DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

DTM: Két újonc a BMW-nél

Két versenyző is szerepel a gyártó 2018-as felállásában, akik korábban sosem versenyeztek a német túraautó-bajnokságban. Mindketten az októberi, Lausitzringen tartott újoncteszten győzték meg a vezetőséget alkalmasságukról. Egyikük a 19 éves svéd Joel Eriksson, aki másodikként zárta a Formula-3-as Európa-bajnokságot, a másik a 27 éves osztrák Philipp Eng, aki két évig a Blancpain GT szériában szerepelt szerényebb eredményekkel, 2015-ben viszont a Porsche Supercup bajnoka volt.

Eriksson és Eng Maxime Martin és Tom Blomqvist helyét veszik át, akik négy, illetve három évet töltöttek a sorozatban, mialatt győzelmeket is szereztek. Martin elhagyja a BMW kötelékét, Blomqvist a Formula-E-ben és GT-ben képviseli tovább a márkát.

Mindkét újonc az RBM csapathoz érkezik Bruno Spengler mellé, az RMG istállóban változatlanul Marco Wittmann, Timo Glock és Augusto Farfus vezet. A BMW az első gyártó, amely bejelentette hat 2018-as versenyzőjét. Farfus a WEC-ben is indulni fog, ahova gyári GT-csapatként csatlakozik a BMW: Nick Catsburg, Antonio Felix da Costa és Martin Tomczyk társa lesz.

Bejelentés: Marcus Grönholm WRX-es csapatánál folytatja Szabó Krisztián

Teljes szezonra aláírt a WRX-ben versenyző Gronholm RX csapatával Szabó Krisztián. A magyar ralikrosszos 2020-ban két versenyt teljesített velük a világbajnokságon, ahol idén a csapattulajdonos fia, Niclas Grönholm lesz a csapattársa, aki tavaly a negyedik helyen zárta a világbajnokságot. Szabó 2019-ben az EKS Audijával mutatkozott be a szériában, így az idei lesz a második teljes idénye. Az első versenyhétvégét a tervek szerint a július 24-i hétvégén rendezik Barcelonában.

Bedurranva – Mi okozza az egyre több MotoGP-st érintő „arm pumpot”?

Fabio Quartararo biztosnak tűnő győzelmet bukott el Jerezben a versenyzők által „arm pumpnak” hívott alkarprobléma miatt, de másnak is meggyűlt a baja vele idén és az előző években egyaránt – ezért az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legutóbbi számában körbejártuk, pontosan mi okozza a komoly fájdalommal és zsibadással járó jelenséget.

afm-motogp-1

Elbúcsúzott gyermekétől: kiszállt a M1RA mögül Michelisz Norbert

Immár sem tulajdonosként, sem döntéshozóként nem vállal szerepet a M1RA versenycsapat működésében Michelisz Norbert. A hírt ő maga közölte saját blogjában.

A WTCR 2019-es bajnoka Bári Dáviddal karöltve 2017-ben alapította meg a saját kislányáról elnevezett túraautós csapatot, amit eleinte még közelről igazgatott, ám ahogy a csapat fejlődött, az alapítója úgy vonult egyre inkább a háttérbe. Michelisz mostanra döntött úgy, hogy teljesen kiszáll a gárda mögül, és figyelmét a WTCR kiélezett bajnoki idényére fordítja. Az erről szóló blogbejegyzés itt olvasható.

2019-TCR-Europe_06_Barcelona_MT_FP1_144

Defektes balesetek és szélárnyékos csaták: a legjobb bakui onboard felvételek

Megérkezett a szokásos válogatás a fedélzeti kamerás videókból az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíj után, benne természetesen többek között Lance Stroll és Max Verstappen balesetével, valamint számos előzéssel. A videó átkattintás után tekinthető meg:

Az olimpiától is függhet, hogyan alakul ősszel az F1-es naptár

A koronavírus-járvány alakulása miatt még mindig eléggé képlékeny a 2021-es Formula-1-es menetrend: bár szeptember közepéig az európai fordulók nagyjából biztonságban vannak, az ázsiai és az amerikai túra már sokkal bizonytalanabb – olyannyira, hogy néhány napja biztossá vált a Szingapúri Nagydíj elmaradása. Szingapúrba az Orosz és a Japán GP közé látogatott volna el mezőny, csakhogy utóbbi futam helyzete is kérdéses még, a sorsa pedig nagyban függhet attól, hogyan tudja az ország megrendezni a másfél hónap múlva esedékes nyári olimpiát. Emellett a fő kérdőjel még Ausztrália körül van, legalábbis az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali szerint:

„Nem könnyű, de vannak terveink, mit csináljunk attól függően, hogyan alakul a helyzet” – nyilatkozta az idei versenynaptár lehetséges változásai kapcsán a BBC-nek. „Könnyű lenne azt mondani, hogy már ma be tudjuk jelenteni Szingapúr helyettesét, de mi van, ha Japán is kiesik? Márpedig Japán csak az olimpia után fogja ezt tudni. Ausztrália esetén a hónap végén várunk híreket. Szóval különböző kombinációk vannak, és bár nem egyszerű, valahol szép kihívás ez.”

Domenicali hangsúlyozta: továbbra is ragaszkodnak a 23 futamos terveikhez. A Szingapúri Nagydíj kiesése után szóba jött forgatókönyvként az egyszer már elhalasztott Török vagy Kínai Nagydíj beugrasztása, ahogy az is elképzelhető, hogy az Egyesült Államokban rendezzenek plusz egy versenyt – akár Austinban duplázva, akár visszahozva Indianapolisba a menetrendbe –, főleg annak fényében, hogy pillanatnyilag Mexikóban és Brazíliában sem fényes a járványügyi helyzet.

suzuka-f1-dppi

fotó: DPPI

Miért kérte a Red Bull a piros zászlót?

Bár az F1-es összeesküvés-elméletek hívei szerint a vasárnapi piros zászló legfőbb célja Lewis Hamilton megsegítése volt, a teóriát „jelentősen gyengíti”, hogy a Red Bull tett javaslatot ennek belengetésére… Többek között erről is beszéltünk a Formula Podcast futamértékelő adásában!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Perez olyat ért el, amit senki más a hibrid érában

Sergio Perez győzelmével ért véget a hétvégi Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj, ezzel pedig olyat vitt véghez, amit 2014 óta senki: ő lett az első a hibrid érában, aki két különböző csapattal is nyerni tudott! A mexikói tavaly decemberben a Szahíri Nagydíjon még a Racing Pointtal szerezte meg első sikerét – egyébként napra pontosan fél évvel a mostani bakui diadal előtt. A turbókorszak többi győztese – Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Kimi Raikkönen, Charles Leclerc, Pierre Gasly – mind egy-egy istállóval tudtak csak győzni.

perez-baku-dppi

fotó: DPPI

Még a leggyorsabb körért járó pluszpontot sem kaphatta meg Max Verstappen

Nem sok szó esett a leggyorsabb körről az Azerbajdzsáni Nagydíj folyamán. A verseny legjobb köridejét Max Verstappen futotta meg a 44. körben, csupán két fordulóval balesete előtt, 1:44,481-es eredménnyel. Így neki járt volna az egy pluszpont, csakhogy létezik egy kitétel, miszerint a versenyzőnek a legjobb tíz között kell végeznie, hogy jogosult legyen a pluszpontra. Verstappen így nem is 25-öt, hanem 26 pontot bukott el a defekttel…

A leggyorsabb körért járó pont 2019-es bevezetése óta ritkán merült fel ez a probléma: eddig csupán kétszer fordult elő, hogy nem osztották ki a bónuszpontot. A bevezetés évében Szingapúrban Kevin Magnussené volt a leggyorsabb kör, aki csak 17. lett a Haasszal, pár futammal később, Brazíliában pedig Valtteri Bottasé, aki műszaki hiba miatt kiesett. Ezekben az esetekben más szériákkal, például a Formula-2-vel ellentétben a pluszpontot nem örökli meg másik versenyző.

Nem győzzük dicsérni Vettelt és az Aston Martint!

Hallgatóinkhoz hasonlóan mi magunk is Sebastian Vettelt találtuk az azeri hétvége legjobbjának, de az Aston Martin formajavulása mellett se mehettünk el szó nélkül…

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Hatmillióért vehetjük meg ezt a bizonyítottan futamgyőzelemre esélyes Ladát

A magyar rali harmadosztályában induló Dénes Szabolcs döntött úgy, hogy megválik Ladájától - részletesen leírta, hogy mit tud a technika és azt is, hogy mennyit kér érte. Azt azért sajnáljuk, hogy őt már nem láthatjuk vele többet, idei egyetlen versenyét megnyerte vele.

