Az a pillanat megvolt a hétvégén, amikor Sebastian Vettel lenyúlta Nico Rosberg sapkáját?
https://formula.hu/parc-ferme/11232
Valószínűleg megtetszett neki a "1st" felirat! ![]()
Oops! Wrong hat #F1 #ItalianGP #Seb5 pic.twitter.com/nKRJYsxqUZ
— Sebastian Vettel (@TR_SebVettel5) September 4, 2016
„A fűnyíróversenyeink is segítettek” – egy emberként örültek „játszópajtásai” Albon első pódiumának
https://formula.hu/parc-ferme/26624
Alexander Albon első F1-es dobogóját szerezte a vasárnapi Toszkán Nagydíjon, három kortársa, akikkel a koronavírus-járvány idején remekül szórakoztak a szimulátoros-virtuális világban – azaz Charles Leclerc, Lando Norris és George Russell – pedig egyaránt gratuláltak neki ehhez a közösségi médiában.
Leclerc: „Nagyon örülök Alexeee Aleeebonónak! A karantén alatti fűnyíró- és kamionversenyeink egyértelműen segítettek ebben a dobogóban!”
Norris: „Annyira örülök Alex Albonnak! Rohadtul itt volt már az ideje!” #hős
Russell: „Nagyszerű ott látni Alexet, ahova tartozik. Csak idő kérdése volt mindig is!”
So happy for Alexeee Aleeebono.
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) September 13, 2020
Our lawnmowers and truck races during lockdown surely helped you getting that podium @alex_albon
So happy for you @alex_albon !! About frikin time #hero
— Lando Norris (@LandoNorris) September 13, 2020
Gave it everything I had out there and without the final red we had P9 sealed. Gutted for the team as they deserved that today.
— George Russell (@GeorgeRussell63) September 13, 2020
Mega to see @alex_albon up there where he belongs. It was only ever a matter of time
Három a thai-brit igazság, harmadik alkalomra összejött a dobogó Albonnak
https://formula.hu/parc-ferme/26623
Türelmesnek kellett lennie a Red Bullnál tavaly ősszel előléptetett Alex Albonnak, aki Mugellóban került harmadik alkalommal a dobogó közelébe. Felállni viszont most először tudott rá, ugyanis kétszer Lewis Hamilton fosztotta meg ettől a lehetőségtől. Az F1 egy rövid videóval idézte fel a három szituációt.
"It's third time lucky for Alex Albon!"
— Formula 1 (@F1) September 14, 2020
After two near misses, @alex_albon secured his first #F1 podium with a masterful drive #TuscanGP @redbullracing pic.twitter.com/68gWlJEgl8
Visszanézhető az AFM szeptemberi adása
https://formula.hu/parc-ferme/26621
A Spíler TV-n sugárzott adás tartalmából:
- Gyászban a magyar autósport: a Miskolc Ralin elhunyt Tóth Zsolt.
- Bemutatkozik az új magyar versenycsapat, a Révész Truck Racing Team.
- A Slovakia Ringen folytatódott a gyorsasági bajnokság.
- Párhuzamosan versenyez raliban és ralikrosszban Csucsu.
- Magyar bajnoki forduló Máriapócson.
- Lewis Hamilton találkozása világbajnoki autóival.
Rettegés, fintorgás, nyalakodás és persze sok-sok nevetés: „Mi van a dobozban?” játékkal szórakoztak a McLaren pilótái
https://formula.hu/parc-ferme/26614
A wokingiak pilótái, Carlos Sainz és Lando Norris kipróbálták a népszerű játékot: aki ismeri ezt a műfajt, tudja, hogy olykor igen undorító dolgok, esetleg élő állatok is bekerülhetnek a repertoárba, és szemmel láthatóan Norrisék is ettől tartották. Itt a legdurvább viszont csupán egy nyers hal volt – addig is viszont igencsak jól szórakoztak egymáson a fiatal versenyzők:
Tassit félperces büntetéssel sújtották a második verseny után (videó!)
https://formula.hu/parc-ferme/26620
A zolderi nyitány első futamán WTCR-es karrierje első dobogós helyezését szerző Tassi Attila több incidensben is érintett volt a második viadal során. A rajtnál Thed Björkkel és egy gumibálával ért össze, amely miatt visszaesett a mezőny végére, ahol pedig Jack Young Renault Megane-ját találta el hátulról, aminek köszönhetően utóbbi a sóderágyban találta magát. Ez utóbbi megmozdulásért a felügyelők végül elmeszelték a Münnich Honda pilótáját: utólag 30 másodperces hozzáírtak az idejéhez, így a 16. helyett a 20. hely lett az övé – igaz, előbbi sem ért pontot. Egyébként nemcsak Tassit, hanem csapattársát, Tiago Monteirót is elmeszelték hasonló esetért, a portugál viszont csak 10 másodperces szankciót kapott. Tassi és Young ütközése 1:18-nál látható az alábbi videóban:
Női győzelem a TCR Europe-ban, Nagy Dániel a dobogón
https://formula.hu/parc-ferme/26619
Nemcsak a WTCR, hanem a TCR Európa-kupa is Zolderben versenyzett a hétvégén, s a vasárnapi második futamon a széria történetében először női győztest ünnepelhettek Michelle Halder sikere révén. A mezőny egyetlen magyar tagja, a BRC Hyundait erősítő Nagy Dániel eközben szombaton egy tizedik helyet szerzett, vasárnap viszont begyűjtötte idei első dobogós helyezését, miután harmadikként ért célba. Dani ezzel két forduló után az ötödik helyen áll a tabellán, hátránya 47 pont az éllovas Daniel Llyod mögött.

Videó: Így bemutatózott Mick Schumacher édesapja 2004-es Ferrarijával
https://formula.hu/parc-ferme/26618
A maranellóiak 1000. F1-es nagydíja körüli ünnepség része volt, hogy legeredményesebb versenyzőjük, a velük öt vb-címet szerző Michael Schumacher egyik legdominánsabb autójával, a 2004-es Ferrarival tehetett meg néhány kör a német legenda Formula-2-ben vitézkedő fia a mugellói vasárnapon, tette mindezt az édesapja legendás csillagos-vörös sisakjára hajazó bukóban – a Ferrari- és Schumacher-rajongók garantáltan libabőrözni fognak az alábbi videóktól:
Összesen 12 versenyzőt figyelmeztettek az újraindításnál történt tömegbaleset miatt
https://formula.hu/parc-ferme/26617
Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi és Carlos Sainz csattant össze a Toszkán Nagydíj első biztonsági autós fázisát követő újraindításánál. Közülük előbbi kettőt, valamint Danyiil Kvjatot rendelte magához a felügyelőség az incidens tisztázása érdekében. Végül többórás várakozás és a videofelvételek megtekintése után az az ítélet született, hogy összesen 12 pilótát – név szerint az említett ötös mellett még Alexander Albont, Lance Strollt, Daniel Ricciardót, Sergio Perezt, Lando Norrist, Esteban Ocont és George Russellt – részesítettek figyelmeztetésben a történtek miatt.
A felügyelők az indoklásban kiemelték: senki sem volt elsődlegesen hibáztatható a tömegbalesetért, amelyben szerepet játszott a célvonal utolsó kanyartól való távolsága is, s amelynek fő kiváltó oka az volt, hogy többen kiszámíthatatlanul használták a gáz- és fékpedált annak reményében, hogy előnyhöz juthatnak az újraindítás során.

Lemaradtál a mugellói őrületről? Mutatjuk a lényeget!
https://formula.hu/parc-ferme/26616
Megérkezett az első F1-es Toszkán Nagydíj hivatalos összefoglalója, amelyet átkattintás után lehet megtekinteni:
Zúzás a rajtnál és az újraindításnál: videókon a mugellói tömegbalesetek
https://formula.hu/parc-ferme/26615
Az első rajtnál és az újraindításnál is több autó összeütközött az F1-es Toszkán Nagydíjon: kiesett már Max Verstappen, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Antonio Giovinazzi és Kevin Magnussen is. Mutatjuk mindezt mozgóképen:
Just too many cars in same place pic.twitter.com/TT4VR60pHn
— Coke (@CokeFIN) September 13, 2020
F1 2020 Online lobby pic.twitter.com/6SgJFG1Xpt
— Coke (@CokeFIN) September 13, 2020
Hyundai-főnök: Ha nem akarják, hogy itt legyünk, nem fogunk zavarni!
https://formula.hu/parc-ferme/26613
Még csak az első hétvége zajlik a WTCR 2020-as idényében, máris előjöttek a kritikus hangok részben a BoP, részben az új ECU-szabályok kapcsán a Hyundai részéről. Az előző két idényben bajnokságot nyerő koreai márka pocsékul teljesít Zolderben, az időmérőn csupán Michelisz Norbert jutott túl a Q1-en közülük.
Andrea Adamo, a Hyundai motorsportfőnöke a TouringCarTimes.com szaklapnak adott interjújában kifakadt, hogy több márka – név szerint az Audi, az Alfa Romeo és a Renault – mentesült a Magneti Marelli standard vezérlő-elektronikájának használata alól némi ballasztsúly fejében, miután azzal érveltek, hogy nem volt idejük integrálni a rendszert az autójukba. Adamo szerint nem fair, hogy nem egyformán vonatkoznak mindenkire a szabályok, ahogy az sem tetszik neki, hogy a Hyundaiok motorteljesítményét 97,5-ről 95 százalékra csökkentették a legújabb BoP-táblázatban.
„Ennek megfelelően teljesítjük a szezont, de a versenyzők nem boldogok, ez egyértelmű” – mondta Adamo, majd a jövőre rátérve a távozás lehetőségét is megpendítette: „Ha nem akarják, hogy itt legyen a Hyundai, mert tavaly jó munkát végeztünk és nyertünk, akkor nincs probléma, nem fogunk tovább zavarni!”

Elsőkörös dráma után Oscar Piastri a Formula-3 idei bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/26612
Úgy vágott neki a Formula-3 mezőnye a vasárnap délelőtti futamnak Mugellóban, hogy hárman voltak még esélyesek a bajnoki címre, hiszen ez volt a sorozat szezonzárója - hármójuk közül azonban Theo Pourchaire azért csak a surranópályán jöhetett volna be az élre, az igazi esélyes az ötödik helyről rajtoló Logan Sargeant, valamint a tizenegyedik pozícióból induló Oscar Piastri volt. Sokáig azonban nem kellett várnunk arra, hogy drámát lássunk: a bajnoki címre így talán fő esélyesként pályázó Sargeant ugyanis már az első körben bajba került, satuba fogták többen is és kicsúszott a kavicságyba - így ki is esett a versenyből.
Piastri feljött a hetedik helyre, Pourchaire a nyolcadikra, de innentől Piastrinak kilencpontos fórja volt riválisával szemben, vagyis neki igazából csak be kellett jönnie a célba ahhoz, hogy bajnok legyen. A baleset után biztonsági autós fázis következett, az újraindítást viszont Piastri elrontotta, visszaesett a kilencedik helyre, Pourchaire pedig már a hatodik volt az első körben, így mégis beindulhattak a számolgatások, hogy mi is kell neki ahhoz, hogy ő legyen a bajnok...
Piastrit aztán hamarosan megelőzte a mezőnyben leggyorsabbnak bizonyuló csapatársa, Frederik Vesti, miközben Pourchaire előbb saját csapattársát, majd Enzp Fittipaldit is lenyomta, feljött a negyedik helyre - ráadásul másik csapattársa ment előtte harmadikként, a futam felénél már tetőre hágtak az izgalmak. Fernandez aztán el is engedte Pourchaire-t, de közben Piastri is előzött egyet, így egyetlen pont volt a virtuális előnye - az utolsó körökre az maradt a kérdés, hogy Pourchaire megelőzi-e a második helyen, másfél másodperccel előtte haladó Beckmannt.
Ez viszont nem sikerült, így teljesen mindegy volt, hogy Piastri mit csinál hátrébb: Vesti azért még elengedte, sőt, Piastri az utolsó körben, az utolsó métereken Fernandezt is megelőzte, így a Prema ausztrál pilótája megszerezte a Formula-3 2020-as bajnoki címét Pourchaire, valamint Sargeant előtt. A futamot egyébként óriási előnnyel, domináns teljesítménnyel a pole-ból rajtoló Red Bull-fiatal, Liam Lawson nyerte meg.

fotó: dppi
Öt év szünet után, oválpályán tér vissza a versenyzéshez Mark Webber
https://formula.hu/parc-ferme/26610
A kilencszeres F1-es futamgyőztes és 2015-ös WEC-bajnok Mark Webber 2016 végén visszavonult a versenyzéstől, most azonban kiderült, az ausztrál öt év kihagyás után 2021-ben egy újan alakuló versenysorozatban visszatér a pályákra. Webbert egy amerikai kezdeményezés, a Superstar Racing Experience tudta magához édesgetni, amely a jövő év nyarától kezdődően rövid oválokon fog megmérettetéseket rendezni: a terv szerint az első szezon hat versenyt és 12 fős mezőnyt tartalmaz majd.
A szervezők pedig - ahogy a sorozat neve is sugallja - tényleg nem a zöldfülű újoncokra, hanem a szupersztárokra koncentráltak a mezőny összeállításakor, hiszen a 44 esztendős Webber mellett az IndyCar és a NASCAR olyan rutinos alakjai iratkoztak már fel a résztvevők közé, mint Helio Castroneves, Tony Kanaan, Tony Stewart, Paul Tracy és a már 65 éves afroamerikai versenyző, Willy T. Ribbs.
#DriverAnnouncement: Let’s officially welcome @AussieGrit to the @SRXracing family!#LetsRace pic.twitter.com/exWBaZVjbz
— Superstar Racing Experience (@SRXracing) September 9, 2020
De jó látni: végre rajongók lézengenek a lelátón Mugellóban és Misanóban!
https://formula.hu/parc-ferme/26609
Egyelőre nagyon limitált számban, de a post-covid érában ezen a hétvégén lehetett először nézőtéri jegyet vásárolni a Formula-1 és a MotoGP versenyhétvégéjére is. Két szomszédos pálya, az egymástól 105 kilométerre lévő Mugello és Misano vállalkozott elsőként erre, méghozzá azon az észak-olaszországi területen, amely tavasszal még a járvány fő európai gócpontjának számított. Ha valami, hát ez tényleg szép szimbóluma annak, hogy az élet lassacskán igyekszik visszamozdulni a régi kerékvágás felé.
Jelenleg még tényleg kiváltságnak számít, ha valaki bejuthatott az F1 vagy a MotoGP lelátójára, ráadásul a maszkot, a lázmérőpisztolyt és a távolságtartásra figyelmeztető táblákat a pálya területén sem kerülhetik el, de mégis melengető látvány, ahogy a nézők és a versenyzők egymásnak örülnek ezen a hétvégén azok után, hogy ilyen régóta nem látták egymást.
Itt egy videó a nézők megváltozott pálya körüli életéről Misanóból, néhány fotó Mugellóból, és egy rövid mozgókép arról, ahogy az F2 főfutamát megnyerő Nyikita Mazepin boldogan felfigyel a lelátó talán egyetlen orosz zászlójára.
We've missed you!!!
— MotoGP™ (@MotoGP) September 12, 2020
Misano welcomes fans back into the grandstands this weekend at a safe social distance! #SanMarinoGP pic.twitter.com/RyUAgN1lxi
The first race of the season with fans, and they're here for you, Nikita #TuscanGP #F2 pic.twitter.com/GODmXJ6pqw
— Formula 2 (@FIA_F2) September 12, 2020



Ne maradj le semmiről: itt a motorsporttól hemzsegő vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/26611
Rengeteg mindent nézhetünk ma, íme a menetrend:
09:20 - 09:40 MotoGP, Warm up
10:05 MotoE, Futam (tv: Aréna4, élő)
10:30 WTCR, 1. futam (tv: Eurosport 1 és Sport1, élő)
10:30Formula-3, 2. futam (tv: M4 Sport, élő)
10:45 - 11:05 DTM, 2. időmérő
11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
11:55 Formula-2, 2. futam (tv: M4 Sport, élő)
12:20 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
13:30 DTM, 2. futam
14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
14:15 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 2 és Sport1, élő)
15:10 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)
15:20 TCR Europe, 2. futam
16:15 - 16:45 IndyCar, 2. időmérő
18:55 IndyCar, 2. futam

fotó: dppi
Hogyan próbálhatják ki a fordított rajtrácsot – és hogyan ne tegyék?!
https://formula.hu/parc-ferme/26593
Milyen is lenne az ismét felmerülő fordított rajtrács? Hogyan lehetne megoldani és hogyan ne próbálják ki semmiképpen? Erről is beszélgettünk a Formula Podcastben - a kérdéses rész 02:16-tól hallható! Ha beszélgetni szeretnétek a podcastről, vagy akár konkrétan erről az adásról, akkor azt a Formula Podcast Facebook-csoportban megtehetitek!
Hamilton csak a Mercedesszel több pole-t szerzett, mint Schumacher az egész karrierjében
https://formula.hu/parc-ferme/26608
Nem is az a legfélelmetesebb, hogy a brit már 95. rajtelsőségét szerezte mugellói szombati sikerével, hanem hogy ez már a Mercedes színeiben is a 69. volt számára, azaz jelenlegi csapatával 2013 óta több pole-t szerinzett, mint a pole-örökranglista második helyén 68-cal álló Michael Schumacher...
Az alábbi videóban megnézhetjük, hogyan érte ezt el Mugellóban - nem is rossz ahhoz képest, hogy elmondása szerint rendesen küszködött a pálya határainak kiismerésével.
Nice. Ride onboard the W11 for @LewisHamilton’s 69th pole for Mercedes! #TuscanGP pic.twitter.com/7YWfRMpc4p
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 12, 2020
Giovinazzi kenterbe veri Raikkönent az olasz kajákkal – kivéve, ha fagyiról van szó
https://formula.hu/parc-ferme/26606
Nem kicsit lejtett Antonio Giovinazzi felé a pálya a játékban, amelyben az Alfa Romeo pilótáinak olasz ételeket kellett felismerniük. Nem elég, hogy Giovinazzi nemzeti ételeiről van szó, a pilóta kedvtelésből maga is szívesen főz, így gondolkodás nélkül dobálta egymás után az olasz megnevezéseket, miközben Kimi Raikkönen csak a kenyérig és a paradicsomig jutott. A fagyit azért a finn is felismerte, abban pedig egyetértett a két versenyző, hogy az ananászos pizza nem minősül pizzának. A héten egyébként kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb vitájában ebbe a táborba tartozik Nicholas Latifi is.
WTCR: Michelisz 12. a szenvedő Hyundaijal, a Zengő a sor végén
https://formula.hu/parc-ferme/26607
Megkezdődött a WTCR idei szezonja a belgiumi Zolderben, ahol az Audi és a Lynk&Co uralma alá hajtotta a mezőnyt. A vasárnapi két futam sorrendjét meghatározó időmérő edzésen az audis Nathanael Berthon szerezte meg a pole-pozíciót, mellőle Yann Ehrlacher indulhat a második helyről. A második sort két újonc, Gilles Magnus és Santiago Urrutia szerezte meg. Tassi Attila a top tízbe jutva a hetedik helyen végzett.
A tavalyi teljesítményét figyelembe véve a Hyundai idén -2,5%-os teljesítménykorlátozást kapott, ami meglátszott a dél-koreai autók teljesítményén. A címvédő Michelisz Norbert a márka legjobbjaként a 12. pozícióban zárt.
A három autósra bővült Zengő Motorsport egyelőre még csak ismerkedik az új Cuprákkal, amiket két nappal ezelőtt kaptak kézhez. Ez meglátszik a csapat három pilótájának időeredményein: Mikel Azcona a 21., Boldizs bence a 22., Kismarty-Lechner Gábor a 22. pozícióból várja a holnapi rajtot.
Az időmérő végeredménye:
| Q3 | Versenyző | Autó | Idő | Hátrány |
| 1 | N.Berthon | Audi | 1:35.486 | |
| 2 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 1:35.517 | 0.031 |
| 3 | Gilles Magnus | Audi | 1:35.527 | 0.041 |
| 4 | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 1:35.880 | 0.394 |
| 5 | Yvan Muller | Lynk & Co | 1:36.069 | 0.583 |
| Q2 | ||||
| 6 | Tom Coronel | Audi | 1:35.907 | 0.427 |
| 7 | Attila Tassi | Honda | 1:35.941 | 0.461 |
| 8 | Thed Björk | Lynk & Co | 1:35.993 | 0.513 |
| 9 | Jean-Karl Vernay | Alfa Romeo | 1:36.065 | 0.585 |
| 10 | Néstor Girolami | Honda | 1:36.119 | 0.639 |
| 11 | E.Guerrieri | Honda | 1:36.301 | 0.821 |
| 12 | N.Michelisz | Hyundai | 1:36.606 | 1.126 |
| Q1 | ||||
| 13 | Dylan O'Keeffe | Renault | 1:36.877 | 1.050 |
| 14 | Nicky Catsburg | Hyundai | 1:37.025 | 1.198 |
| 15 | G.Tarquini | Hyundai | 1:37.054 | 1.227 |
| 16 | Jack Young | Renault | 1:37.062 | 1.235 |
| 17 | Luca Engstler | Hyundai | 1:37.172 | 1.345 |
| 18 | Tiago Monteiro | Honda | 1:37.192 | 1.365 |
| 19 | Bence Boldizs | Cupra | 1:37.353 | 1.526 |
| 20 | Mikel Azcona | Cupra | 1:37.410 | 1.583 |
| - | G.K.-Lechner | Cupra | ||
| - | Luca Filippi | Alfa Romeo |

Fotó: DPPI
Már 45 ezer nézővel számol Portimao
https://formula.hu/parc-ferme/26605
Óriási az érdeklődés az F1-es Portugál Nagydíjra, így a vártnál is magasabb lehet a helyszínre érkezők száma. A kormány korlátozásait figyelembe véve a portimaói helyszín kapacitásának 50%-án fog üzemelni, ennek megfelelően 45 ezer nézőt engedhet be a versenyhétvége minden egyes napján. Miguel Praira, a helyszín kereskedelmi igazgatója szerint olyan nagy az érdeklődés a kiéhezett szurkolók részéről, hogy ezt várhatóan teljes mértékben ki fogják használni.
"Az online jegyeladások első hete őrületes volt. Jelenleg több mint 30 ezer eladott jegynél tartunk, és a nyári szezon végeztével még egy utolsó rohamra számítunk" - árulta el Praira.
A helyszínre érkezőkre szigorú korlátozások várnak: a maszkviselés kötelező, a testhőmérsékletet belépéskor vizsgálni fogják, és mindenki kijelölt ülőhelyet kap. Az F1 korábban többször, többek között 2008-ban is tesztelt a helyszínen, nagydíjat azonban most először rendeznek a pályán.

Fotó: DPPI