Pénteken a shakedown nyitotta a versenyt, ahol fakultatív tesztre volt lehetőség, majd este a prológon kezdődött meg az igazi hajsza. Míg az FIA Európa Kupa futam mezőnye 3 szakasszal összesen 294 kilométert, addig a nemzeti bajnokság 2 gyorson 188 kilométert teljesített szombaton.
Az M1 Flotta Magyar Tereprali Bajnokság olasz fordulóján a Garilla Racing párosa, Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal aratott győzelmet. A pénteki nehézkes shakedown után az esti prológon megfutották a leggyorsabb időt, így az SS1-et ők nyithatták.
„A péntek esti szervízben komoly pánikba estünk, amikor 5 perccel a Parc Fermébe állás előtt láttuk, hogy nincsen szervónk. Abban bíztunk, hogy éjszaka kiszárad valami csatlakozó, vagy valahogy megoldódik a hiba amíg mi nyugodtan alszunk, de ez persze nem így történt.” – mesélte Garamvölgyi Zoltán.
Már az első gyors 30 kilométeres etapjának teljesítése is komoly kihívás volt a magyar duónak, az első 60 kilométert is szervó nélkül vitték végig.
„Nagyon akartuk ezt a győzelmet, ehhez pedig megvolt a tempónk és remekül tudtunk együtt dolgozni Antival. Stabilan hoztuk az eredményeket, összesítésben mondjuk az első kör nem segített, de amiatt az időeredmény miatt sem kell szégyenkeznünk.” - mondta a pilóta.
A délutáni SS2 se telt el műszaki probléma nélkül, igaz, hogy a korábbi hiba megjavult, azonban az autó 7-8 alkalommal ismét letiltott, ami jelentős időveszteséget jelentett a Garilla Racing párosának – de nem eleget a győzelem elvesztéséhez.
„Ennél gyorsabban nem tudok menni, Anti ennél jobban nem tud navigálni, ma minden összeállt és azt hiszem itt az idő, hogy az egész csapatnak gratuláljunk hiszen mindenki fantasztikusan teljesített.” – foglalta össze az olasz versenyt a pilóta.
Kánnár Szilárd és Horváth Viktória az SSV kategória második helyén értek célba, az utolsó szakaszon feltartással is küszködtek. Az óriási portól - amit az előttük haladó autó kavart - többször nem látták az utat és volt, hogy meg is kellett állniuk a rossz látási viszonyok miatt.
„Én nem számítottam ilyen pályára, nem voltam felkészülve rá lelkileg. Rengeteg víz volt, a futam végén mindenemből csavarni lehetett. A pályáról lejőve kb. 30 kilométert jöttünk etapon, ott végig remegtem annyira fáztam, az itiner papírjai is összeragadtak a sártól.” – mesélte a kihívásokat Horváth Viktória, navigátor.
A Garilla Racing párosa nem kímélte az autót, a kemény, kavicsos, durva pályán nem mindig sikerült elkerülniük az ütközést, de szerencsére jelentős sérülést nem kapott az autó.
„Abszolút pozitívum, hogy a Can-Am kibírta a versenyt, mert rendesen adtunk neki, oda is csapódtunk a vizes rész után a hídnál, egy kicsit furcsa is volt a kormány később. Nem tudtunk a maximumon menni, mert előttünk haladt egy autó, aki nagy port kavart nekünk, ráadásul hiába jeleztünk többször és okézott ő is vissza, nem engedett el minket. De összességében jó volt, a pályát és az egész versenyt nagyon élveztük!” – nyilatkozta Kánnár Szilárd a verseny után.
Szintén első Italian Baja-ját futotta a harmadik helyet megszerző Liszi Norbert és Kapitány Dorottya párosa. A technikai hibák őket is utolérték, azonban az autó kitartott a kemény megpróbáltatások ellenére.
„Nagyon tetszett a verseny, a víz azonban elég nagy meglepetést okozott, mert hektoliter számra ömlött be az autóba. Ezért a motor kihagyott, a szíj is megcsúszott és a folyómederben is elég sok időt elvesztettünk. Az autó rendszeresen letiltott, nagyon technikás pálya volt, vigyázni kellett a kocsira.” – mondta Liszi Norbert, az M1 Motorsport versenyzője.
A Challanger kategória egyedüli indulói is sikeresen vették az akadályokat, a sok műszaki fennakadás ellenére. Igaz, hogy a patakmeder volt a legnehezebb része az útvonalnak, mégis ezt élvezte legjobban a duó.
„A folyómederben a kavicsok rendesen lerendezték a kuplungtárcsákat, onnantól kezdve nagyon vigyázni kellett a szíjra. Emellett beázott a gyújtás és nem akart menni az autónk az első gyors második felében. A folyómeder nagyon élvezetes volt elsőre, akkor frissített és jól esett a hideg víz, másodjára már annyira nem vártuk, de végül mégis ezt mondanám a kedvenc részünknek.” – foglalta össze a tapasztalatokat Bruzsa Richárd.
Több navigátor is rosszul lett a futamon, a folyómeder áterében óriási gödrök, hullámok voltak, a versenyzőket pedig komoly ütések érték – főként a navigátorokat, akik nem tudnak a kormányba se kapaszkodni -, emellett a folyamatos koncentráció mentálisan és fizikailag is rendkívül megterhelő volt.
Az Italian Baja-t nem mindenki tudta befejezni, a Varga Racing Team duója a váltóból érkező ismeretlen hang miatt döntött a verseny feladása mellett.
Trébitsch Miklós és Sándor párosának a harmadik szakasz vége előtt 20 kilométerrel ért véget az olasz verseny, a korábbi gyorsokon összeszedett defekt, hátsó kerékagy csapágy eltörése - így a második szakasz félbeszakítása - után az üzemanyag kifogyása kényszerítette kiállásra a Bedu Racing versenyzőit.
Szántó Tamás és Anikó autóján az SS1-en három hengerből csak 2 ment így félre álltak, azonban mire megkapták az engedélyt a kiállásra, kiszáradt az autó és megjavult a hiba. Büntetéssel, de visszaállhattak a második gyorsra, ahol ablaktörlő nélkül kellett menniük és ismét elveszítettek egy hengert. Nem sokkal a vége előtt befejezték a versenyt a többszörös műszaki gond és navigátori rosszullét miatt. Lónyai Pál és Tóth György már a prológon is technikai hibával küszködött, 4 percre meg is kellett állniuk. Az első gyorson még elrajtoltak, azonban utána befejezték az Italian Baja-t, hogy a soron következő magyar versenyre felkészítsék az autót.
Az olasz kaland után a magyar bajnokság Várpalotán, a HunGarian Baja Európa Kupa futamon folytatódik augusztus 8-10-ig, ahol a hazai mezőny mellett neves, többszörös Dakar Ralin részt vevő és győzelmet bezsebelő pilóták is rajthoz állnak.