DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek

Raikkönen felesége balettozni küldte Hamiltont

Ahogy arról beszámoltunk, Lewis Hamilton meglehetősen feldúlt volt a Brit Nagydíj után, hiszen a rajtnál elvesztette az első helyét, majd nem sokkal később Kimi Raikkönennel ütközött, az eset nyomán pedig a 18. helyről kellett felzárkóznia. Hamilton a futamot követően arról beszélt, hogy ez talán már "taktika" a Ferrari részéről, amit természetesen a Scuderia pilótái elutasítottak, majd jött a meglepő kiosztás...

"„Ha úgy sírsz, mint egy lány, amikor veszítesz, akkor menj balettozni!” – írta közösségi oldalán Minttu Raikkönen, Kimi Raikkönen felesége.

 

Korábbi F1-es McLarent vezethet az USA Nagydíj előtt Mario Andretti

Nem akármilyen élményben lesz része az őszi austini versenyhétvégén Mario Andrettinek: Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója a Twitteren posztolt róla, hogy megállapodtak az 1978-as világbajnokkal arról, hogy „kipipálják a bakancslistája egyik elemét”, s az USA GP előtt egy korábbi F1-es McLarenbe ülhet be. A legendás versenyző ugyan már 82 éves, de még manapság is gyakran beül a kétüléses IndyCar-versenyautóba. Andretti egyébként sosem versenyzett a wokingi istálló színeiben – ellentétben fiával, Michaellel, aki 1993-ban néhány futamot teljesített velük.

Félig új autóval állhat elő Barcelonában az Aston Martin

Túlzás lenne azt állítani, hogy a sikerekről szólna az Aston Martin számára a 2022-es Formula-1-es idény: bár Imolában kettős pontszerzésnek örülhettek néhány hete, ezt leszámítva nem igazán villogtak és inkább a sereghajtók közé tartoztak, így a vb-tabellán is csupán a kilencedik helyet foglalják el. A jelek szerint azonban nem nyugodnak bele a rossz formába az alakulatnál: Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport elismert szakírója arról számolt be, hogy értesülései szerint komoly fejlesztések zajlanak a háttérben az Astonnál – olyannyira, hogy „félig új” autóval rukkolhatnak elő a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon.

Schmidt szerint Andy Green technikai igazgató meggyőződése, hogy több rejlik az AMR22-esben, mint amit eddig kihoztak belőle, ugyanakkor az újítások révén szemmel láthatóan is megváltozhat a versenygép: nem kizárt, hogy a Ferrariéhoz hasonló szélesebb oldaldobozokkal állhatnak elő. A szakíró szerint kérdéses, hogy a fejlesztésekkel elkészülnek-e időben Barcelonára vagy csak egy héttel később, Monacóban vetik be őket, de az sem kizárt, hogy csak az egyik pilóta kapja majd meg a „B autót” a Circuit de Catalunyán az alkatrészhiány miatt.

aston-miami-f1-dppi

Kilenc éve ezen a napon: Alonso utolsó (?) F1-es győzelme

2013. május 12-én rendezték a Spanyol Nagydíjat, amely a mai napig Fernando Alonso utolsó F1-es győzelmének számít. A Ferrari spanyolja az ötödik helyről rajtolva, szép manővereket bemutatva tudott nyerni Kimi Raikkönen és csapattársa, Felipe Massa előtt. A futam összefoglalója ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

alo-2013

fotó: dppi

Tovább gyorsulhat Barcelonára a Red Bull

A holland De Telegraaf szerint tovább zajlik a súlycsökkentés a Red Bullnál, a szezon elején még felesleges kilókkal küzdő autót folyamatosan fogyasztja a csapat. Ehhez csatlakozott most dr. Helmut Marko, a csapat főtanácsadója is, aki az F1-Insidernek elárulta: Barcelonában ezt a projektet befejezik, így ott még az eddiginél is gyorsabbak lehetnek.

"Megérkeznek az új alkatrészeink, amelyekkel végre elérjuk az ideális súlyt az autóval. Eddig elég messze voltunk a 798 kilogrammos határtól" - mondta Marko. A De Telegraaf szerint egyébként három-öt kilogrammot sikerült még leferagni az autó súlyából, a Red Bull pedig ezzel válaszolhat Mattia Binotto Ferrari-főnök azon kijelentésére, hogy nekik nincs pénzük a költségsapka alatt a folyamatos fejlesztésre, előbb-utóbb a Red Bullnak is meg kell állnia...

rb_2

fotó: dppi

„Gokarttal még elmenne, de F1-essel…” – nem szerették meg a versenyzők Miami sikánját

A versenynaptár legújabb pályájának legtöbbet kifogásolt pontja a 14-15-ös kanyarkombináció volt (ahol Carlos Sainz és Esteban Ocon is balesetezett). A pilóták nem zárták szívükbe a sikánt, ahogy a dobogósok sajtótájékoztatóján feltett körkérdésre kapott válaszokból is kiderül:

Carlos Sainz: „Az autók jelenlegi generációjával, melyek nehezek és szélesek, olyan érzés, hogy szerencse kell, hogy be tudjuk venni ezt a sikánt. Néha furcsa szögben fordulunk és nagyot pattog az autó. Egyszerűen természetellenes kanyar.”

Max Verstappen: „Gokartban egész jó sikán lenne, de nem egy F1-es autóval. Túl hosszú, túl széles, túl merev és rettentő nehéz, az a kis rázókő nem erre való.”

Carlos Sainz: „Nekem igazából tetszett a sikán, de ha az akció a cél, akkor valami jobbat kell kitalálni, mert követni nem könnyű azon a szakaszon.”

Már most megnyitották a Spanyol Nagydíjat – Sainz jelenlétében

Bár a nagydíjhétvége csak május 20-22-re esik, már ezen a héten megtartották a verseny nyitórendezvényét, ami a gyakorlatban két sajtótájékoztatót takart: egyet szerdán a barcelonai Tibidabo hegyen, csodás panoráma előtt, egyet csütörtökön Madridban, ahol Carlos Sainz is megjelent.

Testvérpár vezeti a TCR világ- és Európa-kupát

Kiválóan kezdték a Girolami fivérek 2022-es szezonjukat. A Münnich Motorsport argentinja, Nestor Girolami hétvégén az első futamot nyerte Pauban, összesítésben pedig 49 pontot szerzett, amellyel a WTCR-tabella első helyén áll csapattársa, a 42 pontos Esteban Guerrieri előtt.

A TCR Europe szezonja egy héttel korábban, Portimaóban startolt. A Comtoyou PSS Racing Audiját vezető Franco Girolami a második futamon győzedelmeskedett, 68 pontot szerzett a hétvégén, míg a második legeredményesebb Jack Young 59 egységet. Így jelenleg az argentin testvérek állnak a bajnoki vezető pozícióban mindkét szériában – a TouringCarTimes szakoldal szerint még sosem fordult elő, hogy két nagy túraautós szériában testvérek vezessék a bajnokságot.

A lapnak Franco Girolami elmondta, szerinte Nestor, Nestor szerint viszont ő a gyorsabb. Számos versenyen indultak már együtt, a különbség pedig sosem volt egy-két tizednél nagyobb: a kisebb Girolami vágya, hogy a WTCR-ben is összemérhessék tudásukat.

Az egyenesekben nyerheti meg a bajnokságot a Red Bull

Az egyenesbeli tempót látja eddig döntő faktornak a világbajnoki csatában Martin Brundle: a Sky Sports F1-es szakértője szerint ez a terület az, amelyen eldőlhet a vb-cím, hanem válaszol a Ferrari.

"Charles Leclerc és a Ferrari kombinációja Miamiban is a leggyorsabb volt egy körön és elégnek bizonyult ahhoz, hogy megszerezze a pole-pozíciót. Viszont ismét nem volt válaszuk a Red Bull bámulatos egyenesbeli tempójára DRS-sel és anélkül sem. Hacsak nem tudják megoldani ezt a problémák kevesebb légellenállással nagy sebességnél, akkor ezzel fogja megnyerni a világbajnoki címet a Red Bull. Leclerc éretten vezetett, de most nem tudott visszatámadni, ahogy Bahreinben tette korábban, Verstappen és Perez pedig a komfortzónán belül vezethetett, kímélhették a gumikat a kanyarokban, mert tudták, hogy az egyenesben kockázat nélkül behozzák majd az időt" - mondta Brundle.

pf2_18

fotó: dppi

Alig támogatják, két év múlva mégis jönne az Andretti–Renault

A Miami Nagydíjat a helyszínen végigkövető Mészáros Sándor nem csupán a pályán zajló eseményekkel foglalkozott Floridában, hanem megpróbálta a lehető legtöbb információt begyűjteni az esetlegesen érkező új amerikai alakulatról. Hogy mit tudott meg a paddockban, kiderül a Formula Podcast legújabb adásából, 39:27-től.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Podcast, MotoGP, Rali, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu több mint 150 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - A már lassan két éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

Formula.hu Rali - Legújabb csoportunk! Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához!

Schumacher öklelése, Oconék balesetei – a legjobb onboard felvételek Miamiból

Természetesen az újonnan debütált nagydíjhétvége legjobb belső kamerás felvételeiből sem maradhatott el az összeállítás, a készítőknek pedig ismét volt miből válogatni csaták és balesetek terén egyaránt – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-miami-video

Barcelonában bemutatkozik a másik F1-es versenyigazgató

Miután Michael Masit leváltották a versenyigazgatói posztból a tavalyi szezonzárón történteket követően, az FIA úgy határozott, hogy két személyt bíz meg a feladattal a 2022-es idénytől kezdődően. Az első öt futamán egyaránt Niels Wittich töltötte be ezt a pozíciót, a Motorsport.com információi szerint azonban a soron következő Spanyol Nagydíjon Eduardo Freitas is bemutatkozik ebben a szerepben.

A főként a WEC-ből ismert szakember a tervek szerint Barcelonában és Monacóban is versenyigazgató lesz, míg Wittich ezen a két helyszínen helyettes szerepkört fog betölteni (az FIA terve eleve az, hogy a két szakember egy csapatot alkotva dolgozzon, csak Freitasnak sokszor adódik kötelessége az Endurance-vb-n – ahogy ez lesz majd a helyzet a júniusi Azerbajdzsáni Nagydíj esetén is, amely a Le Mans-i 24 órással ütközik).

freitas-fia-f1-dppi

Mini Miamiban is Verstappen nyert

Megérkezett az első Miami Nagydíj Mini-összefoglalója. 

22 éves lett a mezőny 22-ese

Ma ünnepli születésnapját a Formula-1-es mezőny legfiatalabb tagja, Yuki Tsunoda. Csapata, az AlphaTauri manga stílusú poszttal köszöntötte a japánt.

Újra meztelenkedett Valtteri Bottas

A Miami Nagydíj után az Alfa Romeo finnje a coloradói Aspenbe utazott, ahol megmártózott egy hegyi patakban – úgy, ahogyan világra jött, nem első alkalommal mutatva meg a nagyközönségnek pucér hátsó felét. Akit a korhatár nélküli verzió is érdekel, a versenyző Instragramján csodálhatja meg.

Két autó is nemzeti színekbe borul az Indy 500-on

Az amerikai zászlót festik fel az AJ Foyt Racing 11-es számú versenygépére a legendás versenyen, melyet JR Hildebrand vezethet majd. Ennek oka, hogy a csapat jótékonykodni szeretne régi partnerükkel, az ABC Supplyvel közösen, ezért a Homes For Our Troops nevű non-profit alapítvány segítségével május 21-30 között várják az adományokat, melyeket a szolgálat közben megsérült veteránok számára ajánlanak majd fel. A céljuk, hogy a kampány időszaka alatt gyűjtsenek legalább egymillió dollárt.

Nem ők az egyetlenek viszont, akik nemzeti színt visznek egy autóra. Rinus VeeKay 21-es számú gépét ugyanis az Ed Carpenter Racing szinte teljesen narancssárgára festi, valamint a holland zászló is megtalálható lesz majd rajra. VeeKay holland származású, a fiatal pilóta pedig a BitNile Holdings támogatását élvezheti, így ő határozhatta meg a dizájn alapvető elemeit.

Charles Leclerc már a Török Nagydíj óta kiváló formában van

A tavalyi török futam óta elképesztően stabil teljesítményt nyújt a Ferrari monacói pilótája. Leclerc a Miamiban elért második helyével már zsinórban a 12. olyan versenyét teljesítette, melyen a pontszerzők között zárt. A 2021-es év utolsó szakaszában a negyedik hely volt a legjobb eredménye, idén viszont mindössze egyszer fordult elő, hogy nem az első vagy a második pozícióban fejezte be az adott futamot.

Versenyző licenszet sem váltott ki eredetileg az idei évre Nagy Dani

Az Autósport és Formula Magazin stúdióvendége két nappal a WTCR pau-i szezonnyitója után Nagy Dániel volt, aki bevallotta: 2022-ben nem tervezett egyetlen szériában sem versenyezni, gyakorlatilag minden előzmény nélkül érte Zengő Zoltán felkésére a WTCR teljes szezonjára röviddel az első verseny előtt. Ennek az ajánlatnak nem tudott nemet mondani – a megállapodás nyélbe ütésétől alig tíz napja volt az első versenyig, hogy a versenyzői engedélytől a versenycipőig mindent elintézzen, majd egyetlen tesztkör nélkül üljön be a versenyhétvégén a Zengő Cuprába. A teljes beszélgetést az AFM júniusi adásában mutatjuk meg a Spíler TV-n.

Az FIA elkerülné a Le Mans és az F1 ütközését

A múltban már több alkalommal is előfordult, hogy ugyanazon a hétvégén rendezték meg a WEC kiemelt eseményét, a Le-Mans-i 24 órást, és a Formula-1 egyik versenyét, ám a Nemzetközi Automobil Szövetség elejét venné ennek a jövőben. Erről nemrégiben az elnökhelyettes, Robert Reid beszélt a Motorsportnak, aki elárulta, különösen jövőre szeretnének változást elérni, mivel akkor lesz a legendás hosszútávú verseny 100. születésnapja.

„Ez egy jó lehetőség számunkra, hogy azt mondjuk, jövőre ne legyen ütközés, és ennek normává kellene válnia. Támogatnám, hogy ne legyen összecsapás, általában, és konkrétan a jövőre nézve is. A WEC úgy működik, ahogy az összes bajnokság az F1 kivételével, ahol a promóter tesz javaslatot a naptárra, és az FIA-n múlik, hogy elfogadja-e vagy sem. A Formula-1 kicsit más, mert nagyjából ők döntik el, hogy milyen legyen a naptár” – mondta Reid.

Így készült az Alpine különleges festése Miamiban

Egyedi dizájnt kaptak az Alpine keréktárcsái, melyek az idei szabályokkal együtt tértek vissza az F1-be. A francia alakulat Miamiban nagyszerűen hasznosította ezt a felületet, mivel a helyszínre jellemző színekkel és elemekkel díszítették fel. Az alábbi videón magát a munkafolyamatot láthatjuk.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés