Új futamhelyszínek neve mostanság elég nagy gyakorisággal felreppen az F1-es hírekben, de ilyen jellegű és ilyen határozott nem hivatalos bejelentésre nem nagyon volt még példa, mint amit most Brazília elnöke megtett. A tavaly év végén megválasztott, január 1-jén hivatalba lépett Jair Bolsonaro egy sajtótájékoztatón jelentette be, hogy idén rendezi utoljára a Formula-1-es Brazil Nagydíjat Sao Paulo, 2020-tól ugyanis a verseny Rio de Janeiróba kerül, egy jelenleg még nem létező pályára.
Noha az interlagosi pálya vezetői azt mondják, a következő év végéig érvényes szerződésük van az F1-gyel, a helyszín pénzügyi gondjai is jól ismertek: a pár éve tervezett nagy átalakítások java része meg sem valósult, és ők fizetik jelenleg a legalacsonyabb, kedvezményes versenyrendezési jogdíjat a Libery Mediának.
Bolsonaro most tényként kezelte a verseny elköltözését, elmondása szerint csak így lehet Brazíliában tartani az F1-et. A legutóbb 1989-ben nagydíjat rendező riói pálya, a Jacarepagua már nem jöhet számításba, az ugyanis immár nem létezik, a 2016-os olimpia miatt a területet átalakították. Az új pálya a nyári játékok által használt egy másik helyszínen, Deodoro városrészen jönne létre, és a Motorsport értesülései szerint Hermann Tilke cégét kérték fel a megtervezésére.
„A választásokon elért győzelmünk után a Formula-1 úgy határozott, hogy nemcsak marad Brazíliában, de egy új pályát is épít Rio de Janeiróban, amely Ayrton Senna nevét kapja majd. Az új pálya hat-hét hónap alatt fel fog épülni. Ezáltal a szolgáltatói szektor is elégedett lesz, és a gazdaság állapota is javul, hiszen hat-hétezer új állás jön létre” – közölte az elnök.
Napjaink egyik legismertebb és legsikeresebb brazil autóversenyzője, Lucas di Grassi azonban szkeptikus a szélsőjobboldali vezető nagyravágyó terveit illetően. A Formula-E bajnokának öt év alatt már kétszer kellett lenyelnie, hogy az elektromos sorozat brazíliai versenyéből nem lett semmi, és szerinte ezzel az új F1-es projekttel is nagy fába vágta a fejszéjét az ország.
„Ezt nagyon kétlem. Persze bárcsak tévednék, és Rio 200 millió dollárból felépít egy teljesen új versenypályát egy év alatt, de ennek az esélye nagyon alacsony. Sem az időkeret, sem a pénzügyi helyzet nem kecsegtet semmi jóval” – mutatott rá di Grassi a Twitteren írt bejegyzésében.