DTM: Két újonc a BMW-nél
https://formula.hu/parc-ferme/16914
Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.
Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.
Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Az Alfa Romeo fellebbez Raikkönen imolai büntetése miatt
https://formula.hu/parc-ferme/28822
Bár a 9. helyen ért célba az Emilia-Romagna-i Nagydíjon, utólag megbüntették Kimi Raikkönent, aki így a 14. helyre csúszott vissza. A finnt azért sújtották 30 másodperces időbüntetéssel, mert a piros zászlós megszakítást követően kicsúszott a safety car mögött, a repülőrajtig azonban nem vette vissza eredeti pozícióját, így a bokszba kellett volna hajtania, és onnan a mezőny után erednie.
Ez a szabály kisebb felhördülést okozott, most pedig az Alfa Romeo istállója megerősítette, hogy fellebbez az ítélet ellen, erre azonban a sportkódex szerint csak abban az esetben van lehetőség, ha eddig nem ismert bizonyíték került elő az adott üggyel kapcsolatban. Az FIA szombaton este hallgatja meg az Alfa Romeo illetékeseit.

Videó: így szól a hibrid WRC
https://formula.hu/parc-ferme/28820
A tervek szerint 2022-től már ilyen autókkal kell versenyezni a rali-világbajnokságon, a fejlesztésben legelöl jelenleg az M-Sport jár - itt éppen a most berobbanó szupertehetségük, Adrien Fourmaux teszteli a hibrid Fiesta WRC-t.
Megúszták a blamát a hiperautók, pole-ban a Toyota
https://formula.hu/parc-ferme/28821
Fontos hétvége a mostani spái 6 órás a Hosszútávú-világbajnokság, és úgy egyáltalán a sportautózás történetében, hiszen új élkategória mutatkozik be a WEC idénynyitóján: az LMP1-es autókat az új szabályok szerint épülő hiperautók váltották, azzal a reménnyel, hogy segítségükkel új gyártókat és nézőket vonz magához a sorozat. A felkészülés és az e heti spái teszt azonban némi aggodalmat ébresztett, ugyanis az LMP2-es autók a rájuk kirótt legkülönfélébb korlátozások ellenére is egyes esetekben gyorsabbnak bizonyultak a hiperautóknál. Reális esély mutatkozott hát arra, hogy az új éra első versenyén legyőzik a nagy dérrel-dúrral beharangozott hiperautókat a papíron gyengébbnek számító kategória autói.
Nos, ez a szombaton 13:30-kor startoló negyednapos viadalon még megtörténhet, a Toyota azonban az időmérőn sikeresen kerülte el a blamát. A mezőny három hiperautója elfoglalhatja a rajtrács első négy helyét: a címvédő Kobayashi, Conway, Lopez trió elhozta a pole-t a #7-es Toyotával, 2:00,747-es időt futva. Mögöttük a testvérautó, a Buemi, Nakajima, Hartley-féle #8-as lemaradása fél másodperc, a harmadik helyre beférkőző legjobb LMP2-es autó, Hanson, Scherer és Albuquerque United Autosports Orecája pedig 1,6 másodperces hátrányt szedett össze. A harmadik hiperautó, az Alpine, 1,9-es lemaradással lett negyedik.
A GT-kategória legjobbja a Kevin Estre és Neel Jani által vezetett #92-es Porsche lett 2:11,219-es idővel.

Szél, hullámok és Mercedes-fölény - ezek voltak a pénteki edzésnap legjobb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/28817
Megérkezett az F1 hivatalos összefoglalója a pénteki első és második portugáliai szabadedzésről, benne Valtteri Bottas és Lewis Hamilton elsősége, Carlos Sainz elhagyott lépcsője, és minden egyéb esemény, ami említésre méltó.
Fotó: Ollé Iván
Izgalmakat, de káoszt is hozhatnak az F1-es sprintfutamok
https://formula.hu/parc-ferme/28814
A Formula Podcast stábja elég szkeptikus a kezdeményezést illetően, kollégáink összeszedtek néhány olyan dolgot, ami a terevzet árnyoldalán szerepel. Részletek 25:00-tól.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Ricciardo végre elárulta, mi a helyzet Abiteboul tetoválásával
https://formula.hu/parc-ferme/28818
A tavalyi F1-es szezon egyik visszatérő beszédtémája volt a Daniel Ricciardo és Cyril Abiteboul között megköttetett fogadás. A pilóta és akkori csapatfőnöke abban egyeztek meg, hogy Ricciardo tervezhet egy tetoválást a főnöke számára, ha a szezon vége előtt szerez egy dobogós helyezést a Renault-nak. Ez az őszi Eifel Nagydíjon megtörtént, így az F1 közönsége azóta kíváncsian várja, vajon hogyan mutat és mikor ölt formát az alkotás. Ricciardo a Portugál Nagydíj helyszínén a Racefans szaklapnak elárulta, a terv már elkészült.
"Egy tradicionális tetoválást, egy kézfogást akarok ábrázolni, ami a fogadásunkat képviseli. Aztán ott van egy méhészborz feje, ami a két kéz mögül bukkan elő. Ezt eddig csak a barátaimnak árultam el" - fedte fel az ausztrál.
Ricciardo tavaly év végén távozott a Renault-tól, ahogy később váratlanul Abiteboul is. Emiatt kétségessé vált, vajon megvalósul-e az alkotás, de a pilóta korábban mindenkit megnyugtatott, hogy mindenképpen ráveszi Abiteboult, csak a megfelelő alkalmat kell erre megtalálni.

Fotó: DPPI
F1-es és MotoGP-időmérő, WEC- és IndyCar-futam szombaton - itt a program
https://formula.hu/parc-ferme/28815
A WEC-ben már futamot rendeznek szombaton, az F1-ben és a MotoGP-ben még csak az időmérő jön, íme a program:
Szombat
9:55-10:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
13:00-14:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
13:30 WEC, 6 órás futam (Eurosport 2)
13:30-14:00 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
14:10-14:50 MotoGP, időmérő (Aréna4)
16:00-17:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
23:00 IndyCar, időmérő (Aréna4)

fotó: dppi
Az F1 kiáll a rasszizmus és az online gyűlölet ellen
https://formula.hu/parc-ferme/28816
Lewis Hamilton a Portugál Nagydíj csütörtöki napján ismét kijelentette, hogy ő kiáll a rasszizmussal szemben és kicsit felkérdezte a Formula-1-et amiatt, hogy vajon maga a sportág miért nem - hogy itt pontosan mit várna, az rejtély, mindenesetre a száguldó cirkusz közösségi oldalán péntek délután meg is jelent egy közlemény, mely szerint de, ők is harcolnak a megkülönböztetés ellen. Mint írták, maximálisan elkötelezettek ebben a harcban és továbbra is jelenteni fognak minden olyan dolgot, ami az online gyűlölködéshez kapcsolódik, sőt, erre biztatnak minden szurkolót.
We are wholly committed to combatting any form of racism, online or otherwise
— Formula 1 (@F1) April 30, 2021
We continue to call out and report any incident of online hate, and we encourage our fans to do the same pic.twitter.com/VXPvwBita8
Miért lesz jó nekünk a szombati sprintfutam?
https://formula.hu/parc-ferme/28813
A Formula Podcast stábja elég szkeptikus a kezdeményezést illetően, de nem mondhatnánk, hogy ne találtunk volna pozitívumokat az idei év nagy F1-es újításában. Részletek 11:58-tól.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Már jövőre a WTCR-rel egyenlő FIA-státuszra emelik a Pure ETCR-t
https://formula.hu/parc-ferme/28812
Idén indul útjára egy ötfordulós szezonnal a világ első többmárkás elektromos túraautós sorozata, a Pure ETCR, amely augusztusban a Hungaroringen is tiszteletét teszi. A széria pontos besorolása eddig nem volt világos, 2022-től azonban a mai bejelentés értelmében rögtön világkuparangot kap az ETCR: az FIA és a promóter Eurosport Events közötti megállapodás révén ez lesz az első elektromos túraautós bajnokság, amelyet világkupaként fognak jegyezni, s mind a pilótáknak, mind a gyártóknak kiosztanak majd világkupacímeket. Ezzel a Pure ETCR gyakorlatilag azonos szintet képviselni az autósportban, mint a WTCR Túraautó-világkupa, amelynek a jövője éppen a napokban vált biztossá egészen 2025-ig.

Perez kellemesen csalódott Verstappenben
https://formula.hu/parc-ferme/28811
Milyen benyomása van Sergio Pereznek a – Pierre Gasly és Alex Albon kárán – „csapattársgyilkosnak” kikiáltott új csapattársról, Max Verstappenről?
„A médiában állandóan arról lehet olvasni, milyen szörnyű Max Verstappen csapattársának lenni. Most már teljesen világos nekem is, miért mondják mindig ezt! Nem a semmiért” – mondta a Skynak Portugáliában Perez – nevetve, jelezve, hogy csak tréfál. Valójában kellemesen csalódott Verstappen jellemében:
„Pozitív meglepetésként ért Max attitűdje. Természetesen korábban már ismertem, hisz sok éve versenyzünk egymás ellen. De ha egy csapatban van két ember, akkor több időt tölt együtt és jobban megismeri a másikat. A róla alkotott kép nagyon más, mint amilyen személy valójában. Nagyon megközelíthető, és persze hogy gyors akar lenni és rendkívül versengő, de semmi olyasmit nem tapasztaltam, mint amit a médiában hallani. Remek benyomást tett rám Max ebben a tekintetben” – méltatta a Red Bull-os kollégát Perez.

Most akkor mi van Rossi csapatával és a szaúdi szponzorral?
https://formula.hu/parc-ferme/28810
Néhány napja mi is megírtuk, hogy a Tanal Entertainment Sport & Media bejelentette, hogy ötéves megállapodást kötöttek a VR46 istállóval arról, hogy 2022-től a MotoGP-ben (illetve emellett a Moto2-ben is) teljes értékű csapatként fognak rajthoz állni. A közleményből kiderült, hogy a szaúd-arábiai olajvállalat, az Aramco lesz a VR46 névadó szponzora – csakhogy sajtóhírek (például a Motorsport.com) szerint ez a bejelentés még magát az Aramcót is váratlanul érte! Feltűnő volt, hogy az említett közlemény nem tartalmazott nyilatkozatot sem az Aramco, sem a VR46 oldaláról, így természetesen Rossi hétvégi Spanyol GP-t megelőző sajtótájékoztatóján is előkerült a téma: „Tudjuk, hogy megállapodásunk van az Aramcóval. Őszintén nem tudom, ők miért mondják, hogy nem hallottak erről!” – idézi a kilencszeres világbajnokot a Crash.net. Rossi azért hozzátette: ő „csak” a főnök a VR46-nál, így nem ő tárgyal közvetlenül a szponzorokkal.
A vélhetően az Avintia Esponsorama Racing helyét átvevő istállóval kapcsolatban az is kérdéses, hogy milyen motorral fognak indulni. „Igazából mindenkivel beszélünk. Az Apriliával, a Yamahával, a Ducatival és a Suzukival is. Nem tudom pontosan, mi jelenleg a helyzet, de tudtommal még nem dőlt el” – fogalmazott Rossi, aki azt a négy gyártót említette, amellyel az elmúlt időkben egytől egyig szóba hozták őket.
A motormárka mellett egyébként még a versenyzők kiléte is kérdéses: míg Luca Marini helye szinte biztosra vehető, a másik motor esetén felmerült, hogy esetleg maga Rossi ülhetne fel rá – már ha egyáltalán nem vonul vissza. „Részemről nem sok mindenen változtat ez, mert szezon közben fogok dönteni, és ahogy mondtam, az eredmények alapján” – nyilatkozta az idén eddig jobbára csak küszködő olasz. „Másrészt persze talán segítség is ez nekem, hiszen van egy hely a csapatomban: én vagyok a főnök, egy motort fenntarthatok magamnak!” – mondta félig viccelődve a 42 éves versenyző, aki azért megjegyezte: elsődleges célja, hogy jelenlegi alakulatánál, a Petronas Yamaha SRT-nél folytassa.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Felkerült a 98-as rajtszám az Alfa Romeóra
https://formula.hu/parc-ferme/28809
Nem Antonio Giovinazzi 99-esével szúrtak el valamit: a mai, fél 1-kor induló első portimaói szabadedzésen az olasz autóját a frissen leigazolt tartalékpilóta, Callum Ilott vezetheti – a brit a Formula-2-ben tavaly második lett Mick Schumacher és Yuki Tsunoda között, és bár ülést nem kapott, valamilyen szerephez legalább jut az F1-ben. Ilott először vesz részt szabadedzésen, tavaly a Nürburgringen az FP1-en a Haast vezethette volna, de az időjárás miatt a tréning elmaradt. Decemberben Abu Dhabiban tesztelte már az Alfa Romeót, tartalékos posztja mellett pedig a Ferrarinál tesztpilóta státuszt tölt be.



Fotók: Alfa Romeo, DPPI
Melyik történelmi Ferrarit választaná Schumacher és Leclerc?
https://formula.hu/parc-ferme/28808
Két Ferrari-kötődésű fiatalt tettek párba a Portugál Nagydíj hivatalos FIA-tájékoztatóján – melyen online formában a Formula.hu is képviselve volt –, Mick Schumacher és Charles Leclerc pedig megkapta azt a kérdést, melyik régebbi Ferrarit vezetnék legszívesebben.
„Ez elég könnyű: a 2002-est vagy 2004-est. Ezek a legsikeresebb autói a csapatnak és csodálatos vezetni őket. A hangzás, minden…” – választotta Mick Schumacher édesapja két bajnokautóját. „Igazából már ki is próbáltam mindkettőt, legutóbb a 2004-es Mugellóban. Csodás lenne vezetni őket az akkori gumival felszerelve is. Remélhetőleg erre szintén sor kerül hamarosan.”
„A 2004-es biztosan és talán egy másik is” – mondta Leclerc, egy jóval korábbi korszakot kiválasztva. „Pénteken elmentem a Monaco Historic Grand Prix-re. Ott volt Niki Lauda egykori Ferrarija, melyet Jean Alesi vezetett. Nem tudom pontosan, melyik évből, de hihetetlen látvány volt, és nagyon különleges lenne kipróbálni. Ebből a kettőből az egyiket” – felelt a monacói pilóta. Az 1974-es Ferrari 312B-re gondolt, amely ütközés következtében össze is tört Alesi kezei közt.

Bénán tüntette el a nem kívánt szponzor nevét a McLaren, a csapaton élcelődik a közösségi média
https://formula.hu/parc-ferme/28805
„Készen állunk, hogy újabb emlékeket szerezzünk Portugáliában” felirattal posztolta az alábbi fotót a McLaren Alain Prostról, aki a csapattal háromszor is megnyerte a Portugál Nagydíjat. Csakhogy az 1987-es MP4/3 orráról, hátsó szárnyáról, motorborításáról és a pilóta sisakjáról kifejezetten ügyetlenül távolították el az akkori dohányipari főszponzor nevét.
Több sem kellett a kommentelőknek: valaki azon poénkodik, hogy ez az eredménye, ha valaki nem Photoshopot, hanem Paintet használ, más felrója a McLarennek, hogy megmásítja saját történelmét, de olyan hozzászóló is akad, aki a Hugo Bosst is kisatírozná a náci Németországban való szerepe miatt.
Ready to make more memories in Portugal. #PortugueseGP pic.twitter.com/1t48zTf0bS
— McLaren (@McLarenF1) April 29, 2021
Kanada elesett, Mexikó megtartja az F1-es nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/28807
A csak Európára és Közel-Keletre összpontosuló 2020-as szezonra emlékeztet, hogy egy tengerentúli viadal belengette a fehér zászlót: a Kanadai Nagydíj másodszor is elmarad, Montrealt Isztambul és a Török Nagydíj helyettesíti beugróként június 11-13-án.
A hírre reagálva a Mexikóvárosi Nagydíj szervezői kiadtak egy közleményt, mely szerint október 29-31-én terv szerint megtartják versenyüket. A Formula-1 részéről is hangsúlyozták, a mexikói és egy héttel korábbi texasi futamra sor kerül.
„A Kanadával kapcsolatos híreket követően a Formula-1 egyértelműen le akarja szögezni, hogy nincsen változás a Mexikóban és Egyesült Államokban a szezon későbbi részében tartandó versenyek vonatkozásában, arra számítunk, hogy sor kerül rájuk. Szorosan együtt dolgozunk a promóterekkel, akik készen állnak egy nagyszerű show-ra. Mi is várjuk, hogy náluk járjunk később a szezonban” – áll az F1 nyilatkozatában.

Ne maradj le: F1, MotoGP és WEC is lesz pénteken
https://formula.hu/parc-ferme/28800
Bőven lesz mit nézni már a pénteki napon is, íme a program:
Péntek
9:30-11:00 WEC, második szabadedzés
9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
12:30-13:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
14:00-15:00 WEC, harmadik szabadedzés
14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
16:00-17:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
18:20-18:50 WEC, időmérő (szombat 12:15-től Eurosport 2)

fotó: dppi
A sorsolástól a székfoglalóig: időmérő-történelem röviden
https://formula.hu/parc-ferme/28806
A sprintversenyek kapcsán erről is beszéltünk a Formula Podcastben: milyen formátumokkal döntöttek a rajtsorrendről a múltban? Az erre vonatkozó rész 41:40-től következik!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
„Még mindig Hamilton az esélyes”
https://formula.hu/parc-ferme/28804
Sokak szerint már a Red Bull-Honda a mezőny legjobb autója és emiatt a fő esélyesnek is Max Verstappent tartják, ám a Portugál Nagydíj előtt a helyiek sztárversenyzője, Tiago Monteiro más véleményt fogalmazott meg. "Jó nézni a Red Bull és a Mercedes csatáját, a McLaren is érdekes és több olyan csapat van, amely közelít. De hogy ki az esélyes? Továbbra is Lewis Hamilton" - mondta a portugál Recordnak adott interjújában, ahol azt is hozzátette, hogy Fernando Alonso nehéz helyzetben van a kihagyása miatt és az a különbség közte, valamint Kimi Raikkönen között, hogy utóbbi már nem túl motivált, míg a spanyol szeretne még futamokat nyerni.

fotó: dppi
Monacóban az F1-nél is nagyobb látványosság lesz az FE?
https://formula.hu/parc-ferme/28803
Bár a Formula-E szériája többször ellátogatott már Monacóba, az idei lesz az első alkalom, hogy az F1-es vonalvezetéssel szinte teljesen megegyező pályát fogja használni. Lucas di Grassi, az elektromos széria bajnoka szerint az ő autóik sokkal izgalmasabb versenyt fognak produkálni pusztán abból fakadóan, hogy az F1-es gépek sokkal nagyobbak és gyorsabbak, így már régen kinőtték az utcai pályát.
"Szerintem a monacói pálya sokkal jobban fekszik a Formula-E-nek. Nagyszerű, hogy a hosszú vonalvezetést fogjuk használni, amelyen lehetséges lesz előzni. Az F1 óta nem vezettem rajta, szóval érdekes lesz újra ellátogatni oda. Sokkal több előzést látunk majd, mint az F1-ben. Számukra ott lehetetlen előzni. Bár az autóik sokkal gyorsabbak, a pálya túl rövid, és nem kedvez azoknak a konstrukcióknak. a Formula-E-ben azonban sok akcióra lehet számítani. Szórakoztató futam lesz" - idézte őt a Racefans.
Az FE mezőnye a május 8-i hétvégén versenyez a hercegségben.

Fotó: DPPI









