DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 28. vasárnap

Hamilton és Rosberg más autómárkák logóját is ki tudja rakni

Nem tartott sokáig, már meg is érkezett a Mercedes tegnap bemutatott kreatív reklámplakátjának kifigurázása. Ha nem tudtuk volna, Lewis Hamilton és Nico Rosberg testéből nem csak a háromágú csillagot, hanem a Citroen, a Toyota, az Infiniti és az Audi logóját is ki lehet rakni.

3

Ilyen lenne, ha motorokat öltöztetnének az F1-es autók festésébe

Egy Reddit-felhasználó, u/BassTrombone7 készítette az alábbi összeállítást:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

What if you put F1 liveries... on motorbikes? Reddit user u/BassTrombone7 created these! which one is your favourite? #F1 #Formula1 #Motorbike #Reddit

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Ezeket az álomcsapatokat körözte le rekordjával a Mercedes

Az Ezüst Nyilak 2014 óta zsinórban hét konstruktőri vb-címet szereztek, ezzel új csúcsot állítottak fel e tekintetben a Formula-1-ben. Pedig volt már néhány „dream team” az F1 történetében, de a Williams például „csak” három, a McLaren és a Red Bull pedig négy egymást követő vb-elsőségig jutott, míg a Ferrarinak volt egy hármas és egy hatos szériája is – íme, az ezzel kapcsolatos gyűjtés:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The dream teams @mercedesamgf1 set a new record on Sunday by winning the constructors' title for the 7th straight year #F1 #Formula1 #MercedesF1 #Ferrari #McLaren #WilliamsF1 #RedBull #ImolaGP

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Norris leállította Sainz autóját - videó

Lando Norris jó csapattársként odament és leállította Carlos Sainz autóját, nehogy baj legyen...

 

Videók nézegetésével készült fel parádés első körére Giovinazzi

A vasárnapi futam talán legbravúrosabb kezdését Antonio Giovinazzi produkálta, aki hat helyet javított az első körben, a 20. rajtpozícióból a 14.-re zárkózott fel többek között csapattársát, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettelt is megelőzve. Az olaszt segítette, hogy lágy abroncsokon startolt, míg az előtte levő kilenc autó mind közepesen. De nem csak ez volt a titka: szombat éjjel imolai futamok felvételeinek tanulmányozásában merült el.

„Csodás első kör volt, megint hat pozíciót javítottam. Éjszaka ismét sok időt töltöttem azzal, hogy mindenféle rajtot néztem: a Formula Renault-ból, a Formula-4-ből és hasonlókból, ami csak megvolt a laptopomon. És aztán sikerült mindent összeraknom az első körben, persze egy kis szerencsével. A lágyon eléggé megnyomtuk a futam elejét” – idézi az Autosport Giovinazzit, aki végül 10. helyezéssel egy pontra váltotta teljesítményét Imolában. Raikkönen eggyel előrébb végzett, így az Alfa Romeo szezonja első kettős pontszerzésének örülhetett hazai pályán.

Videó: Így ünnepelte hetedik világbajnoki címét a Mercedes

A múlt hétvégi Emilia-Romagna-i Nagydíjon olyan eredményt ért el a Mercedes istállója, amire az F1 történetében eddig sosem volt példa: hét világbajnoki címet szerzett sorozatban, így rálicitált a Ferrari hat sikert számláló rekordjára. A csapat reakcióját az F1 hivatalos Youtube-oldala gyűjtötte össze egy videóba.

Még dolgoztak a pályabírók, amikor elengedték az autókat

Ijesztő pillanatokat élt meg néhány sportbíró George Russell balesetét követően a múlt vasárnapi Emilia-Romagna-i Nagydíjon. A lekörözött autókat úgy engedték el a biztonsági autó mögül, hogy emberek tartózkodtak az aszfaltcsíkon. 

Az esetre a Reddit egyik felhasználója hívta fel a figyelmet, aki az F1 hivatalos appjából készített felvételekkel bizonyította a Sebastian Vettel által "nagyon, nagyon veszélyesnek" minősített jelenetet. A szabályok szerint biztonsági autós fázis alatt a körhátrányban lévő autók megelőzhetik a bolyt, és saját tempójukban felzárkózhatnak a mezőny végére, így rendezve a sorrendet. Ebben az esetben hat pilóta, sorrendben Kimi Raikkönen, Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Romain Grosjean, Sebastian Vettel és Lance Stroll vehette vissza a körét. Az első négy pilótát a versenymérnökeik figyelmeztették a veszélyre, utóbbi kettőt viszont nem, így ők jelentős sebességgel érkeztek meg az ominózus helyszínre. A legfélelmetesebb képek Stroll autójából készültek, aki a mérnöke utasítására gyakorlatilag versenytempóban érkezett a pályabírók felé.

Óriási szerencse, hogy a korábban elhaladók miatt egyikük sem tartózkodott az ideális íven.

Ha csak az F1-et követted hétvégén, nézd vissza a WTCR-futamok eseményeit!

Mikel Azcona révén futamot nyert a Zengő Motorsport és két másik csatás versenyt is szolgáltatott a naptárban új Motorland Aragón pálya. Íme a 10 körös menetek összefoglalói:

Így reagált Raikkönen, mikor megtudta, ő lett a nap versenyzője

A finn eltolt kerékcseréje révén a negyedik helyen is haladt az imolai verseny hajrájáig. A taktikának köszönhetően 2020-ban csupán másodszor pontot szerezve kilencedik lett – de ennél is jobb eredmény lett volna a pakliban, ha két körrel később áll ki, a biztonsági autó alatt. Hogy reagált, amikor megtudta, hogy a rajongók őt választották a nap versenyzőjének? Az Alfa Romeo rövid videója szerint úgy, hogy:

„Szép.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Fact. @kimimatiasraikkonen #ImolaGP #AlfaRomeoRacing #ORLEN

Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracingorlen) által megosztott bejegyzés,

Ezzel a futammal tért vissza Imola: A nagydíj videós összefoglalója

Bár volt egy versenyzőcsere az élen – Lewis Hamilton boksztaktikája révén ugrotta át Valtteri Bottast –, az imolai futamot, hivatalos nevén Emilia-Romagna-i Nagydíjat a hajrában dobta fel Max Verstappen balesete és a biztonsági autó. Az eseményeket hat és fél percben foglalta össze a Formula-1 YouTube-ja. (A videó átkattintás után indítható el.)

2020 tényleg a furcsaságok éve: Hamilton kért egy kortyot Ricciardo cipőjéből

Amikor Daniel Ricciardo leveszi a cipőjét a dobogón, általában mindenki menekül, amerre lát, nehogy véletlen még őt is meg találja kínálni az ausztrál egy kis izzadtságszagú pezsgővel (Valtteri Bottas most tökéletesen példázta ezt az attitűdöt). Lewis Hamilton azonban az F1 történelem legsikeresebb versenyzőjeként már érzett magában elég bátorságot ahhoz, hogy ne is csak ott maradjon Ricciardo mellett, hanem még fel is ajánlja neki a koccintást. Ezzel pedig alaposan meglepte a Renault pilótáját.

"Ezúttal nem felejtettem el a cipőzést. És tudjátok, mi történt? Éppen inni készültem a friss és üde léből, amikor Lewis megkért, hogy vegyem le a másik cipőmet is. El sem hittem! Hiszen három évvel ezelőtt egyszer azt mondta nekem a dobogón, hogy soha az életben nem fog ilyet csinálni, hiába is próbálnám ráerőltetni. Ehhez képest most ő maga kérte. Rendesen meglepett vele, de hát na, 2020 a furcsaságok éve!" - mesélte az ausztrál.

Ne feledkezzünk meg erről sem: A Mercedes a Ferrariról elnevezett pályán döntötte meg a Ferrari rekordját

Az imolai futam eseményei miatt beszámolónkban kevés teret adtunk a Mercedes sikerének, ezért most külön igyekszünk pótolni: Lewis Hamilton és Valtteri Bottas első-második helyével a csapat 209 pontos előnybe került a Red Bullhoz képest. Hogy precízek legyünk: a Mercedesnek 435, a Red Bullnak pedig 226 konstruktőri pontja van. Eddig sem volt kérdéses, most viszont már matematikailag is behozhatatlan: a Mercedes hetedszer megszerezte a konstruktőri vb-címet, az istálló 2014 óta veretlen a csapatok között.

