DTM: Két újonc a BMW-nél
https://formula.hu/parc-ferme/16914
Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.
Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.
Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Eladó a Porsche, amely Fittipaldi, Penske és Escobar birtokában is volt
https://formula.hu/parc-ferme/28321
Egy igazán különleges múltbéli versenyautót kínálnak eladásra röpke 2,2 millió dollárért (700 millió forint): egy Porsche 911 RSR IROC-kiadást. Ebből az autóból 15 darab készült 1974-ben, az abban az évben induló amerikai International Race of Champions sorozatra. A most eladásra kínált példányt a legendákkal zsúfolt verseny egyik legnagyobb neve, a Formula-1-es világbajnok Emerson Fittipaldi vezette eredetileg.

Az autó később John Tunstall és Roger Penske tulajdonában is megfordult, az utolsó gazdája pedig, aki versenyzett is vele, Pablo Escobar volt. Az a bizonyos Pablo Escobar, a hírhedt kolumbiai drogbáró, aki eseménydús élete során autóversenyző is volt, a 70-es évek végén Renault 4-gyel és a szóban forgó Porschéval szerepelgetett a hazai színtéren, csapattársaiként a kartell más tagjaival. Don Pablo 1979-ben még egy bajnoki második helyet is szerzett a Copa Renault 4 sorozatban – a beszámolók szerint hiába volt egyenautós a széria, az ő gépe valahogyan többet tudott a riválisokénál.
Escobar Porsche 935-kasztnival versenyzett, de az autót később helyreállították eredeti formájába, így Fittipaldi neve díszeleg rajta. Az IROC-kiadású Porschék közül utoljára a Peter Revson által vezetett példányt adták el, 2,31 millió dollárért.


Nagyságrendileg 77 milliárd forintért kelhet el a McLaren főhadiszállása
https://formula.hu/parc-ferme/28320
Ahogy arról tavaly ősszel mi is beszámoltunk, a McLaren a világjárvány okozta gazdasági helyzetre reagálva (papíron) megválik legnagyobb jelképétől, a Wokingban található Technology Centre-től. Az impozáns épületegyüttest a csapat tovább szándékozik használni, mindössze a saját anyagi terheit csökkentené azzal, hogy tulajdonosból bérlővé válik a létesítményben. A brit Sky értesülései szerint akár már a jövő hónapban megszülethet az egyezség a világ egyik legnagyobb magántőke-társaságával, a TPG-vel, ami a hírek szerint 180 millió fontért (kb. 77 milliárd forint) vásárolná meg a főhadiszállást.
A csapatnak az a szándéka, hogy a létesítményben dolgozók semmit ne észleljenek a tulajdonosváltásból, így zavartalanul folytatódjon a felkészülés a 2021-es F1-es szezonra.

Nézd vissza a márciusi Autósport és Formula Magazint
https://formula.hu/parc-ferme/28319
Tartalom:
- A McLaren kezdte az F1-es autóbemutatók sorát.
- Megjárta a Dakar Ralit Fazekas Károly.
- Vb-sztár a hazai ralibajnokság indulói közt.
- Így zajlik egy üléspróba a Formula-1-ben.
- Európa legnagyobb csapatruha-gyűjteménye idehaza található.
Le Mans-ba is autót küld az Alpine, csak nem Alonsóval
https://formula.hu/parc-ferme/28318
Fernando Alonso hiába nyerte meg kétszer a Le Mans-i 24 órás versenyt, új F1-es csapata nem őt küldi az idei la sarthe-i megmérettetésre. Az Alpine fennállása első F1-es szezonjára készül, ami mellett a WEC Hypercar kategóriájában is autót indít, így kézenfekvő lenne számára a spanyol ász bevetése a maratoni futamon. A márka új vezérigazgatója azonban ezt nem tartja jó ötletnek, szerinte ezzel csak megosztanák a pilóta figyelmét az F1 és a WEC között, ami semmi jóra nem vezetne. Esteban Ocon sem kivétel.
"Jelen pillanatban csak és kizárólag a Formula-1-re koncentrálnak. Ez sok munkával jár. Nem zárjuk ki annak lehetőségét, hogy a megfelelő körülmények között egyszer rajthoz állnak, de most nem keverjük össze a két szériát. Nem terelhetjük el a figyelmüket" - idézte Laurent Rossit a PlanetF1.
Az Alpine új, A480-ra keresztelt versenyautója a WEC május elsejei szezonnyitóján debütál Spában. A volán mögé Nicolas Lapierre, Andre Negraoés Matthieu Vaxiviere ülhet be. A széria menetrendjében a napokban több halasztás is történt, a legfrissebb versenynaptár itt található.

Fotó: DPPI
Tabu lesz eldobható műanyag palackból inni a paddockban
https://formula.hu/parc-ferme/28317
A Formula-1 2030-ra tűzte ki nagy célját, hogy karbonsemleges legyen, amely felé kis lépésekkel vezet az út. A lépések egyike az egyszer használatos műanyag száműzése. Az eredeti határidő 2025 volt az eldobható palackok eltüntetésére a paddockból, a sportág vezetése azonban gondolt egy merészet, és úgy döntött, már idén, a bahreini teszttől radikálisan visszaszorítja őket – írja az Autosport.
Az ásványvizes és üdítős palackokat tartalmazó hűtők helyére újratöltőket telepítenek a bahreini pályára (és később a többi versenyhelyszínre), beleértve az irodákat és garázsokat. A paddocktól távolabb eső területeken dolgozó munkatársak (például az operatőrök) nagy térfogatú kulacsokat kapnak, amely biztosítja napi folyadékigényüket.
Egy másik változás is történt: a személyzet, csapatok, sajtó és vendégek által használatos paddockbelépők újrahasznosított műanyagból készülnek. A számítások szerint 143 275 kidobott műanyag palackot használtak fel a belépőkártyák legyártására.

Videó: Nézz idén először pályára guruló MotoGP-motorokat!
https://formula.hu/parc-ferme/28315
A hétvégén teljesítette a megduplázott hosszúsági katari teszt első felét a MotoGP mezőnye – íme, a két nap videós összefoglalói (amelyek a YouTube-ra átkattintva nézhetők meg!):
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
„A tehetségnek nincs neme” – zseniális nőnapi videóval készült a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/28316
„A kormány nem tudja, ki fejleszti őt”, „a rendszer nem tudja, ki látja el őt információval”, „a szél nem tudja, ki méri őt” – ilyen gondolatok hangzanak el az Alfa Romeónál dolgozó női szakemberektől a Sauber Group által készített, a nemek közötti egyenlőséget hangsúlyozó nőnapi videóban:
Talent has no gender#InternationalWomensDay pic.twitter.com/1Cd1hKVDxC
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) March 8, 2021
Közvetve, de mégis a Red Bullnak fog dolgozni Hülkenberg
https://formula.hu/parc-ferme/28314
F1-es ülést ugyan nem szerzett magának 2021-re, de így is a Red Bullnak fog dolgozni ebben az évben Nico Hülkenberg. A kiváló német pilóta ugyanis bejelentette, hogy a Red Bull tulajdonában álló Servus TV-nél lesz kommentátor - a csatorna Ausztriában közvetíti a Formula-1-es futamokat, ehhez "igazolták le" Hülkenberg szakértelmét.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Piros Mercit kapott párjának a zöld Aston - ezek az idei biztonsági autók
https://formula.hu/parc-ferme/28313
Melyik biztonsági autó néz ki jobban az idei kettőből?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megvan, hogy mikor ül autóba Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/28312
A Haas F1-es csapata közzétette, hogy hogyan osztja be a bahreini tesztnapokra két pilótáját, Mick Schumachert és Nyikita Mazepint. A csapat nem variál, a két fiatal mindhárom nap során autóba ülhet, így mindegyik alkalommal fél-fél napokat tölthetnek el a technikában - pénteken és vasárnap Schumacher, szombaton pedig Mazepin kezdhet reggel. Günther Steiner csapatfőnök annyit tett hozzá, hogy mivel szinte teljesen a tavalyi autójuk az idei is, így nem nagyon kell megismerkedniük vele és a fő cél az lesz, hogy a fiatalok minél több kilométert és tapasztalatot gyűjtsenek ebben a három napban.

fotó: dppi
Egyél tésztát, menj gyorsabban! - ez volt Gasly titka?
https://formula.hu/parc-ferme/28311
A monzai F1-es pályáról osztott meg egy fotót Pierre Gasly - a feliraton az szerepel, hogy eat pasta and ride fasta, vagyis egyél tésztát és menj gyorsabban. Talán ez volt Gasly titka tavaly, amikor éppen Monzában szerezte meg F1-es pályafutása első győzelmét az Alpha Taurival...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Kik teljesítették a legtöbb nagydíjat ugyanannál a csapatnál?
https://formula.hu/parc-ferme/28309
A Racing Statistics tulajdonképpen a leghűségesebb F1-es versenyzők toplistáját állította össze a legújabb videójában – többek között az is kiderül belőle, hogy Lewis Hamiltonnak bizony biztosan 2022-ben is a Mercedesnél kell versenyeznie, ha ezt a rekordot is ő akarja tartani:
Újra feltűnhet a WRC-ben az Audi?
https://formula.hu/parc-ferme/28310
Az Audi Quattro EKS JC Team építette meg az A1-es Audi Rally2-es (R5) verzióját, amellyel szeretnének visszatérni a WRC mezőnyébe. Ugyan időpont még nincs, de elképzelhető, hogy hamarosan tesztjelleggel megjelenik az autó egy-két futamon. A projektet Mattias Ekström, 2016 ralikrossz-világbajnoka vezeti az általa alapított EKS JC csapat és a dél-afrikai Rally Technic céggel közreműködve. Ekström egyébként a múlt hétvégi Arctic Ralin újra rajthoz állt 15 év után, és a kategóriája ötödik helyen végzett.
Elmondása szerint amikor piacra dobták az új Audi A1-et, már tudták, hogy valamit építeni fognak belőle. Az új autó négyhengeres, 1,6 literes turbófeltöltős motorral van szerelve, ami 263 lóerő leadására képes. Jelenleg havon és murván tesztelik az autót, de hamarosan egy aszfaltos tesztet is szeretnének.
Szöveg: Makkay Zoltán
Videó: Mozgásban az Aston Martin és az Alpine 2021-es autója
https://formula.hu/parc-ferme/28308
Mindkét csapat a héten tartotta a bemutatóját, s mindkét csapat pályára is vitte utána az idei versenygépét Silverstone-ban – így fest mozgóképen a zöld és a kék-fehér-piros autó:
Ki veszítette a legtöbb helyezést az első körök során 2020-ban?
https://formula.hu/parc-ferme/28307
Azok után, hogy kiderült, hogy Antonio Giovinazzi volt az első körök királya tavaly az F1-ben, a Racing Statistics elkészítette azt a statisztikát is, hogy ki hány pozíciót bukott a start után az előző évi versenyeken. Az első helyért folyó csatába alaposan belerondított a Szahíri Nagydíj első köre, amikor Sergio Perez nem esett ki, csupán az utolsó helyre zuhant vissza (ahonnan nyerni is tudott) egy baleset következtében, de a mexikói mögött már kevésbé váratlan neveket találunk:
Még a 2021-es szezon sem kezdődött el, de a vb-címvédő csapat már 2022-re tesztel
https://formula.hu/parc-ferme/28306
Javában zajlik a katari teszt a MotoGP-sek számára, amelyen a mezőny tagjai öt napon át készülhetnek a március végén startoló idényre. A Suzukinál viszont már a közép távú jövőt is szem előtt tartják, Sylvain Guintoli, a „kékek” tesztmotorosa ugyanis elárulta: már a 2022-es motorblokkot is próbálgatja a pályán!
„Rögtön elég sok újítást teszteltünk” – idézi a korábbi Superbike-világbajnokot a Motorsport.com. „Van egy új motorblokk-specifikációnk, ez már 2022-re szól, szóval már azon is dolgozunk. Ezen kívül a vázzal is foglalkoztunk szombaton. Új váz, új lengővilla és egy eltérő felfüggesztés szintén van. Nyilván nem rossz a jelenlegi csomagunk sem, de már most próbálunk fejlődést elérni. A sornégyes nyilván kicsit hátrányban van végsebesség terén, igyekszünk ezt is kompenzálni. Mivel már most is elég jó a motor, nem lesz nagy az előrelépés.”
Guintoli arra is rámutatott, hogy a 2022-re való tesztelés nem hozza hátrányba idén a két gyári motorost, a világbajnok Joan Mirt és társát, Alex Rinst, ugyanis a motorblokkfejlesztéseket 2021 végéig befagyasztották, ez pedig lehetőséget kínál a Suzukinak (is) arra, hogy előre dolgozzon 2022-re is.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Akár két csapat tartalékosa is lehet Hülkenberg?
https://formula.hu/parc-ferme/28304
Bár Nico Hülkenbergnek sorozatban második alkalommal sincs állandó ülése a Formula-1-ben, folyamatosak a pletykák azzal kapcsolatban, hogy tartalékversenyzői státuszban a száguldó cirkusz vérkeringésében maradhat. Egyes híresztelések szerint csak idő kérdése, hogy az Aston Martin hivatalosan is megállapodjon a némettel, míg más pletykák arról számolnak be, hogy a Mercedesnél tölthet be hasonló szerepkört a már megnevezett Stoffel Vandoorne és Nyck de Vries mellett.
Nos, úgy tűnik, Hülkenberg egyszerre akár mindkét csapatnak a tartalékosa lehet! Nem lenne ez példa nélküli, hiszen tavaly is azt rebesgették, hogy az akkor még Racing Point néven futó istálló bevethette volna a Mercedes tartalékpilótáit, Vandoorne-t és Esteban Gutierrezt. Ám amikor Sergio Perez, majd Lance Stroll kidőlt a koronavírus-fertőzés miatt, mégsem rájuk, hanem Hülkenbergre szavazott a Racing Point: Vandoorne a Formula-E-s kötelezettségei miatt nem volt bevethető, míg Gutierreznek már elavultak az F1-es licencpontjai. Ha pedig mindez nem lenne elég, Lewis Hamilton fertőzése alkalmával sem Vandoorne-hoz nyúlt a Mercedes, hanem a Williamstől kérte kölcsön George Russellt. Vandoorne és De Vries idén is a Formula-E-ben szerepelnek, így a Mercedesnek és az Astonnak is kézenfekvő lehetne Hülkenberg alkalmazása.

fotó: DPPI
Szavazz: Melyik a legszebb motorfestés idén a MotoGP-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/28305
A Suzuki szombati bemutatójával immár az összes MotoGP-s motor 2021-es dizájnját ismerjük, így itt az ideje megnézni, mi lenne az erősorrend, ha a MotoGP egy motorszépségverseny lenne! Tizenegy istálló tizenhárom különböző festést mutatott be (az LCR-nél és az Avintiánál különbözik a két versenyző gépének színezése), ezek közül szavazhattok – akár többre is – a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban létrehozott szavazásban, amelyet IDE KATTINTVA vagy a fotóra klikkelve érhettek el:
„Ha Senna nem hal meg, most Brazília elnöke lenne”
https://formula.hu/parc-ferme/28303
A Formula Podcast legutóbbi adásának vendége nem más volt, mint Gerhard Berger, akinél kevesebben ismerik jobban a háromszoros világbajnok legendát, így értelemszerűen ő is szóba került exkluzív beszélgetésünk során. A vonatkozó részt 32:17-től hallgathatjátok:
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Légy te is a Men in Red csapat tagja, öltözz Ferrariba!
https://formula.hu/parc-ferme/28302
A Ferrari új képsorozatot indított közösségi oldalán azzal a tematikával, hogy miképpen is mutatna Charles Leclerc és Carlos Sainz már létező filmplakátokon - Men is Black helyett például ők egész biztosan a Men in Red lennének. Ha te is csatlakoznál a klánhoz, szerezd be a Ferrari 2021-es ruhakollekciójának darabjait az F1 hivatalos webshopjából IDE vagy a képre kattintva.











