DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 21. szombat
F2/F3

A safety car felpörgette Mugellót az F2-ben, Schumacher a tabella élén

Lundgaard győzelmét a Formula-2 mugellói főversenyének végén csak a biztonsági autó veszélyeztette, az pedig meg is érkezett: Mazepin a 14. helyről nyert, Schumacher nagyot mentett az ütközésekkel tarkított hajrában.

 mazepin



A pole-ból a szoros időmérőt megnyerő Christian Lundgaard startolt az F2 hétvégi első versenyén Mugellóban, a dán pedig meg is őrizte a vezetést Dan Ticktum és az előreugró Luca Ghiotto előtt. A három fő bajnoki esélyes közül Callum Ilott rajtolt a legelőkelőbb, 3. helyről, ám a hetedikre csúszott vissza az első kör forgataga után.

Az előzés az F2-esek számára sem ment könnyen a szűkös mugellói aszfalton, manőverekre főként a célegyenes vége adott lehetőséget. Na de egymás átugrásának legfőbb módjaként most is a taktikai változatosságban bíztak sokan, hiszen nagyjából fele-fele arányban oszlottak el a lágy és a kemény keveréken rajtoló versenyzők. Az élen álló Lundgaard lágyakon startolt, és az első volt a bokszba hajtók közül a 33 körös verseny 7. körében, ám miután a hosszú első etappal operáló, keményeken rajtolók is letudták kiállásukat, a dán visszakerült az első helyre Ghiotto és Ticktum előtt.

A 9. körben azonban jött egy olyan esemény, amely nagy hátrányba sodorta azokat, akik a használt, kemény gumikon tervezték befejezni a versenyt: Giuliano Alesi autója műszaki hiba miatt megállt, a HWA-t pedig nem tudták kitolni a pályáról a virtuális biztonsági autó mellett, így jönnie kellett a pirosra festett Mercedes AMG-nek, amely összerántotta a mezőnyt, felzárkóztatva a friss lágy gumikon haladókat, akik között ekkor a 10. helyen álló Guanyu Zhou volt a legjobb helyzetben.

Hét körre jött az újraindítás, ám csak néhány kanyar valósulhatott meg ebből, mielőtt újra bemutatták az SC-táblákat: az első kanyarok nagy zűrzavart hoztak, Yuki Tsunoda Ticktummal ütközött, Mick Schumacher pedig Zhouval, aki emiatt a bal oldalán érkező Jack Aitken autóját repítette a levegőbe. A kínai és a brit-koreai versenyző nem tudott továbbmenni, ezért volt szükség ismét a biztonsági autóra, amely végül az utolsó három körre adott zöld utat a mezőnynek.

EhuaVL5XgAEQ1tq

Az ekkorra már magát a 3. helyen tornázó, szintén lágy gumikon lévő Nyikita Mazepin a rajtnál csapattársával, Ghiottóval együtt megkerülték Lundgaardot, a 14. pozícióból startoló orosz pedig innen már zavartalanul jutott el a célig, megszerezve szezonbeli második győzelmét. Ghiotto második helye révén a Hitech GP kettős sikert aratott, míg a harmadik Louis Deletraz lett a kaotikus befejezésben. Lundgaard végül a hatodik helyre csúszott, a végén még Schumacher is megelőzte, akinek pedig az elrontott időmérő után úgy tűnt, nem terem sok babér ezen a hétvégén, ám a főverseny végén mégis első alkalommal láthattuk az ő nevét a bajnoki tabella élén. Két fő riválisa ugyanis nullázott: Robert Svarcman műszaki hiba miatt állt ki, Ilott pedig a hajrában kényszerült szárnycserére, így csak a 12. lett.

 

A főverseny végeredménye:

# Versenyző Csapat Hátrány Kör
1 Nikita Mazepin Hitech Grand Prix   33
2 Luca Ghiotto Hitech Grand Prix 4.4 33
3 Louis Delétraz Charouz Racing System 4.5 33
4 Felipe Drugovich MP Motorsport 4.8 33
5 Mick Schumacher Prema Racing 5.3 33
6 Christian Lundgaard ART Grand Prix 7.8 33
7 Jüri Vips DAMS 8.3 33
8 Artem Markelov BWT HWA RACELAB 10.1 33
9 Marcus Armstrong ART Grand Prix 10.4 33
10 Jehan Daruvala Carlin 10.6 33
11 N.Matsushita MP Motorsport 11.1 33
12 Callum Ilott UNI-Virtuosi 11.7 33
13 Pedro Piquet Charouz Racing System 11.7 33
14 Marino Sato Trident 12.4 33
15 Roy Nissany Trident 13.5 33
16 Yuki Tsunoda Carlin 14.1 33
17 Dan Ticktum DAMS 15.9 33
18 Guilherme Samaia Campos Racing 52.1 33
- Jack Aitken Campos Racing - 26
- Guanyu Zhou UNI-Virtuosi - 26
- Giuliano Alesi BWT HWA RACELAB - 21
- Robert Shwartzman Prema Racing - 16
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: