A pole-ból a szoros időmérőt megnyerő Christian Lundgaard startolt az F2 hétvégi első versenyén Mugellóban, a dán pedig meg is őrizte a vezetést Dan Ticktum és az előreugró Luca Ghiotto előtt. A három fő bajnoki esélyes közül Callum Ilott rajtolt a legelőkelőbb, 3. helyről, ám a hetedikre csúszott vissza az első kör forgataga után.
Az előzés az F2-esek számára sem ment könnyen a szűkös mugellói aszfalton, manőverekre főként a célegyenes vége adott lehetőséget. Na de egymás átugrásának legfőbb módjaként most is a taktikai változatosságban bíztak sokan, hiszen nagyjából fele-fele arányban oszlottak el a lágy és a kemény keveréken rajtoló versenyzők. Az élen álló Lundgaard lágyakon startolt, és az első volt a bokszba hajtók közül a 33 körös verseny 7. körében, ám miután a hosszú első etappal operáló, keményeken rajtolók is letudták kiállásukat, a dán visszakerült az első helyre Ghiotto és Ticktum előtt.
A 9. körben azonban jött egy olyan esemény, amely nagy hátrányba sodorta azokat, akik a használt, kemény gumikon tervezték befejezni a versenyt: Giuliano Alesi autója műszaki hiba miatt megállt, a HWA-t pedig nem tudták kitolni a pályáról a virtuális biztonsági autó mellett, így jönnie kellett a pirosra festett Mercedes AMG-nek, amely összerántotta a mezőnyt, felzárkóztatva a friss lágy gumikon haladókat, akik között ekkor a 10. helyen álló Guanyu Zhou volt a legjobb helyzetben.
Hét körre jött az újraindítás, ám csak néhány kanyar valósulhatott meg ebből, mielőtt újra bemutatták az SC-táblákat: az első kanyarok nagy zűrzavart hoztak, Yuki Tsunoda Ticktummal ütközött, Mick Schumacher pedig Zhouval, aki emiatt a bal oldalán érkező Jack Aitken autóját repítette a levegőbe. A kínai és a brit-koreai versenyző nem tudott továbbmenni, ezért volt szükség ismét a biztonsági autóra, amely végül az utolsó három körre adott zöld utat a mezőnynek.
Az ekkorra már magát a 3. helyen tornázó, szintén lágy gumikon lévő Nyikita Mazepin a rajtnál csapattársával, Ghiottóval együtt megkerülték Lundgaardot, a 14. pozícióból startoló orosz pedig innen már zavartalanul jutott el a célig, megszerezve szezonbeli második győzelmét. Ghiotto második helye révén a Hitech GP kettős sikert aratott, míg a harmadik Louis Deletraz lett a kaotikus befejezésben. Lundgaard végül a hatodik helyre csúszott, a végén még Schumacher is megelőzte, akinek pedig az elrontott időmérő után úgy tűnt, nem terem sok babér ezen a hétvégén, ám a főverseny végén mégis első alkalommal láthattuk az ő nevét a bajnoki tabella élén. Két fő riválisa ugyanis nullázott: Robert Svarcman műszaki hiba miatt állt ki, Ilott pedig a hajrában kényszerült szárnycserére, így csak a 12. lett.
A főverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány | Kör |
1 | Nikita Mazepin | Hitech Grand Prix | 33 | |
2 | Luca Ghiotto | Hitech Grand Prix | 4.4 | 33 |
3 | Louis Delétraz | Charouz Racing System | 4.5 | 33 |
4 | Felipe Drugovich | MP Motorsport | 4.8 | 33 |
5 | Mick Schumacher | Prema Racing | 5.3 | 33 |
6 | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 7.8 | 33 |
7 | Jüri Vips | DAMS | 8.3 | 33 |
8 | Artem Markelov | BWT HWA RACELAB | 10.1 | 33 |
9 | Marcus Armstrong | ART Grand Prix | 10.4 | 33 |
10 | Jehan Daruvala | Carlin | 10.6 | 33 |
11 | N.Matsushita | MP Motorsport | 11.1 | 33 |
12 | Callum Ilott | UNI-Virtuosi | 11.7 | 33 |
13 | Pedro Piquet | Charouz Racing System | 11.7 | 33 |
14 | Marino Sato | Trident | 12.4 | 33 |
15 | Roy Nissany | Trident | 13.5 | 33 |
16 | Yuki Tsunoda | Carlin | 14.1 | 33 |
17 | Dan Ticktum | DAMS | 15.9 | 33 |
18 | Guilherme Samaia | Campos Racing | 52.1 | 33 |
- | Jack Aitken | Campos Racing | - | 26 |
- | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | - | 26 |
- | Giuliano Alesi | BWT HWA RACELAB | - | 21 |
- | Robert Shwartzman | Prema Racing | - | 16 |