DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Ilyenek lesznek a 2017-es autók? Kiegyeznénk vele, ha igen!

A Tim Holmes Design remek koncepciórajzokat készített a jövő évi Mercedesről és Ferrariról: a következő szezonban számos szabály módosul, szélesebb autók, nagyobb abroncsok érkeznek, és minden valószínűség szerint a fejvédő halo is a pilótafülke fölé kerül. A rajzoló ezt megspékelte a csapatok számára kigondolt új festéssel.

Meglepő? Nem egyezik a Netflix felvétele a valósággal

Az idei F1-es szezonrajt előtt egy héttel megérkezett a versenyszéria eseményeit feldolgozó Drive to Survive harmadik évada, ami a jelek szerint ismét tartalmaz rajongókat megosztó jeleneteket. Az amerikai szolgáltató műsorában a szemfülesebb nézők évről évre felfedeznek kisebb-nagyobb csúsztatásokat, legyen az például egy történetszál kiszínezése, drámai hanghatások (vagy éppen hatásszünet) alkalmazása, vagy teljesen más szituációban elhangzott mondatok bevágása. Ahogy az alábbi felvétel példázza, sajnos idén is hozzányúltak mindhárom hatásvadász eszközhöz. A Reddit egyik felhasználója Charles Leclerc monzai balesetét vette alapul - nézzük, hogyan játszódott le az ütközés a sorozatban, és mi volt a valóság.

Így mutat lassított felvételen egy ütközés az energiaelnyelő fallal

A modernkori Formula-1 egyik jelentős biztonságtechnikai fejlesztése a TecPro néven futó megoldás, ami a pályák nagy tempójú szakaszain növeli a versenyzés biztonságát azáltal, hogy az elemek mobilitásának és elrendezésének köszönhetően jelentősen csökkenti a becsapódások pilótákra gyakorolt hatását. Ahogy azt az alábbi felvételen több szögből is láthatjuk, a polietilénből készült elemeket több sorban helyezik el, így garantálják a lehető legnagyobb hatékonyságot. Az FIA szakemberei a tesztek során egy F1-es autó tömegével rendelkező, valódi orrkúppal felszerelt szerkezetet ütköztetnek a fallal.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA Safety (@fia_safety) által megosztott bejegyzés

Sainz személyes és szakmai példaképe: Saját apja

Március 19-én tartják Spanyolországban az apák napját: ennek alkalmából posztolt egy gyerekkori fotót a Ferrari sztárja idősebb Carlos Sainzcal, a kétszeres ralivilágbajnokkal.

„Mindig büszkeséggel tölt el, ha a közelben vagy. Példakép vagy személyes és professzionális szinten is. Köszönöm, Apa!” – írta spanyolul a fotó mellé Sainz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés

A hírek szerint női pilóta is indul a megújuló DTM-ben

Hivatalos bejelentés nincs, de a német Auto Bild szerint eldöntött kérdés, hogy 12. alkalommal női versenyző áll rajthoz a DTM-ben: a 20 esztendős Sophia Flörsch a lap információi szerint az Abt csapattal egyezett meg egy Audi R8 LMS vezetéséről. Az Abt két versenyzőjét már megnevezte a 2013-as bajnok Mike Rockenfeller és Kelvin van der Linde személyében, így ez lehet az első istálló, amely három autót is benevez.

A 2018-ban Makaóban horrorisztikus balesetet szenvedett, tavaly pedig Formula-3-ban versenyző – pontot nem szerző – Flörsch ősszel már feltűnt a DTM paddockjában, az Abt és Shaeffler által fejlesztett elektromos DTM-autót vezetve a projekt nagyköveteként.

A GT3-as autókra váltó DTM 2021-es rajtrácsa lassan alakul: korábbi F1-es pilóta és testvérpár is lesz a mezőnyben. Előbbi a Jaguar, Red Bull és Hispania színeiben 51 nagydíjon részt vett Christian Klien, akinek szereplését ma erősítették meg az arany festést kapó 720S bemutatásával: a lengyel JP Motorsport McLarenjével három versenyen vesz részt. A Van der Linde-testvérek pedig rivális gyártókat erősítenek: Sheldon a ROWE Racing BMW-jével teljesíti harmadik szezonját, bátyja, az említett Kelvin az Abt Audival debütál.

Tízezer ingyen jegyet oszt szét a koronavírus-járvány ellen harcolók között Silverstone

Bár egyelőre még csak remélni lehet, hogy idén a szezon egy pontján a nézők visszatérhetnek a lelátókra, Silverstone máris bejelentette, hogy tízezer belépőt oszt szét a koronavírus-járvány ellen az élvonalban harcolók – főként egészségügyi és szociális dolgozók – között. Három rendezvényre terjed ki a felajánlás: a Formula-1-es Brit Nagydíjra, a MotoGP szigetországi versenyére és a Silverstone Classicra.

A jelenlegi tervek és előírások alapján az elsőként sorra kerülő F1-es futam idejére már engedélyezett lesz a rajongók jelenléte a rendezvényeken, de természetesen ez a pandémia alakulásától függően még változhat. Stuart Pringle, a silverstone-i pálya igazgatója nemrég azt is elhintette, hogy megvizsgálják annak lehetőségét is, hogy vakcinaigazolással rendelkezők vehessenek csak részt a nagydíjon.

silverstone-nezok-dppi

Csapatot nem, csak márkát vált Hamilton testvére

Idén is a Brit Túraautó-bajnokságban fog szerepelni Lewis Hamilton öccse, Nicolas Hamilton. A versenyző nem vált csapatot, ugyanis marad Team HARD. Racing színeiben, viszont tavallyal ellentétben nem Volskwagennel, hanem egy Cuprával fog rajthoz állni (ITT galériát is találtok erről), amelyet természetesen szintén átalakítottak úgy, hogy a cerebrális parézissel született pilóta is vezetni tudja.

Hamiltonnak egyelőre nem sok babér termett a BTCC-ben, ahol már 2015-ben is indult, viszont 2019 óta a mezőny állandó tagja: eddig mindössze egyetlen pontot tudott szerezni.

nicolas-hamilton-btcc

Már nézhető a Drive to Survive harmadik évada – itt az epizódlista

Péntek reggel 8 órától már elérhető a Netflixen a Formula-1-es dokumentumfilm-sorozat, a Drive to Survive (magyarul Hajsza a túlélésért) harmadik, 2020-ról szóló évada. Az alkotás ismét tíz epizódon keresztül mutatja a több szempontból is rendhagyó tavalyi szezon történéseit – mutatjuk a tíz rész címét magyarul és angolul (az epizódok eredeti nyelven, feliratosan és szinkronosan is elérhetők):

1. rész: A pénz beszél (Cash is King)

2. rész: Újra pályán (Back on Track)

3. rész: Senki bolondja (Nobody’s Foul)

4. rész: Beszélnünk kell a Ferrariról (We Need to Talk about Ferrari)

5. rész:A kapcsolat vége (The End of the Affair)

6. rész: A visszatérés (The Comeback Kid)

7. rész: Günther döntése (Guenther’s Choice)

8. rész: Nem bánom meg (No Regrets)

9. rész: A tűzben edzett férfi (Man on Fire)

10. rész: A célegyenesben (Down to the Wire)

Néhány esetben elég egyértelmű, miről szól az adott rész – a kilencedik például nyilvánvalóan Romain Grosjean bahreini balesetéről –, de érdekes lesz megnézni, milyen történetszálakat dolgozott fel még a nyilvánvalókon túl a Netflix. A sorozat tehát már elérhető a streaming-szolgáltatón keresztül.

f1-netflix-dppi

Lépéselőnyben a Red Bull, de mire lehet ez elég?

A Formula Podcast tesztértékelő adásában természetesen nem kerülhettük ki az egyelőre leggyorsabbnak tűnő Red Bullt sem. Érdekes, hogy rendszerint beragadnak a szezon elején, most viszont roppant meggyőzőek voltak - mire lehet ez elég? A vonatkozó részt 12:15-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Magyar Arany Érdemkeresztet kapott Kiss Norbert

A kamion Európa-bajnokság magyar élversenyzője március 15-én kapta meg a magas állami elismerést, amelyben más sportolók és sportvezetők is részesültek. A MNASZ elnöke, Oláh Gyárfás posztjából kiderül, ő javasolta Kiss Norbertet, akit Orbán Viktor előterjesztésére Áder János tüntetett ki.

„Áder János, Magyarország köztársasági elnöke a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából Orbán Viktor miniszterelnök előterjesztésére kitüntetéseket adományozott korábbi és jelenlegi sportolók, illetve sportvezetők számára. Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok gyorsasági kamionversenyző a magyar autósport területén elért kimagasló eredményei elismeréseként a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozata elnevezésű kitüntetést kapta. A 3. Európa-bajnoki cím kihirdetése tavaly ugyan elmaradt, az EMMI-nél azonban javasoltam Kiss Norbert kitüntetését. Gratulálok és remélem, hogy a jövőben minél több sportolónk részesül ilyen és ehhez hasonló, hatalmas elismerésben!” – olvasható Oláh Gyárfás posztjában a Facebookon.

