Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Moto3-ban Jose Antonio Rueda, a Moto2-ben Jake Dixon győzelmét hozta az Aragóniai Nagydíj, a fő esemény azonban csak ezt követően jött a MotoGP futamával. A pole-ból Marc Marquez vághatott neki a 23 körös távnak, a rajtnál pedig két szempontból is megismétlődött a szombati sprint startja: a spanyol maradt az élen, Francesco Bagnaia elindulása pedig megint katasztrofálisan sikerült (előző nap a poros aszfalttal magyarázta ezt az olasz), így egészen a hetedik helyig hátracsúszott – igaz, az első kör végére ebből hatodik pozíció lett Miguel Oliveira kicsúszása révén.
Marquez mögött Pedro Acosta és az Alex Marquezt visszaelőző Jorge Martin érkezett. A két spanyol a második körben koccanásig fajuló adok-kapokba kezdett, aztán a hátsó egyenesben a pramacos már könnyedén elment az újonc mellett – akit aztán utána Alex Marquez is maga mögé utasított. A csatát viszont tökéletesen kihasználta az idősebb Marquez, aki pillanatok alatt két másodperces előnyre tett szert.
Az élboly fokozatosan szétszakadt, miközben Acosta mögött Franco Morbidellit próbálta szorongatni Bagnaia. Viszont a pramacos honfitárs egy hibája kellett ahhoz, hogy a gyári ducatis feljöjjön az ötödik helyre, jött vele viszont Brad Binder is. Néhány körrel később Acosta is besokallt egy kanyarban, azzal érkezett meg rá Bagnaia, aki aztán az egyenesben le is vadászta a Gas Gas Tech3 motorosát, így feljött negyediknek a címvédő.
#AragónGP || Grave caída entre Álex Márquez y Pecco Bagnaia en la carrera de #MotoGP pic.twitter.com/I0a61VkTCi
— Aragón Deporte (@ardeportes) September 1, 2024
Az utolsó harmadra fordulva az volt a kérdés, hogy vajon Bagnaia utol tudja-e érni Alex Marquez a harmadik helyen. Az olasz apránként, de közelített a spanyolra, viszont a gresinistől is egy hiba kellett ahhoz, hogy támadási helyzet alakuljon ki – amely azonban ütközésben és páros bukásban végződött: Bagnaia kívülről próbálkozott a besokalló riválisa ellen, de összeakadtak és mindketten a sóderágyban kötöttek ki!
Marc Marquez eközben négy másodperc fölé növelte az előnyét, kényelmesen nyert, ezzel behúzta az első „igazi” győzelmét a Ducatival – pontosan 1043 nap, a 2021-es Emilia-romagnai GP után állhatott ismét nagydíjdobogó felső sokára a nyolcszoros világbajnok! Martin bejött másodiknak, és Bagnaia kiesésével 23 pontos előnyre tett szert a vb-összetettben. A dobogót a dráma után Acosta tette teljessé, majd jött Binder, Enea Bastianini, Franco Morbidelli, Fabio di Giannantonio, Marco Bezzecchi, Alex Rins és Jack Miller még a top 10-ben.
FRISSÍTÉS: Utólag Di Giannantonio, Miller és Raul Fernandez is 16 másodperces büntetést kapott, mivel túl alacsonynak bizonyult az első guminyomásuk, ami átrajzolta a pontszerzők sorrendjét is.
A futam végeredménye:
1. | Marc Márquez | Gresini Ducati | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 4.789 |
3. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 14.904 |
4. | Brad Binder | KTM | 16.459 |
5. | Enea Bastianini | Ducati | 18.776 |
6. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 20.549 |
7. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 24.759 |
8. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 37.159 |
9. | Alex Rins | Yamaha | 39.420 |
10. | Aleix Espargaró | Aprilia | 40.602 |
11. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 41.782 |
12. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 42.083 |
13. | Johann Zarco | LCR Honda | 43.264 |
14. | Joan Mir | Repsol Honda | 49.735 |
15. | Jack Miller | LTM | 55.966 |
16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'13.322 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'52.386 |
Kiesett: | |||
Álex Márquez | Gresini Ducati | ||
Francesco Bagnaia | Ducati | ||
Maverick Viñales | Aprilia | ||
Fabio Quartararo | Yamaha | ||
Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia |