DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

Veletek még nem fordult elő, hogy az újságban hirdetéseket lapozgatva eladó McLaren versenyautóra bukkantatok?

Pedig ilyen is van. Egy többek között az FIA GT1-es bajnokságát is megjárt, 23481 kilométert futott McLaren MP4-12C-re teheti rá a kezét bárki az alábbi telefonszám tárcsázásával. Rongyos 175 000 euróért.

1456553_10152638635777066_703478574315387469_n

Felfedezed a hét különbséget a két kép között?

Romain Grosjean feladványa:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Can you find the 7 differences between the two pics? #F1 #HaasF1 #Formula1 #Motorsport #Racing

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés,

Dél előtt 5 perccel kapcsoljatok a Spíler 1-re

11:55-kor kezdődik az Autósport és Formula Magazin júniusi adása, amelyben végre igazi autóversenyről számolunk be, a Gokart Országos Bajnokság kecskeméti szezonnyitójáról. De szerepet kapnak a hibrid ralikrosszautók, Nagy Norbert új csapata és a magyar motorsport kiválóságai is.

Állati felvétel készült Magnussen gyakorlásáról

A Haas dán pilótája a mezőny szerencsésebb tagjai közé tartozik, hiszen a lakóhelyén érvényes egyre enyhébb korlátozásoknak köszönhetően visszatérhetett a versenypályára. A júliusi szezonrajtra egy gokarttal kezdte a felkészülést, amiről vagány drónfelvétel készült.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Getting back into race mode in the Kart. This video was filmed by @danefpv who is amazing at flying drones. He followed me around the lap with ease!

Kevin Magnussen (@kevinmagnussen) által megosztott bejegyzés,

Felismered a MotoGP versenyzőit a tetkójuk, vagy más apróság alapján?

Na, mennyi van meg?

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Can you recognise the riders in these pics? #SwipeLeft and let us know #MotoGPGames #MotoGP #MotoGPGames

MotoGP (@motogp) által megosztott bejegyzés,

Szombaton indul az IndyCar szezonja – mutatjuk a programot!

A Texas Motor Speedwayen rendezendő, Genesys 300 névre hallgató oválversennyel rajtol el végre az amerikai formulaautós széria 2020-as idénye. A programot egyetlen napba sűrítik, az itthon éjszakai események közül pedig a kvalifikációt és a futamot is élőben közvetíti a néhány hónapja indult Aréna 4 csatorna – íme, a teljes szombat esti-éjjeli menetrend:

19:00-21:00 Szabadedzés  
23:00-00:00 Időmérő edzés (tv: Aréna 4, élő)
02:00 Futam (tv: Aréna 4, élő)

texas-indycar-1

Egy nap után már töröltek is egy futamot a DTM új versenynaptárából

Szerdán adták ki a Német Túraautó-bajnokság módosított 2020-as versenynaptárát tíz helyszínnel, köztük három duplával és a beugró Spa-Francorchamps-pal. A másodjára átdolgozott menetrendben az előző verzióhoz képest változatlan marad a július 12-i szezonnyitó a Norisringen, habár a fordulót csillaggal jelölték, mivel nem kapta meg a szükséges jóváhagyást a helyi hatóságoktól.

Egy nappal később, csütörtökön Nürnberg város vezetősége közölte: nem engedélyezi a verseny megrendezését az utcai pályán, a nagy létszámú eseményekre vonatkozó, szeptember elejéig érvényes tilalomra hivatkozva. Még a nézők nélküli futam sem kapott soron kívüli felmentést. Korábban biztatónak tűntek a Norisring kilátásai, mivel Nürnbergben már májusban focimeccset tartottak.

Még egy napra rá, pénteken jött a DTM promóterétől, az ITR-től a reakció: őket is meglepte, hogy nem kapták meg a hatósági engedélyt a megrendezésre. Belgiumban viszont megszerezték a szükséges jóváhagyást, így Spában, augusztus 1-2-án kezdődik el a 2020-as szezon. A Norisringet nem pótolják, így kilenc állomásból tevődik össze az alig több mint három hónapot felölelő évad.

Fotó: Audi

Megállították a rendőrök a határon a tesztelni igyekvő MotoGP-st

A napokban Johann Zarco is csatlakozott azon motorosokhoz, akik végre újra nyeregbe pattanhattak: az Avintia Racing egy Ducati Panigale V4-essel körözött Barcelonában. Csakhogy nem volt egyszerű a francia átjutása Spanyolországba: a rendőrök ugyanis megállapították, és csak a MotoGP-jogtulajdonos Dorna által biztosított dokumentumokkal engedték tovább.

„Szerencsés voltam, és köszönet a Dornának a papírokért, hogy átjöhettem Catalunyába, mert tegnap a francia–spanyol határon megállítottak a rendőrök, hogy ellenőrizzék, miért utazom Spanyolországba” – mesélte Zarco a MotoGP.com honlapnak. „A Dorna dokumentumai nélkül nem jöhettem volna ide edzeni. Most viszont itt vagyok, ami jó érzésekkel tölt el… Örülök, hogy 300 km/h-val repeszthetek: ezzel a Ducati Panigaléval lehet igazán gyorsan menni, ami nagyon fontos, mert éreztem, hogy kezdtek megkopni a reflexeim.”

zarco-teszt-2

Cáfolta is, meg nem is az Espargaro-pletykát a Honda

Mi is beszámoltunk a csütörtök éjjel felröppent hírről, miszerint a Repsol Honda állítólag leigazolná Pol Espargarót a 2021-es szezonra, azaz úgy raknák ki az első csapatból Alex Marquezt, hogy eddig még egyetlen versenyt sem teljesített velük. A MotoGP.com megkereste a Repsol-csapatmenedzser Alberto Puigot, aki szerint senkivel nem írtak alá semmit a 2024-ig hosszabbító Marc Marquezen kívül – ami persze egyértelmű cáfolatnak távolról sem tekinthető:

„A HRC mindig a jelent és a jövőt tartja a szeme előtt a struktúrája kialakításakor, kezdve a kisebb kategóriáktól egészen a MotoGP-ig. A jelenlegi körülmények között a mostani szezon nem úgy halad előre, ahogy szokott, de ez nem azt jelenti, hogy a Honda nem tervezné a lehető legjobb jövőt az összes versenyzője számára. Senkivel nem írtunk alá még szerződést, amit ne jelentettünk volna be korábban” – fogalmazott Puig.

Az Alex Marquez lefokozásáról szóló pletykákat szintén hűtheti a tény, hogy Lucio Cecchinello, az LCR csapatvezetője kijelentette: mind Cal Crutchlow-val, mind Takaaki Nakagamival szeretnének hosszabbítani, s a Honda is nyitottnak látszik erre – márpedig akkor nem lenne hely a spanyol számára a Repsolból való kirakása után.

pol-espargaro-dppi

A Mercedes csapatfőnöke visszavásárolta magát a Williamsbe

Ismét bővített befektetési portfólióján Toto Wolff, aki korábbi csapatából, a jövője bebiztosításán dolgozó Williamsből vásárolt ötszázalékos részesedést - közölte a neves brit újságíró, Peter Windsor. Wolff 2009-től öt éven keresztül volt a Williams tagja, egyben résztulajdonosa, mielőtt 2013-ban a Mercedeshez csatlakozott. Immár három F1-es istállónál érdekelt, hiszen a Mercedes istállójának 30 százaléka áll a tulajdonában, emellett nem olyan rég az alakuló Aston Martinba is bevásárolta magát.

Spa Királyának egyik előzését idézte fel az F1

Kimi Raikkönen 2009-ben negyedszer is nyert Spában - a Ferrari világbajnoka Giancarlo Fisichellát előzte meg látványosan, ezt mutatta most meg az F1.

 

Bemutatták Tassiék Hondáinak festését

Néhány napja vált hivatalossá, hogy Tassi Attila továbbra is Tiago Monteiro csapattársa marad a WTCR-ben, csak immár az All-Inkl.de Münnich Motorsport fogja indítani a két Hondát, míg a másik páros, Esteban Guerrieri és Nestor Girolami az All-Inkl.com Münnich Motorsport alatt futó csapatnál fog szerepelni. A két gárda esetén nemcsak a nevekben, hanem a festésekben sem sok a különbség: csupán annyi az eltérés, hogy a fekete-fehér színezés egymás inverze a két csapat autóinál.

tassi-munnich-honda-1

tassi-munnich-honda-2

tassi-munnich-honda-3

Mika Hakkinen 10 nagy pillanata

A kétszeres világbajnok nagy csatákat vívott Michael Schumacherrel, majd viszonylag hamar visszavonult - az F1 összegyűjtött tőle tíz brilliáns pillanatot. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!

Melyik motorgyártó nyerte a legtöbb futamot az F1-ben?

A Racing Statistics legújabb látványos-érdekes videós infografikájában a motorgyártók küzdelmét követhetjük nyomon évről évről, nagydíjról nagydíjra a futamgyőzelmek számának tekintetében:

 

Az F1-es fotós, akit kiutáltak a kollégái – páratlan figura a halászkalap árnyékában

Legutóbbi podcastadásunkban az F1-es fotóslét rejtelmeit veséztük ki, s adásunkban megszólalt a paddock egyik különce is. A vonatkozó részt (meg persze a teljes adást, benne az F1-es fotóslét rejtelmeivel) az alábbiakban hallgathatjátok meg:

 

 

A Formula.hu podcastje az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

yt

buzz3

google-pc

rp 

deezer

sc

 

A W Series is kénytelen volt elkaszálni a 2020-as szezonját

Újabb bajnokság idei évada esett a koronavírus-járvány áldozatául: a kizárólag hölgyversenyzőket felvonultató formulaautós széria, a W Series jelentette be, hogy teljes egészében lefújta a második idényét. A minap a DTM átalakított naptárának közzétételekor (amely egyébként szintén veszélybe került, ugyanis a tervezett norisringi évadnyitó helyszínén nem kapott engedélyt a sorozat, szóval újabb változtatás várható) még úgy fogalmaztak, vizsgálják az opciókat az FIA-val, ám végül a törlés mellett döntöttek.

A sorozat feltett szándéka azonban, hogy 2021-ben még erősebben térjen vissza a versenypályákra: a céljuk, hogy legalább két Formula-1-es hétvégén is (Austinban és Mexikóvárosban) rajthoz álljanak. Azért idén sem maradunk W Series-rendezvény nélkül, hiszen június 11-én rajtol a bajnokság saját virtuális szériája, amely miatt Sophia Flörsch elég rendesen ki is akadt.

wseries-1

A Ferrari is privát tesztet tart

Ahogy arról beszámoltunk, kétnapos tesztet tart a Mercedes, amely során kicsit visszarázódhatnak ebbe a világba a rendkívül hosszú szünet után - úgy tűnik azonban, hogy természetesen nem Lewis Hamiltonék lesznek az egyetlenek, akik élnek ezzel a lehetőséggel. A Formula-1 hivatalos weboldala úgy tudja, hogy a Ferrari is csinál egy privát tesztet a kvöetkező hetekben, de a pontos időpont és a helyszín egyelőre nem ismert - Sebastian Vettel és Charles Leclerc is dolgozhat a csapat egyik korábbi autójával. Az aktuális technikák tesztje természetesen tiltott.

5_10

fotó: dppi

Csaknem négy hónapot csúszik a szezonrajt, mégsem ez a leghosszabb holtidény az F1 történetében

A WTF1 kiszámolta, hogy ha most már nem jön közbe semmi és július 5-én az Osztrák Nagydíjjal valóban elrajtol a Formula-1-es évad, akkor pontosan 217 hét nappal fogja az előző, tavaly december 1-jén futott Abu Dhabi GP-t követni a verseny. Csakhogy ez még mindig csak a harmadik helyre elegendő a leghosszabb holtszezonok sorában: nem meglepő módon a sportág hajnalán voltak ennél nagyobb távolságok két idény között, amikor még jóval kevesebb fordulóból állt egy esztendő. Egész konkrétan a rekordtartó az első és a második szezon közötti 267 napos szünet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The third longest off-season EVER! We’ve waited a long time for this #f1 #formula1 #wtf1

WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés,

 

Már jövő héten pályára gurulnak Hamiltonék

Kétnapos tesztet fog teljesíteni Silverstone-ban a Mercedes, jelentette be a címvédő csapat a Twitteren. Természetesen a szabályok csak kétéves autóval való tesztelést engedélyeznek, így a 2018-as versenygépet veszik elő a célra. A tervek szerint mind Lewis Hamilton, mind Valtteri Bottas egy-egy napot fog tölteni a W09-es volánja mögött, a cél pedig a különböző protokollok gyakorlása lesz a spielbergi nyitányt megelőzően.

silverstone-2018-mercedes-dppi

Megmutatta idei DTM-festéseit a BMW

Közeledik a Német Túraautó-bajnokság szezonja, jövő hétfőtől négynapos tesztet tartanak a Nürburgringen, ennek alkalmából a BMW felfedte hat gyári autója fényezését. A DTM-ben jellemző módon minden autó különböző színeket kap, mivel valamennyit más főszponzor támogatja.

Az RMG csapat által felkészített három autó közül a kétszeres bajnok Marco Wittmanné megőrzi a jól ismert zöld-fehér színeket, míg az új igazolás, Lucas Auer a fekete M4-et kapja, melyet eddig Bruno Spengler vezetett. Timo Glock autójára új partner, az iqoo színei kerülnek, így a német visszakapja a vele hosszú éveken át összekapcsolt sárgát, egy kis lilával megspékelve.

Az RBM két versenyzője, Philipp Eng és Sheldon van der Linde 2019-cel megegyező színeket visel a ZF és Shell jóvoltából, a WRT Auditól érkező Jonathan Aberdein pedig a távozó Joel Eriksson sötétkék-fehér autóját veszi át.

Ne feledkezzünk meg a plusz egy BMW-ről sem, Robert Kubica ügyfélautójáról, melyet az ART szervizel: ennek fehér-piros színeit már márciusban bemutatták.

Norris a korábbi csapatával készül a szezonra

A Carlin Motorsport egyszer már kinevelte, most pedig ismét az F1-re készíti fel Lando Norrist. A brit csapat egy F3-as autót bocsátott a pilóta rendelkezésére, aki ezzel igyekszik minél jobb formába kerülni a július eleji F1-es szezonnyitóra.