Eső után, még vizes pályán kezdődött az Osztrák Nagydíj sprintfutama szombat délután, és egy pilótát kivéve mindenki intermediate gumikon rajtolt: a 19. helyezett Valtteri Bottas volt az, aki közepes keverékű slickeken próbált meg elrugaszkodni, az Alfa Romeo kockáztatott. Aztán mégsem: a felvezető kör eldöntötte, hogy ez öngyilkos taktika, így annak végén a finn bejött a bokszba kereket cserélni – Sergio Perez már a rajt előtt elmért egy féktávot…
Az első kör aztán kissé kaotikusra sikerült: nem történt baleset, de folyamatosak voltak a pozíciócserék attól függően, hogy éppen ki talált némi tapadást a csúszós körülmények között. Perezt a rajtnál bement Verstappen mellé és át is vette a vezetést az egyes kanyarban, majd előbb kis híján leterelt a világbajnokot a fűre, majd a holland fékezett extra mélyet mellette, amivel a mexikói került a pályán kívülre – a két Red Bull-pilóta harca eddig tartott, Verstappen visszavette a vezetést, Perezt pedig még a lesipuskás Nico Hülkenberg is megelőzte, ezzel feljött a második helyre.
Verstappent innentől nem zavarta semmi, körönként jelentős tizedmásodperceket osztott ki a teljes mezőnynek, míg Perez csak a 12. körben, tehát pontosan a futam felénél tudta legyűrni a maga előtt csúszkáló Haast: addigra már erősen kezdett száradni a pálya, és ilyen körülmények között a mexikói is bátrabbnak tűnt. Eddigre már szűk tíz másodperc volt a hátránya Verstappenhez képest, és inkább arra kellett figyelnie, hogy maga mögött tartsa a Hülkenberget szinte azonnal átlépő Carlos Sainz Ferrariját.
A 17. körben engedélyezték a DRS használatát, George Russell elsőként döntött úgy, hogy a felszáradó pályán megkockáztatja a slick gumikat, így pedig Hülkenberg már nem tudott a többiek előtt maradni: előbb Lance Stroll, majd Fernando Alonso is megelőzte, a németet pedig csapata szintén a bokszba szólította slickekért. A mezőny második fele csatlakozott hozzá, Lewis Hamiltont is hozta a Mercedes, a mezőny eleje viszont kint maradt őrizni a megszerezhető pontokat.
A slicken autózók sokkal-sokkal gyorsabbak voltak az interen maradóknál, de nem volt elég idő ahhoz, hogy igazán pozíciókra váltsák mindezt. Hülkenberg végül a hatodik helyig zárkózott fel, Russell taktikája pedig bejött, a nyolcadik helyet szerezte meg úgy, hogy kilenc ezreddel kapott ki Ocontól: "célfotó" döntött közüttük.
Norris végül lemaradt a pontokról, Leclerc és Hamilton sem tudott felkapaszkodni a top nyolcba, a két Aston viszont bekísérte egymást a negyedik-ötödik helyen. Mindeközben Verstappen 24 kör alatt 21 másodperces előnyt kiautózva könnyedén behúzta az újabb győzelmet Perez és a szépen autózó Sainz előtt.
A sprintfutam végeredménye:
1. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | |
2. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | +21.048s |
3. | Carlos Sainz | FERRARI | +23.088s |
4. | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +29.703s |
5. | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +30.109s |
6. | Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI | +31.297s |
7. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +36.602s |
8. | George Russell | MERCEDES | +36.611s |
9. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +38.608s |
10. | Lewis Hamilton | MERCEDES | +46.375s |
11. | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | +49.807s |
12. | Charles Leclerc | FERRARI | +50.789s |
13. | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +52.848s |
14. | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +56.593s |
15. | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | +57.652s |
16. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | +64.822s |
17. | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | +65.617s |
18. | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | +66.059s |
19. | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | +70.825s |
20. | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +76.435s |