DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Motor

Bagnaia az élen, apriliás szárnykavalkád a teszten

Egyelőre Portimaóban is a Ducatik és az Apriliák dominálják a MotoGP-tesztet: az első tízbe egyedül a yamahás Fabio Quartararo fért be rajtuk kívül.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Két héttel az ugyanott sorra kerülő szezonnyitót megelőzően Portimaóban vendégeskedik a MotoGP mezőnye az utolsó kétnapos „téli” teszt keretében. A szombati első felvonás során remek időjárási körülmények fogadták a csapatokat és a versenyzőket, akik igyekeztek is ezt kihasználni – igaz, jó páran buktak: Aleix Espargaro, Maverick Vinales, Johann Zarco (ő duplázott is), Pol Espargaro, Enea Bastianini (neki egy technikai meghibásodás is nehezítette a napját), Marc Marquez, Joan Mir, Raul Fernandez, Takaaki Nakagami, Fabio di Giannantonio egyaránt elkönyvelhetett egy esést a nap során – utóbbit kórházba is vitték további ellenőrzések céljából.

Bár az eredménylistának egy teszten nyilván mérsékelt jelentősége van csak, egyértelműen ugyanaz a tendencia rajzolódott ki a portugáliai első nap során, mint egy hónapja Sepangban: a Ducatik uralják az élbolyt, és egyedül az Apriliák képesek velük tartani a lépést. Az első tízben konkrétan csak Fabio Quartararo jelenti a kivételt a Yamahával, az összes többi helyet a két olasz gyártó versenyzői foglalják el.

motogp-bagnaia-portimao-teszt-day1_1



A leggyorsabbnak a regnáló világbajnok Francesco Bagnaia bizonyult a gyári Ducatival, aki nagyjából fél órával a tesztnap zárása előtt taszította le az élről a valenciai és sepangi teszteket is behúzó VR46-os Luca Marinit. A harmadik helyen legjobb apriliásként Maverick Vinales, megelőzve a Gresini Ducatinál szemlátomást magára találó Alex Marquezt. Az Aprilia számára pedig különösen biztató lehet, hogy az új szatellit csapatuk, az RNF Racing duója, Raul Fernandez és Miguel Oliveira az ötödik-hatodik pozíciót foglalták el – ne feledjük: ott nemcsak a versenyzők, hanem az alakulat számára is új az RS-GP.

Technikai szempontból is egyébként az Aprilia irányította magára a leginkább a figyelmet szombaton, ugyanis aerodinamikai újítások egész garmadájával készültek. Újra feltűnt a motor hátulján tavalyi Olasz GP edzésén már látott T-alakú, F1-es stílusú hátsó szárnyelem: a noalei márka egyik mérnökének elmondása szerint ezzel a kanyarodás közbeni stabilitás javítását célozzák, ellentétben a tavalyi szezon végén többeknél megjelent „Stegosaurus-szárnyakkal”, amelyek pedig a féktávokon teszik stabilabbá a gépet. Ennél is érdekesebb talán, hogy az első lengővillához kapcsolva is megjelent egy új szárnyelem az RS-GP-n – egyértelmű, hogy ezen a téren is a két olasz gyártó diktálja a trendeket pillanatnyilag a MotoGP-ben. Mat Oxley szakíró fotóin a két említett Aprilia-fejlesztés:

Ami a többieket illeti: a Yamaha részéről említettük már Quartararo nyolcadik helyét, ami csak minimálisan biztatóbb a malajziai teszten látottaknál, amely után a 2021-es vb-győztes rémálomszerűnek nevezte az egykörös, friss gumis próbálkozásaikat. A mostani időeredmény is csak egyszer jött össze a franciának, miközben a csapattárs, Franco Morbidelli mindössze a 21. helyen tanyázik.

A Honda részéről némi meglepetésre a Suzukitól érkezett LCR-es Alex Rins volt a legjobb szombaton – igaz, a Repsol párosa, Mir és Marc Marquez kétféle vázat is próbálgatott: az egyik változat a Sepangban is használt volt, míg a másik egy új fejlesztés. Mir a 14., Marquez csupán a 19. idővel zárta a gyakorlás első felvonását. A KTM-esek közül a gyári duó, Brad Binder és Jack Miller a 15. és 16. helyeken végeztek, míg a Gas Gas néven futó Tech3-páros csak a sor végén szerénykedett. Folytatás és zárás vasárnap.

A portimaói teszt első napjának eredményei:

1. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo (GP23) 1m 38.771s
2. Luca Marini Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.234s
3. Maverick Viñales Aprilia Racing (RS-GP23) +0.254s
4. Alex Marquez Gresini Ducati (GP22) +0.565s
5. Raul Fernandez RNF Aprilia (RS-GP22) +0.689s
6. Miguel Oliveira RNF Aprilia (RS-GP 22) +0.695s
7. Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.837s
8. Fabio Quartararo Monster Yamaha (YZR-M1) +0.843s
9. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati (GP22) +0.870s
10. Jorge Martin Pramac Ducati (GP23) +0.872s
11. Alex Rins LCR Honda (RC213V) +0.875s
12. Aleix Espargaro Aprilia Racing (RS-GP23) +0.877s
13. Johann Zarco Pramac Ducati (GP22) +0.945s
14. Joan Mir Repsol Honda (RC213V) +1.005s
15. Brad Binder Red Bull KTM (RC16) +1.152s
16. Jack Miller Red Bull KTM (RC16) +1.216s
17. Enea Bastianini Ducati Lenovo (GP23) +1.238s
18. Stefan Bradl Honda Test Rider (RC213V) +1.391s
19. Marc Marquez Repsol Honda (RC213V) +1.399s
20. Michele Pirro Ducati Test Rider (GP) +1.565s
21. Franco Morbidelli Monster Yamaha (YZR-M1) +1.643s
22. Pol Espargaro Tech3 GASGAS (RC16) +1.736s
23. Takaaki Nakagami LCR Honda (RC213V) +1.871s
24. Augusto Fernandez Tech3 GASGAS (RC16) +2.000s
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: