Újabb szenzációs finálé a WRX-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/15800
Újoncok a pole-ban az F2 és az F3 időmérőin
https://formula.hu/parc-ferme/36029
Spielberg után Silverstone-ba is elkísérték az F1 mezőnyét a juniorkategóriák, amelyek már pénteken túlestek a sprintfutam és a főfutam rajtsorrendjét meghatározó időmérőn.
Nem indult jól az F3-as bajnoki összetett harmadik helyén álló Dino Beganovic hétvégéje, miután a Ferrari akadémistája egy technikai probléma miatt nem tudott értékelhető köridőt futni, így mindkét futamon a mezőny végéből kell majd rajtolnia. A Trident erős egykörös tempót mutatott: Leonardo Fornaroli első pole-pozícióját szerezte a szériában, csapattársa, Oliver Goethe pedig mellőle indulhat majd a főfutamon az első sorból. A harmadik Trident-pilóta, a bajnoki éllovas Gabriel Bortoleto ötödik lett. A Campos is elégedett lehet az eredménnyel, a bajnokság második helyezettje, Josep María „Pepe” Martí a harmadik, Christian Mansell pedig a negyedik rajtkockába sorakozhat majd fel vasárnap.
A Formula-3 időmérőjének végeredménye:
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | |
1 | 4 | L.Fornaroli | Trident | 1:45.520 | ||
2 | 6 | Oliver Goethe | Trident | 1:45.646 | 0.126 | |
3 | 23 | Pepe Martí | Campos Racing | 1:45.874 | 0.354 | |
4 | 24 | C.Mansell | Campos Racing | 1:45.909 | 0.389 | |
5 | 5 | G.Bortoleto | Trident | 1:45.910 | 0.390 | |
6 | 1 | Paul Aron | Prema Racing | 1:45.945 | 0.425 | |
7 | 15 | Gabriele Mině | Hitech Pulse-Eight | 1:46.040 | 0.520 | |
8 | 16 | Luke Browning | Hitech Pulse-Eight | 1:46.046 | 0.526 | |
9 | 10 | Franco Colapinto | MP Motorsport | 1:46.064 | 0.544 | |
10 | 27 | Taylor Barnard | Jenzer Motorsport | 1:46.155 | 0.635 | |
11 | 11 | Mari Boya | MP Motorsport | 1:46.163 | 0.643 | |
12 | 12 | Jonny Edgar | MP Motorsport | 1:46.169 | 0.649 | |
13 | 14 | S.Montoya | Hitech Pulse-Eight | 1:46.249 | 0.729 | |
14 | 8 | Grégoire Saucy | ART Grand Prix | 1:46.270 | 0.750 | |
15 | 25 | Hugh Barter | Campos Racing | 1:46.277 | 0.757 | |
16 | 3 | Zak O:Sullivan | Prema Racing | 1:46.332 | 0.812 | |
17 | 17 | Caio Collet | Van Amersfoort Racing | 1:46.468 | 0.948 | |
18 | 7 | Kaylen Frederick | ART Grand Prix | 1:46.620 | 1.100 | |
19 | 26 | Nikita Bedrin | Jenzer Motorsport | 1:46.732 | 1.212 | |
20 | 31 | M.Cresswell | PHM Racing by Charouz | 1:46.906 | 1.386 | |
21 | 18 | R.Villagómez | Van Amersfoort Racing | 1:46.971 | 1.451 | |
22 | 19 | Tom Smith | Van Amersfoort Racing | 1:47.037 | 1.517 | |
23 | 9 | Nikola Tsolov | ART Grand Prix | 1:47.054 | 1.534 | |
24 | 21 | Max Esterson | Rodin Carlin | 1:46.914 | 1.394 | |
25 | 20 | Oliver Gray | Rodin Carlin | 1:47.270 | 1.750 | |
26 | 22 | Ido Cohen | Rodin Carlin | 1:47.447 | 1.927 | |
27 | 28 | Alejandro García | Jenzer Motorsport | 1:47.560 | 2.040 | |
28 | 29 | Sophia Flörsch | PHM Racing by Charouz | 1:47.613 | 2.093 | |
29 | 30 | Roberto Faria | PHM Racing by Charouz | 1:47.778 | 2.258 | |
30 | 2 | Dino Beganovic | Prema Racing | 2:45.962 | 1:00.442 |
A Formula-2-esek nem úszták meg piros zászló nélkül a kvalifikációt, miután Amaury Cordeel csúnyán összeörte a Virtuosit. Az időmérő megszakítása azt jelentette, hogy le kellett rövidíteni a rendelkezésre álló időt, mivel az edzés belelógott volna az F1 második szabadedzésébe, így az utolsó percekben mindenki fejvesztve próbálta összehozni legjobb idejét a kihűlt abroncsokon. Az utolsó körökben két sárga zászló is bezavart, Victor Martins azonban végül megtartotta pole-pozíciós helyét. Kush Maini hatalmas meglepetésre a második helyre hozta be a Campost, míg a bajnoki összetett élmezőnyéből Ayumu Iwasa és Oliver Bearman teljesítettek a legjobban harmadik és ötödik helyükkel. A bajnokságot vezető Frederik Vesti indulhat az élről a holnapi sprintfutamon.
A Formula-2 időmérőjének végeredménye:
Hely | No. | Pilóta | Csapat | Idő | Hátrány | |
1 | 6 | Victor Martins | ART Grand Prix | 1:39.832 | ||
2 | 24 | Kush Maini | Campos Racing | 1:39.945 | 0.113 | |
3 | 11 | Ayumu Iwasa | DAMS | 1:39.952 | 0.120 | |
4 | 14 | Jack Doohan | Invicta Virtuosi Racing | 1:39.957 | 0.125 | |
5 | 8 | Oliver Bearman | Prema Racing | 1:39.989 | 0.157 | |
6 | 4 | Enzo Fittipaldi | Rodin Carlin | 1:39.991 | 0.159 | |
7 | 3 | Zane Maloney | Rodin Carlin | 1:40.001 | 0.169 | |
8 | 5 | Théo Pourchaire | ART Grand Prix | 1:40.019 | 0.187 | |
9 | 10 | Isack Hadjar | Hitech Pulse-Eight | 1:40.026 | 0.194 | |
10 | 7 | Frederik Vesti | Prema Racing | 1:40.052 | 0.220 | |
11 | 16 | Roy Nissany | PHM Racing by Charouz | 1:40.135 | 0.303 | |
12 | 12 | Arthur Leclerc | DAMS | 1:40.198 | 0.366 | |
13 | 2 | Jehan Daruvala | MP Motorsport | 1:40.314 | 0.482 | |
14 | 1 | Dennis Hauger | MP Motorsport | 1:40.368 | 0.536 | |
15 | 9 | Jak Crawford | Hitech Pulse-Eight | 1:40.400 | 0.568 | |
16 | 20 | Roman Staněk | Trident | 1:40.526 | 0.694 | |
17 | 22 | R.Verschoor | Van Amersfoort Racing | 1:40.561 | 0.729 | |
18 | 25 | Ralph Boschung | Campos Racing | 1:40.815 | 0.983 | |
19 | 17 | Brad Benavides | PHM Racing by Charouz | 1:40.950 | 1.118 | |
20 | 21 | Clément Novalak | Trident | 1:41.106 | 1.274 | |
21 | 15 | Amaury Cordeel | Invicta Virtuosi Racing | 1:41.457 | 1.625 | |
22 | 23 | J.M.Correa | Van Amersfoort Racing | 1:42.084 | 2.252 |
Króm, fehér és brit színek – a pilóták speciális silverstone F1-es sisakfestései
https://formula.hu/parc-ferme/36028
A hétvégi Brit Nagydíj sem múlhat el különleges bukósisakdizájnok nélkül. Többen, így például Pierre Gasly és Valtteri Bottas a brit nemzeti lobogó színeit és motívumait építették be a fényezésbe; Lando Norris sisakja a McLaren autójához hasonlóan részben krómba borult; Esteban Ocon bukója fehérré változott, rajta az összes csapattag nevével; Guanyu Zhou a gokartos éveit idézte meg; Fernando Alonso fejvédője pedig zöldbe öltözött, az Aston Martin hazai nagydíja előtt tisztelegve. Íme, a teljesség igénye nélkül a silverstone-i egyedi megoldások:
You voted on @socios to have ‘Oh So British’ helmet design for this weekend… and here it is!@StiloOfficial helmet design by @tiffanycromwell#VB77 #F1 #BritishGP pic.twitter.com/NcJDwLEyfM
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) July 6, 2023
Special helmet for a special weekend A tribute to everyone in my team who make it all possible #Thankyou #Merci pic.twitter.com/i9kR3YKFSN
— Esteban Ocon (@OconEsteban) July 6, 2023
Chrome with added @googlechrome #ad pic.twitter.com/smjrlgUtmf
— Lando Norris (@LandoNorris) July 6, 2023
NEW HELMET for, brings back to the karting days!#BritishGP #TeamZHOU pic.twitter.com/t6TBntOFEN
| Zhou Guanyu (@ZhouGuanyu24) July 6, 2023
Special helmet Special race. Home Grand Prix for @AstonMartinF1 . #f1 #silverstone #astonmartin pic.twitter.com/dkMBua9BqU
— Fernando Alonso (@alo_oficial) July 5, 2023
Meglepetésdobogóst vár a Brit Nagydíjon a kétszeres világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/36025
Szokásos F1-es rovatában fejtegette a silverstone-i esélyeket Mika Hakkinen: a finn újabb győzelmet vár Max Verstappentől a gyors és sodró vonalvezetésen, erős szereplésre számít az Ausztriában sprinten és nagydíjon is dobogót szerző Sergio Pereztől, de ezek mellett egy merész tippet is leadott.
„Érdekes lesz a Red Bull mögötti szoros csata. Három csapat esélyes a dobogóra, az Aston Martin, a Mercedes és a Ferrari, de bedobok most egy kívülállót is tippként. Lando Norris az Ausztriában elért negyedik helytől frissen érkezik, és hajtani fog, hogy még jobb legyen a fejlesztett McLarennel. A csapattársa, Oscar Piastri is igyekezni fog, hogy ott legyen vele. A harc nagyon szoros, Ausztriában mind a 20 autó 0,858 másodpercen belül volt a Q1-ben. Ez azt jelenti, hogy egy jól működő fejlesztéssel sokat lehet nyerni. Ha a McLarené beválik, akkor Norris nagy hazai eredményben reménykedhet” – olvasható az Unibeten Hakkinen véleménye.
A hatszoros F1-es dobogós Norris 2020 óta minden szezonban szerzett legalább egy pódiumot, idén egyelőre azonban adós vele. A 23 éves brittel Hakkinen mellett a Formula.hu több szerzője is számol a silverstone-i hétvégén – mi is leadtuk tippjeinket a versenyre.
Fotó: DPPI
Egy kanyarban nézik különösen a pályahatárokat a Brit Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36027
A hivatalos FIA-dokumentumok között találhatjuk Niels Wittich versenyigazgató hétvégi jegyzeteit, amelyek között szerepel az is, hogy mi a helyzet a mostani pályahatárokkal: Spielbergben ez került a középpontba, ezért érdemes ránézni, hogy Silverstone-ban mit figyelnek.
A szövegben annyi áll, hogy szokás szerint a fehér vonalak jelzik a pálya széleit, amennyiben valaki nem tud közöttük maradni, annak a körét elveszik. Ehhez jön egy speciális kiegészítés: a 18-as kanyar a neuralgikus pont, aki annak kijáratán lemegy a pályáról, annak azt, és az azt követő (!) körét is érvényteleníteni fogják az időmérőn és a versenyen.
fotó: dppi
Hamilton miatt beidézték a Mercedes képviselőjét a Brit Nagydíjon: megrovást kapott a csapat
https://formula.hu/parc-ferme/36026
Még el sem kezdődött a Brit Nagydíj programja a pályán, már meg is van az első "ügy": Lewis Hamilton csütörtökön elkésett az FIA hivatalos sajtótájékoztatójáról, ezzel szabályszegést követett el. Emiatt a Mercedes képviselőjét ma délutánra meghallgatásra idézték be a versenyfelügyelők. Hamilton állítólag néhány percet késett, miután az FIA kijelölte a sajtótájékoztató első részének szereplői közé.
Frissítés: a döntés végül egy megrovás lett. A csapat azzal érvelt, hogy Hamilton programja sűrű, és a hazai futamán annyi teendője volt, hogy nem ért oda időben, főleg hogy magán a paddockon is bonyolult volt számára az átjutás. Ezért lett belőle megrovás.
fotó: dppi
Csak egyszer volt hajlandó visszanézni tavalyi balesetét Zhou
https://formula.hu/parc-ferme/36024
Hatalmas bukással kezdődött a 2022-es Brit Nagydíj: Guanyu Zhou Alfa Romeója rajtbalesetben fordult fejtetőre, majd a kavicsos bukótéren átcsúszva beékelődött a szalagkorlát és kerítés mögötti vékony sávba – percekig nem lehetett tudni, mi történt a kínai újonccal, aki szerencsére sérülés nélkül megúszta. Talán a legijesztőbb részlet, hogy az autó felső bukócsöve összeroppant, csak a halo védte meg Zhout – aki azóta tudatosan kerüli a történtekről készült felvételeket.
„Benne volt a BBC Newsban, nem? Nagy sztori volt, emlékszem” – kezdte a Telegraphnak Zhou, majd komorabb hangot ütött meg. „Ami engem illet, én nem néztem vissza, leszámítva egy alkalmat az orvosi központban, mert tudni akartam, miért fordultam át. De ha most látok róla egy képet, akkor átugrom, mert rémisztő újra átélni. Igyekszem nem gondolni rá, mert ahányszor eszembe jut, nagyon sötét emlék. Az az érzés, hogy valami nem lesz rendben, ez lehet az utolsó versenyem. Sok minden átsuhant az agyamon, köztük az, hogy vége.”
Fotó: DPPI
Fotó: DPPI
Meglátogattuk az Aston Martin új F1-es gyárát
https://formula.hu/parc-ferme/36023
Helyszíni tudósítónk, Mészáros Sándor a Brit Nagydíj előtt egy szűk csapat újságíróval meglátogathatta az Aston Martin nemrég felépült gyárát – amely jelen állás szerint a legmodernebb főhadiszállás az F1 összes csapaté közül. Emellett a Brad Pitt-féle film hétvégi forgatásáról is részleteket hozott – napi beszámolója ide vagy a képre kattintva tekinthető meg:
A Mercedes silverstone-i fejlesztése: Az új első szárny képeken
https://formula.hu/parc-ferme/36022
Fokozott figyelem övezte a Mercedes-garázst a silverstone-i versenyhétvége kezdetén, hiszen az istálló jelentős fejlesztési csomagot – állítólag még a monacóinál is nagyobb volumenűt – ígért a hazai versenyre, benne egy átalakított első szárnnyal. A légterelő elemet lelkesen fényképezték is a szakújságírók és fotósok.
A képek alapján változott a szárnyvéglap csatlakozási pontja, ennek következtében pedig az elem dőlésszöge is, de még az infravörös szenzort is áthelyezték az aerodinamikai teljesítmény érdekében. Változott az alsó szárnylap kialakítása kívül, a véglap közelében, valamint az orrnál – a Motorsport.com jegyzi meg, hogy ezzel a csapat a 2022 előtti dizájnját idézi újra. Számottevően átalakult a két felső szárnylap profilja, valamint a szárnylapok közti távtartók a felső részen aerodinamikus kialakítást kaptak – ez a Ferrari megoldására emlékeztet.
https://t.co/wBvTAwTp6l shows off the upgraded Mercedes front wing, which includes a Ferrari-esque curved slot gap separator. #BritishGP #F1 pic.twitter.com/90G1EvnQmG
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) July 6, 2023
F1: Délután kezdődik a silverstone-i program
https://formula.hu/parc-ferme/36018
Délelőtt még a kisebb kategóriák foglalják el a silverstone-i aszfaltcsíkor, ebéd után viszont már az F1-es autók is a pályára gördülnek. A Brit Nagydíj hétvégéjének első két szabadedzését fél kettőtől, illetve öttől tartják majd magyar idő szerint, a kettő között az F2 és az F3 kvalifikációja zajlik majd – s emellett megkezdődik a monzai WEC-forduló is.
Péntek (július 7.) | ||
09:45-10:30 | Formula-3, Szabadedzés | |
11:05-11:50 | Formula-2, Szabadedzés | |
11:30-13:00 | WEC, 1. szabadedzés | |
13:30-14:30 | Formula-1, 1. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
15:10-15:40 | Formula-3, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
15:40-17:10 | WEC, 2. szabadedzés | |
16:05-16:35 | Formula-2, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
17:00-18:00 | Formula-1, 2. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
Vissza kell hozni a sikánt az Eau Rouge-ba?
https://formula.hu/parc-ferme/36021
A Brit Nagydíj sajtónapján, ahol a Formula.hu is képviseltette magát, rengeteg szó esett Dilano van ’t Hoff múlt heti tragédiájáról, de míg mások a felvert víz okozta gyenge látási viszonyokat emelték ki a szörnyű baleset fő okozójaként, Guanyu Zhou emellett egy másik javaslatot vetett fel: az 1994-ben Ratzenberger és Senna halála után telepített átmeneti sikán visszahozását.
„Szerintem a vonalvezetésen változtatni kell” – kezdte a kínai versenyző. „2019-ben Anthoine személyében elvesztettem ott egy barátot, ami fájdalmas emlék. Persze ez egy ikonikus kanyar, de túl sok életet veszítettünk el itt, szóval szerintem eljött a változás ideje. Láttam pár videót 1994-ből, amikor odahelyeztek egy lassítót. Szerintem ez lenne a jó irány, a lelátót hátrébb lehet vinni, hiszen van hely neki, és az előzés is lehetséges marad.”
A Red Bull megnevezte De Vries lehetséges utódait
https://formula.hu/parc-ferme/36020
Helmut Marko az osztrák Servus TV adásában ismét utalást tett arra, hogy Nyck de Vries könnyen elveszítheti helyét az AlphaTaurinál, ha a holland versenyző eredményei nem javulnak záros határidőn belül. A 80 éves tanácsadó ki is mondta, amit eddig is sejteni lehetett, és aminek De Vries mellett valószínűleg Daniel Ricciardo sem túl szívesen hallott: „Van két versenyzőnk, akik készen állnak az F1-es szereplésre, Liam Lawson és Ayumu Iwasa. De Vries fejlődését szoros figyelemmel kísérjük.”
A jelenleg a Super Formulában (remekül) szereplő Lawsont a Speed Week meg is kérdezte arról, hogy saját megítélése szerint is készen áll-e arra, hogy az F1-ben szerepeljen: „A Super Formula versenyei között nagy szünetek vannak, és ezt az időt arra használom ki, hogy Európában dolgozzak a Red Bull szimulátorában. Így az F1-es futamok felén ott tudok lenni, míg ha Japánban élnék, ez nagyon nehéz lenne. Kellőképpen fel vagyok készülve arra az esetre, ha megkapom a felkérést.”
„Pénteki szabadedzések egyelőre még nincsenek fixálva, de nagyon remélem, hogy hamarosan ide is eljutunk” –tette hozzá a 21 éves új-zélandi tehetség.
Hogy játszhat F1-es pilótát egy 59 éves színész?
https://formula.hu/parc-ferme/36019
A címben szereplő kérdés sokakban felmerült a Brit Nagydíj egyik legnagyobb szenzációja kapcsán, tudniillik hogy megkezdődött Brad Pitt F1-es témájú filmje, az Apex forgatása: a hollywoodi sztár egy Sonny Hayes nevű visszavonult versenyzőt játszik, aki hosszú távollét után visszatér a királykategóriába. A projektben komoly szerepet vállaló Lewis Hamilton amellett, hogy Pitt vezetési tudását méltatta, kitért a fenti felvetésre is: nem túl idős-e az 59 éves színész egy ilyen szerephez?
„Nos, mindenekelőtt Brad olyan, mintha visszafelé öregedne, remekül néz ki a korához képest” – mondta Hamilton, aki azért elismerte, hogy ez a kérdés szóba került. „Persze ez egy fontos téma volt, amikor először beszélgettünk a sztoriról. De rendkívül fitt, edzésben van, és hát végső soron ez egy film, szóval egy csipetnyi hollywoodiság hihetővé teszi majd.”
„Brad egy ikonikus színész, mindig zseniális munkát végez” – folytatta a hétszeres világbajnok. „El sem tudom mondani, mennyire izgatott vagyok, hogy Brad Pitt egy F1-es filmben szerepel. Hihetetlen. Szóval azt hiszem, remek munkát fog végezni.”
Fotó: DPPI
„Attól függ, Lewis betartja-e a pályahatárokat” – Norris viccesen odaszúrt Hamiltonnak
https://formula.hu/parc-ferme/36017
A Brit Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján megkérdezték Lando Norristól, hogy szerinte melyik brit pilóta végez majd a legjobb helyen vasárnap. Norris pedig humoros választ adott, utalva a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjra, és a Lewis Hamiltonnal vívott csatájára:
„Igen... hát szerintem ez attól függ, hogy Lewis betartja-e a pályahatárokat” – keltett derültséget az eseményen Norris. Komolyra fordítva a szót azt tette hozzá, hogy szerinte ő harcolhat a két brit Mercedes-pilótával, és ha ez így lesz, akkor annak örülhetnek: múlt héten tudtak harcolni, de most erősebb Mercedesre számít.
fotó: dppi
„Büntessük meg a jó gyereket?” – az FIA-elnök Verstappenék dominanciájáról
https://formula.hu/parc-ferme/36016
Eddig a Red Bull és azon belül is Max Verstappen egyeduralmát hozza a 2023-as F1-es szezon: kilencből kilenc győzelemnél jár a csapat, amelyből hetet a holland húzott be. A Formula-1 vezetősége az utóbbi hetekben többször kijelentette, hogy nem fogják szabálymódosításokkal visszafogni a Red Bullt, s most Mohammed ben Sulayem is ugyanezen hitvallás mellett foglalt állást:
„Ha elkezdünk arról beszélni, mi a jó és mi a rossz, azzal kinyitjuk a palackot. Ez most Verstappen ideje, a Red Bull ideje. Mit tegyünk? Büntessük meg a jó gyereket?” – nyilatkozta az FIA elnöke a PA hírügynökségnek. „Nem, inkább legyen jó a többi csapat is. Senki sem akadályozza a többi csapatot abban, hogy jobb legyen. Nem büntethetik senkit azért, mert jobb és keményebben próbálkozik. Az igazságtalan lenne.”
fotó: DPPI
Raikkönen, Schumacher, Montoya és a többiek: húsz éve még ilyenek voltak az F1-es pályahatárok Ausztriában
https://formula.hu/parc-ferme/36015
A múlt hétvégi spielbergi pályahatár-mizériához jól illeszkedik ez a videó: 2003-ban még ilyen pályaelhagyásokat láttunk Ausztriában...
Az első fotó Brad Pitt „F1-es” autójáról
https://formula.hu/parc-ferme/36014
Mint arról már írtunk, a silverstone-i hétvégén kezdik el forgatni a Brad Pitt nevével fémjelzett Formula-1-es tematikájú filmet, amely miatt a bokszutcában fel is húzták az ApexGP névre keresztelt fiktív csapat garázsát. Az F1 pedig most egy fotót is mutatott arról, milyen lesz az a versenyautó, amellyel a hollywoodi sztár szerepelni fog a filmben. A versenygép egy átalakított Formula-2-es autó, amelyet a Mercedes által fejlesztett F1-es aerodinamikával szereltek fel.
FIRST LOOK: Introducing APXGP, starring in an Apple Original Film#F1 pic.twitter.com/0qDe3zMicp
— Formula 1 (@F1) July 6, 2023
Up-close and personal with APXGP #F1 pic.twitter.com/o5AvJHykoM
— Formula 1 (@F1) July 6, 2023
„Elég rossz a memóriája” – Marko reagált Hamilton F1-es ötletére
https://formula.hu/parc-ferme/36013
Lewis Hamilton a Formula-1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén dobta be ötletnek a dominanciák elhúzódásának megakadályozására, hogy az FIA meghatározhatna egy kezdő dátumot, amikortól a csapatok nekiállhatnak dolgozni a következő évi autón – hiszen például egy nagy fölényben lévő istálló, mint jelen esetben a Red Bull, korábban leállhat az adott évi fejlesztésekkel és a jövő szezonra koncentrálhat. Max Verstappen persze egyből jelezte, hogy bezzeg Hamilton a Mercedes-érában nem állt elő ilyesmi javaslattal, Christian Horner Red Bull-főnök pedig arról beszélt, hogy szerinte betartathatatlan lenne az előírás. Most Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója is megszólalt:
„Láthatóan elég rossz a memóriája” – mondta Hamiltonról a Motorsportnak nyilatkozva. „Azokban az években, amikor a Mercedes dominált, ők is a többi csapatnál jóval korábban elkezdtek dolgozni a következő évi autón. Akkoriban alapvetően egy felsőbbrendű motorral rendelkeztek, amely sokkal több lóerőre volt képes, mint a többiek. Ha nem kell energiát fektetni az adott évi karosszériába, akkor természetesen a jövő évre fordítod a figyelmed. Egyszerűen így működik a Formula-1.”
Csak 275 példány készül belőle – Hamilton után Bottas is vett egyet
https://formula.hu/parc-ferme/36012
„Megérte várni” – ezzel a képaláírással posztolt Valtteri Bottas új autójáról. A finn egy kék Mercedes-AMG ONE büszke tulajdonosa lett: az 1063 lóerős modell V6-os motorja a Formula-1-es technológia alapján készült.
A limitált szériás autóból mindössze 275 példány készült, és érdekesség, hogy ebből kettőt Lewis Hamilton rendelt – egyet saját magának, egyet édesapjának. Az AMG ONE ára 2,7 millió dollár, azaz több mint 900 millió forint.
Furcsának tűnhet, hogy az Alfa Romeo-versenyző Bottas egy Mercedest vásárolt. A hírek szerint a finn még akkor rendelte a 2017 óta fejlesztett ONE-t, amikor a csapat versenyzője volt, de az csak másfél évvel azután érkezett meg, hogy elhagyta Brackley-t – ezért emlegethette a versenyző a várakozást.
Worth the wait pic.twitter.com/VK5bk8VL52
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) July 3, 2023
Ismét szombaton eshet – silverstone-i időjárás-előrejelzés
https://formula.hu/parc-ferme/36011
Múlt hétvégén az eső határozta meg az Osztrák Nagydíj szombati sprintnapját, és hasonló lehet a forgatókönyv most hétvégén, a Brit Nagydíjon is – a hagyományos formátum értelmében ezúttal az időmérőt érintheti a csapadék.
Több előrejelzést is összevetettünk, melyek alapján Silverstone-ban várhatóan a pénteki lesz a legmelegebb nap, derült idővel, maximum 27 Celsius-fok hőmérséklettel a két szabadedzés alatt. Szombaton felhős égbolt és majdnem ugyanilyen csúcsérték várható, egészen addig, amíg délután 60 %-os valószínűséggel meg nem érkezik a csapadék, éppen az időmérő sávjában.
Vasárnap a brit meteorológiai szolgálat szerint elhanyagolható az eső valószínűsége, a Racingnews365 forrása azonban 35 %-ról ír. Ha szárazon is marad a silverstone-i aszfalt, a hőmérséklet legfeljebb 22 Celsius lesz, az ég pedig továbbra is felhős. A szél nem lesz tényező, a három napot enyhe és állandó széljárás jellemzi majd.
Fotó: Szabó Attila
A McLarennel tesztel Mick Schumacher – fotók
https://formula.hu/parc-ferme/36010
Mick Schumacher hivatalosan a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője, ám ezen minőségében a többi Mercedes-motoros csapat, így a McLaren rendelkezésére is állhat ugyanilyen szerepkörben a két istálló közötti megállapodás értelmében. A német pilóta, aki néhány hete a barcelonai Pirelli-teszten a Mercedes idei gépét vezethette, most papajába öltözött: Schumacher Portimaóban vezethette az MCL35M-et, azaz a McLaren 2021-es versenygépét (ugyanezzel az autóval körözött nemrég a Hungaroringen többek között Oscar Piastri és Alex Palou is).
A McLaren posztja szerint Schumacherhez csatlakozott néhány mérnök- és szerelőtanonc és -gyakornok is a portugál helyszínen:
Mick's with us today!@SchumacherMick, who is our reserve F1 driver, is testing our 2021 MCL35M with the team in Portimão.
— McLaren (@McLarenF1) July 5, 2023
Joining Mick are some of our mechanic and engineering apprentices and interns, gaining valuable experience working in a trackside environment. pic.twitter.com/40SMUziUdm