Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Jórészt a küszködésről szól a Honda számára a 2023-as idény a MotoGP-ben: Alex Rins kiugró austini győzelmét leszámítva még csak dobogóra sem állhattak a versenyzőik a vasárnapi nagydíjakon. Éppen ezért volt váratlan az a produkció, amit a Repsol Honda párosa letett az asztalra Indiában.
Marc Marquez és Joan Mir ugyanis bejutott a Q2-be, ahol a második sorba kvalifikálták magukat. Marquez aztán a sprinten harmadik lett, s bár vasárnap bukott, az esés után is visszazárkózott a top 10-be, Mir pedig egész szezonja legjobb eredményét érte el a negyedik helyezéssel.
Marquez a hétvége kezdetén arról beszélt, hogy az erős kezdés annak tudható be, hogy új helyszínre érkezett a mezőny és mindkét repsolos gyorsan tud alkalmazkodni a körülményekhez, viszont a továbbiakban visszaeshetnek a szokott helyükre a rangsorban. Ez nem történt meg, a nyolcszoros világbajnok szerint pedig mindez annak tudható be, hogy hasonlít a Buddh International Circuit karakterisztikája a COTA-hoz:
„Ez egy nagyon hasonló – nem ugyanolyan, de hasonló – versenypálya, mint az austini” – idézi a spanyolt a The Race portál. „Rengeteg a stop-and-go kanyar, a kigyorsításokon komolyan fel kell állítani a motort.”
„Nem feltétlenül kell használni a dőlésszögeket a kigyorsításokon, ami a gyenge pontunknak számít. Az olyan kanyarokban, mint amik Barcelonában vannak, jobban küszködünk, és szenvedtünk is azon a hétvégén. De az ilyen pályákon általában jól működik a motorunk, hasonlóan a legjobb géphez.”
Bár ő maga nem ment kiemelkedően Indiában, de hasonlóról számolt be az LCR-rel hosszabbító Takaaki Nakagami is: a japán szerint a Honda különösen akkor van bajban, amikor a gumik szélén kellene tapadást találni, de a Marquez által említett karakterjegyek miatt erre ezen a pályán kevésbé volt szükség.
Míg Marquez talált egyfajta magyarázatot a váratlan remeklésükre, Mir már kevésbé: a 2020-as világbajnok rejtélynek nevezte a feltámadásukat. Mint arra rámutatott: az egy dolog, hogy a csapattársa is jobban szerepelt, mint általában, de az igazán nagyot ő ugrotta előre, hiszen Marquezhez közeli teljesítményt nyújtott. Elmondása szerint természetesen volt jelentősége a misanói teszten megtett köröknek, mert önbizalmat tudott felépíteni.
Befolyásolja-e mindez Marquez MotoGP-s jövőjét?
Különös pikantériát ad a HRC feljavulásának, hogy éppen akkor történt mindez, amikor folyamatosak a pletykák arról, hogy Marquez a 2024 végéig érvényes szerződése ellenére is távozhat tőlük a Gresini Ducatihoz. Indiában már Paolo Ciabatti, a Ducati sportigazgatója is arról beszélt, hogy a szatellit gárdának lehetősége lehet leigazolni a 30 éves motorost, de Marquez döntésére várnak.
Michele Masini, a Gresini sportigazgatója pedig szintén olajat öntött a tűzre azzal, hogy kijelentette: „A célunk megszerezni a legerősebb versenyzőt az elérhető opciók közül” – idézte őt a Crash.net szaklap.
Maga Marquez még szombaton reagált Ciabatti szavaira: „Természetesen hallottam ezeket a megjegyzéseket, de senki sincs a fejemben, csak két-három ember tudja körülöttem a gondolataimat. Tudom, mire van szükségem és mit akarom. Mindenki számára a legjobbat keresem, nem csak magamnak” – utalt arra, hogy a Honda érdekeit is szem előtt fogja tartani a döntésekor. Legyen az bármi is…
Az Indiai GP-ről és a Marquez-sztoriról a Pitwall című műsorunk hétfői adásában is hosszan beszéltünk: