DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Vinales: Senki sem válaszol a kérdéseimre

Meglepő kifakadást intézett a pocsékul sikerült sachsenringi hétvége után a Yamaha spanyolja, aki továbbra is képtelen hatékonyan előzni az M1-essel – miközben csapattársa újra dobogós lett.

Egyre döbbenetesebb a szakadék a Yamahán belül: miközben Fabio Quartararo újabb dobogós helyezést szerzett a Német Nagydíjon és vezeti az összetett pontversenyt, három márkatársa közül csak a petronasos Valentino Rossi tudta beverekedni magát a pontszerzők közé – ha pedig ránézünk a tabellára, a francia mindössze egyetlen ponttal szerzett eddig kevesebb, mint a hangvillások másik három motorosa együttvéve.

Különösen Maverick Vinales küszködése volt szembetűnő a Sachsenringen: az időmérőn mindössze az utolsó előtti, 21. pozícióba kvalifikálta magát, majd a versenyen sem tudott előretörni – bár ez utóbbira számítani lehetett, hiszen a spanyol hosszú ideje küszködik a rajtokkal és a tömegben való előzgetéssel. Amikor az Autosport arról kérdezte, minek köszönhető a szenvedése, váratlan kifakadást intézett a versenyző: „Ugyanaz a kérdésem, mint nektek, szóval nem tudok rá válaszolni. Nekem sem válaszolt senki, így én sem tudok választ adni” – fogalmazott Vinales, majd így folytatta:

vinales-yamaha-sachsenring



„Nagyjából 15 kört mentem Luca és Enea [Marini és Bastianini – a szerk.] mögött. Nem tudtam megelőzni őket, képtelenség volt ezzel a motorral. Alaposan felkészültem a lejtőre, de több motorerejük van és később is tudnak fékezni. Ezzel a motorral lehetetlen. Amikor megérkeztem Franco mögé, első próbálkozásra előzni tudtam, de egy másik Yamaha ellen ez sokkal nehezebb, a Ducatik ellen kemény igazán.”

„Szóval amikor nagyjából tíz kör után láttam, hogy 13. vagyok, úgy voltam vele, hogy oké, kicsit visszább veszek, hogy adatokat gyűjthessek a tiszta levegőben arról, hogyan viselkedik a motor egyedül. A futam végén 1:22 elejét tudtam futni, ami nem rossz, miközben a többiek mögött haladva 1:23,5-re voltam képes. Szóval más volt, de összességében nem tudom. Senki nincs válasza arra, hogy mi történik itt, szóval tovább dolgozom, most pedig jön Assen, ahol egy Moto2-es géppel is gyors tudok lenni.”

Amikor arról kérdezték, mi volt minderre a Yamaha reakciója, Vinales egyre határozottabban szállt bele a japán gyártóba és csapatába: „Hogy menjek ki és gyűjtsek adatokat. És aztán mit csináljak? Legyek 23.?” – idézi szavait a The-Race.com szaklap. „Nem azért vagyok itt, hogy a 23. helyen végezzek, vagy hogy adatokat gyűjtsek és tesztpilóta legyek. Versenyzőként eljön a pont, amikor azt mondod, ez már a tisztelet hiányának tűnik. Könnyű lenne átvenni Fabio beállításait, megpróbálni alkalmazkodni, aztán mindent beleadva megnézni, meddig jutunk, de nem ez a módja. Ha tényleg nyerni akarok, akkor azt a saját motorommal kell megtennem. Másnak a beállításait átvenni nem megoldás. Igen, inspirálódhatunk onnan és akár jól is működhet, de nem megoldás. Nem is tudom, hány versenyt teljesítettem ebben a helyzetben Portimao óta.”

Nem ez az első eset persze, hogy Vinales a fenti problémákat szóba hozza, a mostani megnyilvánulása viszont az eddigieknél nagyobb frusztrációra utal. Hasonló jelenségről számolt be egyébként Rossi is: az olasz – akivel kapcsolatban a hétvégén felmerült, hogy már eldöntött tény, hogy a Petronas SRT nem hosszabbít vele szerződést, ám ezt az alakulat cáfolta – is úgy fogalmazott, hogy egyedül motorozva versenyképes időkre képes, a bolyban viszont rendre fennakad a társain. Rossi azt is hozzátette, hogy szemlátomást viszont Quartararo kezelni tudja ezt a problémát – s amúgy maga a francia vb-éllovas is úgy nyilatkozott a harmadik helyezése után, hogy szenvedett a Német GP hétvégéjén, ezért „aranyat ér” az újabb pódium számára.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: