Horrorisztikus rajtbaleset a WTCR első futamán
https://formula.hu/parc-ferme/18842
A két Volkswagen megőrizte a vezetést a rajtnál, a Vila Real-i pálya első igazi kanyarjában azonban összeütköztek Michelisz Norbert előtt - Robert Huff nekikoccant Mehdi Bennaninak, a marokkói autója a levegőbe emelkedett, maga alá gyűrve Huff gépét. Bennani kapcsán bordatörést emlegettek, a pilótát mindenesetre mentő vitte el a helyszínről.
Michelisz Norbert Hyundai-a is megsérült, azonban a magyar pilóta tovább tudott menni - persze kérdés, hogy tudja-e folytatni a versenyt.
A horrorisztikus jelenetsor után valódi torlasz keletkezett a pályán, többen is összeütköztek, a versenybíróság pedig természetesen azonnal megszakította a futamot. Kérdés, hogy ha lesz-e egyáltalán, mikor lesz folytatás, a romhalmazt elnézve azonban nem valószínű, hogy fél órán belül.
Thed Björk a futam után elmondta, hogy Bennani autója az ő gépe felett is átbucskázott - a WTCC tavalyi bajnoka hozzátette, hogy a marokkói valószínűleg megsérült, maga pedig a szélvédőn keresztül menekült ki a Hyundai-ból.
A minimális sérülést szenvedett autója mellet Tom Coronel azt nyilatkozta, hogy életében még látott ekkora balesetet: Huff autójának elejéből semmi sem maradt, többen nem tudtak kiszállni, mert nem tudták kinyitni az autók ajtaját a torlasz miatt.
„Egyértelműen egy igazi karakter vagy” – így búcsúzik Steinertől Magnussen és Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/37271
Szerda este jelentette be a Haas, hogy immár nem Günther Steiner az F1-es csapat főnöke, hanem az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu veszi át a helyét. A hírre a közösségi médiában reagált az amerikai alakulat jelenlegi két versenyzője, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg: mindkét pilóta elsősorban azt emelte ki, hogy Steiner adott lehetőséget neki, hogy visszatérjen az F1-es mezőnybe (a dán 2022-ben a háború kitörése után elküldött Nyikita Mazepin helyére került, míg a német Mick Schumacher váltotta 2023-ra).
„Köszönöm, Günther. Köszönöm, hogy 2017-ben bevettél az utazásba, és köszönöm, hogy 2022-ben újra felvettél a fedélzetre. Egyszerre volt szórakoztató és óriási kihívás mindez – de sosem unalmas. A legjobbakat!” – írta Magnussen a 2022-es interlagosi pole-ját követő ünneplést megörökítő fotó mellé, míg Hülkenberg így fogalmazott: „Köszönöm, Günther. A bizalmadat, a barátságot és a lehetőséget, hogy újra az F1-ben versenyezhetek! Egyértelműen egy igazi karakter vagy. Minden jót!”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Változatlan Hypercar-felállással vág neki a 2024-es WEC-szezonnak a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/37269
Bejelentette két gyári Hypercar-egységének versenyzőit a március elején rajtoló Endurance-világbajnoki szezonra a Ferrari. Az 50-es és az 51-es autót is változatlan trió vezeti majd a 2024-es szezonban: előbbiben Antonio Fuocót, Miguel Molinát és Nicklas Nielsent láthatjuk majd, míg a Le Mans-győztes egységben ezúttal is Alessandro Pier Guidi, James Calado és Antonio Giovinazzi fog vezetni a kilencfutamos évad során.
Lesz egyébként egy harmadik, az AF színeiben indított privát Ferrari is a Hypercar-kategória mezőnyében: itt fog szerepelni Robert Kubica, a két csapattársának kilétét azonban egyelőre nem fedték fel – igaz, jó esély van a néhány hete a vörösök által leigazolt Yifei Ye szereplésére, míg a harmadik hely a 499P-t nemrég tesztelő Robert Svarcmané lehet.
A Daytonai 24 óráson forgatják tovább Brad Pitt filmjét
https://formula.hu/parc-ferme/37268
A 2023-as szezon során több F1-es nagydíjon, többek között a Hungaroringen is feltűnt a képzeletbeli F1-es istálló, az APX GP, amely a Brad Pitt főszereplésével és Lewis Hamilton rendezésével forgatott új filmhez készített jeleneteket.
A friss hírek szerint a következő forgatás viszont nem F1-es futamon lesz, hanem a január második felében rendezendő legendás amerikai versenyen, a Daytonai 24 óráson.
A Racer beszámolója szerint GTD-, tehát nagytúra-autóval, versenyez majd Pitt, és az F1-es forgatásokhoz képest újítás lesz, hogy most tényleges sessionök közben fognak jeleneteket rögzíteni, nem külön dolgoznak majd.
fotó: ATP
Közel 60 kilogramm csokiból építettek F1-es autót – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37267
Ezúttal egy Formula-1-es versenygépet alkotott meg csokoládéból a különleges alkotásairól ismert francia cukrász, Amaury Guichon. A videó leírása a csokiautó a valódi F1-es méretek felének felelnek meg, viszont az alkotás – amely hét napon át, nagyjából 59 kg csokoládéból készült – rendkívül részletgazdagra sikerült (elég csak a szárnyakat vagy a halót megnézni), a végeredmény pedig a vörös festés és a 14-es rajtszám miatt Fernando Alonso ferraris időszakát idézi meg:
Hogyan állnak a magyarok a Dakaron?
https://formula.hu/parc-ferme/37265
Sikeres napot teljesítettek kedden a magyar egységek a Dakar Ralin. A legjobb eredményt ezúttal is a Qualisport legénysége hozta, hiszen a kamionosok között Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László a 13. időt produkálta 40 perces lemaradással. Darázsi Zsolték ugyanitt a 32., Szalai Norberték pedig a 35. helyen zárták a verseny negyedik szakaszát.
A Challenger kategóriában, vagyis a T3-as buggyk értékelésében Lónyai Pál az eddigi legtisztább napját tudta összerakni, hiszen a 24. időeredményt produkálta 52 perc hátránnyal, míg a motorosok között a romániai Gyenes Emánuel a 30. helyre hozta be a KTM-et.
Az összetettben a Qualisport a 16. pozíciót foglalja el a kamionosoknál. Gyenes a motorosok között a 32., Lónyai a Challengerben a 35. helyről várja a folytatást.
Videó: kis híján nézői autóval ütközött a Dakart vezető Yazeed Al-Rahji
https://formula.hu/parc-ferme/37266
A Dakar keddi szakaszán második időt autózó, egyébként a versenyt vezető Yazeed Al-Rahji kis híján egy nézői autóval ütközött, ki is posztolta a közösségi oldalán, hogy az bizony a versenypálya...
A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
A címvédő Nasser Al-Attiyah pedig kis híján egy szemből érkező riválissal ütközött, szerencsére itt is elmaradt a csattanás:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Női pilótát jelentett be a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/37264
A 25 esztendős Carrie Schreiner érkezését jelentette be kedden a Sauber csapata. A német hölgy a kizárólag nők számára létrehozott F1 Academyben képviseli majd a Sauber támogatását élvező Campos Racinget. A motorsportos berkeken belül már most is rendkívül tapasztalt hölgy a tavaly indult széria 15 versenyzőjének egyike volt, akkor megnyerte a második versenyt Zandvoortban.
Két csapat is vitte volna Albont – a Williams nem engedte
https://formula.hu/parc-ferme/37263
Alexander Albon egyértelműen újjászületett a Williamsnél, ahol visszatért a Formula-1-be, s jelenlegi szerződése oda is köti őt, egészen a 2025-ös szezon végéig. A brit-thai pilóta azonban már többször is jelezte, hogy bár jól érzi magát a Williamsnél, de de szeretne a saját karrierjére is gondolni, s úgy érzi, hogy végre valóban készen áll arra, hogy egy élcsapatnál versenyezzen.
Az ESPN arról írt, hogy Albont két csapat is megkereste 2023-ban, hogy idén már náluk versenyezzen, azonban a Williams - a lap állítása szerint - hallani sem akart erről. Ami nem is csoda, hiszen Albon a hátán viszi a grove-i istállót, a csapat tavalyi 28 pontjából 27-et ő szerzett meg.
A thai pilóta - hacsak ki nem vásárolják őt szerződéséből - a Ferrariról minden bizonnyal lemarad, ahol mindkét pilóta szerződése idén fog lejárni, de esélyes lehet a McLarennél Lando Norris pozíciójára és a Mercedes egyik ülésére is, emellett pedig a Red Bullnál sosem lehet tudni, hogy mi jár Dr. Helmut Markóék fejében, ha a pilótáikról van szó.
Fotó: Williams
Fedélzeti kamerás felvételen a Varga Racing Team borulása
https://formula.hu/parc-ferme/37262
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az Africa Eco Race hatodik szakaszán felborult a Varga, Toma páros, de szerencsére egyiküknek sem esett baja, s végül a célba is behozták az autót. Beszámoló és fedélzeti kamerás felvétel a borulásról:
Megkezdődik a monzai F1-es pálya felújítása
https://formula.hu/parc-ferme/37261
Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója már 2023 végén kijelentette, hogy az olasz helyszínek nem állnak jól a jövőt illetően: Imolának az anyagi hátterét kell összerakni, ha maradni akar, Monzának pedig a megbeszélt felújításokat kell végrehajtania – azt is hozzátette, hogy már régen zajlaniuk kellene, de jókora késésben van a projekt.
Az olasz szövetség elnöke, Angelo Sticchi Damiani most bejelentette: megkezdődnek a munkák. Egyrészt a teljes pályát újraaszfaltozzák, másrészt építenek egy új aluljárót és kibővítik a jelenlegieket, felújítják a bokszépületeket, és a lelátók korszerűsítése is megtörténik majd.
A változtatások bejelentését maga Domenicali is üdvözölte, és a tervek szerint már idén júniusban elkészülnek velük – késésre pedig nincs sok idő, hiszen szeptemberben rendezik a pályán az F1-es Olasz Nagydíjat.
Videó: motorossal ütköztek Coronelék a Dakaron
https://formula.hu/parc-ferme/37260
Sok problémával küzdött meg a mai napon Tim és Tom Coronel a Dakar Rali harmadik szakaszán, de a legextrémebb talán az volt, hogy ütköztek egy szemből, váratlanul érkező motorossal. Szerencsére senki sem sérült meg, a motoros végül el is jutott a célig, bár Coronelék szélvédőjét kicsit megviselte az eset...
Csigolyatörése van az újraélesztett Dakar-motorosnak
https://formula.hu/parc-ferme/37259
Nincsenek jó hírek Carles Falconról, a motorosról, aki vasárnap elesett és súlyos sérülést szenvedett a Dakar Ralin. A baleset után újra kellett éleszteni, amit szerencsére sikerült megtenni, de a kórházban komoly sérüléseket állapítottak meg nála.
Csapata, a Twin Trail Racing hivatalos közleményében olvasható az, hogy a motoros ájultan, pulzus nélkül feküdt, de szerencsére újra tudták éleszteni, a kórházban elvégzett további vizsgálatok viszont a C2-es csigolya törését állapították meg, ami sürgős műtétet igényel. Átszállították egy fővárosi kórházba, ahol próbálják kontroll alatt tartani a fejében keletkezett ödémát.
Az esett miatt Falcon csapattársa, Isaac Feliu is visszalépett a versenytől.
Grosjean nem tett le az F1-es Mercedes-tesztről – de már direkt késlelteti
https://formula.hu/parc-ferme/37258
Romain Grosjean azok után kapott ígéretet Toto Wolff csapatfőnöktől és a Mercedestől arra, hogy egy tesztnapot teljesíthet az egyik Formula-1-es autójukban, hogy a 2020-as Bahreini Nagydíjon elszenvedte az emlékezetes tüzes balesetét. A tesztre azonban az azóta eltelt három esztendő során sem tudott sor kerülni – pedig üléspróbán már járt a Mercedesnél az IndyCarban vitézkedő francia.
Grosjean azonban nemrég a GP Racingnek arról beszélt, hogy nem tett le a tesztről, de most már nem is bánná, ha csak akkor történne meg, amikor a szabályok lehetővé teszik, hogy 2022-es vagy az utáni autóval körözzön (az előírások szerint legalább kétéves technikával lehet tesztelni): „Igen, abszolút. Még nem találtunk rá időt – és igen, ez az én hibám. Persze nem is egyszerű, most is 30 versenyhétvégén fogok szerepelni. A 24 futamra panaszkodnak az F1-ben, de nekem lesz 18 az IndyCarban, hét az endurance-ben, öt F1-esen pedig ott leszek a Canal+ stábjában. Szóval nem egyszerű ebbe beilleszteni egy tesztet.”
„Emellett roppant önző módon próbálom addig a pontig késleltetni, amikor már jelenlegi generációs autót tesztelhetnék. De igen, még mindig szeretném ezt, és valahányszor találkozom Totóval, mindig megerősíti, hogy ez meg fog történni. Igen, nagyon klassz újra beülni egy F1-es autóba” – mondta el Grosjean, aki azt is megemlítette, hogy olykor a megégett bal kezében még szokott fájdalmat érezni, de az idő 95 százalékában eszébe sem jut az incidens.
Dakar: Al-Attiyah három keréken ért be a célba
https://formula.hu/parc-ferme/37257
Az utolsó ellenőrző pontnál még vezette a Dakar Rali harmadik szakaszát a címvédő Nasser Al-Attiyah, de a záró harminc kilométeren a negyedik helyig csúszott vissza, és bár csak másfél perccel kapott ki a győztes Lucas Moraestől, de nem tudott nyerni.
A katari klasszis veszteséségnek oka a képen látható: három keréken érkezett a célba azok után, hogy három defektet is kapott a szakasz során, és csak két kereke volt...
Sporttársiasságból is jelesre vizsgázott a Varga Racing Team az Africa Race-en
https://formula.hu/parc-ferme/37256
Az Africa Eco Race-en szereplő magyar autós egység, a Varga Racing Team egy belga quados segítségére sietett, akinek váratlanul kiürült az üzemanyagtankja. A magyar csapat a Facebook-oldalán számolt be a történtekről:
"Sporttársi segítségnyújtás a semmi közepén a Varga, Toma páros jóvoltából! Borzalmasan hosszú és kietlen az út Dakhlából Nyugat-Szaharán át Mauritánia határáig: ha létezik hely a világon, ahol rémálom a váratlanul kiürülő üzemanyagtank, akkor ez az. A 199-es rajtszámú quad pilótája, a belga Laurent Hellemans ma hajnalban megtapasztalta, hogy milyen, amikor ez bekövetkezik. Egy ideje már az út mentén rostokolt, amikor megérkezett a Varga Racing Team 200-as rajtszámú Toyotája és a srácok az Africa Eco Race szellemiségének jegyében cselekedtek. Ezen a futamon alapvetés, hogy bár versenyzünk, ha csak lehetséges, segítünk a másiknak, így Imi és Csimpi egy pillanatig sem gondolkodtak. Megálltak, lestoppolták a hamarosan érkező szervizkamiont: a Papp Tamás, Sallai Viktor és Horváth Béla Gombi összeállítású trió kerített egy üres hordót, lefejtettek némi üzemanyagot a Hiluxból és megtankolták a belga versenytárs járgányát. A kis csoport együtt folytatja az utat Mauritánia felé, ahol várja a mezőnyt a viadal hatodik, 205 kilométer hosszú szelektív szakasza."
Verstappen motorozna, és tetszik neki a Super Formula is
https://formula.hu/parc-ferme/37255
Max Verstappen már korábban is beszélt arról, hogy nagyon szeretné kipróbálni magát az endurance-versenyzés ékkövének számító Le Mans-i 24 órás autóversenyen, de most az olasz Corriere dello Sportnak más versenysorozatokról is beszélt, amelyek felkeltették az érdeklődését.
Az IndyCar is ezek közé tartozik, de mint elmondta, Le Mans-nal ellentétben az oválokra nem vágyik: „Szeretem nézni az IndyCart, és nagyon tisztelem, amt csinálnak, de nem hiszem, hogy részt vennék rajta. Egy MotoGP-motort viszont szívesen kipróbálnék” – mondta, majd kitért Japán csúcsszériáira is:
„Szeretem a Super GT-t, tavaly volt lehetőségem kipróbálni egyet és nagyon jó volt. A Super Formula-autók gyönyörűek, a leggyorsabb autók az F1 után, de amit igazán szeretnék, az a Le Mans-i 24 órás. Már jártam ott, még amikor apám versenyzett” – nyilatkozta a háromszoros világbajnok.
