Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szombaton egy félórás tét nélküli szabadedzés után – amelyen Marco Bezzecchi zárt az élen – már az időmérő edzéssel folytatódott a Japán GP programja. A Q1-ben többek között jelenése volt mindkét Repsol Hondának és gyári Yamahának: közülük Marc Marquez pénteken úgy fogalmazott, hogy a tempója alapvetően megvolt, csak a délutáni tréningen egy sárga zászlós kavarodás miatt bukott a hajrában; a Yamahánál pedig a szabadkártyás tesztelő, Cal Crutchlow fogalmazott úgy, hogy nem erősebb, hanem vezethetőbb motorblokkra lenne szükség, hiába a végsebességbeli hátrány.
Az első szakaszban sokáig Marquez és Fabio Quartararo birtokolta a két továbbjutó helyet, ám míg a repsolos a negyedórás etap végén is első maradt, addig a yamahás franciát – akinek egyik körét pályaelhagyás miatt törölték is – Raul Fernandez és Augusto Fernandez is megelőzte, így az RNF Aprilia spanyolja lépett még tovább. Quartararo így a 14. rajthelyre kvalifikálta magát, megelőzve a végén bukó Joan Mirt, valamint Miguel Oliveirát és Franco Morbidellit.
A legjobb rajthelyekről döntő Q2-t a vb-összetettben 44 pontos hátrányban lévő Marco Bezzecchi nagy tempójú esése nyitotta, de szerencsére a VR46-os olasz a saját lábán hagyta el a baleset helyszínét. Az első próbálkozások után pedig a másik kihívója, a 13 egységnyi lemaradással rendelkező Jorge Martin vezetett, méghozzá egyből új körrekorddal, amellyel csaknem hat tizeddel előzte a KTM-es Jack Millert.
Martin 1:43,198-as eredményét a fináléban sem tudta senki megverni, így a Pramac spanyolja idei második pole-ját szerezte. Mögötte a világbajnokságot vezető és saját bevallása szerint az előző futamokon tapasztalt fékezési gondjait megoldó Francesco Bagnaia végzett a második helyen, míg az első sort Miller teszi majd teljessé.
Bezzecchi negyedik lett az említett bukása után, megelőzve Brad Bindert – azaz az új karbonvázat tesztelő KTM mindkét gyári versenyzője az első ötben –, valamint Fabio di Giannantoniót. Marquez a hetedik helyen, majd jött a két gyári Aprilia Maverick Vinalesszel és Aleix Espargaróval, a sort pedig Johann Zarco, Fernandez és Pol Espargaro zárta. Folytatás itthoni idő szerint reggel 8-kor a sprintfutammal.
Az időmérő végeredménye:
1. | Jorge Martín | Ducati | 1'43.198 | |
2. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'43.369 | 0.171 |
3. | Jack Miller | KTM | 1'43.551 | 0.353 |
4. | Marco Bezzecchi | Ducati | 1'43.624 | 0.426 |
5. | Brad Binder | KTM | 1'43.709 | 0.511 |
6. | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 1'43.808 | 0.610 |
7. | Marc Márquez | Honda | 1'43.812 | 0.614 |
8. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'43.815 | 0.617 |
9. | Aleix Espargaró | Aprilia | 1'43.822 | 0.624 |
10. | Johann Zarco | Ducati | 1'43.851 | 0.653 |
11. | Raúl Fernández | Aprilia | 1'44.054 | 0.856 |
12. | Pol Espargaró | KTM | 1'44.096 | 0.898 |
Nem jutott Q2-be: | ||||
13. | Augusto Fernández | KTM | 1'44.129 | |
14. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'44.138 | |
15. | Joan Mir | Honda | 1'44.150 | |
16. | Miguel Oliveira | Aprilia | 1'44.427 | |
17. | Franco Morbidelli | Yamaha | 1'44.521 | |
18. | Takaaki Nakagami | Honda | 1'44.626 | |
19. | Cal Crutchlow | Yamaha | 1'45.273 | |
20. | Stefan Bradl | Honda | 1'45.451 | |
21. | Michele Pirro | Ducati | 1'45.707 |