Egyetlen istállónak volt hasonló sorozata a Formula-1 történetében, a Ferrarinak, amely 1999 és 2004 között minden évben konstruktőri világbajnok lett. Ezt a rekordot szárnyalta túl a Mercedes: a sors szeszélyeként Olaszországban, Imolában, az Enzo e Dino Ferrari nevű versenypályán…

Következő hétvégén akár újabb bajnoki címet is ünnepelhetnek a Mercedes berkein belül. Egyéniben Hamilton pontelőnye 85 egység Valtteri Bottashoz képest. Két hét múlva Törökországból elég 78 pontos fórral távoznia, hogy hetedszer is világbajnok legyen, ezzel utolérve egy másik, sokkal ikonikusabb rekordot.

Törmelék a javából: Ez szorult be Bottas autója alá Imolában

A Formula.hu a Mercedestől kapott egy fotót a „törmelékről”, ami miatt Valtteri Bottas (feltehetően) elveszítette az első helyet Imolában. A finn ráhajtott valamire – szerencsére annyira el tudta kerülni, hogy nem a kerekével – a 7-es kanyarban, ami aztán beszorult az autó alá. A Mercedes a bokszban távolította el az idegen testet a Mercedesről, ami alapos gyanú szerint egy Ferrariról származott.

Egy közeli Vettel SF1000-jének első szárnyáról minden kétséget eloszlat:

November van, Bottas bajuszt borotvált magának

A finn versenyző, aki pole-pozícióból indul vasárnap, november 1-jén megszabadult szakállától, csak egy bajuszt hagyott meg. Ezzel a Movember alapítvány ténykedésére, a férfiak testi és szellemi egészségének fontosságára hívja fel a figyelmet. Egy gyűjtést is elindított 10 ezer eurós céllal.

Alonso elmondta, kit tart a jövő sztárjának a fiatal F1-esek közül

Az utóbbi években számos rendkívül tehetséges versenyző érkezett meg a Formula-1-be, kezdve Max Verstappentől Charles Leclerc-en át Lando Norrisig és George Russellig. Közülük ketten már futamokat is nyertek, a többi feltörekvő ifjonc azonban még az igazán nagy lehetőségre. Amikor a jövőre visszatérő Fernando Alonsót arról kérdezték, kit tart közülük a legjobbnak, így felelt a Sky F1-nek:

„Úgy gondolom, nagyon tehetséges pilóták vannak most a Formula-1-ben. Jó felkészítést kaptak a versenyzői akadémiák révén, amelyek már egészen fiatal koruktól kezdve segítették őket. Közülük George Russell az, aki hétvégéről hétvégére lenyűgöz, ahogy a Williamsszel vezet. Zéró hiba. Nagyon meglep a természetes sebessége. Szóval ha egy nevet kellene mondanom, akkor szerintem Russell a jövő embere.”

alonso-dppi

Ők az F1 legjobbjai, ha nem a győzelmek számát, hanem arányát nézzük

Ez a győzelmi örökranglista más képet mutat, mint az, amelyiknek Lewis Hamilton és Michael Schumacher áll az élén 92 és 91 nagydíjsikerrel.

Az arányt nézve (minimum 5-szörös futamgyőzteseket tekintve) Schumacher az ötödik 29,64 %-kal, Hamilton harmadik 35,11 %-kal. A legjobbak? Alberto Ascari (40,63 %) és Juan Manuel Fangio (47,06 %). A teljes lista 53 szereplővel:

Megpróbáltunk beszélgetni a versenyzői fizetésekről – nem nagyon sikerült!

A Formula Podcast stábja a legutóbbi adásban a címben említett témát is igyekezett komolyan körüljárni, a beszélgetés azonban inkább ökörködésbe fulladt. Hallgassátok csak 50:19-től:

 

 

Imolai F1 és aragóniai WTCR-futamok a vasárnapi menüben – itt a program

Mutatjuk a november 1-jei időtervet a tv-közvetítésekkel együtt:

09:15 WTCR, 1. futam (tv: Eurosport 2 és Sport1, élő)
12:15 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 2 és Sport1, élő)
13:10 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
14:15 WTCR, 3. futam (tv: Sport1, élő)

imola-f1-dppi

Két versenyen is más lesz a pole-pozíciós a WTCR-ben, mint azt az időmérő után gondoltuk

Nem csak az F1-ben okoznak fennakadásokat a pályahatárok: a Túraautó-világkupa spanyolországi fordulóján csak több óra elteltével sikerült kibogarászni, mi is lett a végeredmény. Történt ugyanis, hogy a Q2-ben az a szokatlan helyzet állt elő, hogy a tizenkét résztvevőből három pilóta – név szerint Michelisz Norbert, Boldizs Bence és Luca Engstler – is érvényes idő nélkül maradt a köreik törlése miatt. Eredetileg Boldizst sorolták közülük a tizedik helyre, vélhetően a kivezető körök alapján, így övé lett volna a fordított rajtrácsos második futam rajtelsősége.

Csakhogy ahogy arra a kiváló túraautós szakíró, Neil Hudson rámutatott: a szabály kimondja, hogy amennyiben egy időmérős etapban többen is mért kör nélkül maradnak, úgy az előző szakasz eredménye határozza meg a sorrendet. Márpedig a Q1-ben Michelisz mindenkinél gyorsabb volt – ez öt vk-pontot és az első versenyre egy pole-t jelent számára, s ez nem is változott –, így övé lett volna a tizedik hely és vele a fordított rajtrácsos első kocka.

Ám ekkor jött az újabb csavar a történetben, ugyanis visszaadták Micheliszéknek az elvett köreiket (elképzelhető amúgy, hogy a zűrzavarba az időmérőrendszer hibája is közrejátszott, amely miatt a Q2 kezdése is késett). Így az új sorrend alapján egy másik zengős, Mikel Azcona lett a tizedik és ezáltal a fordított pole-os, miközben Boldizs a 12., Michelisz pedig a 4. helyre sorolódott. Norbinak ez Q3-as szerepvállalást jelentett volna, ha nem utólag kapja vissza a körét, ám mivel ezen már nem lehet változtatni, így egy-egy ötödik és hatodik rajthelyet szerzett a második és harmadik futamra.

Ehhez képest már apróság, hogy az utolsó verseny esetében is változott a rajtelső személye. Jean-Karl Vernay a Q3-as körében hagyta el a pályát az 5-ös kanyarban, ezért törölték az idejét, így Gilles Magnus örökölte meg tőle a pole-t. És csak hogy teljes legyen a kavar: még Nathanael Berthon és Aurélien Comte is büntetést kapott az időmérő után, előbbi Tassi Attila feltartásáért, utóbbi egy szabadedzésen történt piros zászlós vétségért.

azcona-wtcr-aragon

Ha lemaradtál az imolai időmérőről, itt pótolhatod a lényeget!

Megérkezett a hivatalos összefoglaló (amelyet átkattintás után lehet megnézni):

Visszavonult az F1-et is megjárt belga, rögtön helyettes csapatfőnök lett belőle

Érdekes páros bejelentést tett a minap a Formula-1-ben is megfordult Jerome d’Ambrosio, aki az utóbbi éveket a Formula-E mezőnyében versenyezte végig: azon kevesek közé tartozott, aki az elektromos széria eddigi összes futamán rajthoz álltak. Most azonban szögre akasztja a bukósisakját az előző évadot a Mahindra színeiben teljesítő pilóta, aki azonban így sem fordít hátat a sorozatnak, ugyanis kiderült, hogy csatlakozik a Venturihoz – méghozzá helyettes csapatfőnökként Susie Wolff mellé!

Mindeközben egyébként versenyzői fronton is történtek bejelentések a Formula-E-ben. Az említett Mahindra például leszerződtette Alexander Simst a BMW-től, s bár a másik pilóta kiléte még kérdéses, azt valószínűsítik, hogy maradhat a Pascal Wehrlein helyét az előző szezon során menet közben átvevő Alex Lynn. A BMW pedig ugyancsak megtalálta Sims utódját: a tavaly a DTM-ben még a bajor márka ellen versenyző Jake Dennis lesz a hosszabbító Maximilian Günther társa a 2021-es idény során.

dambrosio-dppi