Dakar: Gyenes második, a Qualisport a legjobb húszban
https://formula.hu/parc-ferme/37254
A legtöbb magyar versenyző számára befejeződött a Dakar második teljes értékű napja, lássuk, hogyan teljesítettek. Két kamionos egységünk közül még csak Kovács Miklósék értek be a célba, a Qualisport kamionját ma a 21. helyen értékelték, összesítésben a 18. helyen állnak két nap után – Darázsi Zsolt egysége e sorok írásakor még a sivatagban tartózkodik. A Challenger (T3) kategóriában versenyző Lónyai Pál ma a 32. lett, összetettben a 34. helyen áll.
Az erdélyi Gyenes Emánuel a motorosok között a 33. helyen zárta a szakaszt, összetettben pedig a 35. pozíció az övé – de ennél sokkal fontosabb, hogy az asszisztencia nélküli Original by Motul (avagy Malle Moto) kategóriában a második helyen áll, s ebben a pozícióban zárta a mai szakaszt is. Gyenes „Mani” korábban kétszer nyerte meg a maraton értékelést, 2020-ban pedig az élen zárta az Original by Motult.
Dakar: Carles Falcónt újra kellett éleszteni
https://formula.hu/parc-ferme/37253
Nemrég számolhattunk be róla, hogy a Dakar mai szakaszának végén súlyos balesetet szenvedett a legendás sivatagi maratonon másodszor induló spanyol motoros, Carles Falcón. David Castera versenyigazgató most részleteket is elárult az esetről és következményeiről, s mint kiderült, Falcónt újra kellett éleszteni a bukást követően.
„A szakasz végén esett el, s amikor megérkeztünk az orvossal, nem volt pulzusa, újra kellett éleszteni” – mondta, majd így folytatta: „Most már van pulzusa, a vérnyomása egy kicsit jobb, kórházban van, és mindent kivizsgálunk, hogy lássuk, mi a következő lépés. Meg lehet-e ott operálni, vagy először stabilizáljuk, és aztán elvisszük Rijádba, hogy ott végezzük el a szükséges a dolgokat.”
Castera azt is hangsúlyozta, hogy Falcón állapota súlyos, de stabil, arra viszont nem tudott felelni, hogy életveszélyben van-e a versenyző.
FRISSÍTVE: A legfrissebb hírek arról szólnak, hogy a versenyzőt megműtötték, s jelenleg mesterséges kómában tartják.
Mazepin még nem mondott le az F1-es visszatérésről
https://formula.hu/parc-ferme/37252
Az Ukrajna megtámadása miatt Oroszországgal szemben foganatosított szankciók következtében 2022 elején F1-es ülését elveszítő Nyikita Mazepin második szezonját teljesíti az ázsiai Le Mans-sorozatban, ahol tavaly a bajnokság negyedik helyén Neel Jani partnereként a 99 Racing Orecájával, idén pedig Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy csapattársaként két futam után vezetik a bajnokságot.
A semleges zászló alatt versenyző pilóta a Championat portálnak nyilatkozva elárulta, hogy nem tett le róla, hogy egyszer még visszatérhessen a királykategóriába, s z a legfőbb oka annak, hogy szerepel más sorozatokban is: „Biztosítani akarom, hogy csúcsformában legyek addigra, amikor az F1 ajtaja újra feltárul előttem” – mondta, majd azt is aláhúzta, hogy jó formában volt, amikor hirtelen véget ért az F1-es kaland:
„A 2022-es szezon előtti utolsó tesztnapon gyorsabb voltam Mick Schumachernél” – hangsúlyozta, s azt is elmondta, hogy fájlalja, hogy nem lehet ott a versenyeken.
Súlyosan megsérült egy motoros a Dakaron
https://formula.hu/parc-ferme/37251
A 135-ös rajtszámmal induló spanyol Carles Falcón nem sokkal a mai szakasz vége előtt, a szelektív 448-as kilométerénél nagyot bukott. Egy mögötte haladó versenyzőtárs azonnal riasztotta a szervezőket, s rövidesen megérkezett érte a mentőhelikopter, mely súlyos állapotban szállította Falcónt a közeli kórházba. Állapotáról pontosabb információ egyelőre nem áll rendelkezésre.
Falcón másodszor indult a Dakaron, a két évvel ezelőtti kiírást a 68. helyen zárta, az Original by Motul értékelésben 16. lett.