Ő lett az év legjobb magyar versenyzője, most pedig te is találkozhatsz vele
https://formula.hu/parc-ferme/12398
Rendhagyó ünnepi dedikálást szervezünk pénteken 17 órakor, ahol a többszörös világbajnoki futamgyőztes Michelisz Norbival is találkozhatsz.
Az esemény apropója, hogy 2016-ban is megjelent a magyar TOP 50 legjobb autóversenyzőt bemutató Autósport évkönyv, melyet a Líra Fókusz Könyváruházban (1072 Budapest, Rákóczi út 14.). A lista első helyén Michelisz Norbert végzett.
Jelezd részvételed az esemény Facebook-oldalán, és hívd meg barátaid, hogy minél többen legyünk!
Ocon gokartos élményre számít Szingapúrban
https://formula.hu/parc-ferme/33617
A Formula-1 2019 után tér vissza majd ismét a Marina Bay Street Circuitre, miután a pandémia miatt az elmúlt két évben nem került megrendezésre a Szingapúri Nagydíj. Esteban Ocon azonban annál is régebben, 2018-ban versenyezhetett legutóbb a villanyfényes futamon, hiszen a 2019-es szezont a Mercedes tartalékversenyzőjeként töltötte a francia. Az Alpine futamgyőztese már nagyon várja a visszatérést a városállamba, azonban szerinte az új autókkal nem lesz könnyű dolguk a pilótáknak.
„Szeretem Szingapúrt, de maga a pálya nem tartozik a kedvenceim közé. Az autók úgy viselkednek a rázóköveken, mint egy gokart, emiatt trükkös versenyre számítok. Az aszfalt nagyon huplis. Kanada borzasztó volt ebből a szempontból, és szerintem Szingapúr is hasonló lesz, de ezt eddig is tudtuk, nem újdonság számunkra” – utalt Ocon a delfinezés esetleges visszatérésére.
„Fizikailag hatalmas kihívás lesz, emiatt nem lesz túl élvezetes, de készen állunk rá” – jelentette ki a francia. „Érdekes lesz látni, ki milyen beállításra szavaz majd – a nagyobb tapadásra, vagy a jól viselkedő autóra” – zárta Ocon.
Russell is ellátogatott Federer utolsó mérkőzésére
https://formula.hu/parc-ferme/33616
Pénteken került sor a svájci teniszlegenda, Roger Federer búcsúmérkőzésére Londonban, a Laver Kupa keretein belül. A 20-szoros Grand Slam-győztes világsztár legnagyobb riválisának, Rafael Nadalnak az oldalán búcsúzott a profi sporttól, az eseményre pedig a Mercedes versenyzője, George Russell is ellátogatott. Az ifjú britnek lehetősége nyílt néhány szót váltani a visszavonuló legendával, valamint a kétszeres olimpiai bajnok skót Andy Murray-vel is, emellett néhány közös kép is készült természetesen. Federer korábban több versenyre is kilátogatott, amiket jellemzően a Mercedes garázsából követett figyelemmel.
„Nagyszerű volt ismét elbeszélgetni Roger Federerrel pályafutása utolsó mérkőzését követően. Nem csak minden idők egyik legnagyszerűbb sportolója, hanem az egyik legkedvesebb ember is. Ugyanez vonatkozik Andy Murray-re is – aki meglehetősen vicces srác!” – olvasható Russell alább megtekinthető posztjában.
Great to catch up with @rogerfederer after the final game of his incredible career. Not just one of the greatest athletes of all time, one of the nicest guys you could ever meet too. Same goes for @andy_murray - seriously funny guy! #LaverCup pic.twitter.com/9QGZxYsRAq
— George Russell (@GeorgeRussell63) September 24, 2022
Újabb helyszín térne vissza az F1-es versenynaptárba
https://formula.hu/parc-ferme/33615
Az FIA a héten tette közzé a 2023-as versenynaptárat, ami rekordot jelentő 24 nagydíjat tartalmaz. A telítettség ellenére folyamatosan érkeznek a hírek újabb és újabb helyszínekről, amelyek szeretnének csatlakozni a királykategória körforgásához. Legutóbb Kolumbia jelezte részvételi szándékát, de máris kopogtat a legújabb érdeklődő Stefano Domenicali ajtaján, ami nem más, mint a jaramai versenypálya. Az Észak-Madridban található aszfaltcsík korábban kilenc Spanyol Nagydíjnak adott otthont 1968 és 1981 között. A hírek szerint a versenyt nem a barcelonai futam helyett, hanem azzal párhuzamosan rendeznék meg, tehát két alkalommal is Spanyolországba látogatna a mezőny.
„Nagyon korai fázisában tartunk még az egyeztetéseknek, de az FIA érdeklődik a lehetőség iránt, és közösen dolgozunk az esemény megvalósításán” – idézi a PlanetF1 Isabel Diaz Ayusót, a madridi autonóm közösség elnökét. „Spanyolország két nagydíjat is rendezhet, vagy akár egyet sem, de senkivel nem áll szándékunkban versenyezni e tekintetben.”
A zandvoorti pálya felújítását is felügyelő Jarno Zafelli már készített is egy felmérést az F1-es nagydíj rendezéséhez szükséges változtatásokról, és szerinte költséghatékonyabb lenne a jaramai aszfaltcsík korszerűsítése, mint egy városi pálya kialakítása Madridban. „Sok Jaramához hasonló aszfaltcsíkkal volt már dolgunk a világon. Szeretnénk megőrizni a pálya karakterisztikáját, és az általa nyújtott kihívásokat, miközben a szükséges fejlesztéseket és biztonsági intézkedéseket is végrehajtjuk” – mondta Zafelli.
Palou: Nem én voltam Piastri alternatívája
https://formula.hu/parc-ferme/33614
Emlékezetes, hogy az IndyCar 2021-es bajnokának, Alex Palounak a szerződtetését júliusban egy napon jelentette be jelenlegi csapata, a Chip Ganassi Racing, valamint a McLaren is. Az ügyből végül Oscar Piastri esetéhez hasonlóan jogi vita keletkezett, a két versenyistállónak azonban sikerült a bíróságon kívül megegyeznie, melynek eredményeként Palou 2023-ban is marad jelenlegi csapatánál, a Ganassinál. A spanyol versenyző azóta egy teszten vezethette a wokingi F1-es istálló 2021-es modelljét, az MCL35M-et, azonban elismerte, hogy a neve nem merült fel Piastri esetleges alternatívájaként.
„Nem, egyáltalán nem került szóba ilyesmi. A tesztlehetőség nem jelenti azt, hogy probléma esetén rendelkezésre állunk. Mindazonáltal egy teszt is több, mint a semmi, én pedig mindenképp ki akartam próbálni magam a Formula-1-ben, amit most már el is mondhatok magamról” – idézi a spanyolt az F1i.com.
A jövőbeli mclarenes lehetőségekkel kapcsolatban óvatosan fogalmazott az IndyCar-bajnok: „Ez sok dologtól függ, például a tesztektől. Jelenleg az elsődleges célom mindössze az volt, hogy F1-es gépet vezethessek, és ne hátrafelé lépdeljek, ami gyakran megtörténik, hiszen könnyen előfordulhat, hogy az IndyCarban nagyon jól megy a dolgod, majd beülsz egy Formula-1-es autóba és rájössz, hogy jobb neked az Egyesült Államokban. Véleményem szerint jól sikerült a teszt, de meglehet, hogy kívülről nem így látták. Szerintem remekül ment, és ha a jövőben ismét felajánlanak egy lehetőséget, akkor boldogan fogok jönni” – zárta gondolatait Palou.
A DJ pult mögött Lando Norris!
https://formula.hu/parc-ferme/33611
Péntek este egy szórakozóhelyen kapták lencsevégre a McLaren versenyzőjét, amint a DJ pult mögött tevékenykedik - persze a hozzáértők szerint eléggé amatőr módon, dehát ő mégiscsak egy Formula-1-es pilóta. A napokban épp Jaime Alguersuari megjegyzései kavarták fel a port, melyeket Dr. Helmut Markóról, a Red Bull főtanácsadójáról tett, a spanyol azóta már hátrahagyta versenyzői karrierjét és DJ-ként dolgozik.
From practice to main stage… This boy moves fast.
— McLaren (@McLarenF1) September 24, 2022
The @LandoNorris DJ era is officially here. pic.twitter.com/9QJiXaLejB
Elkezdte felkészülését az F1-es lehetőségre az F2 idei bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/33610
Felipe Drugovich két héttel ezelőtt megnyerte a Formula-2-es bajnoki címet, azóta pedig elhagyta a száját egy olyan mondat, ami körül egy ideig nagy volt a felhajtás. A brazil azt szeretné, hogy ha az F2-es bajnoknak nincs lehetősége fellépni a Formula-1-be, akkor maradhasson az F2-ben, hiszen az FIA szabályai szerint a címvédő nem vehet részt a második számú szériában a következő szezonban. Ez a kérése végül süket fülekre talált,s bár F1-es ülésre valószínűleg nem lesz esélye, az Aston Martin leigazolta őt fejlesztési pilótának.
Egyúttal azt is megerősítették, hogy az Abu Dhabi Nagydíj első szabadedzésén és a szezon utáni teszten is Drugovich fogja vezetni az AMR22-est. Erre a felkészülést már meg is kezdte az F1 tweetje alapján a fiatal reménység.
First day on the job for @FelipeDrugovich!
— Formula 1 (@F1) September 23, 2022
The reigning @Formula2 champ is getting up to speed with his new role of @AstonMartinF1 Development Driver #F1 pic.twitter.com/jZfezp7lXw
Kamion-Eb: Elnapolták Kiss Norbi bajnoki címét
https://formula.hu/parc-ferme/33612
Le Mans-ban ezen a hétvégén rendezik a Kamion-Európa-bajnokság utolsó előtti fordulóját, és akár már a szombati napon összejöhetett volna a negyedik bajnoki cím Kiss Norbertnek, a Révész Racing Team versenyzőjének. A címvédő magyar versenyző a hétvégi négy futamból az elsőt meg is nyerte, azonban Jochen Hahn negyedik helye azt jelentette, hogy a mai napon nem lesz bajnokavatás. A második versenyt Calvet nyerte meg, Kiss Norbi pedig Andersonnal hatalmasat csatázva, végül az utolsó kanyarban előzte meg ellenfelét, aki elfékezte magát, így második lett. A mai napon tehát még nem jött össze a negyedik, de a vasárnapi két futamon már minden bizonnyal matematikailag is bebiztosítja a 2022-es Eb-címet honfitársunk.
Aki szeretné, Kiss Norbi Facebook-oldalán élőben követheti majd a vasárnapi eseményeket, a hévége teljes motorsport programját pedig ide kattintva találjátok.
Korán kezdünk - itt a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/33609
A MotoGP japán versenyhétvégéjén vasárnap is korá kell kelnie a motorsport-rajongóknak, de a későbbiekben Kiss Norbert is a volán mögé pattan a Kamion-Eb-n, ahol minden bizonnyal megszerzi negyedik Eb-címét, de lesz - többek között - TCR Europe, DTM és Superbike is!
A vasárnapi program:
03:40 - 04:00 | MotoGP, Warm up | |
05:00 | Moto3, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
06:20 | Moto2, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
08:00 | MotoGP, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
10:00 - 10:20 | DTM, 2. időmérő | |
11:00 | Superbike, Superpole-futam | (tv: Aréna4, élő) |
12:25 | TCR Europe, 2. futam | |
12:30 | Supersport, 2. futam | (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő) |
13:30 | DTM, 2. futam | |
14:00 | Superbike, 2. futam | (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő) |
14:15 | Kamion-Eb, 3. futam | |
17:00 | Kamion-Eb, 4. futam | |
17:00 - 19:00 | Extreme-E, Versenyprogram, döntő | |
17:30 - 18:30 | ETCR, Szuperdöntők | (tv: Eurosport 1, 23:05-től öf.) |
Fotó: MotoGP Media
Leclerc kipróbálta az 1967-es "Spagettit"
https://formula.hu/parc-ferme/33607
Az alábbi képre kattintva látható videón egy Ferrari 312-es volánja mögött láthatjuk Charles Leclerc-t. Az 1967-es autó a "Spagetti" becenevet viseli a mtorból kifutó keszekusza és fehérre festett kipufogócsövek miatt. A régiség egyébként egy gyűjtő tulajdonában áll, aki megkérte, hogy a Ferrari klasszikus autókkal foglalkozó részlege állítsa vissza eredeti állapotába a 312-est, hogy azzal részt vehessen historic versenyeken, így a beépített eredeti Tipo 242C-motor bejáratásához Charles Leclerc-t hívták segítségül Fioranóba.
Az AlphaTauri szerint ezt nem érdemes otthon kipróbálni
https://formula.hu/parc-ferme/33606
Ez a videó biztosan csak egy jól összevágott munka, de attól még látványos. Ha valakinek otthon lenne egy F1-es autója, azt azért az AlphaTauri biztos, ami biztos alapon figyelmeztette, hogy ezt ne próbálja ki otthon!
don’t try this at home pic.twitter.com/cHjdvLgJ9l
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 23, 2022
Alguersuari tisztázta a Markóról tett kijelentéseit
https://formula.hu/parc-ferme/33608
Nemrég az El Confidencialnak adott interjút Jaime Alguersuari, melyben azt ecsetelte, a mai napig rémálmai vanna Dr. Helmut Marko miatt, most azonban a Twitteren öntött tiszta vizet a pohárba az azóta DJ-ként dolgozó spanyol: "Szeretnék tisztázni pár dolgot a Helmut Markót érintő cikkek miatt."
"Nem tudom szavakkal kifejezni, mennyire hálás vagyok a Red Bullnak és Helmut Markónak, amiért megmutatták nkem, mit is jelent az elhivatottság és a kemény munka fogalma, amik segítettek elérni a céljaimat a magán és a zenei életben egyaránt. Ha nem lettem volna a Red Bull család tagja, ma nem az lennék, aki vagyok."
Verstappen vs Perez: holland vagy spanyol?
https://formula.hu/parc-ferme/33605
Melyiküknek megy jobban a másik anyanyelve? Nézzétek meg ezt a jó hangulatú videót Verstappennel és Perezzel, és megtudjátok!
Leclerc: Ez hideg! Hamilton: Mennyire?
https://formula.hu/parc-ferme/33602
Kissé lehűtötte magát a Szingapúri Nagydíjra való felkészülés körben Charles Leclerc és azzal a szöveggel posztolta az alábbi fotókat, hogy "Ez hideg." A kommentszekcióban megjelent Lewis Hamilton és megkérdezte, hogy mennyire, Leclerc pedig válaszolt is: Annyira, amennyire a kemény gumikeverék egy barcelonai teszten.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sainz extrém módon készül az extrém szingapúri körülményekre
https://formula.hu/parc-ferme/33601
Egész jól imitálja a szingapúri körülményeket?
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„A Ferrarié a leggyorsabb autó, csak túl sok a hiba”
https://formula.hu/parc-ferme/33604
Gerhard Berger a La Gazetta dello Sport számára értékelte a Ferrari idei teljesítményét. A korábbi F1-es pilóta pozitívumokat lát a sokat kritizált istálló szereplésében, bár azt nem tagadja, hogy ez egyelőre nem világbajnoki teljesítmény.
„A Ferrari-szurkolók azt akarják látni, hogy a csapatuk minden bajnokságot megnyer, de a második hely is egy jó eredmény és tényleg hiszem, hogy nyerni is fognak majd. Most a Ferrarié a leggyorsabb autó, ami már egy remek alapot ad a következő szezonra. A probléma az, hogy most még túl sok hibát követ el a csapat a pályán és a bokszfalon is. Ez a csapat még nem áll készen a világbajnoki címre, mert olyan hibákat követ el, amelyek ezt meggátolják. Dolgozni kell rajta lépésről lépésre az idei szezon egyértelműen egy lépés a jó irányba. Nem lehet mindent és azonnal megnyerni” – fogalmazott Berger.
fotó: dppi
Ne maradj le: a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/33597
Bár F1 még ezen a hétvégén sincs, a motorsportok szerelmesei így sem fognak unatkozni szombaton. Íme, a szombati program:
07:25 - 07:55 | MotoGP, 3. szabadedzés | (tv: Aréna4, élő) |
08:05 - 08:45 | MotoGP, Időmérő | (tv: Aréna4, élő) |
09:30 - 10:05 | TCR Europe, Időmérő | |
10:00 - 10:20 | DTM, 1. időmérő | |
13:30 | DTM, 1. futam | |
13:40 | TCR Europe, 1. futam | |
14:00 | Superbike, 1. futam | (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő) |
15:10 | Kamion-Eb, 1. futam | |
15:15 | Supersport, 1. futam | (tv: Eurosport 2 és Aréna4, élő) |
17:50 | Kamion-Eb, 2. futam |
Étolaj hajtotta a Mercedes kamionjait Spa, Zandvoort és Monza közt
https://formula.hu/parc-ferme/33603
A brackley-i istálló fenntarthatósági törekvései értelmében különleges próbaüzemet tartott a Formula-1 tripla versenyhétvégéjén: 16 kamionját bioüzemanyag használatára állította át. A teherautók HVO 100 (hidrogénezett növényi olaj) üzemanyagot használtak, amely étolajból, fáradt olajból és zsírokból készül.
A csapat egy kamionja már a Magyar Nagydíjtól induló hazautat HVO 100-zal tette meg, ezután tűzték ki a célt, hogy a 16 kamionból álló flotta biozümanyaggal tegye meg a belga, holland és olasz versenyek közti 1400 kilométer távolságot. Ez végül az utolsó 20 kilométer híján teljesült – mivel a termék Olaszországban nem elérhető, a legvégére dízelt kellett a járművekbe tankolni. A csapat elemzése szerint a károsanyag-kibocsátás 89 %-kal csökkent a kísérlet folytán, összesen 44 ezer kilogramm szén-dioxid kibocsátását spórolták meg.
A Mercedes első F1-es istállóként fenntartható repülőgép-üzemanyagba invesztált. A csapat számításai szerint az átállás a csapatszemélyzet repülőgépútjain a kibocsátást 50 %-kal veszi vissza, a csapat teljes éves kibocsátását pedig 25 %-kal. A Mercedes az F1 céljával összhangban 2030-ra akarja elérni a karbonsemlegességet.
Két évtizede nem kezdődött olyan korán az F1-es szezon, mint jövőre
https://formula.hu/parc-ferme/33600
Néhány napja tette közzé az FIA a 2023-as Formula-1-es versenynaptárt, amelyben szokatlanul korai, március 5-i időpontot kapott az évadnyitó Bahreini Nagydíj. Ennek egyik oka nyilvánvalóan a rekordot jelentő 24 forduló, a másik pedig vélhetően az, hogy a ramadán március 23-i kezdete előtt le akarták bonyolítani a bahreini és a szaúd-arábiai fordulókat (amelyek valószínűleg azért nem közvetlenül egymás utáni hetekre kerültek, mert akkor az előszezoni teszttel együtt tulajdonképpen kapásból egy tripla hétvégével indult volna az év).
Az elmúlt időszakban hozzászokhattunk, hogy az F1-es idények március közepén vagy végén startoltak (vagy startoltak volna 2020-ban), így egészen sokáig kell visszalapoznunk az időben, hogy hasonlót találjunk: legutóbb 2005-ben rendezték március első hétvégéjén a nyitány szerepét betöltő Ausztrál Nagydíjat. A futam akkor március 6-án került sorra, ha pedig a jövő évi 5-i dátumot is le akarjuk körözni, akkor 2002-ig kell visszamennünk: abban az évben március 3-án futották a melbourne-i versenyt. Persze az abszolút rekord ettől nagyon messze van és egyúttal megdönthetetlen is, hiszen két alkalommal, 1965-ben és 1968-ban is január 1-jén rendezték az évad első futamát, a Dél-afrikai Nagydíjat (amelyeknek az edzéseit még az előző évben teljesítette a mezőny!).
A november 26-i zárásban ellenben semmi rendkívüli nincs: hosszú ideje általában november végén zárul a szezon – a kivételt az előző két „koronavírusos” év és az azt megelőző 2019-es szezon jelenti, amikor átcsúszott decemberre a finálé. E tekintetben is Dél-Afrikáé a rekord: 1962-ben december 29-én rendezték az ottani versenyt, amely ráadásul a vb-címről is döntött akkor.
Beakadó kesztyűje okozott majdnem balesetet Marqueznek – videó
https://formula.hu/parc-ferme/33599
Érdekes és kissé mókás jelenet játszódott le a MotoGP Japán Nagydíjának első szabadedzésén, amikor Marc Marquez az egyik etapja után visszatért a bokszba. Ahogy ugyanis leszállt a motorról és visszaindult a garázsba a Repsol versenyzője, a bal kezén lévő kesztyű beleakadt a Honda ülésére felszerelt kamerába, s ahogy a szerelő eltolta a motort, magával húzta a nyolcszoros világbajnokot. Szerencsére nem történt baleset Marquezzel – aki amúgy néhány éve a motorindítón is bucskázott már át egyszer a bokszban – a videón is megtekinthető „incidens” során:
Look out! @marcmarquez93 @HRC_MotoGP #JapaneseGP pic.twitter.com/yhoQMlamdd
— MotoGP (@MotoGP) September 23, 2022
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!