Első nap délelőtt a prológra rajtolt el a mezőny, ahol a folyómedreket átszelő pályán autóztak. Délután ezt követően a szűk, erdők melletti, homokosabb terepen zajló első gyorsasági futott, amelyen a nemzeti mezőny egyszer, az Európa Kupa indulói kétszer hajtottak végig. Szombat reggel a 120 kilométeres második szakasznak vágtak neki a résztvevők, amelyen visszatért a Rauscedo ugrató, valamint a prológ alatt is használt folyóátkelések.
A Challenger kategóriában a dobogó legfelső két fokára magyar páros állhatott: az FIA Európa Kupa mezőnyében Trebitsch Miklós és Trebitsch Sándor bravúros versenyt futva megszerezték az első helyet! A csoportban másodikként Mészáros Lőrinc és Horn Albert szelte át a célvonalat, közel fél órával gyorsabb időt futva a harmadik helyezett Valero Miguel Angelnél.

„Harmadszorra vettünk részt az Italian Baja-n, így nem volt ismeretlen a környezet. Jól tudtunk együttműködni, a csapat szuper volt, technikai gondjaink se nagyon voltak és élveztük a pályákat. Óriási szerencsénk volt, hogy 3 percre rajtoltattak minket, így senkinek a porába sem keveredtünk bele. Borzasztó jó érzés és nagy sikerélmény, hogy meg tudtuk nyerni a kategóriánkat! A verseny iszonyatosan kimerítő volt fizikailag és mentálisan is az elhúzódó programok miatt. Az elmúlt időben nagyon keveset ültünk versenyautóban, Fater tavaly novemberben, én pedig mindössze tavasszal egy 120 km-es olasz versenyen. A szombati második gyorsaságit eléggé megszenvedtük, mert a Stella fő kijelzője nem működött, így a navigáció sokkal nehezebb volt – ami alapjában sem volt egyszerű, főleg a pataknál, ahol nagyon sűrűn jöttek a jelek. Emellett az első difink is eltört, így hátsó hajtásban mentünk kb. 75 km-t. Ez nagyon megnehezítette a dolgunkat és érzésre nagyjából 10 percet benne hagytunk abban a szakaszban.” – mesélte Trebitsch Miklós.
Az M1Flotta Magyar Tereprallye Országos Bajnokság eredményében mindkét bajnokságban induló versenyzők értékelve lettek, a futam előtt lefektetett szabályok szerint. Így csak azokat a szakaszokat vették figyelembe a magyar értékelésben az Európa Kupában menőknek, amit a nemzeti mezőny is teljesített.
A győzelmet Olaszországban sem lehetett elvenni Miroslav Zapletaltól, aki a Forddal ismét a leggyorsabbnak bizonyult a hazai mezőnyben. A második legjobb időt Mészáros Lőrinc és Horn Albert futották meg az OT3-mal, a harmadik helyezettnek járó pontokat pedig Trebitsch Miklós és Trebitsch Sándor zsebelték be.
Challenger kategóriában harmadikként - a két FIA mezőnyben induló magyar autó mögött – Hoffer Zsolt és Tagai Róbert ért célba, akik mindössze második tereprallye versenyüket és első Italian Bajájukat futották meg.

„Robi azért tapasztalt, én viszont első bálozó voltam. Óriási élmény és tapasztalatszerzés volt a verseny, minden savát-borsát megtapasztaltuk a tereprallye-nak. Ami abszolút negatívum volt, az az, hogy kb. 60 km-t mentünk egy versenyző porában, de ebből is levontuk a pozitív tanulságot. Elkövettünk pár hibát, amit szerintem jövő héten a szemgyulladás fog jelezni. Jól sikerült együtt dolgoznunk az autóban, remek tempót tudtunk futni és szerintem szépeket ugrattunk. Nekem hiányzik az autóból a kézifék, de mondják, hogy tereprallye-autóban nincsen kézifék, ezért próbálgattam, hogy hogyan kell jól rádobni az autót a kanyarokra és szerintem tűrhetően sikerült. A tiszta, 8 fokos vízen áthaladni a 38 fokban nagyon nagy élmény volt, sikítoztunk az örömtől.” – mesélte Hoffer Zsolt.
Garamvölgyi Zoltán és Takács Antal az utolsó gyorson 43 másodpercet adott a második helyezettnek és megszerezték a TROB T4 kategória első helyét. Míg az első napon 60-70 kilométert kellett két FIA-s Stock autó porában menniük, szombaton már nagyobb szerencséjük volt ezen a téren.
„Az első nap sajnos hazavágta a versenyünket. Szombaton a káoszban valahogy szerencsénk volt és úgy alakultak a dolgok, hogy a gyűjtő állomáson 3 percre Castagnera és 5 perccel Hoffer Zsoltiék után rajtoltunk, így légüres térben tudtunk menni. A neutralizáló zóna után valamelyik FIA-s Can-Am bekeveredett elénk és 8-10 kilométeren feltartott minket. Végül a folyómederbe meg tudtuk előzni őket és vérszemet kaptam, hogy megcsípjük Zsoltiékat, de gratulálok nekik, mert pompás tempót mentek az záró gyorson, így nem tudtuk utolérni őket. Most úgy gondolom, hogy az utolsó szakaszért megérte kijönni a versenyre, az előző pár nap során egyáltalán nem így éreztem.” -mondta Garamvölgyi Zoltán.
A T4-eseknél másodikként Kánnár Szilárd és Béres Dávid futott be, a dobogó harmadik fokára pedig Tóth Péter és Salamon Márk állhatott.
„A pálya nagyon tetszett nekünk, azonban a szerencse elhagyott minket: az első nap váltó gondjaink voltak, szombaton pedig két defektet is összeszedtünk. Egyszer-kétszer túl is csúsztunk, a folyóátkelések viszont jól sikerültek mindkét nap, egyedül az utolsó végén ragadtunk meg egy kicsit – ott egy pillanatig azt hittem, hogy ki kell majd vontatni minket. Amikor hiba nélkül autóztunk, akkor jó tempót diktáltunk és élveztük a pályát.” – nyilatkozta Kánnár Szilárd.
Az Italian Baja-n a versenyzők dolgát nem könnyítették meg az elhúzódó programok és meghosszabbodott versenynapok – a szombati reggeli 7 órás rajt után az eredményhirdetésre másnap hajnali 1-kor került csak sor, 3-4 órás csúszással. Olyan is előfordult, hogy a neutralizáló zóna után, nem volt sportbíró, aki újraindítsa a mezőnyt, így a versenyzők közös megegyezés alapján végül 3 percre rajtoltak el. A fennakadások ellenére a magyar versenyzők remekül helytálltak Olaszországban és nagyszerű eredményeket hoztak haza.
A tereprallye mezőny ezután készülhet az év legnagyobb versenyére, a HunGarian Bajára, amely augusztus 14-16. között Várpalotán várja a tereprallye szerelmeseit.
EREDMÉNYEK:
Abszolút:
1. Zapletal Miroslav - Sykora Marek
2. Mészáros Lőrinc - Horn Albert
3. Trébitsch Miklós - Trébitsch Sándor
4. Hoffer Zsolt - Tagai Róbert
5. Brutovsky Frantisek - Radina Josef
6. Bruzsa Richárd - Tóth Máté
Ultimate:
1. Zapletal Miroslav - Sykora Marek
2. Brutovsky Frantisek - Radina Josef
Challenger:
1. Mészáros Lőrinc
2. Trébitsch Miklós
3. Hoffer Zsolt
4. Bruzsa Richárd
T4:
1. Garamvölgyi Zoltán - Takács Antal
2. Kánnár Szilárd - Béres Dávid
3. Tóth Péter - Salamon Márk