DTM: Két újonc a BMW-nél
https://formula.hu/parc-ferme/16914
Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.
Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.
Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

TCR Europe: Peugeot-győzelem és dobogós testvérpár a szombati futamon
https://formula.hu/parc-ferme/29081
A hétvégén a franciaországi Paul Ricard versenypályán randevúzik a TCR Európa-kupa mezőnye, amelyben ezúttal nem találhatjuk meg a szlovákiai nyitány után az összetettben harmadik helyen álló Nagy Dánielt és a Zengő Motorsportot. A szombati első versenyt Teddy Clairet nyerte a Peugeot-val, ráadásul a harmadik helyen csapattársa és testvére, Jimmy Clairet futott be. Kettejük közé Felice Jelmini ékelődött be egy Hyundaijal, míg a bajnokságot vezető, a WTCR-ben a Zengő Motorsportot erősítő, itt viszont a Volcano Motorsport Cuprájával szereplő Mikel Azcona hatodik lett. Az alábbiakban visszanézhető a teljes első futam:
Infografika: Az összes F1-es világbajnok pilóta és autó időrendben
https://formula.hu/parc-ferme/29075
Ismét egy látványos infografikával állt elő a Racing Statistics, ami most az Formula-1-es világbajnokokat és autóikat ábrázolta időrendi sorrendben. Giuseppe Farina 1950-es siekrével kezdődően követhetjük végig a száguldó cirkusz hét évtizedét.
Leclerc pályára vihette az autótörténelem egyik gyöngyszemét
https://formula.hu/parc-ferme/29076
Egy 1960-as évekbeli Ferrari 275 GTB-vel körözhetett Fioranóban Charles Leclerc. A márka F1-es pilótája promóciós célokkal vitte pályára a 3,3 literes V12-es motorral szerelt, körülbelül 300 lóerős járgányt, ami lenyűgözte őt. Úgy fogalmazott, el sem tudja képzelni, milyen lehetett egy ilyen konstrukcióval versenyezni. Természetesen hihetetlen élmény volt ez számára, hiszen belekóstolhatott a kor nyers, minden sallangtól mentes ízébe. Csak azt sajnáljuk, hogy a motorhangot zene nyomja el.
Ma 50 éves a biztonsági autót vezető Bernd Mayländer
https://formula.hu/parc-ferme/29080
1971. május 29-én, azaz éppen 50 éve született Bernd Mayländer, akit az autósport-rajongók elsősorban a Formula-1-es safety car pilótájaként ismerhetnek. A korábbi német versenyző 2019-ben sztárvendégként tisztelte meg az Autósport és Formula Magazin Top 50 Magyar Autóversenyző Gáláját, az ott készült interjú felidézésével kívánunk neki nagyon boldog születésnapot:
Vajon hány versenyzőnek nem ugrik be a kezdőbetűjéről a jelenlegi vagy korábbi csapata?
https://formula.hu/parc-ferme/29079
Visszatért a Formula-1 YouTube-csatornájának közkedvelt kvízsorozata, a Grill the Grid, méghozzá rögtön egy rendhagyó kihívással, ugyanis a pilótáknak az abc összes betűjével kezdődő csapatokat kellett említeni az F1 történetéből. Javasoljuk, hogy előbb mindenki nézze meg a videót (amely átkattintás után indul!), alatta pedig összegyűjtöttünk néhány érdekességet:
Az aligha meglepő Sebastian Vettel F1-gyel kapcsolatos lexikális tudását ismerve, hogy ő szerepelt a legjobban, de vicces volt, hogy éppen az a Red Bull nem ugrott be neki, amellyel a négy vb-címet szerezte, ráadásul Renault-motorral… Igaz, Lewis Hamilton sem a Mercedest mondta az M betűnél, ahogy Max Verstappen sem a Red Bullt az R-nél, sőt Fernando Alonso is az AlphaTaurit említette az A betűnél, nem pedig az Alpine-t. Daniel Ricciardo pedig szemlátomást azzal a módszerrel próbálkozott, hogy minden betűnél bemondta az első szót, ami eszébe jutott, hátha volt olyan nevű csapat már az F1-ben…
Múúúúú-gello – tehenes sisakkal versenyez hazai futamán Rossi
https://formula.hu/parc-ferme/29078
Hosszú évekre visszatekintő hagyomány, hogy Valentino Rossi egyedi bukódizájnt villant az Olasz Nagydíjon, amelyet ezúttal is a harmadik szabadedzés előtt mutattak be. Ezúttal egy szójáték ihlette meg a kilencszeres világbajnokot: a sisak egy tehenet ábrázol, mellette pedig a „Muuuu-gello” felirat olvasható – íme:
MUUUUGELLO!
— MotoGP™ (@MotoGP) May 29, 2021
Presenting @ValeYellow46's special helmet for the weekend!#ItalianGP pic.twitter.com/aNnuuCkxdq
De nem csak Rossi készült különleges sisakfestéssel a hétvégére: Pol Espargaro bukója például minyonos dizájnt kapott. Rossi petronasos csapattársa, a szintén olasz Franco Morbidelli azonban csütörtökön elismerte: egész egyszerűen elfelejtette, hogy Le Mans után rögtön Mugello jön a naptárban, így ő ezúttal nem készült egyedi színezéssel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nem a váltóval volt gondja, mégis újat kaphat Bakura Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/29077
A Monacói Nagydíj egyik fő történetszála volt Charles Leclerc drámája: a hazai pilóta az időmérő legvégén összetörte a Ferrariját, a piros zászlós megszakítás révén pedig övé lett a pole-pozíció, mivel éppen ő állt az élen. Már az első pillanattól kezdve felmerült annak a veszélye, hogy esetleg váltót kell cserélni a monacói autójában, ám a Scuderia többszöri átvizsgálás után arra jutott, hogy rendben volt az alkatrész.
Ennek ellenére a vasárnapi verseny előtt a rajtrácsra menet megadta magát Leclerc alatt az SF21-es, így a pilóta el sem tudott rajtolni – igaz, a maranellóiak váltig állították, hogy nem a váltóval, hanem a kardántengellyel adódott probléma, bár később elismerték, hogy ennek is köze volt a szombati balesethez.
Bár tehát a Ferrari szerint a váltó nem sérült, a Corriere dello Sport szerint ennek ellenére a csapat ki fogja azt cserélni a jövő hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjra a monacói autójában. Ezt egyébként a szabályok értelmében büntetés nélkül megtehetik, hiszen az, hogy Monte-Carlóban nem tudott elrajtolni, ilyen szempontból kiesésnek minősül.

fotó: DPPI
Eladó az 1971-es Le Mans című film Porsche 917-ese
https://formula.hu/parc-ferme/29074
Egy közelgő aukción akár az ötmilliárd forintos árat is elérheti az a Porsche 917-es, ami egyrészt megjárta a Le Mans-i 24 órást, másrészt az arról készült 1971-es film egyik főszerepét kapta. A legendás Gulf-festéssel ellátott járgány volt az első típus, amivel a Porsche Le Mans-ban nyerni tudott, és ennek egyik példányát készülnek elárverezni idén augusztusban Monterey-ben.
Az aukción annak ellenére nagy sikert várnak ettől a konkrét autótól, hogy az nem vette ki részét a Porsche sikerkorszakából. Az 1970-es Le Mans-i 24 óráson célba sem ért, mivel az 50. körben a vizes pályán összetört. Ettől függetlenül többször felbukkan a verseny idején forgatott filmben. Később több jelenetben maga Steve McQueen is vezette az autót.
Mostani tulajdonosa körülbelül tíz éve jutott hozzá, és neki köszönhetően teljesen felújították, így most százszázalékban versenyképes.
Fotó: RM Sotheby’s/Phil Norton
F1 nélkül is motorsport-dömpinget hoz a szombat - program
https://formula.hu/parc-ferme/29071
Összeszedtük, hogy mit, mikor és hol lehet nézni a szombati napon:
Szombat (máj. 29.)
09:55 - 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:00 - 10:35 TCR Europe, Időmérő
13:30 - 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
13:30 - 15:30 Extreme-E, 1. kvalifikáció
14:10 - 14:50 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
15:00 Superbike, 1. futam (tv: Eurosport 2, élő)
16:45 TCR Europe, 1. futam
18:00 - 20:00 Extreme-E, 2. kvalifikáció

fotó: dppi
Félmillióra büntették a Boldogkő Rali rendezőjét, mert nézők voltak a pályák szélén
https://formula.hu/parc-ferme/29073
Az áprilisi Boldogkő Ralit még zárt kapuk mögött rendezték, nézők nem lehettek ott a versenyen, de "természetesen" mégis voltak, ezzel kapcsolatban pedig a rendőrség büntetést szabott ki Adamovits Márkra, a szervező bizottság elnökére. A rendezést lebonyolító Kelet-Autósport Kft. közleménye szerint a rajtok előtt két órával ők végigmentek a pályákon és egy-két esetet leszámítva nem kellett intézkedni, utólag azonban az internetre felkerült videófelvételek alapján eljárást indított Adamovits ellen az edelényi rendőrkapitányság, melynek végén 500.000 forintos pénzbírsággal sújtotta.
Méret, súly, lóerő: összehasonlították az F1-es és az IndyCar-autót
https://formula.hu/parc-ferme/29072
Az Autosport elemézésének részleteihez angoltudás szükséges, de sok lényeges dolog megérthető anélkül is.
Norris az integetéssel megmutatta, ki a főnök a McLarennél? „Marhaság”
https://formula.hu/parc-ferme/29070
Miközben Lando Norris már idei második dobogóját szerezte a Formula-1-es Monacói Nagydíjon, új csapattársa, Daniel Ricciardo az eddigieknél is haloványabb hétvégét futott, amelynek végén még kört is kapott a fiatal brittől. A közvetítésbe is bejátszották ezt a pillanatot, ahol látszott, hogy Norris felemelt kézzel köszönte meg az ausztrálnak, hogy elengedte. Sok rajongó azonban ezt úgy értelmezte, hogy Norris ezzel Ricciardo tudtára adta, ki a főnök a McLarennél – a bajnokságban harmadik helyen álló pilóta (aki talán éppen az ilyenek miatt elégelte meg a közösségi médiát) most egy Twitch-streamben tisztázta a helyzetet:
„Oké, látom, hogy sokan teljes marhaságot és ostobaságot kreálnak valamiből, mint általában. Akárhányszor valaki – tehát bárki – kék zászlót kap előttem, és rendesen félrehúzódik előlem, ahogy kell, akkor azt feltett kézzel meg szoktam köszöni. Rohadtul mindenkivel ezt csináltam: Mazepinnel, Schumacherrel és Dannyvel is… Akárki mellett mentem el, ha lehúzódott, akkor megköszöntem. Szóval ne csak azt vegyétek észre, amikor Dannyt előztem meg, és ne gondoljátok, hogy olyasmit tettem, ami nem helyes.”

Exkluzív fotók: Így fest a monacói pálya a nagydíj utáni héten
https://formula.hu/parc-ferme/29069
Múlt vasárnap rendezték az F1-es Monacói Nagydíjat, a pályabontási munkálatok pedig jelenleg is zajlanak a hercegség utcáin. A futamhétvégét a helyszínről tudósító kollégánk, Mészáros Sándor posztolt erről fotókat az Instagramon:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Akár 28 millió forintot is kereshet egy Instagram-poszttal Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/29068
Egy érdekes lista landolt a postaládánkban: készítői kiszámolták, a Formula-1-es versenyzők elméletileg mekkora összeget kereshetnek a közösségi médiában egy-egy fizetett Instagram-poszttal. A posztok tarifája szélsőségesen változik és a követőtábor nagyságától függ: Lewis Hamilton 22 millió rajongóval rendelkezik, ami azt jelenti, hogy egyetlen fizetett poszt 28 millió forintnak megfelelő összeget érhet számára!
Mögötte nagy szakadék tátong, Charles Leclerc, Daniel Ricciardo és Max Verstappen hármasa az 5 millió követőt súrolja, nekik nagyjából 6 millió forintot hozhat egy poszt a GamblingDeals számításai szerint. De a 3 millió követő felett járó Fernando Alonsónak és Lando Norrisnak is 4 millió forint folyhat be egy posztért.
Fontos megemlíteni, hogy az összegek becslések, a számítást pedig nem bonyolították túl: vettek egy alapértéket, 0,00313 angol fontot, és ezt szorozták fel a követőszámmal.

Hegyi futással és egy bölcsességgel készül a visszavágásra Valtteri Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/29065
A nagyobb visszhangot Charles Leclerc monacói pechje kapta, pedig Valtteri Bottas is ugyanolyan balszerencsés volt: az elkoptatott kerékanya miatt egy második pozíció helyett távozott nulla ponttal. A finn kemény hegyi edzéssel készül arra, hogy elégtételt vegyen a kudarcért.
„A visszatérés mindig nagyobb, mint a visszaesés” – posztolt a képek mellé egy bölcs mondást Bottas.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
F1-es teszten vett részt a Formula-2 két élmenője
https://formula.hu/parc-ferme/29066
A monacói versenyhétvége után a Formula-2 pontversenyének első két helyén Guanyu Zhou (68 pont) és az újonc Oscar Piastri (52 pont) állnak: a kínai egy győzelmet, az ausztrál két második helyet szerzett a városi aszfaltcsíkon. Közös vonzás bennük, hogy mindketten az Alpine pilótaakadémiájának tagjai: ennek köszönhetően vettek részt a hétvége után a csapat tesztjén Silverstone-ban.
Piastri kedden vezette a 2018-as Renault R.S.18-at, élete második F1-es tesztjén 86 körig jutott és időmérős, valamint versenyszimulációt is teljesített. A csapatnál már harmadik éve tesztpilótaként dolgozó Zhou 106 körig jutott: ekkora távot korábban még sosem tett meg egy tesztnap leforgása alatt.


Hiába könyörögtek a szurkolók, a McLaren visszavált a korábbi festésére
https://formula.hu/parc-ferme/29062
Egy csapásra óriási népszerűségre tett szert a McLaren F1-es istállója, ami a Monacói Nagydíjra retro hatású Gulf-festésbe öltöztette autóit. A húzást kizárólag a hercegség utcáin megrendezett versenyre szánták, ám a száguldó cirkusz közönségének annyira megtetszett a színkombináció, hogy sokan azt kérték a csapattól, a többi versenyre is tartsák meg a dizájnt. Andreas Seidl csapatvezető szomorú hírt közölt velük.
"A festés kapcsán azt kell mondjam, egyszeri alkalom volt. Az itteni [monacói] ikonikus versenyre szántuk, megünnepelve a Gulf és Bruce McLaren 1960-as évektől íródott történelmi együttműködését. Ez volt a mögötte húzódó ötlet. Egyelőre ennyit tudok elmondani a jövőbeli tervekről" - idézte a szakembert a Motorsport.
Tavaly a Ferrari, az azt megelőző évben pedig a Mercedes állt elő különleges autófestéssel, de egyik változat sem ért el akkora népszerűséget, mint a McLarené.

Valami történt a háttérben Mazepin és Schumacher körül
https://formula.hu/parc-ferme/29060
Nagy a titkolózás, pontosan mi zajlott le a színfalak mögött a Haasnál, de úgy tűnik, Mazepin elégedettebb, mint eddig volt – hogy mit tudhatunk a dologról és mit nem, elmondtuk a Formula Podcast legújabb adásában!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
MotoGP, TCR Europe és Indy 500: itt a pénteki program
https://formula.hu/parc-ferme/29057
Lesz mit nézni pénteken, mutatjuk a menetrendet:
Péntek (máj. 28.)
09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:10 - 10:40 TCR Europe, 1. szabadedzés
14:10 - 14:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
16:40 - 17:10 TCR Europe, 2. szabadedzés
17:00 - 19:00 Indy 500, Utolsó edzés

fotó: dppi
A nap őrült statisztikája: ha Sainz dobogóra áll, abban Hamilton számára nincs köszönet
https://formula.hu/parc-ferme/29061
A közösségi médiában már-már „Carlos-átokról” beszélnek Lewis Hamilton kapcsán, miután a Motorsport Stats szerkesztője, Laura Leslie érdekes mutatóra lelt a monacói hétvége után. Carlos Sainz karrierje harmadik F1-es dobogóját szerezte a 2019-es Brazil és a 2020-as Olasz Nagydíj után – Hamilton pedig mindhárom alkalommal hetedikként végzett, ami a legrosszabb eredményeinek számít a két évvel ezelőtti hockenheimi őrület óta! Interlagosban a britet utólag büntették ütközés miatt (az akkor a McLarent erősítő spanyol éppen emiatt lett harmadik), míg Monzában ugyancsak egy szankció miatt esett hátra a hétszeres világbajnok, Monacóban viszont egyszerűen a tempója nem volt meg a mercedesesnek, ráadásul a taktika is félresiklott. Mindenesetre semmiképp sem jó jel Hamiltonnak, ha Sainz felfér a pódiumra – bár lehet, hogy az ok-okozati viszony inkább az, hogy a brit valamilyen okból történő küszködése révén kerülhet a legjobb háromba a ferraris…
Hamilton's Carlos curse
— WTF1 (@wtf1official) May 27, 2021
All three @Carlossainz55 podiums have seen @LewisHamilton finish 7th, his three worst results since Germany 2019
h/t to @LauraLeslieF1 for this stat pic.twitter.com/Ukf9y8VmZh