Kimi Raikkönent nem érdekli a hideg víz

A Jégember a becenevéhez méltó "manőverrel" jelentkezett:

Videó: Így fest a Hungaroring egy Toyota GT86 CS-Cup fedélzeti kamerájából

Lengyel Ádám és Molnár Bendegúz tesztelt néhány napja a Hungaroringen – íme, egy onboard kör velük:

Így teszteli a versenypályák kerítéseit az FIA

Újabb látványos videót tett közzé az FIA a nemrégiben elindított Instagram-oldalán, ahol különböző biztonságtechnikai megoldások tesztelését szemléltetik. Most a kerítések kerültek a középpontba, amelyeknek két próbát kell kiálniuk: egy 120 km/órával haladó autó 20 fokos, és egy F1-es autó tömegével (780 kg) rendelkező fémgolyó 60 km/órás becsapódását. Az eszköz csak akkor kapja meg az FIA jóváhagyását, ha a kerítés deformációjának szakasza nem haladja három métert.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA Safety (@fia_safety) által megosztott bejegyzés

A sereghajtók közül Raikkönenék a legígéretesebbek

A Formula Podcast tesztértékelő adásában természetesen a tavalyi három leggyengébb csapat kilátásairól is szót ejtettünk, s egyöntetűen úgy láttuk, hogy a jó eséllyel átalakulás előtt Alfa Romeónak a legjobbak a kilátásai, de sok függ esetükben a Ferrari-motor erejétől. A vonatkozó részt 1:05:23-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Levéllel és baseballsapkával köszönte meg a családias fogadtatást a McLarennek Ricciardo

Úgy tűnik, hamar otthonra lelt új csapatánál Daniel Ricciardo: az alábbi képet a McLaren sajtóosztályának egyik munkatársa töltötte fel Instagram-sztorijába. Az ausztrál pilóta máris a „családjának” nevezte a wokingiakat, akiknek egy levélben és egy baseballsapkával mondott köszönetet a fogadtatásért.

„Szép napot a mclarenes családomnak! Csak szerettem volna egy rövid üzenetet küldeni, hogy köszönetet mondjak mindannyiótoknak. Lenyűgöző fogadtatásban részesítettetek, melegség és bizsergő érzés árasztott el tőle. Alig várom, hogy a pályán lehessek és mindent beleadhassuk, de addig is remélem, élvezitek majd a sapkát!” – írta Ricciardo a levélben.

ricciardo-level

Már belsőkamerás videót is nézhetünk a szaúdi F1-es pályáról

Borzalmasan gyors lesz ez a pálya, most belülről is megnézhetjük:

Nem változtat nyerő felállásán a Lynk & Co a WTCR-ben

Újabb négy hely elkelt a Túraautó-világkupa 2021-es mezőnyében: a tavaly bajnoki címet szerző Lynk & Co jelentette be idei versenyzőit. Meglepetést egyáltalán nem okoztak, hiszen ugyanaz a kvartett alkotja majd a pilótafelállásukat, mint 2020-ban, azaz a tavaly minden idők legfiatalabb bajnokává avanzsáló, idén címvédő Yann Ehrlacher mellett maradt az egyaránt vb-győztes Yvan Muller és Thed Björk, valamint a második WTCR-es idényére készülő Santiago Urrutia. A négyes idén is két párosra oszlik, és ebben sincs változás, hiszen az egymással rokoni kapcsolatban lévő két francia, valamint a svéd és az argentin fog egy-egy duót alkotni a két Cyan Racing által futtatott istállónál.

A Lynk & Co bejelentésével tízre nőtt a hivatalosan megerősített indulók száma a június elején a Nordschleifén induló szezonra: korábban a Honda jelentette be, hogy megtartják az Esteban Guerrieri, Nestor Girolami, Tiago Monteiro, Tassi Attila négyest, míg a Comtoyou Racing négy új Audijának vezetőiből eddig Frederic Vervisch és Nathanael Berthon neve ismert.

ehrlacher-lynkco-wtcr

Megérkezett a Szaúd-arábiai Nagydíj pályarajza és hangulatvideója

Szokatlanul későn, jóval az idei versenynaptár véglegesítését követően érkezett meg a Formula-1 legújabb pályájának ismertetője. A Dzsidda mellett épülő komplexumot a széria jól ismert pályatervezőjével, Hermann Tilkével szorosan együttműködve alkották meg.

A Vörös-tenger mellett, Dzsidda központjától 12 kilométerre fekvő vonalvezetés 6175 méter hosszú lett, ami Spa után a második leghosszabb a versenynaptárban. Nem kevesebb, mint 27 kanyar és 3 potenciális DRS-zóna található rajta, amelyek a közlemény szerint lehetővé teszik a szoros küzdelmek kialakulását. A szimulációk alapján az autók átlagtempója 250 km/óra körül lesz, ami a monzai sebességtől alig 15 km/órával marad el.

A Szaúd-arábiai Nagydíjat a szezonzáró előtt egy héttel, december 5-én rendezik meg.

162033352_454033752540092_5061925213462186957_n

162057403_483773842980993_3749664348913008371_n

Visszavonul Marcel Fässler, a Le Mans-i 24 órás háromszoros győztese

44 évesen befejezi versenyzői pályafutását az előző évtized legsikeresebb sportautós triójának egyik tagja. A svájci Marcel Fassler háromszor, 2011-ben, 2012-ben és 2014-ben is ott állt a Le Mans-i 24 órás verseny győztes dobogójának tetején állandó társaival, André Lottererrel és Benoit Treluyer-vel, akikkel a sportautózás akkori etalonjának számító Audi R18 e-tron quattro útját egyengették a WEC-ben. 2012-ben világbajnokok, a következő három évben ezüstérmesek lettek az endurance-vb-n, mielőtt az Audi kiszállásával a trió útjai különváltak.

Fässler karrierje elmúlt két évtizedét zárt karosszériájú autókban töltötte, futamgyőzelmekig és bajnoki harmadik helyig jutott a DTM-ben, mielőtt belemélyedt a sportautók világába. Az elmúlt években a WeatherTech sportautó-bajnokság alkalmi résztvevője volt. Új életét is az autóversenyzésben tervezi élni saját csapata, a Sportec vezetésével, emellett az F1-es Alfa Romeónál betöltött kevésbé ismert szerepkörét is megtartja a csapat szimulátorában segédkezve.

A legendás Le Mans-i trió tagjai közül ő az első, aki szögre akasztja sisakját: a 44 éves Treluyer szintén visszavett már a gázból, de tavaly beugróként szerepelt még a DTM-ben, míg a 39 éves Lotterer továbbra is a Formula-E mezőnyének oszlopos tagja, ahol a Porsche színeiben hajszolja első győzelmét.

fassler

02514003_607

Bottas új sisakjával üzeni, idén ő lesz a magányos farkas

A tesztek végeztével részletesen is megmutatta a nyilvánosságnak idei sisakját Valtteri Bottas, amin felületesen nézve talán nem is tűnik fel sok változás, a finn azonban másfél percen át sorolja azokat: a dizájn a kék szín újabb árnyalataival barátnőjének alkotása, de emellett feltűnik rajta saját új logója, a finn zászló, Nastola címere, a hátulján pedig - Ricciardo után szabadon - egy kabalaállat. Bottas esetében ez a farkas: elmondása szerint idén ennek az állatnak a szellemiségében fog versenyezni a pályán, a magányos farkas ugyanis a bátorság, a büszkeség és a túlélési ösztön szimbóluma. 

Infografika: Melyik csapatával milyen eredményeket ért el Vettel?

A 2007-es indianapolisi versenyhétvégén debütált, tizennégy évvel később pedig még mindig az F1-es mezőny tagja Sebastian Vettel, aki a hosszú karrierje ellenére viszonylag kevés csapat színeiben versenyzett. A 2007-es idényt még a BMW-Sauber harmadik számú pilótájaként kezdte, ám a fent említett debütálást követő versenyen már a Toro Rosso színeiben állt rajthoz. A középcsapatnál 2008 végéig teljesített szolgálatot, ekkor eljött számára az áttörés jelentő előléptetés Red Bullhoz. Karrierje legtermékenyebb évei vártak rá, aminek eredménye négy világbajnoki cím lett. Ezt követően álmát kergetve átigazolt a Ferrarihoz, ahol a valóság elmaradt az elvárásaitól. A vörösökkel töltött ideje tavaly véget ért, így megérkeztünk a jelenbe, az Aston Martin fejezetéhez.

Nézzük a pilóta karrierjének eddigi állomásait számokban.

EwrYPMMWYAQRsr8