DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Négy nap után végre lekerült Bottas autójának negyedik kereke

Kisebb műtéti beavatkozással ér fel, amit a Mercedes szakemberei az elbaltázott vasárnapi bokszkiállás után végrehajtottak Valtteri Bottas autóján. A Monacóban fennragadt jobb első kerék csütörtökre lekerült az autóról, így kijelenthetjük: megdőlt a világ leghosszabb F1-es bokszkiállásának rekordja. A művelethez a csapat kénytelen volt hazaszállítani a W12-est, a verseny helyszínén ugyanis nem rendelkeztek olyan szerszámokkal, amelyekkel képesek lettek volna leszedni a makacs kereket.

Nincs meglepetés: marad a Ducati partnere a Pramac Racing

A bolognai gyártó hazai nagydíja előtti csütörtökön hivatalosan is bejelentette a Pramac Racing, hogy további három évre aláírtak a vörösökkel, így 2024-ig biztosan Desmosedici GP-kkel állnak rajthoz a MotoGP-ben. A döntés nem meglepő, elvégre másfél évtizedes múltra tekint vissza a Pramac és a Ducati sikeres, 2005-ben indult kapcsolata – olyannyira összenőtt egymással a csapat és a márka, hogy egy ideje már egyértelműen az olasz gyártó első számú szatellit alakulatának számít az istálló, amely az új megállapodás értelmében is gyári támogatású gépeket fog kapni.

Az viszont még kérdés, hogy pontosan hány Ducatit láthatunk majd 2022-ben a rajtrácson. Paolo Ciabatti, a bolognaiak sportigazgató néhány hete arról beszélt, hogy a Gresini Racinggel és a királykategóriához jövőre immár teljes értékű csapatként csatlakozó, az Avintia Esponsorama Racing helyét átvevő VR46-tal is tárgyalnak. Sajtóértesülések szerint az már eldőlhetett, hogy Valentino Rossi gárdája Ducatival fog menni (nem pedig a második opcióként emlegetett Yamahával), de az sem kizárt, hogy összesen nyolc motort fog indítani az olasz márka, így a Gresini is a partnerük lehet. Utóbbi csapattal egyébként még a jövőre már külön gyári istállóként szereplő Apriliát is szóba hozták, amely tulajdonképpen a jelenlegi együttműködés folytatása lehetne.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

pramac-ducati-dppi-1

fotó: DPPI

Idén is jelentkezhetsz önkéntesnek az F1-es Magyar Nagydíjra!

Az autóversenyek lebonyolításában kulcsszerepet játszanak az önkéntesek, a Hungaroring honlapján pedig már elérhető a felület, ahol idén is lehet jelentkezni. Többféle szerepkörre keresnek embereket – a részletek IDE vagy a képre kattintva érhetők el:

onkentes-hungaroring-f1

Michelisz: A sötétben tapogatózunk, hogy mire lehet képes az új Hyundai

Jövő hétvégén végre elrajtol a Nordschleifén a Túraautó-világkupa 2021-es szezonja, a mezőnyben pedig összesen hat magyar érdekeltségű autó lesz, köztük természetesen a 2019-es bajnok Michelisz Norberttel, aki ugyan továbbra is a BRC Racinget fogja erősíteni, ám egy új modellt, a Hyundai Elantra N TCR-t fogja vezetni. Éppen ezért (plusz amiatt, hogy az Audi ugyancsak új autóval érkezik) nem is tudja megjósolni, hogyan alakulhatnak az esélyek – minderről saját honlapján írt Norbi:

„Azt hiszem, csak az első versenyhétvége után leszünk okosabbak. Jelenleg mi is a sötétben tapogatózunk, hogy az új Elantra N TCR-rel mire lehetünk képesek idén. Nem tudjuk, hogy a többiek milyen munkát végeztek el az előző idény vége óta, ezért nehéz belőni a pontos esélyeinket. Azt tanultam meg az elmúlt években, hogy az a leginkább célravezető, ha az ellenfelek helyett saját magunkra fókuszálunk, és a rendelkezésünkre álló lehetőségekből próbáljuk meg kihozni a legtöbbet. Úgy gondolom, elvégeztük a házi feladatot, felkészülten várjuk majd az első versenyhétvégét.”

„Nagyon szoros harcra számítok. Azok a márkák, amelyek tavaly a bajnoki címért küzdöttek, most is ott lesznek az elejében, a Link&Co és a Honda egyértelműen a favoritok közé tartozik, ráadásul idén a Cupra is még erősebb lehet. Mellettük pedig két új autó lesz, tényleg kiszámíthatatlanok a bajnoki esélyek, a címért akár az összes márka egy-egy pilótája harcban lehet a legvégéig. Versenyzőként ez az igazi inspiráció, mindig az ilyen nehéznek ígérkező kihívásokat kerestem, mert ezek segítenek jobbá válni” – fogalmazott Michelisz, hozzátéve, hogy az ő sikerét hozó 2019-es esztendőhöz hasonlóan idén is a kiegyensúlyozottság lehet a döntő a bajnoki harcban.

michelisz-wtcr-hyundai

A helyi hős drámája: így zajlott le a Ferrari újabb önlábonlövése

Kollégánk a helyszínről követte végig a Monacói Nagydíjat, ahol szombat este biztosra vették, hogy a Ferrari megtöri a parc fermé-szabályt és váltót cserél Leclerc-nél. Hogyan zajlott az egész esemény testközelből? Hallgasd meg a Formula Podcast legutóbbi adásában a vonatkozó részt 56:57-től! (Megjegyzés: a Ferrari utolsó közleménye, miszerint valóban a baleset okozta a kardántengely meghibásodását, az adás felvételét követően látott napvilágot.)

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

A kör, amellyel Hamilton begyűjtötte a monacói „vigaszpontot”

Nem Lewis Hamilton hétvégéje volt a legutóbbi, hiszen csupán a hetedik helyre kvalifikálta magát Monte-Carlo utcáin, majd egy elrontott taktikának köszönhetően ebben a pozícióban is intették le. Egy második kerékcsere révén viszont legalább a verseny leggyorsabb körét megfutotta, amellyel plusz egy pontot szerzett, s bár ezzel együtt is elveszítette a vb-vezetést Max Verstappennel szemben, ez az egy egység így is döntő lehet a végelszámolásnál. Íme, a bónuszpontot jelentő kör a mercedeses fedélzeti kamerájából (a videó átkattintás után nézhető!):

Lemondások a Sporttanácsban és az MNASZ elnökségében is - közlemény

Rendkívüli közleményt jelentetett meg az MNASZ:

Tájékoztatjuk Tisztelt Tagszervezeteink, Versenyzőinket, Tisztségviselőinket, hogy Korda Erik 2021. 05. 18-án lemondott az MNASZ Elnökségében fennálló tagságáról. Szintén tájékoztatjuk Tisztelt Tagszervezeteink, Versenyzőinket, Tisztségviselőinket, hogy Bernhardt János, 2021. május 18-án lemondott mb. Sporttanács vezetői egyben Sporttanács tagi tisztségéről, illetve 2021. május 18-án Csepela Tamás, Kolencsikné Gál Melinda és Majerszky Gábor lemondott Sporttanács tagi tisztségéről. Csepela Tamás 2021. május 18-án lemondott a Rally Technikai Referensi és az MNASZ Technikai Bizottsági tagságáról is.

Az MNASZ Alapszabályának 31.§ (4) pontja értelmében a Sporttanács feladatait és hatásköreit - a Sporttanács működőképességének visszaállításáig - az Elnökség látja el. A lemondott sporttanácsi tagokat az Elnökség új személyek kinevezésével pótolja.

A lemondások okán rendkívüli közgyűlés összehívása nem szükséges, alapszabályunk rendelkezései alapján a Szövetség törvényes működése továbbra is biztosított. A lemondott tisztségviselők pótlására vonatkozó tagi javaslatokat az Elnökség továbbra is szívesen fogadja. 

mnasz_1

Fordulat: Hiába a bajnoki harmadik hely, Nagy Dani mégsem indul Franciaországban

Bár a nevezési listán még szerepelt Nagy Dániel és a Zengő Motorsport neve, szerdán este kiderült, hogy a szlovákiai nyitányon harmadik és ötödik helyezéseket szerző, s ezzel a bajnokság harmadik helyét elfoglaló pilóta mégsem tud rajthoz állni a TCR Európa-kupa franciaországi fordulóján a Paul Ricard versenypályán.

„Az erős kezdés után keményen dolgoztunk a csapattal és a támogatóinkkal, hogy részt tudjunk venni a TCR Európa-kupa második fordulóján, de sajnos nem jött össze, nem tudok rajthoz állni a francia futamon. Nem könnyű feladni egy ilyen pozíciót a bajnokságban, de nem csüggedek, hiszen keményen dolgozunk egy komoly projekten, amivel kapcsolatban, remélem, hamarosan pozitív híreket oszthatok meg veletek! Megyünk tovább” – írta Nagy Dani a sportolói Facebook-oldalán.

nagydani-tcr-europe-2

Parádés utolsó kört és Ducati-győzelmet hozott a MotoGP legutóbbi mugellói fellépése

A koronavírus-járvány miatt 2020-ban elmaradt a gyorsaságimotoros-vb Olasz Nagydíja, így 2019-ben látogatott el utoljára a MotoGP mezőnye a közkedvelt toszkán helyszínre. Amely két éve sem okozott csalódást: a befutóig izgalmas csatát láthattunk a legnagyobb géposztályban, amelyből végül Danilo Petrucci került ki győztesen, első királykategóriás sikerét aratva – olasz földön, egy Ducati nyergében. A bolognai gyártó egyébként ezzel zsinórban három hazai győzelemnél jár: 2017-ben Andrea Dovizioso, 2018-ban pedig Jorge Lorenzo diadalmaskodott velük. A legutóbbi mugellói futam mozgóképes összefoglalója (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: A monacói pódiumceremónia a győzelmi pezsgő „szemszögéből”

A Monacói Nagydíjon sem maradhatott el a „pezsgő-onboard” felvétel:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Kéztöréssel zárult a magyar ralikrosszos hétvégéje

Két csúnya baleset is történt a pünkösd hétvégén megrendezett máriapócsi ralikrossz-viadalon. Mózer Márk fejtetőre állította Peugeot-ját, Koncseg Zoltán pedig orral állt bele a gumifalba az Audijával. Utóbbi pilóta járt rosszabbul, neki kartöréssel zárult a hétvégéje. Az ütközésről készült videó az RSV Facebook-oldalán tekinthető meg.

rx-máriapócs2021

Verstappen utoljára gokartosként állt bajnoki tabella élén

Egy meglepő széria végére ért múlt hétvégén Max Verstappen, aki a Monacói Nagydíjat megnyerve megelőzte a világbajnoki tabellán Lewis Hamiltont. A fiatal holland ezzel az eredményével egy 2013 óta húzódó sorozatát szakította meg, ugyanis utoljára ekkor, még gokartosként állt bajnoki tabella élén. A holland pilóta 15 éves volt ekkor. Bár a következő két év során a Florida World Seriesben és az F3-ban is szerzett futamgyőzelmeket, a pontversenyben egyszer sem állt az élre. Junior formulaautós karrierje itt véget is ért, hiszen 2016-ban már a Toro Rossónál kapott lehetőséget.

Verstappen egyébként a 12. F1-es futamgyőzelmét szerezte meg Monacóban, ezzel egy polcra került Mario Andrettivel, Carlos Reutemann-nal és Alan Jones-szal.

E2FcK9KXsAA0KsH

Hamilton, Verstappen és mi: a 100-as szám bűvöletében

A világbajnokság két főszereplője egyaránt fontos mérföldkőhöz érkezett Barcelonában: Lewis Hamilton karrierje 100. pole-pozícióját szerezte, míg Max Verstappen a Red Bull csapat színeiben teljesített futamok terén érte el ezt a szép kerek számot.

Különös egybeesés, hogy lapcsoportunk legfiatalabb, töretlenül emelkedő népszerűségű terméke, a Formula Podcast nem sokkal Barcelonát követően jubilált, méghozzá igyekeztünk meg is adni a módját a 100-as mérföldkő elérésének: a sorozat történetében először videós formában rögzítettük beszélgetésünket két olyan emberrel, akiknél talán egy magyar se ismeri jobban belülről a versenyhétvégék menetét.

Nézd meg az adást itt:

Leclerc reméli, Monaco egyszer viszont fogja szeretni őt

A múlt hétvégi Monacói Nagydíj kétségkívül legnagyobb drámáját Charles Leclerc élte át, aki a pole-pozíciót megszerezve elrajtolni sem tudott a legendás megmérettetésen. A pilóta számára óriási szívfájdalom ez, hiszen karrierje során eddig egyetlen egyszer sem ért célba hazai versenyén. Ezzel kapcsolatban kedd este osztott meg egy Twitter-bejegyzést.

"A vasárnap még mindig fáj, de sok mindennek örülhetünk. Egy nehéz 2020 után nagyszerű jutalom a kemény munkáért, hogy a mezőny élén álltunk és Carlosszal [Sainz] dobogós helyezést szereztünk. Szeretlek, Monaco, és remélem, hogy egy napon te is viszont fogsz szeretni. Nyomjuk tovább!" - fogalmazott.

Egyszeri felvillanás vagy sorsfordulat: Vettel végre remekelt!

A Formula Podcast legutóbbi, monacói futamértékelő adásában sok más mellett a négyszeres világbajnok idei első jó szereplését is méltattuk - de vajon ez csak a pálya sajátos jellegének köszönhető vagy elindulnak felfelé a zöldek? A vonatkozó részt 34:20-tól hallgathatjátok:

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Leclerc balesetétől a Vettel–Gasly csatán át Giovinazzi rejtve maradt előzéséig: monacói onboardok

Szokás szerint megérkezett a fedélzeti kamerás válogatás a hétvégi F1-es nagydíj után: a címben említetteken túl többek között megnézhetjük Valtteri Bottas bokszkálváriáját, Mick Schumacher edzésbalesetét és csapattársa elleni előzését, valamint fény derül Antonio Giovinazzi legalább olyan bravúros első körös manőverére is Esteban Ocon ellen (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):

Dobogós kezdés után itt a folytatás: Nagy Dani Franciaországban is indul a Zengő Motorsporttal

A hétvégén a Paul Ricard versenypályán folytatódik a TCR Európa-kupa 2021-es kiírása, s a második fordulón sem maradunk magyar érdekeltség nélkül, hiszen Nagy Dániel ismét rajthoz áll a Zengő Motorsport Cuprájával. Bár eredetileg a két fél közötti megállapodás csak a szlovákiai nyitányra szólt, mivel ott a fiatal pilóta egy harmadik és egy ötödik helyezést szerzett, s ezzel a tabella harmadik pozícióját foglalja el, magától értetődőnek tűnt a közös folytatás.

A TCR Europe szombaton 16:45-kor és vasárnap 12:40-kor kezdődő versenyeit a széria hivatalos YouTube-csatornáján lehet élőben követni.

nagydani-tcreurope-1

Olasz trikolórba borul Rossi féltestvérének motorja Mugellóban

A hétvégén rendezik a MotoGP Olasz Nagydíját, ahol a VR46 alakulata már a korábbi években is rendre egyedi motorfestésekkel jelentkezett, ám mostanáig ezt csak a kisebb géposztályokban tudták megtenni. Idén viszont az Avintia Esponsorama Racinggel való együttműködés révén félig már a királykategóriában is jelen vannak, ennek megfelelően pedig az újonc Luca Marini – aki egyébként Valentino Rossi féltestvére – Ducatija különleges dizájnt kap Mugellóra: a Desmosedici GP az olasz trikolór színeiben fog pompázni, az egyik oldalát a zöld, a másikat a piros dominálja majd, míg a fehér a fejidomon jelenik meg (igaz, némi kék is vegyül majd a színezésbe). Íme:

marini-vr46-ducati-mugello

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

„A jövő világbajnoka vagy!” – sisakot cserélt Russell és Alonso

Az autóversenyzők között az egymás iránti tisztelet egyik legkomolyabb jele a sisakcsere. A Monacói Nagydíj után a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso és a Williams ifjú tehetsége, George Russell ajándékozta meg egymást a másik bukójával, a spanyol pedig egy rövid üzenetet is firkantott a britnek adott sisakra: „George, a jövő világbajnoka vagy!”. A britnek a Twitter-posztja alapján sokat jelentettek a spanyol „legenda” elismerő szavai.

Todt elnökhelyettese is indul az FIA vezetéséért, Kristensent is bevenné a csapatába

Az év végén jár le Jean Todt harmadik ciklusa a Nemzetközi Automobil Szövetség élén, s a Ferrari korábbi F1-es csapatfőnöke már korábban bejelentette, hogy nem indul negyedszer is az elnöki tisztségéért. A nagy kérdés így az, ki lesz az utódja: eddig Mohammed Ben Sulayem, a szervezet alelnöke jelezte hivatalosan is indulási szándékát, ma viszont csatlakozott hozzá Graham Stoker is (a képen középen).

Stoker, aki sportjogászként végzett, jelenleg pedig az FIA sportért felelős elnökhelyettese Todt mellett, az „FIA mindenkiért” mottóval indította el kampányát. Stoker egyúttal a csapatának várható tagjait is bejelentette, akik közül a legérdekesebb a kilencszeres Le Mans-i győztes Tom Kristensen, aki éppen az ő pozícióját vehetné át a megválasztása esetén.

graham-stoker-fia-dppi

fotó: DPPI