DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Az a pillanat megvolt a hétvégén, amikor Sebastian Vettel lenyúlta Nico Rosberg sapkáját?

Valószínűleg megtetszett neki a "1st" felirat! 

A Mercedes felidézte a kölyökképű Bottas emlékét

Saját pilótája 2011-es GP3-as bajnoki győzelmének fotóit ásta elő az archívumból a Mercedes Twitter-oldala. A 2019 eleje óta szakállt viselő Valtteri Bottas valószínűleg csak mosolyog a 22 éves önmagán, és a lassan évtizedes emlékeken.

Az F1-ben lesajnálták, Amerikában istenítik – Takuma Satóval beszélgettünk az életről és Alonsóról

Bizonyosan az akkori véleményformálók hatására Magyarországon divatos volt lekicsinyíteni, megmosolyogni Takuma Sato Formula-1-es ténykedését - való igaz, hogy a japán csak egyetlen dobogóig jutott, és különösen mély nyom nélkül távozott a sportból 2008-ban, amikor megszűnt alóla a Super Aguri, ám karrierje csak onnantól kezdett felívelni igazán. A már 40-en túl lévő Sato idén másodszor is megnyerte a világ egyik legnehezebb autóversenyének tartott Indy 500-at, és továbbra sem készül leállni. Pár nappal győzelme után beszélt nekünk a versenyről, az F1-es múltról és Fernando Alonso Indy 500-as nehézségeiről - megtalálható az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

4

Ez az autófestés csak 3D-s szemüveggel élvezhető

Nehezen találja a szemünk a fókuszt ezen a fantáziaalkotáson, amit a Sean Bull Design a Koenigsegg elképzelt 2021-es F1-es autójára ráhúzott, de ha van a közelben egy kék-piros 3D-s szemüvegünk, akkor minden értelmet nyer.

Ki tudja-e húzni a terítőt a tányérok alól egy F1-es autó?

A britek már a Brainiac dokusorozat megszületése előtt is előszeretettel kísérleteztek egészen agyament dolgokkal - 1992-ben egy szórakoztató showműsorban kellett megtippelniük a játékosoknak a címben feltett kérdést. A tesztet nagy igényességgel szervezték meg: elkérték a másodéves F1-es csapat, a Jordan egyik autóját, amit abban az évben a Yamaha V12-es motorja hajtott, és megterítettek egy hosszú ebédlőasztalt a silverstone-i pályán - sőt, még asztaltársaságot is hívtak megfigyelőkként. Az autóba Phil Andrews, az F3000-ben versenyző, de az F1-es debütálásig később sem eljutó brit pilóta ült, aki miután rálépett a gázra, autója elkezdett húzni egy hosszú kötelet, amelynek másik vége a terítőhöz volt kötve...

Nem sütjük el az eredményt, alább viszont mindenki meggyőződhet a kísérlet végeredménye felől a saját szemével - a fölső videóban csak a lényeg, az alsóban az adás teljes vonatkozó része látható.

 

Ha finn rajtol az élről a Nürburgringen, biztosan kiesik

Eddig négy alkalommal nyert már megerősítést ez az elmélet Mika Hakkinen, Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas révén. Ezt és a hétvége egyéb statisztikai érdekességeit gyűjtöttük össze az alábbi videóban. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Hamilton rekorddöntése, Ricciardo visszatérése és finn balsors. Íme az Eifel Nagydíj érdekességei a számok nyelvén. #eifelgp #f1 #forma1 #autosportesformulamagazin #számok #statisztika #eredmény

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés,

Pár éve még nyert ott, ma már inkább gombászik Nagy Norbi a hegyi szakaszon

"Ha szakadó esőben látod meg az őzlábgombát az erdőben, akkor szakadó esőben fogsz gombát szedni" - adott életjelet magáról kissé váratlan módon Nagy Norbert, a két éve még a WTCR-ben versenyző magyar pilóta, aki viszont azóta eléggé eltűnt az autósporttérképről. Pedig nemrég még ott is versenyzett, ahol most éppen gombászik, hiszen a parádsasvári hegyi szakaszról jelentkezett be, a magyar hegyi versenyzés ékkövének számító helyszínről, ahol pár évvel ezelőtt győzni is tudott.

Ha szakadó esőben látod meg az őzlábgombát az erdőben

Amikor még a Williamseké volt a Williams – lapozd át velünk a legendás csapat történelmét!

Véget is ért egy nagy korszak a Formula-1-ben, meg nem is: a Williams továbbra is a mezőny tagja marad, viszont a névadó család az Olasz Nagydíjjal kiszállt az istálló életéből. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában végigutazunk Frank Williams második csapatának több évtizedes F1-es kalandján, megállva a legemlékezetesebb mérföldköveknél, legyenek azok világraszóló sikerek vagy épp a sport egyik leggyászosabb napja.

 

3_1

Már a hétvége előtt biztos, hogy új győztese lesz a MotoGP Aragóniai Nagydíjának

A gyorsaságimotoros-vb mezőnye 2010 óta látogat el a Motorland Aragon versenypályára (amely eredetileg a végül teljesen befuccsoló Balatonring-projekt helyén került be a naptárba), viszont idén biztosan olyan versenyző állhat majd a dobogó tetejére a királykategóriában, aki ezt még soha nem tette meg ezen a helyszínen. Az Aragóniai Nagydíjat a legnagyobbak között eddig ugyanis csak a már visszavonult Casey Stoner, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo hármas, valamint természetesen Marc Marquez tudta megnyerni – utóbbi ráadásul ötször is, sőt az előző négy évben egyaránt verhetetlen volt, így bár főként Austint és a Sachsenringet szoktuk a repsolos legerősebb pályáiként emlegetni, erre a dobogóra a Motorland is felfér.

Idén azonban sérülés miatt Marquez sem lesz ott a mezőnyben (továbbra is Stefan Bradl helyettesíti őt a Repsolnál), azaz mindenképp új győztest avatunk a MotoGP-ben. A kisebb kategóriákban azért persze többen is tudtak nyerni a jelenlegi mezőnyből: Brad Binder és Pol Espargaro kétszer is, de egy-egy aragóniai sikert Joan Mir, Tito Rabat, Miguel Oliveira, Maverick Vinales és Alex Rins is jegyez.

marquez-aragon-dppi

Ricciardo munkában: készül Abiteboul tetoválása

Daniel Ricciardo a múlt vasárnapi Eifel Nagydíjon dobogóra állhatott, ennek köszönhetően pedig a csapatfőnökével – utóbbi elmondása szerint néhány sör után – kötött fogadás értelmében egy tetoválás kerül majd Cyril Abiteboulra. A Renault Instagram-sztorijába feltöltött videó alapján az ausztrál pilóta már munkához is látott: „Remek lesz ez a tetkó… Talán a karján, az alkarján lehet, hogy legalább lássák. Szerintem elég minimalista lesz, így nem kell a színezés és az árnyékolás részleteivel bajlódni…” – mondta Ricciardo, aki a számítógépén láthatóan egy méhészborz kontúrjait tervezgette épp. Hogy örülni fog-e Abiteboul ennek, az a jövő zenéje…

Gigaplakáton Schumacher és Hamilton összes győzelme

Michael Schumacher és Lewis Hamilton F1-es futamgyőzelmeinek számában sok egyéb mellett az a csodálatos, hogy osztható héttel, így ki lehet rakni belőlük egy 7x26-os téglalapot. Aki pedig ráért ilyesmire, az meg is tette: íme 182 kép a két rekorder győztes futamairól, ami ide kattintva nagy méretben is elérhető. Ők ketten 17,69%-át, vagyis több mint egyhatodát megnyerték az F1-történelem összes versenyének. Ha viszont csak Schumacher debütálófutamától kezdve számolunk (hiszen előtte egyiküknek sem volt esélye győzni, onnantól kezdve viszont szinte minden futamon a mezőnyben volt egyikük), akkor még lenyűgözőbb, 35,07%-os arány kapunk - vagyis több mint minden harmadik futamon ők értek célba elsőként!

Hülkenberg újabb szenzációs teljesítménnyel üzent a csapatfőnököknek!

Még a silverstone-inál is váratlanabbul kellett beugrania a Racing Pointhoz a németnek, mégis helytállt a Nürburgringen. Az ő teljesítményét is alaposan kiveséztük futamértékelő podcastadásunkban – a vonatkozó részt 28:54-től hallgathatjátok:

 

Új terepen a bajnok: da Costa az IndyCarban tesztel

Évek óta követi a sorozat Twitter-profilját, és végre eljött a nap, amikor róla posztolnak! - ezzel a felütéssel harangozta be a nagy hírt a Formula-E idei bajnoka, Antonio Felix da Costa, miszerint hamarosan tesztelni fog egy IndyCar-autót. A portugál Indianapolisban járt a Rahal Letterman Lanigan Racingnél, ahol megejtette az üléspróbát, a nagy bevetésre pedig november 2-án kerül majd sor a Barber Motorsports Parkban, azaz nem oválon.

"Mindig is nagy álmom volt, hogy egyszer kipróbálhassam magam egy IndyCar-autóban. Egy pár éve ismerem már Bobbyt [Rahal, a csapat alapítója], minden évben találkoztunk a BMW karácsonyi vacsoráin. Folyamatosan mondogattam neki, hogy adjon egy lehetőséget, és most végre megérkezett a telefonhívás!" 

Azt nem tudni, hogy a tesztet követheti-e esetleg versenyzési lehetőség, mindenesetre da Costa a Formula-E januárban kezdődő új szezonjára készül a DS Techeetah-val, amikoris ő lesz a címvédő.

Ezzel a McLarennel tér vissza a versenypályára Jenson Button

A 2009-es világbajnok F1-es pályafutása jelentős részét töltötte a McLarennél, most pedig újra a gyártó egyik autóját vezeti: egy McLaren 720S volánja mögé ül a brit GT-bajnokság silverstone-i szezonzáróján. Button saját csapata színeiben versenyez, mivel résztulajdonos a Jenson Team Rocket RJN-ben. GT3-as bemutatkozásán régi barátjával, Chris Buncombe-bal váltját egymást a látványosra sikerült külsejű autóban.

Button utoljára 2019-ben, a DTM és Super GT közös japán futamán versenyzett.

 

Kiss Norbi nagy esélye: nem jön a Hungaroringre a bajnoki éllovas

Nemcsak a WTCR, hanem a Kamion-Eb mezőnye is a mogyoródi pályán teszi tiszteletét az előttünk álló hétvégén, így Kiss Norbert is hazai pályán fog szerepelni. Ez lesz a koronavírus-járvány miatt háromfordulóssá szűkült évad második állomása, kétszeres Európa-bajnokunk pedig a tabella második helyén érkezik a Hungaroringre.

Csakhogy a nevezési listán mindössze 11 induló szerepel, és nincs köztük a csehországi nyitány után négypontos előnnyel vezető Sascha Lenz, így a Révész Truck Racing Team egy győzelmet már begyűjtő pilótája nagy esélyt kap arra, hogy átvegye a vezetést az összetettben. Persze azért így sem lesz sétagalopp Kiss Norbi számára a hazai hétvége, hiszen az üldözők közül a két korábbi bajnok, Adam Lacko és Jochen Hahn is ott lesz a rajtrácson.

A WTCR-ETRC közös hétvégéje ugyan zárt kapus lesz, viszont a Sport2-nek köszönhetően a kamionosok mind a négy versenyét is élőben lehet követni majd a hétvégén: ezekre szombaton 12:45-kor és 14:50-kor, valamint vasárnap 13:05-kor és 15:05-kor kerül sor.

kissnorbi-saschalenz-kamion-1

Csatlakozzatok Formula Girls csoportunkhoz!

Elindítottuk Formula Girls névre hallgató Facebook-csoportunkat, ahol a nagy sikert arató galériáinkat gyűjtjük össze, természetesen némi bónusszal kiegészítve.

A csoporthoz ezen a linken lehet csatlakozni!

muf25q7mygx8xwx1x9p0_800

Rajtok, előzések, ütközések – az Eifel GP legjobb onboard felvételei

Megérkezett a szokásos válogatás, amelyet a YouTube-ra átkattintva tekinthettek meg:

Előrehozták Tsunoda tesztjét, már Imola után F1-es autóba ül

Eredetileg úgy volt, hogy az idei szezon végén, Abu-Dhabiban ülhet be az Alpha Tauri F1-es autójába a Honda protezsáltjaként a Formula-1 kapujáig jutó Yuki Tsunoda. A japán fiatal remek szezont fut az F2-ben és sokan úgy gondolták, hogy jövőre mád Danyiil Kvjat helyén versenyezhet az F1-ben, de a Honda kiszállása több forrás szerint is visszavetette ezt. Ennek most némileg ellentmond az, hogy nem is kell Abu-Dhabiig várnia arra, hogy F1-esbe ülhessen: az imolai versenyhétvége után, szerdán kiviheti a pályára a csapat 2018-as autóját.

Tsunoda már ezen a héten is Faenzában járt a csapat főhadiszállásán és készül arra, hogy három hét múlva vezethesse az autót - ettől függetlenül az év végére tervezett teszten is ott lesz jelen állás szerint.

tsuni

fotó: dppi

A nagy kaland végéhez közeledhet Alexander Albon

Az Eifel Nagydíjon ismét pocsék teljesítményt nyújtó Red Bull-osról is szót ejtett podcastgárdánk a futamértékelő adásban – a vonatkozó részt 37:05-től hallgathatjátok:

 

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

Ha nem is érdekelte a rekord, egy tortát azért kapott Kimi Raikkönen

323. nagydíjrajtjával új csúcsot állított fel a Nürburgringen a 2007-es világbajnok, akit persze mindez hidegen hagyott, de azért az Alfa Romeo által a jeles alkalomra készített tortából ő is falatozott. „Igen, itt vagyok már egy ideje. Köszönöm a támogatást és a tortát” – írta a képhez a finn pilóta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Yes I have been around for a while. Thanks for all the support and cake.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,