Ilyenek lesznek a 2017-es autók? Kiegyeznénk vele, ha igen!
https://formula.hu/parc-ferme/10345
A Tim Holmes Design remek koncepciórajzokat készített a jövő évi Mercedesről és Ferrariról: a következő szezonban számos szabály módosul, szélesebb autók, nagyobb abroncsok érkeznek, és minden valószínűség szerint a fejvédő halo is a pilótafülke fölé kerül. A rajzoló ezt megspékelte a csapatok számára kigondolt új festéssel.


Magnussen, Vergne, Duval és Di Resta is a Peugeot új pilótái között lehet
https://formula.hu/parc-ferme/27789
2022-ben komoly pilótafelhozatallal érkezhet a WEC új, Hypercar nevű géposztályába a Peugeot. A francia márka az Auto Hebdo szerint korábbi F1-es pilóták mellett WEC- és FE-győztes versenyzők leigazolására készül. A teljes lista:
- A Haas F1-es csapatától távozó Kevin Magnussen.
- A 2019-es Európai Le Mans-széria LMP3-as bajnoka, Mikkel Jensen.
- A kétszeres Formula-E-bajnok és Le Mans-i tapasztalatokkal is rendelkező Jean-Eric Vergne.
- Az Audi WEC-csapatának 2013-as bajnoka, Loic Duval.
- A 2020-as Le Mans-i 24 órás viadal LMP2-es győztese, Paul di Resta.
- A WEC LMP2-es osztályának és a Le Mans-i 24 órás 2016-os kiírásának bajnoka, Gustavo Menezes.
A Peugeot új autójáról egyelőre csak néhány fantáziarajz és alapvető információ látott napvilágot. Ezek szerint a hajtásról egy 2,6 literes, dupla turbós, 680 lóerő leadására képes belső égésű erőforrás, valamint egy 200 kW teljesítményű MGU gondoskodik.

A Mercedes mellett a Williams és a McLaren produkciója is kalapemelést érdemel
https://formula.hu/parc-ferme/27786
A Formula Podcast legfrissebb adásában több mint 30 kategóriában hirdettük ki a 2020-as F1-es szezon legjobbjait, legszebbjeit, legnagyobbjait és persze nem feledkeztünk meg az alulteljesítőkrők, csalódásokról és vaddisznókról sem. A Williamsről és a McLarenről szóló rész 23:51-től hallható:
Veszélyhelyzetet hirdettek Malajziában, a MotoGP lefújta a sepangi tesztet
https://formula.hu/parc-ferme/27788
Bár úgy tűnt, roppant szigorú előírások mellett meg tudják tartani február közepén a MotoGP sepangi tesztjét (és a shakedownt), a The-Race.com értesülései után nem sokkal a MotoGP illetékesei közleményben bejelentették, hogy a Malajziában kihirdetett veszélyhelyzet és az ezzel járó utazási korlátozások miatt végül mégis le kell fújni a kétszer háromnapos gyakorlást. Ezzel elvileg a március közepi katari teszttel indulhatna a 2021-es program, ennek megrendezését meg is erősítették a szervezők, de sajtóhírek szerint lehet esély rá, hogy Jerezben esetleg pótolják a maláj gyakorlást.
Ahogy persze arra is, hogy a koronavírus-járvány tombolása miatt a katari teszt és az ottani évadnyitó is veszélybe kerülhet, az pedig eléggé valószínűnek tűnik, hogy az áprilisra tervezett Argentin és Amerikai Nagydíjak elmaradnak – a helyükre állítólag egy második katari és egy portimaói futam kerülhet. Egyes értesülések szerint a jövő héten kaphatunk hivatalos tájékoztatást a menetrend esetleges változásairól.
Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Nagy 2020-as díjkiosztónkon Raikkönent és csapattársát is díjaztuk
https://formula.hu/parc-ferme/27785
A Formula Podcast legfrissebb adásában több mint 30 kategóriában hirdettük ki a 2020-as F1-es szezon legjobbjait, legszebbjeit, legnagyobbjait és persze nem feledkeztünk meg az alulteljesítőkről, csalódásokról és vaddisznókról sem. A Raikkönenről és az Alfa Romeóról szóló rész 54:42-től hallható:
Megmutatta Grosjean összeégett kezét
https://formula.hu/parc-ferme/27787
Végre teljesen lekerült a kötés Romain Grosjeanról, akinek kezei a november végi Bahreini Nagydíjon égtek meg. A francia fotót posztolt az állapotáról: az enyhébben sérült jobb kézen már csak néhány folt látszik, de a bal kéz még most is ijesztően néz ki, pedig már másfél hónap telt el a gyógyulás kezdete miatt. Hatalmas szerencse, hogy a védőöltözetnek és a lángokból való szabadulásnak köszönhetően Grosjean más testrésze nem sérült meg.
Bármilyen meghökkentő is a látvány, a baleset óta jó kedélyű versenyző most is őszintén mosolyog, az ölében Petrus macskával.
Dressing fully off and Petrus happy!!!
— Romain Grosjean (@RGrosjean) January 12, 2021
pic.twitter.com/0Ab3r2fcW1
Speciális motoros szimulátorral készül a MotoGP-szezonra Vinales
https://formula.hu/parc-ferme/27784
Azt megszokhattuk már, hogy az autóversenyzők profi szimulátorokban készülnek, de motorversenyzők esetén sokkal ritkábban látunk olyan edzéseket, mint Maverick Vinales esetén. A Yamaha gyári motorosának Instagram-videójában egy speciális eszközt láthatunk, amellyel nem is csak szimulálni tudja a féktávokat vagy épp a bedőléseket, hanem eközben mérik és rögzítik a szervezetének különböző adatait, így többek között a versenyző állóképességét is mérni tudják. A SpeedWeek.com szaklap szerint a barcelonai Ortopédiai Intézet bocsátotta Vinales rendelkezésére a gépet, amely az egyetlen ilyennek számít Európában, s amelynek váza egy 600 köbcentis Yamaha Supersport-motor.
De ha már Vinales és Yamaha: a hangvillások bejelentették, hogy február 15-én tartják online csapatbemutatójukat a spanyollal és új társával, Fabio Quartararóval. Ezzel nem ők lesznek az elsők a sorban, a Ducati ugyanis már február 9-én lerántja a leplet Jack Miller és Francesco Bagnaia motorjáról. A Petronas SRT Yamaháról úgy hírlett, hogy a sepangi teszt előestéjén tartják meg a bemutatójukat Valentino Rossival és Franco Morbidellivel, de kérdés, hogy erre milyen hatással lesz, hogy törölték a maláj gyakorlást – ez utóbbiról (meg egyébként számos más extra MotoGP-s hírről) a Formula MotoGP Facebook-csoportban olvashattok, amelyhez IDE KATTINTVA csatlakozhattok.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Láttatok már hóból épített F1-es autót?
https://formula.hu/parc-ferme/27782
A Formula-1 hivatalos Instagram-csatornája is megosztotta az alábbi fotókat, amelyen egy kisfiú ül egy hóból épített F1-es versenyautóban – méghozzá a rárakott logó alapján egy Mercedesben, így alighanem jó esélye lenne a hóvilágbajnoki címre is:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Most egy hölgyversenyzőt támadnak egy csúnya szó miatt Amerikában
https://formula.hu/parc-ferme/27780
Aki a NASCAR-versenyző Kyle Larson tavalyi meghurcoltatása után azt gondolta, ilyen őrület többé biztosan nem történhet a technikai sportban, mert az amerikai esetéből a szakma minden tagja tanult és levonta a konzekvenciát, tévedett. A helyszín ismét az Egyesült Államok, a platform ismét virtuális, a vétség ismét a káromkodás, az áldozat pedig ezúttal Hailie Deegan, egy 19 éves hölgyversenyző, aki nemrég került fel a rajongók szélesebb tömegének radarjára azzal, hogy 2021-re teljes szezonos versenyzői szerződést kapott a NASCAR harmadosztályában, a Truck Seriesben. Deegan sem a versenypályán viselkedett vitathatóan, hanem a Twitch-csatornáján, ahol az iRacingben való versenyzését közvetítette a rajongóknak, az események kommentálása során azonban egy óvatlan pillanatban kimondta azt a szót, hogy "retardált". A jelző az USA-ban különösen sértő kifejezésnek számít a fogyatékkal élőkkel szemben, emiatt pedig követők hada háborodott fel a versenyzőhölgy oldalán. Deegan a kritikaáradatot látva bocsánatkérő üzenetet tett közzé.
"Az este korábbi szakaszában egy érzéketlen szót használtam egy a Twitchen zajló online közvetítés során. Elfogadhatatlan szleng volt, hülyeséget csináltam. Elnézést kérek mindenkitől, akit megsértettem vele. Nincs mentségem rá, és tudom, hogy ennél jobbat kell mutatnom a szponzoraim és a rajongóim számára" - írta.
A versenyző támogatója, a Ford szintén posztolt arról, hogy tudomásul vette a történteket és Deegan bocsánatkérését - szerencsére olyan ördögűzés ezúttal nem indult be a sportban, mint tavasszal Larson "négerezése" után, ami pillanatok alatt számkivetetté tette a versenyzőt. Aki aztán egyébként az év végére feloldozást nyert.

Márciusban indul, októberben zárul a hazai raliszezon az első osztály számára
https://formula.hu/parc-ferme/27781
A Rally Szakági Bizottság közzétette a 2021-es versenynaptárnaptár-tervezetet, íme a Rali1-es idény állomásai:
Március 27-28. Salgó Rali
Április 16-18. Miskolc-Kassa Rali
Május 28-30. Ózd-Eger Rali
Június 24-27. Mecsek Rali
Július 17-18. Székesfehérvár-Veszprém Rali
Augusztus ?. Vértes Rali
Október 22-24. Nyíregyháza Rali
Plusz decemberben a Mikulás Ralit hivatalosan tartalékként jelölték meg a Rali1-es bajnokság számára, ha valamelyik futamot nem sikerül megrendezni.

Fel kellett adnia a Dakart a Fazekas Motorsportnak
https://formula.hu/parc-ferme/27783
A kilencedik szakasz jelentette a végállomást a Dakar Ralin újonc magyar kamionos egységnek: az addig az összetett 13. helyén álló csapatnak műszaki gondjai adódtak. „Elkezdett dőlni az olaj a kormányműből, igazából kormányozhatatlanná vált az autó a sivatagban, minden kis bukkanóra kitépte a kormányt Karcsi kezéből, alig tudtak kijönni közútra… 60 km-t kellett megtenni a pályától a közútig! Majd még 240 km-re volt a szerviz…” – írták a Facebookon.
Bár Fazekas Károlyék a terveik szerint részt vesznek a további szakaszokon is, viszont az eredményük az összetett értékelésbe már nem fog beleszámítani. „Szóval a versenyünknek vége… de végigmegyünk a távon, végül is ezért jöttünk!”
Russell a negyedik legesélyesebb a vb-címre a fogadóirodák szerint
https://formula.hu/parc-ferme/27778
Az F1 közösségének döntő többsége készpénznek veszi, hogy Lewis Hamilton az elhúzódó tárgyalások dacára meg fogja hosszabbítani szerződését a Mercedesszel, ám akiknek pénze is múlik rajta, azért ennél lényegesen óvatosabbak - ez több fogatóiroda oddsait böngészve is világossá válik. Az egyik legismertebb fogadási portál szerint például Hamilton, Max Verstappen és Valtteri Bottas után - Sergio Perezzel holtversenyben - George Russell a 2021-es Formula-1-es világbajnoki cím negyedik legnagyobb esélyese jelenleg. Ez pedig aligha azt jelenti, hogy a bookmakerek a Williams megtáltosodására számítanának, sokkal inkább biztosíték arra az esetre, ha Hamilton mégsem folytatná versenyzői karrierjét, ami nagy valószínűséggel azt vonzaná magával, hogy Russellt lépteti fel helyére a Mercedes, aki így valóban a bajnokság egyik fő esélyesévé válna - különösen azok után, hogy a tavalyi Szahíri Nagydíjon már prezentálta is alkalmasságát.

Na, itt most tényleg szükség van a navigátorra
https://formula.hu/parc-ferme/27777
Kicsit átértelmezi a ralis navigátor feladatait az alábbi videó, hiszen Martin Jarveojának itt tényleg az alapokról kell kezdenie Ott Tanak tájékoztatását a bóják között, miután a versenyző a játék kedvéért bekötött szemmel ült be a volán mögé.
Frissített F1-naptár már a hét első felében?
https://formula.hu/parc-ferme/27779
Egy ideje már tudjuk a pletykák alapján, hogy az eredetileg bejelentett kalendáriumhoz képest borul az idei F1-es menetrend eleje, a Formula.hu információi szerint pedig hamarosan a részletek is nyilvánosságra kerülhetnek. Úgy tudjuk, hogy az illetékesek az utóbbi napokban gőzerővel dolgoztak a versenynaptár elejének átdolgozásán, mostanára pedig olyan állapotba jutottak az egyeztetésekkel, hogy bizonyos részleteket rövidesen be is jelentenek majd. Forrásaink szerint a módosításokról hamar, akár már a hét első felében megérkezhet a hivatalos tájékoztatás - a Formula.hu szokás szerint beszámol majd a részletekről!

Végre nem bizonytalanná, hanem biztossá vált egy idei F1-es futam sorsa
https://formula.hu/parc-ferme/27776
Persze a világ mai körülményeiről tudjuk, hogy a biztosat is felülírhatja, mindenesetre a barcelonai versenypálya - amely eddig csak csillagos megjegyzéssel szerepelt a 2021-es F1-es versenynaptárban - bejelentette, hogy megkötötte az új szerződést a Liberty Mediával, amely garantálja a Spanyol Nagydíj megrendezését az idei évben. A megállapodás egyelőre erre az évre szól, amikor is Barcelona F1-es debütálásának 30. évfordulóját ünnepli, ám már dolgoznak a szerződéshosszabbításon.
Az eredeti, decemberben közölt 2021-es naptár szerint a május 9-i Spanyol Nagydíj az ötödik állomás lenne az idei menetrendben, ám rengeteg a változó: egyrészt az április 25-i időpontra még nem neveztek meg helyszínt, másrészt a tavaszra tervezett Ausztrál Nagydíj és Kínai Nagydíj is későbbre csúszhat a járványhelyzet hatására. A Formula.hu információi szerint azonban közel a megvilágosodás, ugyanis a Liberty Media január 12-én délelőtt közölhet információkat a szezon első versenyeivel kapcsolatban.

Loeb odaadta a pótkereket Romának, majd defekt miatt kiesett a Dakarról
https://formula.hu/parc-ferme/27775
A Dakar Rali előző napjain komoly hátrányt összeszedő Sebastien Loeb a hétfői maratoni szakaszon feladta a versenyt. A francia és navigátora, Daniel Elena két defektet is összeszedett a menet alatt, s végül a csapat, a Bahrain Raid Xtreme közleménye szerint pótkerék hiányában ragadtak a sivatagban és kényszerültek kiállni. A történethez hozzátartozik, hogy az előző versenynapon a csapat szervizkamionja hibásodott meg, emiatt nem tudta időben teljesíteni a szakaszt ahhoz, hogy elláthassa alkatrészekkel Loeb és Nani Roma autóját. Mivel az összetettben Roma állt jóval előkelőbb pozícióban, Loeb a hétfői szakasz kezdetén neki adta a tartalékalkatrészek zömét, köztük a pótkereket, aminek hiánya aztán a Sakaka és Neom közötti szakaszon a francia kiesését eredményezte.
Az újonc csapat állva maradt autójával azonban Roma még az 5. helyen áll az összetettben, 2 óra és 20 perc lemaradással a vezető Stephane Peterhansellel szemben.
Grosjean kezén még látszik a sérülés, de már meg tudja ölelni a gyerekét
https://formula.hu/parc-ferme/27774
A francia versenyző már kötés nélkül van:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Örökös magyar bajnok és hazánk egyik legismertebb versenyzője az AFM stúdiójában
https://formula.hu/parc-ferme/27773
Erős volt a felhozatal az Autósport és Formula Magazin januári stúdiófelvételén, egy sokszoros magyar bajnok és egy nemzetközi szinten már bizonyított fiatal túraautós voltak a meghívott vendégek.
A hazai ralikrossz nagy öregje Kotán Péter, aki 1987 óta versenyez a magyar bajnokságban, amelyet nyolc alkalommal nyert meg: eredményeinek köszönhetően örökös bajnoki címet kapott. A nosztalgiában és sztorizásokban dúskáló beszélgetés január 17-én, 13 órakor kerül adásba a FIX TV-n.

A 22 éves Nagy Danit keveseknek kell bemutatni, évek óta jelen van a túraautózás nemzetközi szintjén, a WTCR-ben dobogón is állt, hangját pedig kommentátorként sűrűn halljuk. A vele készült interjú február elején lesz látható a Spíler 1-en.

Visszatér a Rich Energy az F1-be?
https://formula.hu/parc-ferme/27772
A Haas F1-es csapatába beszálló, majd onnan botrányos körülmények között távozó Rich Energy vezére, William Storey közzétett egy videót a közösségi oldalán. Storey ebben azt mondja, hogy bár 2019-ben névadó szponzorai voltak a Haasnak, de aztán a cég bajba került különböző okok miatt, amiket viszont azóta legyőztek, van már egy nagyon sikeres motoros versenycsapatuk, most pedig izgatottak amiatt, hogy visszatérnek a Formula-1-be. Szerintetek hol, hogyan?
A message to motorsport fans#RichEnergy #F1 #Motorsport #British #EnergyDrink #Entrepreneur pic.twitter.com/gCt9A0Akdx
— William Storey (@richenergyceo) January 10, 2021
360 fokos videóval ülhetünk be Tom Coronelék mellé a Dakaron
https://formula.hu/parc-ferme/27771
Ennél közelebb nehezen kerülhetünk a Dakar Rali közelébe, amelyen Tim és Tom Coronel idén is egy saját építésű versenyautóval, A Szörnyeteggel álltak rajthoz.
Austin is nevezett a hóval borított F1-es pályák szépségversenyére
https://formula.hu/parc-ferme/27770
A németországi Nordschleifétől és a belgiumi Spa-Francorchampstól teljesen megszokott látvány a januári hóval borított versenypálya, na de az amerikai Austintól? Az Egyesült Államok Texasban fekvő F1-es nagydíjhelyszínén olyan havazást tapasztaltak a napokban, amire évtizedek óta nem volt példa.
Alright, who has a snow plow? pic.twitter.com/eVjS55eyyF
— Circuit of The Americas (@COTA) January 10, 2021
Most már a Hungaroringnek kell következnie.