 

Az Alpinestars rendben találta Quartararo szétnyíló ruháját

A Katalán GP legemlékezetesebb történése volt, hogy a hajrában szétnyílt Fabio Quartararo motoros ruhája, amelyből a francia a mellvédőt ki is dobta menet közben, s csak a futam végén tudta ismét felhúzni a zipzárt. A Monster Yamaha versenyzőjét a verseny után meg is büntették három másodpercre, mivel nem felelt meg annak a szabálynak, amely előírja, hogy a felszerelést, beleértve a motoros ruhát a pályán töltött teljes időtartam alatt megfelelő módon kell viselni. A vb-éllovas eleinte nem értett egyet a döntéssel, hétfőn viszont már elismerte, hogy szerinte is fekete zászlóval kellett volna kiinteni a versenyből.

Arra azonban nem tudott magyarázatot adni Quartararo, hogy mi okozta a ruhaproblémát. Ami a nagyobb talány, hogy a felszerelést gyártó Alpinestars kedden kiadott közleménye is úgy fogalmaz, hogy az első vizsgálatok után arra jutottak, hogy a ruha és a rajta lévő összes cipzár és egyéb az előírtaknak megfelelően működött. „Ráadásul a ruházat egyes kellékei, beleértve a légzsákot, sértetlenek voltak és rendben működtek. A légzsák nem aktiválódott a futam során, úgy működött, ahogy kellett neki, hiszen nem volt szó bukásról” – tették hozzá azokra a teóriákra reagálva, miszerint a légzsák véletlen aktiválódása válthatta ki a problémát. Az Alpinestars azért megjegyezte, hogy visszaszállítják a központjukba a francia ruháját, ahol még alaposabban megvizsgálják majd.

quartararo-ruha-grid-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Íme, az első képek a szaúdi bokszépületről és paddockról

Nagyjából fél év múlva látogat el a tervek szerint először a Formula-1 mezőnye Szaúd-Arábiába. A vonalvezetést már ismerjük, a szervezők pedig most néhány renderelt képet közzétettek arról is, hogyan fog majd festeni a bokszépület és a paddockrész vadonatúj dzsiddai utcai pályán:

Webber sikolyát hallani kell Hamilton hibájánál – Rosberg nem is hagyta szó nélkül!

A korábbi többszörös nagydíjgyőztes Mark Webber a Channel 4 stábját erősítette a bakui hétvégén, a futam újraindításánál pedig elég – fogalmazzunk úgy – egyedi hanghatással reagált Lewis Hamilton elfékezésére:

 

Az F1 Instagram-csatornája is megosztotta a felvételt, ahol Webber volt williamses kollégája vicces-szúrós megjegyzést tett az ausztrálra: „Jobb, ha ezek után nem szólít Britney-nek többé!” – utalt arra a 2016-os vb-győztes, hogy Webber annak idején a külső megjelenése miatt Britney Spearshez hasonlította a németet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Energiaitalos doboz, vizes flakon - ilyeneken mentek át az autók hétvégén Bakuban

A Formula-2 tett közzé erről egy rövid videót - volt itt minden a pályán hétvégén, az F1-en előkerülő faág és miegymás valószínűleg nem tett jót a Pirelliknek...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Formula 2 (@formula2) által megosztott bejegyzés

A dobogósok öröme – így szólt Perez, Vettel és Gasly rádiója a leintés után

A fergeteges és drámai Azerbajdzsáni Nagydíjat követően külön videót kapott a három dobogós helyezett, Sergio Perez, Sebastian Vettel és Pierre Gasly leintés utáni első rádiós beszélgetése. Meghallgathatjuk, hogyan reagáltak a mindhármuk számára kimagasló eredményekre.

Hamilton egyszeres világbajnok volt, amikor utoljára a mezőny végén ért célba

A múlt hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj több szempontból is drámaian alakult, hiszen a Mercedes egyetlen pilótájával sem szerzett pontot, a Red Bull pedig az élen álló autóját veszítette el egy defektből fakadóan. Az a tény különösen érdekessé teszi a bakui futamot, hogy az Ezüst Nyilak úgy nulláztak, hogy közben mindketten célba értek. Lewis Hamilton esetében két évtizedet kell visszaugranunk az időben, hogy hasonló esetet találjunk, ugyanis utoljára a 2009-es Német Nagydíjon intették őt le ennyire gyenge pozícióban, amikor még egyetlen világbajnoki címmel rendelkezett. Akkor a 18. pozícióban intették le, legutóbb pedig Nicholas Latifi büntetése miatt a 15. helyen értékelték őt - emlékezett vissza a Racefans.

Hasonlóan negatív eredményt ért el a Mercedes, amely csapatnak egy 55 futam óta íródó pontszerző szériája szakadt meg Bakuban. A rekordjuk nem ez volt, a 2012-es Brazil Nagyíj és a 2016-os Spanyol Nagydíj között 62 futamon át minden alkalommal legalább egy autójuk pontot szerzett.

merc-ered-baku

Quartararo csupasz mellkasától a KTM győzelméig – a Katalán GP legemlékezetesebb pillanatai

Megérkezett a szokásos összeállítás az aktuális MotoGP-futam legfontosabb momentumairól – a barcelonai válogatásba Joan Mir, Marc Marquez, Johann Zarco, Fabio Quartararo és Miguel Oliveira is bekerült:

Latifi olyan hibáért kapta első büntetőpontjait, amiről nem is tehet

Szigorú megrovást kapott az Azerbajdzsáni Nagydíjat követően Nicholas Latifi. A Williams kanadai pilótája a Max Verstappen balesete miatt beküldött biztonsági autó mögött autózott, amikor célegyenesbe érve azt a többször megismételt rádióüzenetet kapta versenymérnökétől, hogy "maradj kint, maradj kint", aminek engedelmeskedve nem követte a mezőnyt a bokszutcába, hanem a célegyenesen végighatjva a Verstappen autóján dolgozó pályabírók közvetlen közelében hajtott el, ráadásul két előtte haladó ellenfelét is megelőzte. A versenymérnök a hibát felismerve azonnal elnézést kért a pilótától, de a helyzetet már nem tudta megmenteni. Az FIA az incidenst kivizsgálva arra jutott, hogy a félreértés tagadhatatlan, de a büntetést így sem úszhatják meg az érintettek. Ennek megfelelően Latifi három büntetőpontot és egy 30 másodperces időbüntetést kapott, így végül a 13. helyett a 16. pozíciót szerezte meg. A pilóta a 2020-as F1-es debütálása óta most kapott először kapott megrovást az FIA-tól.

E3LxgVVX0AANM0k

Quartararo elismerte: tényleg ki kellett volna inteni őt a versenyből

A barcelonai MotoGP-futam legabszurdabb jelenete volt, amikor Fabio Quartararo szétnyílt ruhával motorozott. Ezért utólag három másodperces büntetésben részesült, mivel nem felelt meg a szabályzat azon pontjának, miszerint a biztonsági felszereléseket és a ruházatot a pályán töltött teljes időtartam során megfelelően kell viselni. Az emiatt a negyedik helyett a hatodik pozícióban végző francia vasárnap még nem értett egyet a döntéssel, amikor azonban hétfőn erről kérdezte őt a Motorsport.com, már elismerte, hogy valójában már menet közben ki kellett volna őt inteni:

„Igen, most, hogy vége a történetnek, így visszatekintve még örülhetek is, mert bár nehéz beismernem, de szerintem ez fekete zászló volt. Tény, hogy veszélyeztettem magam, és az előző héten történtek fényében ez lett volna a helyes. De szerencsés voltam. Az egyetlen büntetés, amivel nem értek egyet, az az, amit a pályalevágásért kaptam, mert azt nem érzem fairnek: hét tizedet buktam, és ha egy másodpercet veszítettem volna, nem kapok büntetést, de a motoron ülve honnan kellett volna tudnom, hogy mennyit veszítettem?” – utalt a másik büntetésére, amelyet az első kanyarkombináció átvágásáért kapott még a Katalán GP közben a vb-éllovas yamahás.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

quartararo-ruha-1

Nagyfőnök motorsportszívvel – interjú a Williams új vezérigazgatójával

Jost Capito személyében egy rutinos, a motorsport minden műfajában komoly tapasztalatokat és érdemeket szerző szakemberre bízta a Williams irányítását a rejtélyes új tulajdonos, a Dorilton Capital. Az AFM a nagy múltú istálló 750. nagydíján beszélgetett a vezérigazgatóval, az interjú pedig a nemrég megjelent legfrissebb magazinunkban olvasható sok más érdekes téma mellett!

capito-afm