Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Francesco Bagnaia tökéletes hétvégét teljesített az Amerikai Nagydíjon a vasárnapi futam harmadáig: megszerezte a pole-pozíciót, megnyerte a szombati sprintet, a versenyt pedig Alex Rins szorításában ugyan, de vezette. Jött azonban a 2-es kanyar, ahol kicsúszott a ducatis, aki zsinórban a második futamon dobta el a Ducatit és nullázott, ezzel pedig hiába tűnik úgy, hogy tempó tekintetében összességében kiemelkedik idén a MotoGP mezőnyéből, mégsem ő, hanem VR46-os márkatársa, az Argentínában nyerő Marco Bezzecchi vezeti a világbajnoki összetettet.
BAGNAIA IS DOWN
— MotoGP on BT Sport (@btsportmotogp) April 16, 2023
He was leading, and now he's crashed out. He walks away, shaking his head.#AmericasGP pic.twitter.com/OBLUgPI9Nn
„Nem tudom, mi történt” – idézi Bagnaiát a The-Race szaklap. „Nem is tudom, hány kört teljesítettem a hétvégén, talán 80-100-at, végig húztam a gázt, kontrolláltam és értettem a motort. Egyszer sem ment el az eleje egész hétvégén. Aztán a versenyen, amikor mindent irányítottam, elestem. Rettenetesen dühös vagyok. Nem magamra, mert száz százalékig biztos vagyok benne, hogy ez a mai nem az én hibám volt. Argentínában észleltem, hogy kicsit a határon voltam, ez biztos. De ma nem.”
„Történt valami, de nem a hideg gumit vagy a szelet illetően. Meg kell értenünk a motort, mert a miénk a legjobb motor a mezőnyben. De ha buksz, és nem tudod az okát, akkor ez nem sokat ér. 45 pontot veszítettünk két hétvége alatt, szóval meg kell ezt értenünk” – fogalmazott a címvédő olasz, aki motorversenyzőtől szokatlan módon jelenleg jobban örülne, ha kevésbé lenne stabil a Desmosedici GP23-as:
„Talán jobban preferálnék egy kevésbé stabil motort, talán inkább mennék egy tizeddel lassabban, hogy mindent értsek, mert jelenleg ez nehéz. Úgy érzem, verhetetlen vagyok és mindenre képes. Ma is gyors voltam anélkül, hogy kockázatot vállaltam vagy őrültséget csináltam volna. Nyugodtan érkeztem meg a 2-es kanyarba, mert tudtam, hogy rendkívül csúszós. És így is elestem. Remélem, a csapatom tud ebben segíteni, mert… Biztos vagyok benne, hogy hihetetlen a GP23-as teljesítménye és potenciálja: a legjobb motor, amin valaha ültem. De a versenyt illetően meg kell értenünk, mi történik.”
Amikor arról kérdezték, hogy a túlzott stabilitás miatt nem ad-e elég visszajelzést a motor, így reagált Bagnaia: „Talán túlságosan is megszűri ezeket, mert túl stabil. Őrülten hangozhat, de jelenleg jobban örülnék több visszajelzésnek” – mondta el a világbajnok. Hozzátette: egyelőre szerencséje van, hogy két vb-aspiráns – feltehetően a csapattárs Enea Bastianinire, valamint Marc Marquezre célzott ezzel – egyelőre sérülések miatt nem tudott rajthoz állni a futamokon.
Rins nem csak a győzelemnek örült
Bagnaia bukása után Rins örökölte meg a vezetést nagyjából két másodperces fórral, amelyet többé-kevésbé be is tudott osztani a leintésig. A spanyol így az LCR első diadalát szerezte Cal Crutchlow 2018-as termasi sikere óta, s egyúttal öt év után az első lett, aki Marc Marquezen kívül futamot tudott nyerni Hondával. Rins egyébként már másodszor nyert Austinban, a legutóbbi hat MotoGP-nagydíjból pedig hármat ő húzott be: tavaly Phillip Islanden és Valenciában diadalmaskodott, akkor még a Suzukival.
„Nagyon örülök a győzelemnek, de az egész hétvégének is. Nagyon jó hétvégét teljesítettünk már péntektől kezdődően, amikor egyből bejutottunk a Q2-be. Második lettem az időmérőn, második a sprinten, most pedig nyertem” – összegzett Rins, aki már a ducatis éllovas esése előtt is szorosan ott loholt a címvédő sarkában:
„ecco roppant erős tempót mutatott, s a harmadik és negyedik szektorban kicsit küszködtem is, az első és második szakaszon viszont kicsit jobban a határon mentem, hogy közelíteni tudjak rá a sikánokban. Mikor láttam a bukást, egy körre kicsit koncentrációt veszítettem, Mariniék tudtak is zárkózni rám. Utána próbáltam nem hibázni és magamban motorozni, ahogy tudok” – fogalmazott Rins.
A hajrában amúgy a Fabio Quartararót megelőző Luca Marini próbálhatott meg közeledni hozzá, nem túl nagy sikerrel, de mindkét félben felsejlettek a 2019-es emlékek, amikor az olasz féltestvére, Valentino Rossi üldözte Marquez bukása után Rinst a győzelemért: a VR46-os el is ismerte, hogy igyekezett „revánsot venni” az akkor történtekért.