DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Végre eldőlt, milyen motort indít jövőre a VR46

Hosszú hetekig húzódott, de a Holland TT előtti csütörtökön bejelentették, hogy Valentino Rossi 2022-ben érkező alakulata hároméves szerződést kötött a Ducatival – ötöt pedig a Dornával.

Alighanem a helyére került az utolsó láncszem is a MotoGP 2022-es szatellit istállóinak motorpartnerei kapcsán. A Holland TT-t megelőző csütörtökön ugyanis végre hivatalosan is bejelentették, amit már hetek óta biztosra lehetett venni: Valentino Rossi alakulata jövőre két Ducatit fog indítani a királykategóriában. A hivatalosan Aramco Racing Team VR46 névre hallgató istálló félig már idén is jelen van a MotoGP-ben az Avintia Esponsorámával való együttműködés és Luca Marini révén, 2022-ben viszont már teljesen átveszik az említett csapat helyét a rajtrácson.

vr46-ducati-1



A bejelentésből kiderült, hogy a VR46 és a Ducati hároméves szerződést írt alá, azaz 2024-ig lesznek a bolognaiak privát csapata. Az nem szerepel a közleményben, milyen specifikációjú motort kapnak a gyártótól, de alighanem a Gresini Racinghez hasonlóan a 2021-es szezon végi változattal fognak majd versenyezni. Ezzel egyúttal az is eldőlt, hogy a Ducati valóban hat helyett nyolc versenygépet küld csatasorba jövőre.

Rossi korábbi nyilatkozatai alapján egyébként eleinte az Apriliával és a Suzukival is egyeztettek, míg a végén már csak a Yamaha volt a másik opció számukra a Ducati mellett. Mivel végül az olaszok mellett tették le a voksukat, ezzel alighanem biztossá vált az is, hogy a Petronas SRT marad a Yamaha szatellit partnere, ahogy az is, hogy sem a Suzukinak, sem a Gresinitől különváló Apriliának nem lesz privát csapata.

vr46-ducati-dppi

A VR46 ezzel egyidejűleg ötéves szerződést írt alá eközben a Dornával, azaz a 2022-től 2026-ig tartó ciklusra elkötelezték magukat a legnagyobb géposztályban való szereplés mellett. A csapatmenedzser a kisebb kategóriákban is ezt a pozíciót betöltő Pablo Nieto lesz.

Alessio Salucci, a VR46 Versenyzői Akadémia vezetője, Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök és Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója egyaránt örömét fejezte ki az együttműködés kapcsán. A főszponzor Aramco részéről viszont Abdulaziz bin Abdullah Al Saud herceg azt a megjegyzést is elejtette, hogy „fantasztikus lenne”, ha a következő évben maga Rossi versenyezhetne féltestvére, Luca Marini oldalán a VR46 Ducati színeiben. Marini helye gyakorlatilag garantált a gárdánál, a másik ülésre viszont egy másik akadémistát, Marco Bezzecchit tartják a fő esélyesnek – amennyiben Rossi nem dönt úgy valóban, hogy a saját istállójában folytatja 2022-től, a jelek és a „Doktor” eredményei viszont inkább arra utalnak, hogy a visszavonulás lehet a legreálisabb forgatókönyv.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: