Ma hivatalosan is kezdetét vette a 2025-ös HunGarian Baja, a mezőny a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított pályán száguld végig pénteken és szombaton.
Már a prológ kezdete előtt történt egy drámai fordulat: Afonso Oliveira számára idő előtt véget ért az idei HunGarian Baja, miután egy, a shakedown során történt incidens következtében olyan szinten megsérült az autója, hogy nem tudta folytatni a versenyhétvégét. Hatalmas csalódás ez a Santag Racing fiatal portugál pilótájának, mivel ezzel jelentősen csökkennek az esélyei a bajnoki cím megszerzésére az Európa Kupa SSW kategóriájában.

Miután néhány versenyző közelebbről is megismerkedett a pályával a teszt során, következhetett is délután a prológ, amelyen a Toyota Gazoo Racing tapasztalt litván pilótája, Benediktas Vanagas bizonyult a leggyorsabbnak navigátorával, Aisvydas Paliukenasszal az oldalán. Őket az offroadsportos Miroslav Zapletal és Marek Sykora, majd a Rebellion Spierings csapat párosa, Paul Spierings és Mark Salomons követték az eredménylistán. Denis Krotov és Grajek Wlodzimierz is top ötös eredménnyel zárták a prológot navigátoraikkal, míg a leggyorsabb magyar páros a Taurus T3 Maxot vezető Csucsu és Mesterházi Márk lettek hetedik helyükkel. A magyarok közül befért még a top tízbe az M1 csapat párosa, Mészáros Lőrinc és Horn Albert is.
A rajthelyválasztó ceremónián Vanagas és Paliukenas megtartották első helyüket, így ők kezdhették elsőként az első szelektív szakaszt. Őket Zapletalék és Krotovék követték, míg tizedikként végül Csucsuék rajtolhattak.
Az egy szelektívből álló első szakaszon aztán közel 50 kilométernyi pálya várta a versenyzőket. A legendás Dakar Ralit többször is megjárt Vanagas – aki 2022-ben már egyszer megnyerte a várpalotai hajszát – és navigátora megtartották a prológon elkapott lendületet, és elmondásuk szerint hibátlan szakaszt autózva az első helyen zárták a napot. Őket mindössze 10 másodperces lemaradással az a Krotov-Uperenko páros követte, akik maguk mögé utasították a prológon még második Zapletal-Sykora duót. Krotovnak egyébként ez az első HunGarian Bajája, így az orosz származású, de kirgiz színekben versenyző pilóta számára teljesen ismeretlen volt a pálya. A top ötöt az első szakasz után Paul Spieringsék a Rebellion Spierings csapattól, valamint egy lengyel páros, Kotwica és Jedrzejewski egészítették ki.

Az FIA-s mezőnyben résztvevő magyarok mind egy kupacban zártak. Két magyar páros fért be a top tízbe: Csucsuék a kilencedik, Mészárosék pedig a tizedik helyen zártak. Molnár Balázsék tizenegyedikek lettek, Lónyai Pál és az Egyesült Arab Emírségek zászlója alatt versenyző navigátora a 12., míg a Trébitsch család versenyződuója a 13. lett. A mezőny egyetlen női versenyzője, Magdalena Zajac a 17. helyre hozta be a Toyota Hiluxot, míg a tavalyi súlyos balesete után visszatérő Frantisek Brutovsky a 23. lett.

A szakasz után így értékelt az első helyen záró Toyota Gazoo Racing párosa:
Benediktas Vanagas: „Viszonylag gyorsak tudtunk lenni, de még meg kell értenünk, pontosan milyen tempót kell diktálnunk ezen a pályán ahhoz, hogy megnyerjük a versenyt. Jelenleg tíz másodperccel vagyunk a másodikok előtt, így holnap talán még gyorsabbnak kell lennünk, de összességében szerintem rendben volt. Volt pár rész, ahol a navigálás elég nehézkes volt, de ez is része a tereprali világának. Holnap három szakasz is vár ránk, összesen közel 400 km, egy igazi Dakar-napunk lesz. A versenyzés eléggé kiszámíthatatlan, úgyhogy meglátjuk, mit hoznak a következő gyorsok.”
Aisvydas Paliukenas: „Eléggé intenzív és megterhelő volt ez a szakasz, de emellett élvezetes is. Voltak benne igazán lassú és gyors részek is. Jó munkát végeztünk, nagyon várjuk a holnapot! Hibátlan szakaszt futottunk, azt mondanám. Holnap mindenképp meg akarjuk tartani a pozíciónkat!”