Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A péntek estére megérkező eső miatt szombaton kora délután rendezték azt az edzést a MotoGP szezonnyitó Katari Nagydíján, amelyen eldőlt, kik melyik szakaszába jutnak az időmérőnek. A tempót Alex Marquez diktálta 1:51,1-es rekorddal, megelőzve Jorge Martint, Fabio di Giannantoniót és Francesco Bagnaiát – azaz a négy ducatis egy-egy képviselője bérelte ki a legjobb helyeket.
Bejutott még a Q2-be a két gyári Aprilia, az újonc Pedro Acosta, valamint Enea Bastianini, Marc Marquez és Brad Binder. Pedig Acosta bukott is az edzésen, hasonlóan Luca Marinihez és Jack Millerhez, míg Maverick Vinales Apriliája a tréning elején látványosan füstöt eregetett magából.
Q1
Az edzést egyből követte a kvalifikáció első felvonása, amelyben az említett tréningen a top 10-ből kiszoruló versenyzők gurultak pályára. A két továbbjutó pozíciót a Trackhouse Aprilia 2023-as versenygépén ülő Raul Fernandez, valamint a KTM-es Miller kaparintotta meg. Az ausztrál épp csak kiejtette az LCR Hondát erősítő Johann Zarcót, valamint a másik Trackhouse-versenyzőt, Miguel Oliveirát.
Csalódáskeltő lehetett a tavalyi vb-bronzérmes Marco Bezzecchi 15. rajthelye, de leszerepelt a két japán gyártó is, hiszen az említett Zarcón kívül másnak esélye sem volt a Q2-re: a Yamahák Fabio Quartararóval és Alex Rinsszel a 16. és 20., míg a Repsol Hondák az eleső Joan Mirrel, valamint Luca Marinivel a 17. és 21. helyekre kvalifikáltak. A sort a két februári tesztet kihagyó, a motorra most hétvégén visszaülő Franco Morbidelli zárta.
Q2
A legjobb rajthelyekről döntő második szakaszban Martin egyből odacsapott a lovak közé: rögtön az első körével bement az 1:50-es tartományba a Pramac spanyolja. Mögötte az első próbálkozások után Di Giannantonio, Bagnaia, Marc Marquez, Enea Bastianini felállásban sorakoztak a ducatis márkatársak.
A hajrában ugyan többen villantottak piros részidőt, Martint végül nem tudták megelőzni: a tavalyi vb-ezüstérmes 1:50,789-es rekordidővel zsebelte be a 2024-es évad első pole-pozícióját. Aleix Espargaro jött be mögé másodiknak az Apriliával, míg az első sort Bastianini teszi teljessé a gyári Ducatival.
A másodikban a KTM-es Bindert, a címvédő Bagnaiát, valamint az első gresinis versenyhétvégéjét teljesítő Marc Marquezt találjuk. Di Giannantonio a hetedik, Acosta nyolcadik rajthellyel indította MotoGP-s karrierjét – mindössze három és fél tizedmásodperces hátránnyal –, míg a sort Alex Marquez, Vinales, Miller és Fernandez zárta. Utóbbi bukott és ki is gyulladt a motorja ezt követően.
Folytatás magyar idő szerint 17 órától a katari sprintversennyel.
A Q2 végeredménye:
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'50.789 | |
2. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1'50.872 | 0.083 |
3. | Enea Bastianini | Ducati Team | 1'50.875 | 0.086 |
4. | Brad Binder | KTM Factory | 1'50.913 | 0.124 |
5. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | 1'50.928 | 0.139 |
6. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'50.961 | 0.172 |
7. | Fabio Di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'51.019 | 0.230 |
8. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'51.130 | 0.341 |
9. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'51.266 | 0.477 |
10. | Maverick Viñales | Aprilia Racing | 1'51.306 | 0.517 |
11. | Jack Miller | KTM Factory | 1'51.340 | 0.551 |
12. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'51.521 | 0.732 |
Nem fért Q2-be: | ||||
13. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'51.537 | |
14. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'51.565 | |
15. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'51.864 | |
16. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 1'51.918 | |
17. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'52.026 | |
18. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'52.204 | |
19. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'52.228 | |
20. | Alex Rins | Monster Yamaha | 1'52.327 | |
21. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'52.952 | |
22. | F.Morbidelli | Pramac Ducati | 1'52.980 |