DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Tudtátok, hogy Európa legnagyobb csapatruha-gyűjteménye idehaza található?

Kevesen tudják, hogy milyen egyedülálló autósportos gyűjtemény található meg Kazincbarcika közelében. A kétgyermekes családapa, Krajnyák Csaba Ferrari-rajongó, és kedvenc csapata ruházati termékeit gyűjti az elmúlt bő húsz évből, ingeket, dzsekiket és sapkákat. A már 260 darabra rúgó kollekció Magyarország, sőt Európa legnagyobb csapatruházati magángyűjteménye, amelyet a büszke tulajdonos mutatott be nekünk a családi ház tetőterében.

A mezőny már Bahreinben, Vettelt volt ferraris kollégái üdvözölték

Javában készül a Formula-1 mezőnye a magyar idő szerint pénteken reggel 8-kor kezdődő előszezoni tesztre. A háromnapos felkészülésre a csapatok már teljesen berendezkedtek: a McLaren egy hívogató fotót tett közzé a pálmafákkal szegélyezett paddockról, a Haas végre bejáratta idei autóját, Sebastian Vettelt pedig volt ferraris kollégáival látták beszélgetni.

EwMOzOLXYAU6emk (1)

A kép forrása: @jucerasoli

Tudtad, hogy egy F1-es bukósisaknak ezzel a fémdarabbal is el kell bírnia?

Nem túlzás kijelenteni, hogy a Formula-1-ben használják a világ legellenállóbb bukósisakjait. A száguldó cirkusz tempója miatt a fejvédőknek elképesztő erőhatásokat kell elviselniük, aminek érdekében az FIA évről évre új fejlesztésekkel áll elő. Tudtad például, hogy egy ilyen eszköznek egy 250 km/órával kilőtt fémdarabbal is el kell bírnia? Ezt a tesztet azt követően vezette be az FIA, hogy 2009-ben Felipe Massa fejét egy futóműből kiszakadt rugó eltalálta. Eleinte a sisak elülső nyílása fölé rögzítettek egy speciális anyagból, zylonból készült csíkot, ami 2018 óta a fejvédő szerves részét képezi, ezzel még nagyobb ellenállást biztosítva.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA Safety (@fia_safety) által megosztott bejegyzés

Le Mans-ba készül, de még mindig az F1 a célja hölgyvendégünknek

Meglepetésvendége is volt a Formula Podcast nőnapi különkiadásának, méghozzá Tatjana Calderón – hallgassátok meg 45:59-től, miről beszélgettünk vele (meg persze a teljes adást is!):

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A születésnapi győzelemtől a Lauda elleni vb-címig – Hunt legnagyobb pillanatai

Az 1976-os világbajnok, a Niki Lauda (egyik) legnagyobb riválisaként ismert James Hunt került sorra az F1 YouTube-csatornájának sorozatában – íme, a brit karrierjének szerintük tíz legnagyszerűbb teljesítménye (a videó átkattintás után nézhető!):

Ricciardo bemutatta saját vörösborát, a DR3-at

Az ausztrál St. Hugo készítette el a McLaren F1-es pilótájának saját borát - erről készült videó:

Két nappal a teszt előtt végre beröffenthették a Haas motorját – videó

A koronavírus-járvány okozta fennakadások miatt a Haas mindezidáig nem is tudta beindítani a 2021-es autójában a Ferrari-erőforrást, hiszen az ehhez szükséges Ferrari-szakemberek a karanténszabályok miatt nem tudtak elutazni az Egyesült Királyságba. Szerdán azonban, a pénteken induló bahreini kollektív teszt helyszínén végre sort keríthettek erre is:

 

Egyúttal azt is megnézhetjük, hogyan fest Haas-uniformisban Mick Schumacher és Nyikita Mazepin:

Beindították az első hibrid WRC-motort, megmutatták a hangját

Az M-Sport az első csapat, amely elkészült a jövő évre tervezett hibrid WRC alapjával, összerakták az autót és be is indították, a csapat főhadiszállásán már mentek is vele egy kört. Malcolm Wilson szerint jövő héten már egy murvás teszten fogják próbálgatni a technikát, így egyelőre mindenképpen a riválisok előtt járnak – a Toyota autója készül, de még nem tart itt, a Hyundai pedig továbbra sem kapott zöld utat a gyártótól arra, hogy nekikezdjen…

Wilson annyit mondott az autóról, hogy őt lenyűgözte és bár a szabályok sokkal kötöttebbek, mint a jelenlegiek, de így is van lehetőség a mérnöki zsenialitás megcsillogtatására. Mint mondta, a terv szerint haladnak, minél előbb bele akartak vágni a tesztelésbe, most pedig már gyűjthetik az adatokat a következő szezonra – sokat kell dolgozniuk, de  úton járnak.

Egy rövid posztot fel is tettek a Twitterre arról, hogy beindították az autót:

„Nem számítottunk zöldre” – így reagáltak a Ferrari új festésére a pilóták

Utolsó F1-es csapatként a Ferrari prezentálta idei versenyautója dizájnját: az SF21-es valamelyest sötétebb vörösben pompázik, mint elődje, ráadásul a hátsó részen feltűnt egy másik, már ismert árnyalat is. „Mint látható, az autó hátulja burgundi vörös, ami hasonlít az első Ferrari-versenyautó, a 125S színére. Ugyanezt a színt használtuk tavaly Mugellóban az 1000. nagydíjunk megünneplésekor” – magyarázta Mattia Binotto csapatvezető a Ferrari videójában.

Charles Leclerc-nek bejön az új dizájn: „Tetszik az autó, tetszik a színe, kicsit sötétebb, mint tavaly, a hátulján pedig ott a másik árnyalat” – fogalmazott a monacói egy másik videóban, amelyben új csapattársával, Carlos Sainzcal közösen reagáltak az SF21 megújult külsejére. Amelynek másik fontos eleme a zöld Mission Winnow-logó: a spanyol el is ismerte, hogy erről ők is nemrég szereztek tudomást.

„Nem számítottunk zöldre. Nagyjából egy hete került rá” – mondta Sainz, míg Leclerc a következőket tette hozzá: „Ez egy utolsó pillanatos változtatás. Azt kell mondanom, kezdem megszokni, hogy az autón látom.”

Az utóbbi videóból az is kiderült, hogy a két pilóta már csütörtökön, egy nappal a hivatalos teszt kezdete előtt pályára viszi a versenygépet Bahreinben egy filmforgatási nap keretein belül: Sainz szerint nagyjából tíz kört fognak megtenni vele fejenként, így legalább elkezdhetik az ismerkedést vele a kollektív gyakorlást megelőzően is.

ferrari-leclerc-sainz-1

Mennyire állt közel Simona de Silvestro az F1-es üléshez?

A Formula Podcast nőnapi különkiadásában az F1-ben és az egyetemes autósportban kiemelkedően teljesítő hölgyversenyzők mellett szóba került Simona de Silvestro is, de beszélgettünk Maria de Villotáról és azon további hölgyekről, akik az elmúlt 10 évben F1-es lehetőséghez jutottak A vonatkozó részt 32:30-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Perez első Red Bull-tesztje a színfalak mögül - videó

A Red Bull tett közzé egy hosszabb videót arról, hogy hogyan zajlott Sergio Perez Red Bull-bejáratása Silverstone-ban.

Elektromos és bioüzemanyaggal hajtott versenyautó is lesz a következő Bajnokok Tornáján

A Race Of Champions (Bajnokok Tornája) az a tét nélküli verseny, amelyen évről évre összemérik tudásukat a különböző szakágak legjobbjai, egyénileg és nemzeti csapatban is, különböző versenyautókat vezetve. A következő RoC-on (amelyre 2022-ig várni kell, Svédországban, a Balti-tenger partján tartják) két különleges ralikrosszgép is a repertoárban lesz.

Egyikük a 335 lóerős RX2e autó, amellyel 2021-ben versenyeznek először élesben a világbajnokság másodosztályában. A Bajnokok Tornáján utoljára 2010-ben szerepelt elektromos versenygép, a Tesla Roadster.

A Supercar Lites már több éve a Race of Champions flottájához tartozik, 2022-ben viszont a versenygépet 105-ös oktánszámú fosszíliamentes bioüzemanyag hajtja. Ez összhangban van a skandináv szervezők karbonsemleges és fenntartható törekvéseivel.

A magyar kamion kalandjai a Dakar Ralin

Megjárta a legendás terepversenyt Szaúd-Arábiában Fazekas Károly és csapata: 200 kilométer híján sikerült teljesíteniük a kéthetes viadal távját. A terepralis az AFM stúdiójában beszélt sivatagi élményeiről:

Ilyen elegáns még sosem volt a Ferrari: Ezentúl Armanit hord Leclerc és Sainz

Egy nappal szerdai autóbemutatója előtt új szponzorról adott hírt a Ferrari, amely akkora fogalomnak számít Olaszországban, mint maga a Scuderia, hiszen a divat iránt közömbösöknek sem nagyon kell bemutatni a Giorgio Armani házat. A divatcég tengerészkék öltözéket és kiegészítőket biztosít a két versenyzőnek a hivatalos eseményekre, valamint szintén tengerészkék utazóruházatot a csapattagok számára. Említésre méltó, hogy az Armani eleinte személyesen Leclerc-rel működött együtt tavaly, mielőtt kiterjesztette a kapcsolatot a csapatra.

„A Ferrarit világszerte Olaszország szimbólumaként ismerik, én pedig büszke vagyok erre az együttműködésre” – mondta el maga Giorgio Armani. „Elegáns ruhatárat állítottam össze a versenyzők számára, amely alkalmas az utazásaikra, remélve, hogy hamarosan mindannyian újra mozoghatunk, és együttesen felkészülhetünk hazánk talpra állására.”

Videó: Így fest néhány kör Imolában Tsunoda szemszögéből

Ennél közelebb aligha kerülhetünk egyszerű halandóként ahhoz, hogy vajon mit is lát a versenyző egy F1-es autó volánja mögött: az AlphaTauri a japán újonca, Yuki Tsunoda sisakjára szerelt fel egy kamerát Imolában néhány kör erejéig.

A Rali-Eb szezonja és a 35 éves Hungaroring volt a téma a stúdióban

Herczig Norbert azért érkezett az Autósport és Formula Magazin stúdiófelvételére, hogy idei csapat- és autóváltásáról beszéljen: a Rali Európa-bajnokság magyar élmenője a Volkswagen Polót a Topp-Cars Skoda Fabiájára cseréli, arra az autóra, amellyel Andreas Mikkelsen a magyar csapattal megnyerte a Rally Hungaryt. A vele készült beszélgetés vasárnap 13 órakor lesz látható a FIX TV-n.

Szamos Miklóssal az idén 35 éves Hungaroringhez és Magyar Nagydíjhoz fűződő különleges emlékeiről beszéltünk: számtalan pozícióban, köztük versenyigazgató-helyettesként és az MNASZ elnökeként 1986-tól a közelmúltig személye elválaszthatatlan volt a versenytől. Szamos Miklós korábban a Formula Podcastben is vendég volt.

 

 

A nő, aki meghackelte az F1-et: Carmen Jorda

A Formula Podcast nőnapi különkiadásában az F1-ben és az egyetemes autósportban kiemelkedően teljesítő hölgyversenyzők mellett szóba került Carmen Jorda is. Vajon csak a szépsége miatt kapott szerepet? A törzsgárda tagjai nem értettek egyet! A vonatkozó részt 40:06-tól hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Karrierje egyetlen F1-es győzelmével köszöntjük a ma 36 éves Pastor Maldonadót

Betöltötte 36. életévét a főként a baleseteiről ismert venezuelai pilóta, aki a 2012-es Spanyol Nagydíjon aratott a szinte a semmiből jött győzelmet, ami ráadásul máig a Williams utolsó sikerének számít. A Formula-1 közösségi oldalai is ezt a barcelonai futamot elevenítették fel Maldonado születésnapja alkalmából:

Nissany ülhet először a Williamsbe Bahreinben

A felkészülési időszak rövidsége ellenére egy egész napot a volán mögött tölthet Roy Nissany Bahreinben. A pénteken kezdődő háromnapos előszezoni teszten a Williams magyar kötődésű teszttpilótája kezdi a gyakorlást, majd szombaton Nicholas Latifin, vasárnap pedig George Russellen lesz a sor. Az izraeli származású Nissany 2020 óta a csapat tesztpilótája, így a tavalyi szezon során három első szabadedzésen is részt vehetett, emellett a Formula-2-ben versenyzett a Trident istállójával.

Meglesték tesztelés közben a Glickenhaus Le Mans-i kihívóját

Dávidként száll harcba a Góliátot megtestesítő Toyota ellen a WEC 2021-es idényében a Glickenhaus. Az egzotikus autókat gyártó céget az idén bevezetésre kerülő új szabályrendszer vonzotta a a Hosszútávú-világbajnokság szériájába, ahol az 007LMH nevű projektjével száll harcba. A gépet a napokban a kétszeres Le Mans-győztes Romain Dumas tesztelte Monzában. A márka két autót indít a WEC csúcskategóriájában, pilótái között pedig Dumais mellett ott lesz többek között Gustavo Menezes és Ryan Briscoe is. A szezonnyitót a jelenlegi tervek szerint május elsején rendezik Spában.