Komoly ételkölteménnyel fogadták Massát malajziai szállodájában
https://formula.hu/parc-ferme/11525
Utoljára utazott Malajziába az F1-es mezőny tagjaként az év végén visszavonuló Felipe Massa, a szokásos szálláshelyén pedig olyan édességgel fogadták, amit kár megenni, sőt még a padlóra is üzenetet írtak neki!
A kör, amivel még a bónuszpontot is bezsebelte Max Verstappen – videó
https://formula.hu/parc-ferme/33351
Nem elég, hogy a 14. helyről indulva már a futam féltávja előtt az élre állt és demoralizáló fölénnyel győzött a Belga Nagydíjon Max Verstappen, még a leggyorsabb kör is az ő neve mellé került. A holland 1:49,354-es eredményt ért el a 32. körében, közepes abroncsokon – ezt nem tudta megjavítani a legvégén Charles Leclerc a friss lágyakon, amelyekkel bő hat tizeddel maradt el a Red Bull regnáló világbajnokától. Íme, Verstappen köre fedélzeti kamerából:
Verstappen előtt 62 éve nem történt ilyen
https://formula.hu/parc-ferme/33350
Max Verstappen belga futamgyőzelmével egy igen szűk társaság tagjává vált. A holland világbajnok egymás után kétszer nyert a tizedik helyről vagy annál hátrébbről indulva. A Hungaroringen a tizedik, Spában pedig a tizennegyedik rajthelyről rajtolva tudott győzelmet aratni. Erre korábban csupán egyszer volt példa a Formula-1 történelmében, méghozzá a legendás Bruce McLaren volt erre képes. Az új-zélandi az 1959-es szezonzáró amerikai versenyt a tizedik helyről, az 1960-as szezonnyitó argentin futamot pedig a tizenharmadik pozícióból indulva nyerte meg. A Red Bull pilótája egyébként idén kilencedszerre nyert futamot, ezzel csupán egy sikerrel van lemaradva 2021-es világbajnoki szezonjától, amely során tízszer állhatott a dobogó tetejére.
Így idézte meg Hakkinen zseniális előzését Ocon – videó
https://formula.hu/parc-ferme/33349
A Belga Nagydíj egyik leglátványosabb jelenete volt, ahogy Esteban Ocon a futam hajrájában külső íven előzte meg egyszerre Sebastian Vettelt és Pierre Gaslyt a Kemmel-egyenesben. A manőver nagyban hasonlított a legendás Mika Hakkinen-féle előzésre 2000-ben, amikor Michael Schumachert nyomta le úgy, közben ott volt közöttük a lekörözött Ricardo Zonta – igaz, a finn akkor a belső íven előzött. Ocon így tekintett vissza a vasárnapi mutatványára:
„Elsőre azt gondoltam, hogy ’jaj ne, Sebnek nincs DRS-e, így Gasly simán megeszi’. Aztán úgy voltam vele, hogy oké, ott lesz egy újabb lehetőség. Úgyhogy Seb bal oldalára mentem, fair módon harcolt, hagyott helyet, és a frissebb gumikon el tudtam fordulni a külső íven. Úgyhogy köszi, srácok!” – nyilatkozta az Alpine pilótája a Sky Sports F1-nek. A dolog érdekessége, hogy a futam előtt a francia éppen Hakkinennel váltott néhány szót: „Mika épp a futam előtt jött oda hozzám, hogy szerencsét kívánjon. Szép véletlen egybeesés.”
@OconEsteban was channelling his inner Mika Hakkinen this weekend #F1 #EO31 #BelgianGP pic.twitter.com/228BWvGobK
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 29, 2022
Horner: Köszönet Totónak a technikai direktíváért!
https://formula.hu/parc-ferme/33348
A Belga Nagydíjtól lépett életbe az FIA új szabályozása a padlólemezt és a pattogást illetően, amellyel a delfinezés jelenségét voltak hivatottak megszüntetni. Sokan arra számítottak, hogy a Red Bullt és a Ferrarit érzékenyen érintheti az új technikai direktíva, ám előbbi esetében egyértelmű, hogy erről szó sincs: Max Verstappen az energiaitalosok 2010-2013 közötti dominanciáját idéző módon győzött a 14. rajthelyről startolva. Amikor a kettős győzelmet arató csapat főnökét kérdezték a fölényükről, Christian Horner nem felejtett el odaszúrni a Mercedest irányító Toto Wolffnak, akiről az a véleménye, hogy elsősorban ő állhatott a szabályozás kiharcolása mögött:
„Első ránézésre talán meg kellene köszönnöm Totónak a technikai direktívát! De komolyra fordítva szót: szerintem ez a pálya kedvezett az erősségeinknek” – fogalmazott Horner a Formula.hu jelenlétében. A csapatfőnök elmondta, hogy gyakorlatilag semmihez sem kellett hozzányúlniuk az RB18-ason az új előírások miatt: „Nagy volt a várakozás a technikai direktíva kapcsán, szóval talán másokat jobban sújtott, mint minket. Nem igazán változtattunk azon, ahogy az autót működtetjük. Természetesen a padlólemez leérése mindig is problémát jelentett volna itt az Eau Rouge-ban, de ez nem egyedi, ez mindenkire igaz.”
fotó: DPPI
Tömegbaleset miatt szakadt félbe a daytonai NASCAR-verseny
https://formula.hu/parc-ferme/33347
A múlt héten Kimi Raikkönen jelenléte miatt övezte a szokásosnál nagyobb figyelem a NASCAR-t, most pedig, Daytonában egy óriási tömebaleset borzolta a kedélyeket, ami miatt meg is kellett állítani a futamot.
Here's a look at the incident on Lap 138 at @DAYTONA. pic.twitter.com/6CySgUxG2r
— NASCAR (@NASCAR) August 28, 2022
Austin Dillon hatalmas rutinjának - és nem kevés szerencsének - köszönhetően úszta meg a balesetet.
Ride with @austindillon3 as he avoids the accident in the middle of the corner at @DAYTONA. pic.twitter.com/lrFNkwjbv7
— NASCAR (@NASCAR) August 28, 2022
Itt a verseny összefoglalója: így gázolt át a mezőnyön Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/33345
Megérkezett a Belga Nagydíj összefoglalója az F1 YouTube-csatornájára. A képre kattintva megtekinthetitek, hogyan nyerte meg a versenyt Verstappen a 14. helyről indulva, illetve Hamilton és Alonso balesetét is megnézhetitek!
A két kiállás versenye volt a Belga Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/33346
Összesen 38 bokszkiállást láttunk a spái futamon, a Pirelli szokásos infografikájából pedig jól kirajzolódik, hogy a két kiállás volt a tipikus stratégia, a 18 célba érőből 16-an kétszer cseréltek kereket, ráadásul első és második alkalommal is néhány körön belül jött mindenki.
A két kiállást azonban szinte minden elképzelhető kombinációval abszolválták a csapatok: a győztes Verstappen lágyon kezdve tett fel két közepest, a második Perez a közepes-közepes-kemény, a harmadik Sainz a lágy-közepes-kemény, a negyedik és ötödik Russell és Alonso a közepes-közepes-kemény sorrendet választotta.
A sorból kilógó Leclerc és Latifi kényszerű kiállást hajtott végre a verseny elején, ezért álltak ki háromszor is – ők a végére lágy keveréket választottak, de ez nem segítette őket, a monacói kifejezetten elszámolta magát, nem tudta friss gumin megfutni a leggyorsabb kört, viszont egy km/h bokszutcai sebességátlépés miatt megbüntették és elveszített egy helyezést.
Videó: Alonso kiintett Hamiltonnak az ütközésük után
https://formula.hu/parc-ferme/33344
A Belga Nagydíj rajtja után Fernando Alonso és Lewis Hamilton szolgáltatták az izgalmakat, miután a brit ráhúzta a Mercedest a belső íven autózó Alonsóra, aminek következtében Hamilton a levegőbe repült, majd később kénytelen volt feladni a versenyt a hétszeres világbajnok. Alonso már rögtön az eset után nem rejtette véka alá véleményét Hamiltonról a csapatrádión keresztül:
"Mekkora idióta! Egyszerűen rám csukta az ajtót a külső ívről. Nem mondom, mindketten nagyot rajtoltunk, de ez a csávó csak ahhoz ért, hogy elindul az első helyről, aztán megy" - fakadt ki Alonso, aki aztán a biztonsági autós fázis alatt ki is intett az autója mellett álldogáló Hamiltonnak.
Fernando a Lewis #BelgiumGP pic.twitter.com/XnAuDaI1tO
— Mayor Cachapa ¹⁴ (@MayorCachapa14) August 28, 2022
Íme az ominózus ütközés:
The contact between Lewis Hamilton and Fernando Alonso...#F1 #BelgianGP #LewisHamilton #FernandoAlonso pic.twitter.com/DlmggBHQnQ
— av (@formulaark) August 28, 2022
A Van der Linde testvérek szombaton, Luca Stolz vasárnap pezsgőztek a DTM futamain
https://formula.hu/parc-ferme/33343
A DTM mezőnye a Nürburgringen állt rajthoz ezen a hétvégén, ahol a köd jelentette az első napon az igazi kihívást a versenyzőknek és nem a társaikkal való küzdelem. A szombat délelőtti időmérő edzést törölni is kellett a sűrű köd miatt. A versenyzők az első futamon az aktuális tabella alapján álltak fel a rajtrácsra. Ennek megfelelően Mirko Bortolotti (Lamborghini) indult az élről, mellőle Sheldon van der Linde (BMW) kezdett. A második sorban két Audi várta a rajtot René Rast és Nico Müller sorrendben, őket Lucas Auer (Mercedes) és Felipe Fraga (Ferrari) követte.
A rajtot a még mindig sűrű köd miatt 13:30-ról először 15:00-ra halasztották annak reményében, hogy a verseny elindulhat. A köd késő délutánra feloszlott, de akkora már a szervezők is közzé tették, hogy aki érvényes jeggyel rendelkezett a szombati napra, az vasárnap ingyen látogathat ki a pályára. A nézők végül a nap végén mégis láthattak versenyt, mert engedélyt kapott a mezőny a rajtolásra. A 39 körös verseny 29. köréig Fraga és Bortolotti harcolt az első helyért, de ekkor a két autó összeért és mindketten visszaestek. A nevető harmadik Sheldon van der Linde volt, aki kihasználta a helyzetet és az élre tört. A célban pedig az Audit irányító testvére, Kelvin van der Linde követte a második helyen, míg harmadiknak Ricardo Feller zárkózott fel, szintén Audival.
A vasárnapi versenynek már napsütésben vághattak neki a versenyzők. A mezőny elején a két Van der Linde testvér várta a zöld zászlót, Sheldon (BMW) majd Kelvin (Audi) sorrendben. A második sorban két Porsche következett, Dennis Olsen és Thomas Preining irányításával. A harmadik sorban Philip Eng (BMW) és Max Götz (Mercedes) következett.
A rajt utáni kavarodásból Sheldon van der Linde jött ki a legjobban, megtartotta vezető helyét, de mögé Eng és Olsen zárkózott fel, és csak utánuk következett Kelvin van der Linde. A rajt maga tiszta volt, megúszta a mezőny a nagyobb koccanásokat is. Később két külön baleset miatt kiesett Maro Engel (Mercedes), René Rast (Audi), David Schumacher (Mercedes) és Dev Gore (Audi), amiért a biztonsági autó is a pályára hajtott. Néhány kör eltéréssel szinte az egész mezőny megejtette a kötelező kerékcserét, az egyetlen kivétel az utolsó helyről induló újonc, Theo Oeverhaus (BMW) volt, aki ezzel pár másodpercig vezette a mezőnyt az új rajt után. Luca Stolz (Mercedes) vette át a vezetést Olsen és Lucas Auer (Mercedes) előtt. Az utolsó körökben Bortolotti helyezte nyomás alá Kelvin van der Linde autóját a negyedik helyért. Két körrel a vége előtt Bortolotti erőszakosan előzni próbált, az autók összeértek és Bortolotti bal hátsó defekt és futómű sérülés miatt a feladni kényszerült.
Luca Stolz első győzelmét szerezte a DTM sorozatban. Dennis Olsen és Lucas Auer állhatott még fel a dobogóra. Mögöttük Kelvin van der Linde és Max Götz érkezett.
Az összetett értékelésben Sheldon van der Linde (110 pont) megtartotta első helyét Bortolottival szemben, aki továbbra is 89 ponttal áll a tabellán. Szorosan követi a sorban Lucas Auer 85 és René Rast 81 ponttal. Luca Stolz a győzelmével az ötödik helyre zárkózott 73 ponttal.
A következő futamot szeptember 9. és 11. között futja majd a DTM mezőnye Spa-Franchorchamps-ban.
Fotó: DTM
Wolff elmondta, miért nem festették pirosra a Mercedest
https://formula.hu/parc-ferme/33340
A belga versenyhétvégén a konstruktőri címvédő csapat a márka sportautórészlege, az AMG 55. évfordulója előtt tiszteleg: ennek apropóján az egyik legendás túraautót, az 1971-es Mercedes 300 SEL 6.8 AMG-t, a „Vörös disznót” idézték meg. Csütörtökön a csapat közzétett egy grafikát, amelyből azt lehetett feltételezni, hogy a W13 első traktusát vörös színre festik az egykori versenygép stílusában, végül azonban csak egy bemutatóautó kapta meg a különleges fényezést. Toto Wolff ezt az Autosport szaklap szerint a három egymást követő nagydíjhétvége logisztikájával, valamint az autó súlyával indokolta: egy plusz grammot sem akartak bevállalni a festés miatt.
A Mercedesre végül csak egy retró jellegű rajtszám és az 55 évet hangsúlyozó matrica került fel: utóbbival kapcsolatban érdekes adalék, hogy az eredeti, fekete-sárga dizájn nem szándékosan egy felnőtteknek szánt weboldal logójára emlékeztett. Miután erre számos közösségi médiás felhasználó felhívta a figyelmet, a Mercedes végül változtatott és kivette a sárga hátteret. „Nekem nem jutott volna eszembe ez a párhuzam. Ez csak egy születésnap!” – mondta erre az aspektusra kitérve Wolff.
Nyolcadikként Tsunoda is felkerült a büntetettek listájára
https://formula.hu/parc-ferme/33341
Még egy versenyző autójában motort cseréltek a Belga Nagydíjon: az FIA tájékoztatása szerint Yuki Tsunoda autójába új ICE, TC, MGU-H, MGU-K és kipufogórendszer került. Mivel a csere megsértette a parc fermé-szabályokat, a rajtrács vége helyett az időmérőn 19. helyet szerző, korábbi büntetésekkel pedig 13. helyre előrelépő Tsunodát a bokszutcába száműzik, innen kell kezdenie a vasárnapi futamot.
Bokszutcai rajtja azt vonja magával, hogy a hét másik motorcserés versenyző előrelép egy-egy helyet, azaz Valtteri Bottas a 13., Max Verstappen a 14., Charles Leclerc a 15. helyről rajtol el.
F2: Doohan első főfutamgyőzelmét szerezte, Drugovich nagyot kaszált a bajnokságban
https://formula.hu/parc-ferme/33339
Kiváló napja volt Belgiumban Jack Doohannek: a Virtuosi ausztrálja a negyedik rajtkockából indult, de már a La Source-ban másodikként fordult, a kötelező kiállások során pedig sikeresen Felipe Drugovich elé vágott. Az ausztrál harmadik győzelmét szerezte a Formula-2-ben, és először nyert a vasárnapi, rangosabb versenyen. A brazil bajnoki éllovas a pole-pozíciót második helyezésre fordította, de a pontversenyben így is lépéselőnyre tett szert: fő üldözője, Theo Pourchaire autója a 3. körben lelassult, a pontkülönbség így 25-ről 43 egységre nőtt.
Liam Lawson lett a harmadik – Doohanhez hasonlóan mindkét hétvégi futamon dobogóra állt –, aki a második rajtkockából induló Enzo Fittipaldival volt összenőve: számos alkalommal összecsaptak a pályán, időnként kiterelve egymást a pályáról. Fittipaldi végül ötödik lett, a fordított stratégián levők közül legeredményesebb Richard Verschoor mögött.
Az F2-es főfutam eredménye:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Jack Doohan | UNI-Virtuosi | |
2 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 1.9 |
3 | Liam Lawson | Carlin | 8.7 |
4 | Richard Verschoor | Trident | 12.4 |
5 | Enzo Fittipaldi | Charouz Racing System | 20.4 |
6 | Logan Sargeant | Carlin | 21.2 |
7 | David Beckmann | Van Amersfoort Racing | 22.3 |
8 | Ayumu Iwasa | DAMS | 22.4 |
9 | Jüri Vips | HitechGP | 23.8 |
10 | Clement Novalak | MP Motorsport | 24.7 |
11 | Frederik Vesti | ART Grand Prix | 31.0 |
12 | Dennis Hauger | Prema Powerteam | 37.4 |
13 | Marcus Armstrong | HitechGP | 39.7 |
14 | Ralph Boschung | Campos Racing | 40.6 |
15 | Marino Sato | UNI-Virtuosi | 43.7 |
16 | Calan Williams | Trident | 45.6 |
17 | Amaury Cordeel | Van Amersfoort Racing | 52.2 |
18 | Tatiana Calderon | Charouz Racing System | 57.3 |
19 | Roy Nissany | DAMS | 1:02.800 |
20 | Jehan Daruvala | Prema Powerteam | 1:46.300 |
21 | Lirim Zendeli | Campos Racing | |
Theo Pourchaire | ART Grand Prix |
F3: Barbadosi győztes, még szorosabb lett a tabella
https://formula.hu/parc-ferme/33338
A szombati sprintfutamon még nagy balesetével került be a hírekbe Zane Maloney, akinek autója többször megfordult a tengelye körül a Blanchimont kanyarban az Oliver Goethével történt ütközés után. A vasárnapi főversenyen viszont már első Formula-3-as győzelmét szerezte a 18 éves barbadosi.
Caio Collet kezdte pole-pozícióból a versenyt, de már a rajtnál helycsere történt, a mindössze negyedik F3-as futamát teljesítő Goethe vette át a vezetést – a Le Combes-ban mindketten elhagyták a pályát, veszélyes visszatérésért pedig 5 másodperces időbüntetéssel sújtották a brazilt. Collet egyszer még visszavette a vezetést, Maloney a 11. körben előzte meg az első helyért. A tridentes a szezon 11. különböző futamgyőzteseként állt a dobogó tetejére, a további pozíciókért zajló csatából csapattársa, Roman Stanek jött ki nyertesen. A szombati első helyezett Oliver Bearman lett a harmadik, Goethe éppen lemaradt a dobogóról, a Stanek mögött befutó Collet pedig a büntetéssel együtt csak hatodikkal zárt.
A versenyen kétszer is bejött a biztonsági autó, először a második körben a bajnokesélyes Victor Martins balesete miatt. Két másik főszereplő, Isack Hadjar és Arthur Leclerc csak a mezőny hátsó részében értek célba, ami azt jelenti, hogy a tabellán átrendeződtek a frontvonalak. A hétvégén csupán egy pontot gyűjtő Hadjar továbbra is vezeti az összetettet 106 ponttal, de kettős dobogójával a Oliver Bearman 105 ponttal rendelkezik, Martin 104, Leclerc pedig 101 egységen áll Spát követően, mindössze két fordulóval és két héttel szezon vége előtt.
Az F3-as főfutam eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | Zane Maloney | Trident | 45:33.153 |
2 | Roman Staněk | Trident | 1.046 |
3 | Ollie Bearman | Prema Racing | 5.684 |
4 | Oliver Goethe | Campos Racing | 6.737 |
5 | Jonny Edgar | Trident | 7.433 |
6 | Caio Collet | MP Motorsport | 9.297 |
7 | David Vidales | Campos Racing | 10.831 |
8 | William Alatalo | Jenzer Motorsport | 10.879 |
9 | A.Smolyar | MP Motorsport | 11.665 |
10 | Reece Ushijima | Van Amersfoort Racing | 13.360 |
11 | Arthur Leclerc | Prema Racing | 13.608 |
12 | Franco Colapinto | Van Amersfoort Racing | 14.855 |
13 | Zak O'Sullivan | Carlin | 15.784 |
14 | Isack Hadjar | Hitech Grand Prix | 16.423 |
15 | J.M.Correa | ART Grand Prix | 16.909 |
16 | Kaylen Frederick | Hitech Grand Prix | 17.952 |
17 | Jak Crawford | Prema Racing | 18.311 |
18 | Brad Benavides | Carlin | 20.101 |
19 | R.Villagómez | Van Amersfoort Racing | 20.610 |
20 | Nazim Azman | Hitech Grand Prix | 20.940 |
21 | Francesco Pizzi | Charouz Racing System | 21.568 |
22 | Pepe Martí | Campos Racing | 23.753 |
23 | C.Mansell | Charouz Racing System | 24.691 |
24 | Enzo Trulli | Carlin | 24.908 |
25 | László Tóth | Charouz Racing System | 25.404 |
26 | F.Malvestiti | Jenzer Motorsport | 1:13.968 |
Grégoire Saucy | ART Grand Prix | ||
Ido Cohen | Jenzer Motorsport | ||
Victor Martins | ART Grand Prix | ||
Kush Maini | MP Motorsport |
Ocon: Mick Schumachert szeretném csapattársként
https://formula.hu/parc-ferme/33337
Ritkán fordul elő az F1 diplomatikus világában, hogy egy versenyző nyíltan kijelenti, kit szeretne az istálló másik oldalán tudni (hacsak nem a jelenlegi csapattársról való hosszabbításról van szó). Esteban Ocon ezt tette: Az Alpine 2023-as ülése kapcsán szóba került Daniel Ricciardo visszatérése, a Formula.hu információi szerint teljesen francia páros is megvalósulhat, mivel a csapat tárgyal Pierre Gaslyval, de az év végén lejáró szerződéssel rendelkező Mick Schumacher is a pakliban van.
„Nem tudom, hogyan fog dönteni a csapat, nem igazán tudom kommentálni. Én a főnököknek elmondtam, hogy a preferenciám Mikc Schumacher, mert ha nem talál megoldást, szívesen lennék egy csapatban vele, jó barátom. De ismétlem, nem tudok mit hozzáfűzni ahhoz, mi lesz a döntés, ez csak egy vélemény. Úgy gondoltam, megmondom, mit szeretnék én, de nem ez lesz a döntő. Elképzelésem sincs a helyzetről, de mivel senki sem írt alá sehova, azt mondanám, jó lenne, ha megpróbálnánk megszerezni Micket” – fogalmazta meg Ocon, aki szerződése alapján 2024 végéig az Alpine tagja marad.
Verstappen és Albon parádéja, Sainz megkapott pole-ja: így zajlott a spái időmérő
https://formula.hu/parc-ferme/33334
A Formula-1 videós összefoglalójában minden benne van, amit tudni érdemes a szombati kvalifikációról - ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
F1-es Belga Nagydíj és egyéb futamok a vasárnapi programban
https://formula.hu/parc-ferme/33335
Íme a vasárnapi motorsport-menetrend:
Vasárnap (augusztus 28.)
08:50 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
10:20 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)
12:05 Porsche Szuperkupa, Futam (tv: Eurosport 1, élő)
13:30 DTM, 2. futam
15:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
17:50 TCR Europe, 2. futam
fotó: dppi
Pénteken F1-esben ült, szombaton F2-essel nyert Liam Lawson
https://formula.hu/parc-ferme/33336
Pénteken még az első F1-es szabadedzésen vezethetett Liam Lawson, a Red Bull juniorja, szombaton pedig parádés formában versenyezve megnyerte a Formula-2-es sprintfutamot. Lawson az ötödik helyről rajtolt, de már az egyes kanyarban feljött a második helyre, a második körben pedig a vezetést is átvette a Carlin autójával. A 11. körre 4,7 másodperces előnyt épített fel, de egy biztonsági autós fázis miatt ezt a fórt elveszítette - ám kivédekezte Ralph Boschung támadását az újraindításnál és végül 3,8 másodperces fórral megnyerte a futamot. Ez volt a pilóta idei harmadik győzelme, a Paul Ricard óta az első.
A második helyre végül Jack Doohan jött be, Boschung lett a harmadik, míg a bajnokságot vezető Felipe Drugovich negyedikként finiselt.
Új versenyzők csatlakozhatnak a rajtrács végéről indulókhoz
https://formula.hu/parc-ferme/33332
A szombati napon is serényen cserélik az alkatrészeket a szerelők szinte mindegyik csapatnál. Egyes korábban már érintett versenyzők esetében további egységeket is kicseréltek, míg újonnan csatlakozott a büntetéssel rendelkezők közé Guanyu Zhou, aki a rajtrács végi csoportba került, Alex Albon pedig egyelőre csak 5 helyet fog veszíteni a mostani állás szerint. A pénteki napon végrehajtott cserékről készült összefoglaló itt olvasható.
A szombaton eddig cserélt új elemek listája:
Valtteri Bottas: váltóház
Alex Albon: váltóház
Guanyu Zhou: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, központi elektronika, váltóház, váltó kihajtás
Charles Leclerc: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, kipufogó
Mick Schumacher: belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K
Max Verstappen: akkumulátor, központi elektronika
Lawson minden egyes másodpercét imádta a pénteki napnak
https://formula.hu/parc-ferme/33328
Az AlphaTauri Liam Lawsonnak adott lehetőséget újonc versenyzőként Spában, az új-zélandi pilóta Pierre Gasly AT03-asát foglalhatta el az első egy órában. Lawson ugyan utolsóként zárt azon versenyzők között, akik köridővel rendelkeztek, ennek ellenére eksztázisban értékelte első éles versenyhétvégén történő bevetését.
„Nagyon élveztem vezetni az autót egy ilyen ikonikus helyszínen, hihetetlen élmény volt” – idézi a Carlin F2-es pilótáját az F1i.com. „Az autó vezethetősége nagyszerű volt, a határok pedig sokkal távolabb vannak, mint amire számítottam. Kellett egy kis idő, mire hozzászoktam, de úgy gondolom, hogy sikerült fokozatosan felépítenem a tempómat a kemény keverékű gumikon, és készen álltam rá, hogy a végén a lágyakon igazán megnyomjam, ezért kár, hogy nem volt lehetőségünk erre végül” – utalt Lawson az edzés végén eleredő esőre.
„Hatalmas köszönettel tartozom a Scuderia AlphaTaurinak és a Red Bullnak ezért a lehetőségért, zseniális volt a csapattal tölteni a hétvégét, egy hatalmas lépés az F2-höz viszonyítva. Ez egy remek alkalom a hozzám hasonló fiataloknak arra, hogy megértsék egy F1-es csapat működését, és a lehető legtöbbet tanuljanak. Minden egyes percét imádtam, és elképesztően hálás vagyok a lehetőségért” – zárta gondolatait az új-zélandi.