözölte Ben Sulayem kinevezését a szövetség elnöki posztjára – az emírségekbeli szakvezető jó ismerőse: „Régesrég találkoztam először Mohammeddel, egy dubaji eseményen. Jó látni ebben a pozícióban, megint csak a diverzitást segíti elő, amelyért küzdünk” – mondta.

Vissza a gyökerekhez: újra sárgába borult Hamilton sisakja

Nem sokkal a szezonnyitó Bahreini Nagydíj első szabadedzése előtt mutatta be a nagyvilágnak 2022-es sisakfestését Lewis Hamilton: az előző évekkel ellentétben a karrierje korábbi szakaszának meghatározó színe, a sárga dominálja a dizájnt. „Erre az évre ki akartam mutatni a kötődésemet a kezdetekhez. Noha nagyon szeretem a lilát és a feketét, a sárga a történetem része. Ugyanolyan eltökéltséggel, motivációval és szenvedéllyel vágok neki ennek a szezonnak, mint a gokartos években” – írta a közösségi oldalain a Mercedes-pilóta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Az F1 mellett az F2-ben és az F3-ban is egy Red Bull-festésű autó viseli az 1-es rajtszámot

Nemcsak Max Verstappen Red Bullján virít majd 2022-ben az 1-es rajtszám: a cég festését a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is egy nagy 1-es egészíti majd ki. Az F2-ben Dennis Hauger a Prema autójára ragasztotta rá ezt, az F3-ban pedig Jonny Edgar "viselheti" majd a számot - természetesen mindketten az energiaitalosok juniorprogramjában kapnak szerepet.

275973370_2410345232455778_1629272345075719456_n

Így újulnak meg az F1-es tv-közvetítések grafikái

Megszokhattuk, hogy a Formula-1-ben néhány évenként megújulnak (hasonlóan a főcímhez) a közvetítésben látható feliratok és grafikák. Dean Locke, az F1 közvetítésekért és médiáért felelős igazgatója az Autosportnak elmondta: úgy döntöttek, a legújabb frissítés időpontja essen egybe a 2022-es új szabályok és új autók érkezésével, így az idei évben már némileg megújult dizájnt láthatunk az edzések és a versenyek során. Megújul a baloldali sáv, amelyen az aktuális állást követhetjük mindig figyelemmel, de némileg változik a különböző zászlójelzések grafikája, nem beszélve a futam előtti rajtrács-animációt – íme, néhány minta ezekről a FOM jóvoltából:

f1-grafika-1

f1-grafika-3

f1-grafika-4

f1-grafika-2

Fotók: FOM; Forrás: Autosport

Előrelépők és visszaesők: ki mozog a legtöbbet a mezőnyben?

A Formula Podcast legutóbbi adásában 13+1 kérdés mentén fogalmaztunk meg jóslatokat a 2022-es szezonra vonatkozólag, s többek között arra is megpróbáltunk válaszolni, hogy mely csapatok mozdulnak el a legjobban tavalyi helyezésükhöz képest a konstruktőri tabellán? Nem értettünk egyet egymással, hárman három különböző csapatot jelöltünk meg, kedves hallgatóink pedig egy negyediket választottak. A nagy szezon eleji jósda e szakaszát meghallgathatod 28:22-től, persze nagyon erősen ajánljuk az egész adás elfogyasztását is!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

WEC: Az Alpine-é a sebringi pole, a Toyoták csak a 4. és 7. helyen

Csütörtök este rendezték az Endurance-vb szezonnyitójának, a Sebringi 1000 mérföldes versenynek a kvalifikációját. Az időmérőn visszaigazolódott az edzéseken látott forma: Nicolas Lapierre 1:47,407-es ideje révén az Alpine zsebelte be a rajtelsőséget. Ezzel több mint egy másodperccel múlta felül a francia a #708-as Glickenhaust. A Toyota ellenben nem szerepelt túl jól: a Brendon Hartley által vezetett #8-as hiperautó elé még az LMP2-kategória legjobbja, az AF Corse Oreca is megelőzte Nicklas Nielsennel a volánnál, így csak a negyedik rajthelyet kaparintották meg, míg a vb-címvédő testvérautó, a #7-es csak a hetedik pozícióból indulhat Jose Maria Lopezzel.

A GTE Pro kategóriában a Porschék taroltak, a pole a Michael Christensen, Kevin Estre fémjelezte duóé lett, míg a GTE Amban a #98-as Aston Martin volt a leggyorsabb. A sebringi futam magyar idő szerint pénteken 17 órakor startol, s az Eurosport 1 teljes hosszában élőben közvetíti.

alpine-wec-pole

A Chrome-logó tényleg megjelent a McLaren kerekein

A korábbi híreknek megfelelően a McLaren szerdán hivatalosan is bejelentette, hogy több évre szóló partneri szerződést kötött a Google cégével. Ennek értelmében a keresőóriás termékeit is hirdetni fogják, így például a Chrome névre hallgató böngészőt, melynek ikonikus emblémája a csapat által először közzétett képen az MCL36-es kerékborításain tűnt fel. A wokingiak nemrégiben már egy valódi fotót is posztoltak erről a közösségi médiában, melyhez az alábbiakat fűzték hozzá: „Hé Google! Mutasd meg nekem a Chrome kerekeket egy F1-es autón” – írták viccesen a bejegyzés alá.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Így dobolja el az F1 főcímdalát egy magyar fiú

Kedves olvasóink olykor nagyon különleges dolgokat küldenek el részünkre, melyeket természetesen igyekszünk megosztani mindenkivel. Ezúttal egy tehetséges dobos, a 10 esztendős Bakacsi Bence videója kerül bemutatásra, melyben a Formula-1 főcímzenéjére játszik. Bence a világhírű olasz dobos, Andrea Vadrucci feldolgozását adja elő, és édesanyja szerint a fiatalember nagy vágya, hogy mindezt a Magyar Nagydíj előtt vagy a sportághoz köthető egyik promóciós eseményen is megtegye. A felvétel a képre kattintva tekinthető meg.

 

Onboard felvétel: ilyen egy kör a felújított spái pályán

Az utóbbi hónapokban több átalakítást is végrehajtottak a Formula-1-es Belga Nagydíjnak is otthont adó ikonikus helyszínén, hogy az biztonsági szempontból alkalmas legyen akár motorversenyek megrendezésére is (júniusban a kétkerekűek Endurance-világbajnoksága fut ott 24 órás versenyt). Emiatt több bukótérbe visszakerült a sóderágy, de egyéb változtatásokat is kiszúrhatunk a spái pálya által feltöltött onboard felvétel során:

Videó: íme, az F1 megújult intrója

Amióta a Liberty Media átvette a Formula-1 irányítását, minden szezonra átesett néhány változtatáson a közvetítések elején bejátszott intro. Idén sincs ez másként – ismerős dallamok, átalakuló mezőny és az új 2022-es autó az eddiginél némileg hosszabb főcímben:

Életük versenye: A 2022-es mezőny tagjainak legjobb eredménye

Minden 2022-es F1-es versenyző legjobb eredménye – ezt a címet viseli a Formula-1 YouTube-válogatása. Yuki Tsunoda Abu Dhabiban elért negyedik helye, Mick Schumacher hungaroringi 12. pozíciója, Esteban Ocon és Pierre Gasly egyetlen győzelme tűnik fel többek közt a válogatásban. Lewis Hamilton 103 vagy Sebastian Vettel 53 győzelme azért nem szerepel egyesével, az ilyen esetekben mindig a legutolsó siker jelenik meg. A videó ide vagy a fotóra kattintva indul el:

A tervezett 23 helyett 24 verseny is lehet idén

A Formula Podcast legutóbbi adásában 13+1 kérdés mentén fogalmaztunk meg jóslatokat a 2022-es szezonra vonatkozólag, melyek között egy-két merész vállalás akadt, mint például az, mely szerint a háború miatt kieső Szocsit nem egy, hanem rögtön két helyszín pótolja majd – hogy mi vezethet ehhez, meghallgathatod 01:09:55-től, persze nagyon erősen ajánljuk az egész adás elfogyasztását is!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Videó: Már pályán a WEC mezőnye

A sebringi 1000 mérföldes versennyel veszi kezdetét a napokban az Endurance-világbajnokság 2022-es idénye. Szerdán már szabadedzéseket rendeztek a mezőny számára: az első tréningen a Glickenhaus, a másodikon az Alpine volt a leggyorsabb a Hypercar kategóriában. Az időmérőt csütörtök éjszaka, magát a versenyt pedig magyar idő szerint pénteken 17 órától rendezik – hangolódásképp néhány mozgóképes felvétel a szerdai edzésekről:

Három szakaszon nyílhat a DRS Bahreinben

A hétvégén végre megkezdődik a Formula-1 2022-es idénye, melynek első állomása Bahrein lesz. A csapatok már az előző héten is itt tartózkodtak a szezonnyitó előtti utolsó háromnapos teszt miatt, ahol természetesen a DRS hatását is volt lehetőségük elemezni az új szabályok szerint épült autókon, ám élesben csak most használhatják először. Az F1 hivatalos oldalának információi szerint a korábbiakhoz hasonlóan idén is három DRS-zóna lesz érvényben, ami ezen a pályán már lassan megszokottá válik. Ennek megfelelően ezúttal is a célegyenesben, a 3-as és a 4-es, valamint a 10-es és a 11-es kanyarok között nyitjatják a hátsó szárnyat a pilóták.

Jakarta utcáin tartott bemutatót a MotoGP

25 esztendő után tér vissza Indonéziába a MotoGP, ennek apropóján pedig a szervezők igyekeznek minél jobban kiszolgálni a rajongókat. A mezőny tagjai szerdán az ország fővárosának utcáin motoroztak végig, a helyi szurkolók legnagyobb örömére, az eseményről pedig több fotó és egy rövidebb videó is kikerült a gyorsaságimotoros-világbajnokság hivatalos Instagram-oldalára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A 2000-es évek festései az idei autókon is jól mutatnak

A rajongók és a népszerű dizájnerek néha egészen különleges alkotásokat adnak ki a kezükből. A közösségi médiában ennek köszönhetően az utóbbi néhány évben rengeteg koncepciót láttunk a 2022-es autókkal kapcsolatban, most pedig itt egy újabb látványos elképzelés. Ezúttal az autósportos körökben jól művész, Sean Bull mutatta meg, hogyan mutatna a Williams, az Arrows, a BAR-Honda, és a Benetton egykori festése az idei versenygépeken.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sean Bull Design (@seanbulldesign) által megosztott bejegyzés

1-től 77-ig: Kis rajtszámhatározó

Bár manapság valószínűleg kevesen azonosítják az F1-es versenyzőket rajtszámuk alapján futam közben, azért nem árt tisztában lenni az egyes versenyzők választott számával. Az F1 Twittere össze is gyűjtötte őket egy csokorba a Max Verstappen által felvett 1-estől Valtteri Bottas 77-eséig, ügyelve a csapatonként eltérő dizájnra is.