DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Motor

„Ez csak statisztika” – Martin a bukásról

„Előbb-utóbb meg kellett történnie” a hibának a pramacos szerint, Bagnaia ellenben motivációt merít a győzelemből – így értékelt a két vb-aspiráns.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A vasárnapi futam 13. köréig úgy tűnt, Jorge Martiné lehet a MotoGP indonéz hétvégéje. A szombati sprinten nyert és átvette a világbajnoki vezetést, a futamon pedig egy elképesztő start után – a hatodik helyről kilőve egyből az élre állt az első kanyarig – folyamatosan növelte az előnyét az üldöző Maverick Vinalesszel szemben.

Aztán viszont jött a 13. kör, azon belül is a 11-es kanyar, ahol a Pramac Ducati spanyolja elcsúszott. Ezzel biztos 25 pontot dobott el magától, miközben a nagy rivális Francesco Bagnaia már második volt, később pedig Vinalest is megelőzve bezsebelte a győzelmet – így Martin hirtelen újfent hátrányba, egészen pontosan 18 pontosba került az összetettben.

motogp-vas-martin-2



„Tökéletes volt addig” – mondta a leintés után a futamáról a spanyol. „Remek startot fogtam, aztán próbáltam kicsit növelni az előnyt. Aztán amikor láttam, hogy már 2,8 másodperc a különbség, meglepődtem és úgy voltam vele, ’oké, itt az ideje nyugodtnak maradni’.”

„Kicsit szélesen fordultam a 10-es kanyarban, és úgy fest, kicsit poros volt az a rész. Úgyhogy amikor megérkeztem a 11-es kanyarba ugyanazt csinálva, mint az előző körben, elúszott a motor eleje. De történnek szarságok” – magyarázta Martin annak kapcsán, mi is történt, majd így folytatta:

„Nagyszerűen éreztem magam, nem fékeztem annyira keményen, hogy zárjam az ívet. Három másodperc előnyöm volt, már elvégeztem a munka nehezét, csak célba kellett érnem. Ez van. Nyilvánvaló, hogy nem könnyű fenntartani a koncentrációt, amikor ekkora előnnyel egyedül vagy az élen.”

„De biztonsági üzemmódban köröztem, fogalmazzunk úgy. Szóval örülök, hogy megvan a tempóm, az összes pályán gyors voltam. 14 versenyt teljesítettem hiba nélkül. Ez csak statisztika. Előbb vagy utóbb be kellett következnie, és most itt van. Szóval a hátralévő futamokkal kapcsolatban magabiztos vagyok, hogy a győzelemért harcolhatok majd.”

motogp-vas-martin-1

Az, hogy ez lett volna az első hibája vasárnapi nagydíjon, nem teljesen állja meg a helyét, hiszen Austinban Alex Marquezzel koccant és nullázott (a másik, portimaói kiesése Marc Marqueznek volt köszönhető). Emellett most már a bajnokság hajrájában járunk (bár még mindig a szezon negyede hátra van!), amikor minden hibának nagyobb a jelentősége, ráadásul az esésével épp a fő ellenfél ölébe hullott a diadal.

Felmerült az is, hogy Martin elcsúszását a lágy első gumi okozta, amelyet a Michelin kifejezetten javasolt, hogy ne használjanak a versenyzők a hőségre való tekintettél. A pramacos azonban ezt cáfolta – így felelt arra a kérdésre, hogy ismét a lágy keveréket választaná-e: „Igen, egyértelműen. Rendkívül jól éreztem magam. A 10-es kanyar külső ívén lévő piszok miatt buktam.”

 

Bagnaia egyetlen célja a győzelem volt

A mandalikai futamon nemcsak Martin botlása érkezett váratlanul, hanem Bagnaia győzelme is. Azok után, hogy az időmérőn a Q1-ben ragadt és csak a 13. helyről startolhatott, a szombati sprinten megragadt a nyolcadik pozícióban. Vasárnap azonban sokkal hatékonyabban tört előre a futam elején és a tempója is jóval ütőképesebbnek tűnt.

motogp-vas-bagnaia-1

„A mai egyetlen célom a győzelem volt” – fogalmazott a regnáló világbajnok. „Amikor láttam, hogy harmadik vagyok, erre gondoltam. Amikor láttam, hogy elesik, kicsit fellélegezhettem, hiszen nem kellett annyira húznom a gázt. Kontroll alatt tartottam mindent, miközben a hátsó gumi kicsit kopni kezdett. Úgyhogy fontos volt, hogy konstans maradjak.”

Bagnaia elmondta, miért jelent számára sokat az indonéziai siker: „Ismét rendkívül versenyképesek voltunk, és ez néha kicsit hiányzott, mert sokszor küszködtünk. Úgyhogy roppant fontos volt, hogy így teljesítsünk. A győzelem mindig fontos, és amint Jorge elesett, a lényeg az volt, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsük, és ezt is tettük.”

„Ami engem illet, a barcelonai bukásom után nem a legkönnyebb időszakon mentem keresztül, de ez a győzelem nekem és a csapatnak is motivációt ad. Ezen a hétvégén is jól kezeltük a helyzetet, reggel és aztán a futamon is sokat javultunk.”

motogp-vas-bagnaia-2

A Ducati gyári címvédője azt is elárulta, hogy nemcsak a Katalán GP startjánál történt félelmetes highside során szedett össze sérülést 2023-ban, amikor Brad Binder is áthajtott a lábán, hanem már korábban, a Francia Nagydíjat követően gondjai adódtak a Vinalesszel történt ütközésből és esésből adódóan:

„Le Mans-ban eltörtem a lábamat és a csuklómat, és utána nagyon nehéz volt motorozni. Természetesen fájdalomcsillapítókkal nem érzel semmit, de aztán a következő napokon elkezded nem jól érezni magad. Mugellóban rendben voltam, de aztán jött a Sachsenring a rengeteg bal kanyarral, és problémáim kezdtek lenni a kezemben lévő ívszalaggal.”

„A csont, ami eltört a lábamban, olyan, mint a kézben a sajkacsont, és sok időbe telik, mire rendbe jön. Mikor Barcelonába érkeztem, végre jól volt, erre jött az a hihetetlen hematóma a lábamon a bukás után. Ez a hétvége volt az első, hogy nem voltak gondjaim a lábammal, és ez remek érzés volt” – fogalmazott Bagnaia.

A MotoGP-szezon néhány nap múlva Phillip Islanden, az Ausztrál Nagydíjjal folytatódik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: