Elkészült a szezon leghíresebb futamgyőztesének agyagportréja
https://formula.hu/parc-ferme/12060
Az Indy 500 győzteséről van szó, akit az év hátralévő részében mindig a tenyerén hordoz az USA autósportjának világa. A győztes arcképe hagyományosan mindig rákerül a Borg-Warner trófeára, vagyis a futamot megnyerő pilótának járó hatalmas serlegre. Idén tehát Alexander Rossinak kellett modellt ülnie, amíg az IndyCar agyagszobrásza, Will Behrends megalkotta arcképének szinte tökéletes mását. A már Rossi fejével kibővített új Borg-Warner trófeát december 7-én mutatják be.


Ki hány kört töltött az élen 2019-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/23894
Lewis Hamilton közelébe ezen a téren sem érhetett senki, a hatszoros világbajnok több kört teljesített az első helyen, mint a Ferrari párosa közösen. A Red Bulltól csak Max Verstappen kerülhetett fel a listára, kakukktojásként pedig jelen van rajta Antonio Giovinazzi is, aki Szingapúrban szerencsés véletlenek sorozataként vezethetett futamot.

Videó: Vettel a teszten is ütközött
https://formula.hu/parc-ferme/23893
A német pilóta Serio Perezzel akadt össze az Abu Dhabiban zajló kétnapos teszten:
Hatalmi harc Brazíliában, a kormány óriási összeggel állt Rio mögé
https://formula.hu/parc-ferme/23892
Rio de Janeiro tovább küzd azért, hogy megszerezze a Brazil Nagydíj szervezési jogait Sao Paulótól. A két helyszín csatározásában kritikus szerepe lehet a kormány mostani döntésének, hogy Rio 72 millió dollárnyi adókedvezményt kap az első két versenyre, 2021-re és 2022-re. Ez nem meglepő döntés tudva azt, hogy a helyszínt maga a brazil elnök, Jair Bolsonaro is támogatja.
Beszámolók szerint a fenti összeget a szervezési jogdíjra kapják, de ezen felül további jelentős költségeik vannak a szervezőknek, ugyanis egy most még nem létező pályáról van szó, amit egy elhagyatott katoni bázison húznának fel. További részletek.

Correa visszatért Spába - virtuálisan
https://formula.hu/parc-ferme/23891
A spái tragikus kimenetelű F2-es baleset túlélője, Juan Manuel Correa fokozatosan ér el egyre jobb eredményeket a rehabilitációval. Hosszú lábadozás után pár hete fel tudott állni kórházi ágyából, az alábbi videó tanúsága szerint azóta szimulátorozni is elkezdett. A műtött lábával pedált egyelőre nem használ, de biztosan arra is hamarosan sor kerül.
Juan Manuel Correa is back driving at Spa, virtually. He posted this on his Instagram. This is so emotional to see. But also a beautiful thing. pic.twitter.com/Y69oR7CSTF
— F1 Feeder Series (@F1FeederSeries1) December 3, 2019
Fánkozás és előzések a szezonzáró legjobb fedélzeti kamerás felvételein
https://formula.hu/parc-ferme/23890
Az idei utolsó ilyen válogatás, ezúttal Abu Dhabiból.
Az elején nem vették komolyan, jövőre már világbajnokság lesz a Formula-E-ből
https://formula.hu/parc-ferme/23887
Sokan kételkedtek a létjogosultságában, hetedik szezonjára mégis egy óriási mérföldkőhöz érkezett a Formula-E sorozata, amely a 2020/2021-es idényét immár az FIA-hoz tartozó világbajnokságként fogja megkezdeni. Az elektromos formulaautós széria így az F1, a WEC, a WRC és a WRX illusztris társaságához csatlakozik.
Az egyezséget múlt héten Párizsban írta alá az FIA-elnöke, Jean Todt és a sorozat vezérigazgatója, Alejandro Agag.
Az FE 2014-ben indult útjára, fejlődéséről pedig sokat elárul, hogy csak az aktuális, 2019/2020-as szezonjára két új gyártó csatlakozott a meglévő nyolchoz. Képviselteti magát többek között az Audi, a BMW, a Mercedes, a Porsche és a Jaguar is.

Leclerc egy nappal a szezon lezárulta után nekiállt extrémsportolni
https://formula.hu/parc-ferme/23886
Charles Leclerc túl van élete első ejtőernyős mutatványán - egy nappal az Abu Dhabi Nagydíj után. Azt írja, hogy a következő lépés az, hogy egyedül ugorjon...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon1st skydive today. What an amazing experience, jumping alone is next on the list
Teljesen átalakulhat a Francia Nagydíj helyszíne
https://formula.hu/parc-ferme/23885
Jelentős átalakulás következhet az F1-es Francia Nagydíjnak otthont adó Paul Ricard versenypályán, a helyszín visszatérése óta ugyanis nem volt túl izgalmas és izgalmas itt a versenyzés. Mivel a pályán rengeteg vonalvezetést lehet használni, ezért bőven van opció a változtatásra - Eric Boullier a pálya képviselőjeként tárgyalt már a FOM-mal, akik egy teljesen új tervet tettek le elé az asztalra. Boullier szerint az annyira más pálya volt, hogy szerinte az nem is a Paul Ricard, úgyhogy még nem döntötte el, hogy mi legyen - vannak ötletek, amik tetszenek neki, de vannak, amik nem.
A sikán kivételét például nem támogatja, mert eddig minden előzés ott történt és rengeteg ott a lelátó, ha kiveszik a sikánt, akkor a hosszú egyenes ilyen szempontból nem jó. Viszont lehet, hogy a sikánt megváltoztatják, élesebbé teszik - egyelőre nem dőlt el, hogy merre indulnak.

fotó: dppi
Így vágott át a mezőnyön Bottas Abu Dhabiban
https://formula.hu/parc-ferme/23883
A rajtrács végéről kezdte meg a felzárkózást a finn pilóta és odaért a mezőny elejére. A videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Videó: ilyen lesz a döntött kanyar és egy teljes F1-es kör Zandvoortban
https://formula.hu/parc-ferme/23882
Megjelent egy szimuláció alapján készült videó arról, hogy milyen lesz majd a jövő évi Holland Nagydíj helyszíne F1-es autóval - érdemes nézni a döntött kanyart...
Nincs könnyű dolga annak, aki el szeretni igazodni az Abu Dhabiban tesztelt gumikon
https://formula.hu/parc-ferme/23881
Kétnapos gumiteszttel zárul a 2019-es szezon Abu Dhabiban. A Pirelli az öt keménységű keverékből (a legkeményebb C5-től a legpuhább C1-ig) egyaránt pályára küldi a 2019-es és 2020-as változatot, ráadásul a C2-ből egy B-verziót is kipróbálnak. Mindegyik abroncs külön jelölést kap, íme az útmutató:

Tesztel az F1 Abu Dhabiban, Bottas vezet, Ocon a Renault-ban
https://formula.hu/parc-ferme/23884
Kedden és szerdán a szezonzáró helyszínén tesztelik a csapatok a Pirelli 2020-as abroncsait. Négy óra elteltével, félidőnél Valtteri Bottas áll az első helyen 1:38,488-as körrel, valamint ő teljesítette a legnagyobb távot, már 80 kör felett tart. Sergio Perez a Racing Pointtal, Sebastian Vettel a Ferrarival és Lando Norris a McLarennel követi a Mercedest.
Az aktív versenyzőként jövőre visszatérő Esteban Ocon kedden bemutatkozott új csapata, a Renault színeiben. Még egy nem szokványos név szerepel az eredménylistán, a Toro Rossót vezető Sean Gelael. A magyar kötődésű izraeli Roy Nissany – akinek menedzsere Oláh Gyárfás – délután foglalja el a Williamst.

Az állás félidőben:
Half-way through the day’s running and here’s what the timing sheet looks like
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 3, 2019
Up to 67 laps for @RGrosjean now. #AbuDhabiGP #HaasF1 pic.twitter.com/eqOO9tjfb3
Hamilton a biztonság kedvéért még egy díjat besöpört
https://formula.hu/parc-ferme/23879
Mégpedig a DHL által támogatott díjat, amit a leggyorsabb körök különversenyében húzott be. A végeredmény:
Lewis Hamilton - 6
Charles Leclerc - 4
Valtteri Bottas és Max Verstappen - 3-3
Pierre Gasly és Sebastian Vettel 2-2
Kevin Magnussen - 1
Ami pedig a díj eddigi nyerteseit illeti:
2007 - Kimi Raikkönen
2008 - Kimi Raikkönen
2009 - Sebastian Vettel
2010 - Fernando Alonso
2011 - Mark Webber
2012 - Sebastian Vettel
2013 - Sebastian Vettel
2014 - Lewis Hamilton
2015 - Lewis Hamilton
2016 - Nico Rosberg
2017 - Lewis Hamilton
2018 - Valtteri Bottas
2019 - Lewis Hamilton

fotó: dppi
Alonso az első, aki kétszer is bekerült a Hírességek Csarnokába
https://formula.hu/parc-ferme/23880
Az FIA két éve indította el a Hírességek Csarnokát, amelybe a Formula-1 33 világbajnoka került be. Tavaly a második körben 17 ralivilágbajnokot iktattak be, idén pedig a WEC 29 nyertesére került sor, beleértve az 1981 és 1992 közti, valamint a 2012-től mostanáig tartó periódust.
A Francia Autóklub párizsi székházában tartott ceremónián elsőként a 86 éves Bob Garretsont szólították ki, aki az 1981-es világbajnoki címet nyerte, utolsóként pedig Fernando Alonsót, akit két éve a Formula-1-es világbajnokok között is kitüntettek már.

A ceremónián beiktatott 29 WEC-bajnok: Bob Garretson (1981), Jacky Ickx (1982, 1983), Stefan Bellof (1984), Derek Bell (1985, 1986), Hans-Joachim Stuck (1985), Raul Boesel (1987), Martin Brundle (1988), Jean-Louis Schlesser (1989, 1990), Mauro Baldi (1990), Teo Fabi (1991), Yannick Dalmas (1992), Derek Warwick (1992), André Lotterer (2012), Marcel Fässler (2012), Benôit Tréluyer (2012), Allan McNish (2013), Loïc Duval (2013), Tom Kristensen (2013), Anthony Davidson (2014), Sébastien Buemi (2014, 2018-19), Brendon Hartley (2015, 2017), Mark Webber (2015), Timo Bernhard (2015, 2017), Marc Lieb (2016), Neel Jani (2016), Roman Dumas (2016), Earl Bamber (2017), Kazuki Nakajima (2018-19), Fernando Alonso (2018-19).

Hamilton ünneplése, érzelmes búcsúk: így szólt a csapatrádió az F1-es szezonzárón
https://formula.hu/parc-ferme/23878
Az F1 szokásos videója ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Silverstone egy falfestménnyel tiszteleg Hamilton előtt
https://formula.hu/parc-ferme/23876
A Brit Nagydíj helyszínén egy óriási portrét festettek az immár hatszoros világbajnok Lewis Hamilton tiszteletére, akit a szigetország legeredményesebb sportolói között tartanak számon.
A mural for a champion.
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) December 1, 2019
Painting the picture of @LewisHamilton's memorable 2019 season.#SkyF1 | #AbuDhabiGP@akajimmyc pic.twitter.com/4KZz0D4AHO
WEC: Brazília helyett két forduló az Államokban
https://formula.hu/parc-ferme/23877
Menet közben változtattak a WEC 2019/2020-as versenynaptárán a szervezők. A kilenchétvégés szezon hatodik, interlagosi fordulója a promóter anyagi problémái miatt elmarad, helyét egy austini verseny veszi át. Ezzel az Egyesült Államokban egymás után két futamot is rendeznek, február elején a COTA, március végén pedig Sebring látja vendégül a sorozatot. Előbbi egy hatórás, utóbbi egy 1000 mérföldes viadal lesz.
A WEC öt év kihagyás után érkezett volna az F1-nek is helyt adó brazíliai pályára. A széria mezőnye jelenleg az ötödik, december közepi bahreini fordulóra készül. A szezon június közepén Le Mans-ban ér véget.

Kínai tulajdonú brit autómárka érkezhet a WTCR-be
https://formula.hu/parc-ferme/23875
A SAIC Motor tulajdonában lévő MG idén állt elő az MG6 XPower TCR-re keresztelt versenyautóval, ami ígéretes teljesítményt nyújtott a próbaversenyein, így előfordulhat, hogy a jövőben a WTCR-ben is viszontlátjuk a típust.
A Team MG XPower csapata a TCR kínai nemzeti bajnokságában és az FIA Autósport Játékokon is elindult, ez utóbbin nagy meglepetésre a Rory Butcher által kormányzott gép a negyedik lett. Erre építkezve a gárda télen tovább fejleszti a technikát, ami jövőre privát csapatok számára is elérhetővé válik. És hogy mi lesz a WTCR-rel? Az a jövő zenéje, de semmi sem kizárt. "A hozzáállásunk egyelőre 'meglátjuk, mi lesz'. Az autó teljesítményétől függ" - árulta el a gyári csapat vezetője, Micheal Ma a TouringCarTimesnak.

Így lógott meg Hamilton a 2019-es világbajnoki címmel
https://formula.hu/parc-ferme/23874
Kedvenc Racing Statistics csatornánk már el is készítette a 2019-es pontversenyről szóló videót a bajnokság alakulásával. Év elején futólag Bottas is vezetett, aztán Hamilton versenyről versenyre rázott le mindenkit. A tabella harmadik helyén Verstappen, Vettel és Leclerc is megfordult. (A pontversenyben Sainz lett a hatodik, de ez a videó kifejezetten a Mercedes, Ferrari és Red Bull pilótáival foglalkozik.)
A szurkolók a vállukra emelték az utolsó futamát teljesítő Hülkenberget
https://formula.hu/parc-ferme/23873
Egy kedves gesztussal búcsúztatta a közönség Nico Hülkenberget az Abu Dhabi Nagydíjon, amikor őt választották a Nap Pilótájának (Driver of the Day). A közönségszavazást 2016 óta minden versenyen megtartják, és ez volt az első alkalom, hogy a német pilóta nyerte rajta. Az F1 idei másik visszavonulója, Robert Kubica is hasonló búcsúajándékot kapott, bár ő kevesebbektől: ő lett a szavazás harmadik helyezettje.
thank you fellas, that one means a lot to me https://t.co/p2WJr6JKnT
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) December 2, 2019