DTM: Két újonc a BMW-nél
https://formula.hu/parc-ferme/16914
Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.
Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.
Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

A jerezi utolsó kanyar, ahol Rossi és Marquez is vitatott előzést mutatott be – videó
https://formula.hu/parc-ferme/28801
Vannak olyan kanyarok a világ versenypályáin, amelyek vonzzák a bajt, s a MotoGP szempontjából egyértelműen ezek közé tartozik a hétvégi Spanyol GP-nek otthont adó jerezi pálya utolsó kanyarja is. Valentino Rossi két és fél évtizedes karrierjének egyik emlékezetes momentuma volt a 2005-ös évadnyitón Sete Gibernauval folytatott csatája a győzelemért, amely az említett utolsó kanyarban történt koccanásnál csúcsosodott ki:
2013-ban aztán az akkor újonc Marc Marquez mutatott be hasonló manővert Jorge Lorenzo ellen – a sors iróniája, hogy épp akkor vette fel utóbbi spanyol versenyző nevét a szóban forgó kanyar! Lorenzo az eset után a parc fermében nem is volt hajlandó elfogadni Marquez kézfogását:
Még az 500 köbcentis érában, 1996-ban egyébként szintén történt egy hasonló incidens Mick Doohan és Alex Crivillé között, amelynek utóbbi bukása lett az eredménye. A verseny egyébként arról is emlékezetes maradt, hogy az utolsó körben már a nézők is beözönlöttek a spanyol versenypályára:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Teljes a paletta: az Aprilia is marad 2026-ig a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/28802
Nem mintha ez egy pillanatig is kérdéses lett volna, mindenesetre csütörtökön az Aprilia bejelentette, hogy aláírták a 2022-től 2026-ig tartó következő ötéves ciklusra a szerződést a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával. A noaleiek voltak az utolsók a gyártók közül, akik ezt megtették a Ducati, a KTM, a Yamaha, a Honda és a Suzuki után, de az ő hosszabbításuk is biztosra vehető volt, hiszen jövőre immár nem a Gresini Racinggel partnerségben, hanem full gyári csapattal képviseltetik magukat a királykategóriában.
Ez utóbbit is megerősíti a MotoGP és az Aprilia mai közös közleménye, ám arról egyelőre nem szól a fáma, hogy esetleg szatellit csapatot is terveznek-e indítani további két motorral: korábban felröppent, hogy ilyen fronton továbbra is együttműködnének a Gresinivel, míg a napokban az olasz sajtóban az kezdett el terjedni, hogy a legnagyobb géposztályhoz jövőre csatlakozó VR46-tal köthetnek partnerséget.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hangolódjunk az idei Portugál Nagydíjra a tavalyi összefoglalójával!
https://formula.hu/parc-ferme/28799
Eseménydús első futamot hozott az F1 első portimaói látogatása 2020-ban – az idei hétvégére fordulva nézzük is meg, mi történt néhány hónappal korábban (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):
Özvegye veszi át csapata irányítását Fausto Gresini halála után
https://formula.hu/parc-ferme/28798
Fausto Gresini közel két hónapos küzdelem után, február végén hunyt el a koronavírus-fertőzés és szövődményei következtében. Az általa alapított és több vb-címig vezetett istálló most bejelentette, hogy ezentúl a korábbi kétszeres 125 köbcentis világbajnok felesége, Nadia Padovani lesz az új elnök-vezérigazgatója a cégnek, s egyúttal mind a csapattulajdonosi és csapatfőnöki pozíció az övé lesz. Ráadásul nemcsak Gresini özvegye, hanem két fia, Lorenzo és Luca is érintett lesz a csapat munkájában: előbbi a vállalat adminisztratív feladataiban vállal feladatot, míg utóbbi sportszakmai szerepet kap, s már a hétvégi Spanyol Nagydíjon, Jerezben is jelen lesz az alakulattal.
A Gresini Racing közleménye kihangsúlyozza: a tavalyi szezon végén aláírt szerződésüknek megfelelően 2022-től újfent teljesen privát csapatként fognak szerepelni a MotoGP-ben. Igaz, azt még nem tudni, melyik márka partnereként (jelenleg a jövőre már saját gyári gárdát indító Apriliával működnek együtt), de Nadia Padovani szerint több gyártóval is tárgyalásban állnak, s a következő hetekben bejelentik a projekt részleteit.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ogier 0,6 másodperces győzelme elbújhat a 2011-es Jordán Rali mögött
https://formula.hu/parc-ferme/28797
Elképesztően szoros befutót produkált első horvátországi látogatása során a WRC: Sebastien Ogier az utolsó szakaszon tudott hajszálnyival fordítani a versenyben addig vezető Elfyn Evansszal szemben, aki a legutolsó kanyarban rontott. A francia 0,6 másodperces előnnyel nyerte meg a Horvát Ralit, ám ez csak a harmadik legkisebb különbséggel aratott győzelem volt a WRC történetében.
Néhány évig a 2007-es Új-Zélandi Rali tartotta az etalont, ahol Marcus Grönholm mindössze 3 tizedmásodperccel múlta felül Sebastien Loeböt. Itt a verseny teljes végjátéka elképesztően szoros volt, hiszen már az utolsó három szakasz végén is egy másodpercnél kevesebb választotta el a két versenyzőt - Grönholm az utolsó előtti szakaszon vette át a vezetést, és bár az utolsóban 0,4 másodperccel kikapott a franciától, így is maradt 0,3 másodperc előnye a végére.
Négy évvel később a 2011-es Jordán Rali azonban még ezt is überelni tudta: itt az utolsó gyorsasági rajtjakor Jari-Matti Latvala 0,5 másodperccel vezetett Sebastien Ogier előtt, ám a francia akkor is fordítani tudott. Hét tizeddel volt gyorsabb a 10,5 kilométeres szakaszon, mint a finn, így 0,2 másodperccel már övé volt a legjobb idő a befutónál. Ez volt a Jordán Rali máig utolsó szereplése a WRC naptárában, s azon a szorossági rekordot máig tartó futamon nem mellesleg az F1-es szabadságát töltő Kimi Raikkönen is részt vett, a 6. helyen ért célba.
Ogier győzelmet érő befutója a 2011-es Jordán Ralin:
Időutazás: Egy kör James Hunt 1974-es autójával Monacóban
https://formula.hu/parc-ferme/28795
Elképesztően élvezetes felvételt osztott meg Louis Deletraz F2-es pilóta édesapja múlt hétvégi monacói kalandjáról. Jean-Denis Deletraz a történelmi Monaco GP-n indult James Hunt 1974-es Hesketh-jével, amiről fejkamerás felvétel is készült. Nem is szaporítjuk a szót, ezt látni kell.
Incredible onboard with my father at the Monaco Historic GP. Driving the legendary 1974 Hesketh of James Hunt #GPXHistoric #CamBoxMeca @F1 pic.twitter.com/ekG51OjUvO
— Louis Delétraz (@LouisDeletraz) April 27, 2021
Elmaradtak a hiperautók az LMP2-esektől a teszten, a Toyota lassítást kér
https://formula.hu/parc-ferme/28796
A hétvégén veszi kezdetét az Endurance-világbajnokság 2021-es szezonja, s egyúttal egy új korszak is, hiszen Spa-Francorchamps-ban debütálnak a hiperautók – igaz, egyelőre csak három gép indul az új elitkategóriában (két Toyota és egy Alpine), a Glickenhaus ugyanis kihagyja a nyitányt. A hétvégi hatórás előtt hétfőn és kedden prológot – azaz gyakorlatilag tesztet – rendeztek a belga pályán, ahol bizony összességében nem egy hiperautó, hanem az LMP2-es G-Drive Racing Orecája volt a leggyorsabb, Nyck de Vriesszel a volánnál, fél másodperccel megelőzve Sebastien Buemi Toyotáját.
Az eredmény nem teljesen váratlan, hiszen a hiperautókat eleve úgy tervezték, hogy egy hagyományos pályán nagyjából öt másodperccel legyenek lassabbak, mint az LMP1-es gépek, amiket leváltanak. Csakhogy úgy tűnik, hogy ezzel az LMP2-es élmezőny beérte őket: ahogy az várható volt, a fő kategória vezető gyártója, a Toyota azonnal további lassítást kért a „másodosztály” versenygépeire. Érdemes kiemelni ebből a „további” szót, hiszen tavaly óta már többször is lassítottak az LMP2-es autókon: első körben 30 kW-tal vagy 40 lóerővel csökkentették a motorerőt, valamint keményebb abroncsokat kapnak a géposztály egyenbeszállítójától, a Goodyeartől, majd áprilisban további 20 kW-os/25 lóerős visszavágást kaptak a gépek, a minimumsúlyukat 930-ról 950 kg-ra emelték, miközben az összes WEC-fordulóra előírták számukra az alacsony leszorítóerős Le Mans-i aero-specifikáció használatát.
Persze az LMP2-es versenyzők közül többen is jelezték, hogy a további lassítás nem feltétlenül oldana meg mindent, s a spái hétvégéhez közeledve az FIA is jelezte: egyelőre nem kívánnak belenyúlni a teljesítmény-kiegyenlítésbe a két kategória között. Mint mondták, bárminemű változtatás előtt szeretnék majd kielemezni az időmérő és a verseny adatait is – persze ettől még nem kizárt, hogy a versenyhétvége előrehaladtával mégis belenyúlnak néhány dologba. Mindenesetre egyáltalán nem kizárt, hogy az új géposztály nem fog összetett győzelemmel debütálni a WEC-ben…

fotó: DPPI
Silverstone már a sprintkvalifikációval csábítgatja a nézőket
https://formula.hu/parc-ferme/28794
Hosszú huzavona után végre pont került a sprintfutamok ügyének végére, és a csapatok megszavazták, hogy 2021-ben három helyszínen kipróbálják az új formátumot. A bejelentésből azonban hiányzott, pontosan melyik nagydíjak szombati napjára iktatják be a sprintet: csak annyit árultak el, hogy két európai és egy kontinensen kívüli állomás van tervben.
A Brit Nagydíj részéről most megerősítették, amit eddig is tudhattunk: az első sprintre Silverstone-ban kerül sor. A szervezők egy új, „sprintkvalifikáció” feliratú plakáttal csalogatják a nézőket, a pálya oldalán pedig azt olvashatjuk: mivel a vasárnapra kínált jegyek szinte mind elfogytak, a lemaradó rajongók a szombati napon extra lehetőséget kapnak, hogy a zárt kapus tavalyi nagydíj után újra versenyt láthassanak élőben (még ha csak 100 kilométerest is).
Az eddigi sajtóhírek alapján a második sprintkvalifikáció az Olasz Nagydíjon lesz, korábban pedig még a Brazil Nagyíjat emlegették lehetséges helyszínként.

Ha futamot nyer, F1-es tesztet kap a McLaren Indy-pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/28793
Zak Brown idén úgy tűnik, fogadós kedvében van, pontosabban motiváló tényezőként ajándékokat ígér versenyzőinek, ha szállítanak egy bizonyos eredményt a szezon során. Daniel Ricciardóval ezt már megtette: az ausztrálnak végül győznie sem kell az F1-ben a McLarennel, elég dobogóra állnia ahhoz, hogy tesztelhesse gyerekkori hőse, Dale Earnhardt NASCAR-autóját, ami jelenleg Brown tulajdonát képezi.
De ajánlatot kapott a McLaren IndyCar-csapatának mexikói pilótája, Patricio O'Ward is. A pár éve a Red Bull programja által kivetett 21 éves versenyzőnek Brown azt ígéri, ha sikerül megszereznie idén a McLaren újkori Indy-kalandjának első győzelmét, az év végén, Abu Dhabiban tartandó F1-es teszten kipróbálhatja a csapat királykategóriás autóját.
O'Ward már az IndyCar-szezonnyitóján lőtávolban volt a kihívás teljesítéséhez, hiszen a pole-ból rajtolt, ám végül csak 4. lett a Barber Motorsports Parkban. A legutóbbi hétvégén, St. Petersburgben a 19. helyen ért célba, ám maradt még további 15 lehetősége a szezonban.
Sounds like @ZBrownCEO is in the mood to make another bet.
— Arrow McLaren SP (@ArrowMcLarenSP) April 18, 2021
If @PatricioOward wins an INDYCAR race this season, what is on the table? pic.twitter.com/FBPyq0yqt5
Egy Lamborghini is lesz a DTM mezőnyében
https://formula.hu/parc-ferme/28792
Habár már kiadta előzetes 2021-es nevezési listáját a Német Túraautó-bajnokság 19 versenyzővel, összesen 17 állandó autóval, utólag bejelentkezett még egy szereplő: a T3 Motorsport közölte, szombaton leadta nevezését, egy Lamborghini Huracan GT3 Evót állít csatasorba 2021-ben. A Lamborghini a hatodik márka lesz a sorozatban hét Mercedes, öt Audi, három BMW, két Ferrari és egy (kiválasztott versenyeken részt vevő) McLaren mellett.
A csapat pilótája Esteban Muth lesz, aki kevésbé ismert név a nemzetközi autósportban: a 19 éves belga korábban a GT4 European Series mezőnyében szerepelt, valamint egyszer indult a Blancpain GT Series Endurance Cupban. Azelőtt formulaautókkal versenyzett különböző színtereken: a francia Formula-4-ben, a japán Formula-3-ban, az új-zélandi Toyota Racing Seriesben és a Formula Renault Eurocupban. A DTM hivatalos csatornáin még nem erősítette meg a csapat indulását.

Tavaly ez a kör ért pole-t Portugáliában
https://formula.hu/parc-ferme/28789
Lewis Hamilton köre nem sikerült tökéletesre, de így is megszerezte vele a portugáliai pole-t tavaly - nézzük meg ismét a hétvégére hangolódva:
Idén már két DRS-zóna lesz Portimaóban
https://formula.hu/parc-ferme/28788
A 2020-as Portugál Nagydíjon egyetlen szakaszon segítették az előzések végrehajtását nyitható hátsó szárnnyal, a pálya 965 méteres célegyenesében.
A második, 2021-es versenyre beiktattak egy második DRS-zónát is. A gyors kanyarokkal teli pályán túlzottan nincs sok egyenes szakasz, a zóna az egyetlen helyre került, amely szóba jöhet a célegyenesen kívül: a 4-es és 5-ös szakasz közé.
Egyúttal 120 méterrel lerövidítették a célegyenesben levő DRS-zónát, hogy ne jelentsen akkora segítséget a hátul haladónak, mint a tavalyi évben. Az aktiválási pont majdnem a célvonalnál található, és az érzékelési pont is későbbre került, a nyújtott 15-ös kanyarba.
A 2021-es pályarajz két DRS-zónával:

A 2020-as pályarajz egy (hosszabb) DRS-zónával:

2025-ig eldőlt a WTCR jövője
https://formula.hu/parc-ferme/28791
Hároméves szerződést hosszabbított a három partner, az FIA, a promóter Eurosport Events és a TCR-jogtulajdonos WSC: ezzel a 2023-as, a 2024-es és a 2025-ös szezonra is biztosított a Túraautó-világkupa jövője, amely a 2018-ban bevezetett TCR-szabályokkal fog folytatódni a következő öt szezonban. A promóter a Eurosport Events marad, amely egészen 2005 óta rendelkezik a WTCC/WTCR kereskedelmi jogaival.
A közeljövőre kijelölt irány a fenntarthatóság: már 2021-ben 15 %-ban megújuló összetevőkből készült üzemanyagot használnak, 2023-ra pedig a cél a 100 %-os bioüzemanyag.

Elutasították Turánék fellebbezését, nem kaphatnak pontot - itt a részletes indoklás
https://formula.hu/parc-ferme/28790
A Felügyelő Testület a magyar bajnoki értékelésből kizárta a Turán Frigyes – Bagaméri László párost a Boldogkő Ralin, a határozat ellen pedig a csapat fellebbezést nyújtott be – azt az RSB egyértelműen elutasította. Íme a bizottság döntése és annak indoklása:
"A Rally Szakági Bizottság, mint elsőfokon eljáró bizottság, a Turán Motorsport Sportegyesület (képviseli: Turán Frigyes) által az MNASZ részére megküldött, I.
Therwoolin Boldogkő Rally 2021 eseményen, a Felügyelői Testület által hozott 4-es számú határozat elleni fellebbezését elutasítja, a versenyen hozott 4-es, és 5-ös számú felügyelői határozatokat helyben hagyja. A fellebbezési díj nem kerül visszafizetésre.

Indoklás:
Az 5-ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László versenyzőpáros olyan gumiabroncsot használt a verseny alatt, ami nem felel meg az RVSZ 30.1 bekezdésének, miszerint kizárólag az MNASZ-el szerződéses jogviszonyban álló gumiabroncs-beszállító partnerek (továbbiakban: szállítópartnerek) által forgalmazott és azoktól beszerzett gumiabroncsokat használhatnak.
Jelen esetben az RTH Versenyabroncs Kft. mint szerződött partner, sem a versenyt megelőző 14 nap előtt, sem az I. Therwoolin Boldogkő Rally kezdetéig semmilyen információt, árlistát nem publikált az összes, bajnokságban érintett versenyző felé, az 5-ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László által használt új Z215 típusú gumiabroncsról.
Az FIA homológizáció ténye, miszerint az új Z215 típusú gumiabroncs homológizációval rendelkezik, az a Magyar Rally Bajnokságot tekintve nem releváns, hiszen az RVSZ szerint – fentebb olvasható -, csak olyan gumiabroncs használható ami szerepel a szerződött partner által forgalmazott gumi abroncsok között. (Az FIA homológ listában 12 márka található, ezért szabályozza így az RVSZ.)
A új Z215 típus számú gumiabroncs az RTH Versenyabroncs Kft. hivatalos weboldalán a mai napig nem található, ezen túlmenően a HANKOOK hivatalos nemzetközi oldalán/oldalain sem fellelhető, a forgalmazásának várható időpontjáról információ nem található.
Az új Z215 típusú gumiabroncs létezésének első tájékoztatásáról a Hankook Racing Tires facebook oldalán találhatunk információt. Ezt a tájékoztatást a szerződött partner a facebook oldalán – a versenyt követően – 2021 április 20. napján tette meg, az FIA homologizációs listájának egy kimásolt oldalával. Turán Frigyes, a Race1.net Hungary magazin riporterének 2021 április 17-én az I. Therwoolin Boldogkő Rally szombati napján adott interjújában a következőket nyilatkozta.
Idézet a videóból:
Riporter: “Egyetlen egy kérdést engedjél még meg, ugye az teljesen nyilvánvaló és mindenki tudja, hogy a HANKOOK gumiabroncsokat, versenygumiabroncsokat a Te céged képviseli és értékesíti Magyarországon. Milyenek voltak a fejlesztések, mert azért van némi nemű ugye változás és azok a termékek itt vannak-e már a versenyen?”
Turán Frigyes: “Teljesen új abroncsunk lesz idén, ez még csak teszt jelleggel van itt, Orfűn teszteltük őket, én azt gondolom nagyon jó visszajelzéseket tudtunk adni a gyárnak. Ezek az abroncsok az év folyamán később várhatóak. Viszont a közepes keverékben, illetve a puha keverékben, új fejlesztés jött még a régi mintázattal, úgyhogy ez már rendelkezésre áll a versenyzőinknek…”
Ebből a videóinterjúból egyértelműen kiderül, hogy valamikor az év folyamán várható a forgalmazása az új Z215 abroncsnak.
Ezen tények egyértelműen bizonyítják, hogy az új Z215 típusú gumiabroncs az I. Therwoolin Boldogkő Rally-n nem volt használható. Fenti határozatot a Rally Szakági Bizottság 5 igen szavazattal elfogadta."
Az RSB azóta közzétette azt is, hogy április 27-én a Hankook is megküldte a nemzetközi árlistáját, amelyben azóta már szerepel az érintett abroncs.
Így tesz-vesz egy szerelő, mielőtt pályára hajt az autó
https://formula.hu/parc-ferme/28787
A Haas garázsában készült ez a fejkamerás felvétel Imolában.
40. születésnapján debütált új sorozatában Massa – nem jól
https://formula.hu/parc-ferme/28786
Bár tavaly kiszállt a Formula-E-ből, Felipe Massa nem végzett az autóversenyzéssel. Idénre rangos nemzeti sorozatába, a Stock Car Brasilba szállt be, amelynek mezőnyében ott van például Rubens Barrichello, Nelson Piquet Jr. és Tony Kanaan is. A Brazília legkeletibb pontján, Goiana pályáján tartott kétfutamos szezonnyitó éppen Massa 40. születésnapjára esett, ám nem sikerült az erős eredményekkel megkoronáznia azt az F1 tizenegyszeres győztesének. Az első versenyen váltóhiba miatt állt ki, a másodikon pedig a 17. helyen intették le, ám egy szabálytalanság miatt utólag kizárták.


De miért néz ki úgy ez a piros és kék ember, mint Verstappen és Perez?
https://formula.hu/parc-ferme/28785
Hát mert ők Verstappen és Perez! A Red Bull újabb szürreális reklámfelvételre fogta be versenyzőit, ezúttal egy üzemanyagcég kedvéért miniautókat vezettek, befestve. Az alábbiakból ítélve a teljes videót sem lesz érdemes kihagyni.
Hard day at the office for @Max33Verstappen and @SChecoPerez @Esso_GB pic.twitter.com/xsTfuN3TjV
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) April 27, 2021
You okay @SChecoPerez?
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) April 27, 2021
Thanks @Esso_GB for sorting these two out whilst testing the Synergy Supreme+ 99 fuel pic.twitter.com/4bqkyRuRW5
Senna első győzelmétől Mansell tripla előzéséig – öt pillanat a Portugál GP-k történelméből
https://formula.hu/parc-ferme/28781
A hétvégére hangolódva készített összeállítást az F1 YouTube-csatornája, amelyben egyszerre vegyítik a 80-as évekbeli estorili futamok legemlékezetesebb momentumait a tavalyi portimaói viadal legérdekesebb történéseivel (a videó átkattintás után indul!):
Ők lesznek a Hyundai elektromos versenyzőnégyese
https://formula.hu/parc-ferme/28780
Bejelentette a Hyundai Motorsport, mely négy versenyző képviseli a márkát a Hungaroringen is szereplő elektromos túraautó-bajnokságban, a debütáló PURE ETCR-ben. A Hyundai Veloster N-t Augusto Farfus, Jean-Karl Vernay, Tom Chilton és John Filippi vezetik.
Augusto Farfus, a korábbi WTCC-élmenő 2019-ben tűnt fel újra a WTCR mezőnyében, Michelisz Norbert csapattársaként a dél-koreai márkánál, de visszatérése rövid életű volt. A brazil tesztpilótaként korábban már csatlakozott az ETCR-projekthez.
Jean-Karl Vernay a Hyundai új igazolása, aki párhuzamosan szerepel a WTCR-ben és a PURE ETCR-ben is – ez azért különleges, mert a két bajnokság egyes helyszíneken ütközni fog. Tesztpilóta minőségben már ő is ismeri az autót. Korábban arról szóltak a hírek, hogy Vernay a Romeo Ferraris elektromos Alfa Romeo Giuliáját vezeti 2021-ben.
Tom Chilton egy meglepő név: a WTCC-ben hét futamgyőzelmet szerző britnek korábban nem volt kötődése a Hyundaihoz. Idén a BTCC-ben is versenyez párhuzamosan, egy BMW-vel.
John Filippi szintén éveket töltött korábban a világsorozatban, a győzelmekkel rendelkező új csapattársakhoz képest szerény eredményekkel. A francia 2020-ban ezüstérmet szerzett a TCR Europe-ban, egy Hyundai i30 N TCR-rel.

Nem hagyják elveszni: az Alfa Romeóval folytatja Callum Ilott
https://formula.hu/parc-ferme/28783
Saját partnercsapatához rendelte ki tesztpilótáját a Ferrari, így Callum Ilott idén az Alfa Romeo Formula-1-es gárdájának tartalékosa lesz. A fiatal brit tavaly Mick Schumachertől 14 ponttal elmaradva másodikként zárta a Formula-2-es bajnokságot. Ezt követően az F1-et célozta meg, ám ott nem találta meg a helyét, az F2-ben pedig nem akart ismét elindulni, így kérdéses volt, mi lesz a következő lépése. A Ferrari nem engedte el a kezét, így Ilott idén Robert Kubica mellett teljesíti a tartalékpilóta szerepét. Első, de nem utolsó F1-es szereplése a hétvégi Portugál Nagydíjon vár rá, ahol az első szabadedzésen vezetheti az Alfa egyik autóját.
Ilott ezen felül idén a GT World Challenge-ben versenyez az Iron Lynx csapatával.
