Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Moto3-as futam a spanyol Jaume Masia, a Moto2-es verseny pedig a brit Jake Dixon győzelmét hozta Assenben: ezt követően rajtolhatott el a fő műsorszám, a MotoGP Holland TT-je – viszont Marc Marquez nélkül. A pole-pozícióból a hétvége első két napját uraló Marco Bezzecchi vághatott neki a 26 körös távnak, a startot viszont Brad Binder kapta el a legjobban, idén már nem először a KTM-mel, s átvette a vezetést. A dél-afrikai mögött Francesco Bagnaia és Bezzecchi következett, megelőzve a gyári Apriliákat és Luca Marinit.
Egy KTM tehát vezetett, a másik gyári motor viszont már a második kör elején kiszállt a meccsből: Jack Miller bukott. Nem sokkal később aztán a két francia versenyző, Fabio Quartararo és Johann Zarco együtt esett el – előbbi csúszott el és vitte magával a sóderágyba a honfitársat, ahonnan a pár napja kocogás közben lábujjsérülést is szenvedő yamahás csak bicegve tudott lesétálni, és be is vitték az orvosi központba. Mindezek után még Maverick Vinales, majd Enea Bastianini is hamar feliratkozott a kiesők listájára.
Eközben az élen is változás történt: Bagnaia támadta és előzte meg Bindert, így a címvédő az élre állt. Leszakítani azonban nem tudta magáról sem Bindert, sem Bezzecchit, sokáig néhány tizedmásodperces közelségből követte egymást az első hármas. Tőlük viszont már lemaradt Aleix Espargaro, akit pedig két másodperces távolságból üldözött a gyengébb rajt után előretörő Jorge Martin – igaz, a pramacos spanyol közeledett apriliás honfitársára.
A táv feléhez érve Binder hibázott egy kisebbet az utolsó sikánnál, emiatt hét tized környékire nőtt a hátránya Bagnaia mögött. Emiatt meg is érkezett rá Bezzecchi, aki tíz körrel a vége előtt átvette tőle a második helyet – viszont a csata révén egy szekundum fölé kúszott Bagnaia előnye az élen. Ellenben Binderre közeledni látszott Espargaro, valamint távolabbról ugyan, de apránként Martin is.
Bagnaiát a hajrában sem tudta senki megközelíteni, így a regnáló világbajnok idei negyedik győzelmét aratta – azaz eddig a versenyek felét megnyerte, s értelemszerűen a vb-összetettben is növelte az előnyét, méghozzá 35 pontra. Bezzecchi a sprintelsőség után most második lett, a dobogó alsó fokáról pedig ismét egy büntetést döntött: újfent Binder hagyta el a pályát és sorolták hátra egy pozíciót. Így végül a startnál kissé megsérült szárnnyal motorozó Espargaro fért fel a pódiumra, aki egyébként kilenc ezreddel előzte csak meg Martint.
Alex Marquez egy dupla hosszúkörös büntetéssel együtt hatodik, majd jött Luca Marini – azaz az első hétben öt Ducati végzett –, míg a tízbe a hondás Takaaki Nakagami, a yamahás Franco Morbidelli és az újonc Augusto Fernandez fért még be. Mindössze 14 motoros ért célba. A szezon a több mint egy hónapos nyári szünet után, augusztus elején folytatódik a silverstone-i Brit Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | |
2. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1.223 |
3. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1.925 |
4. | Brad Binder | KTM Factory | 1.528 (bünt.) |
5. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1.934 |
6. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 12.437 |
7. | Luca Marini | VR46 Ducati | 14.174 |
8. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 14.616 |
9. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 29.335 |
10. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 33.736 |
11. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | 35.084 |
12. | Raúl Fernández | RNF Aprilia | 39.622 |
13. | Stefan Bradl | LCR Honda | 42.504 |
14. | Jonas Folger | Gas Gas Tech3 | 45.609 |
Kiesett: | |||
Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | ||
Iker Lecuona | Repsol Honda | ||
Miguel Oliveira | RNF Aprilia | ||
Enea Bastianini | Ducati Team | ||
Maverick Viñales | Aprilia Racing | ||
Fabio Quartararo | Monster Yamaha | ||
Johann Zarco | Pramac Ducati | ||
Jack Miller | KTM Factory |