DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Motor

Quartararo: Már a verseny előtt hibáztunk

Először beszélt a sajtónak a borzalmas, nulla ponttal záruló burirami versenye óta a vb-éllovas yamahás, aki megerősítette a korábbi gyanút, miszerint a guminyomással adódott gondja két hete.

Hiába indult a negyedik rajthelyről, pillanatok alatt a pontszerzők közül is kicsúszott Fabio Quartararo a két héttel ezelőtti Thaiföldi Nagydíjon, és végül nem is tudta visszaverekedni magát a legjobb tizenöt közé. Buriramban a francia a futam után nem nyilatkozott a sajtónak, így csak találgatni lehetett, mi is okozta a problémát: Cal Crutchlow, az RNF Yamaha motorosa arra utalt, hogy az első kerékben lévő guminyomás szökött fel nagyon.

Ezt aztán az Ausztrál GP csütörtöki médianapján maga Quartararo is megerősítette, egyúttal pedig elnézést kért az újságíróktól: „Természetesen sokkal jobb versenyre számítottam. Az elejétől kezdve elkövettünk egy hibát azzal, hogy túl magas első guminyomással rajtoltunk el. Kemény volt a verseny vége ezzel. Úgy döntöttem akkor, hogy nem beszélek a médiával a futam után, ezért elnézést is kérek azoktól, akik ott voltak Thaiföldön. Különösen kemény verseny volt, egyáltalán nem éreztem jól magam a motoron” – idézi a regnáló világbajnok szavait a Motorsport.com szakoldal.

quartararo-yamaha-buriram-1



Quartararo szavait a főmérnöke, Diego Gubellini is megerősítette, aki a MotoGP.com kameráinak nyilatkozva magára vállalta fel a rosszul belőtt guminyomás miatti felelősséget: elmondása szerint az előzetes adataik rossznak bizonyultak, ez pedig azt eredményezte, hogy alig volt tapadása az M1-esen a vízen. A nullázás pedig azt eredményezte, hogy Quartararo fórja elolvadt az összetettben: Francesco Bagnaia két pontra megközelítette őt, Aleix Espargaro húsz pontra zárkózott, de esélye még a 39 egységnyire lévő Enea Bastianininek és a 40 pontos lemaradással álló Jack Millernek is van a címre.

Ami a saját hozzáállását illeti a szorosnak ígérkező hajrá előtt, Quartararo így fogalmazott: „Gondolnunk kell a világbajnokságra is, de igazából futamról futamra szeretnék haladni, hiszen jelenleg úgy áll a helyzet, mintha a szezon elején lennénk. Majdnem pontegyenlőséggel állunk Peccóval, de nem is csak rá figyelek. Természetesen itt van Aleix is, valamint Enea és Jack ugyanúgy. Oké, az első három helyezett talán kicsit közelebb van egymáshoz, de versenyről versenyre kell haladnunk, és szerintem ez a mostani jó lehet számunkra” – fogalmazott a yamahás, hozzátéve, hogy az elmúlt két év tapasztalata, amely során már harcolt a végső sikerért, s tavaly győzött is, segíteni fogja abban, hogy nyugodt maradjon a hátralévő három nagydíjon.

A sajtónapon természetesen a többi fő favoritot is megkérdezték az esélyekről. A sachsenringi kiesése óta 89 pontot (!) ledolgozó ducatis Bagnaia így nyilatkozott minderről: „Ahogy Fabio is mondta: olyan, mintha most kezdenénk a bajnokságot, és még öten vagyunk, akik esélyesek arra, hogy megnyerjük a címet. Nyilván Fabiónak és nekem több az esélyünk, hiszen előbbre vagyunk a pontok tekintetében, de Aleix sincs messze, és pontosan tudjuk, hogy idén minden gyorsan megváltozhat, úgyhogy Eneának és Jacknak is van esélye. Meglátjuk. Úgy gondolom, komoly potenciál rejlik bennünk, lendületben is vagyunk, ki kell ezt használnunk.”

vb-eselyesek-motogp-1

Az Apriliát erősítő Aleix Espargaro arról beszélt a médiának, hogy nem fog óvatoskodni mostantól, hiszen csak így van esélye a francia és az olasz ellen: „Nem egyszerű egyszerre támadni és nem elkövetni hibákat. De valóban, itt az idő teljesíteni, itt az idő támadni, hiszen le kell dolgoznunk néhány pontot. A 20 pont nem annyira sok, de három futam alatt azért nem is lesz könnyű. De megpróbálom a legjobbamat nyújtani, és számomra ez már nem arról szól, hogy konstans legyek, hanem inkább arról, hogy támadjak és még jobban versenyezzek, mint eddig a szezonban.”

Eközben az elmúlt két futamot egy győzelemmel és második hellyel záró Miller hazai nagydíjára készül. A formája és a 40 pontos hátránya okán sem érez magán nyomást – sőt, azzal is viccelődött, hogy nyomás a gumikban van, „ahogy azt Fabio jól tudhatja” –, egyúttal arról is beszélt, hogy természetesen megpróbál nyerni a hazai pályáján a Ducati esetleg csapatutasítása ellenére is. „Nyilván nem fogok semmi őrültséget csinálni, de egyértelműen ráhajtok a győzelemre” – jelentette ki az ausztrál motoros.

Egy fontos adalék az Ausztrál GP hétvégéjéhez, hogy a szabályok lehetővé teszik, hogy az időjárási körülmények – konkrétan a várható heves szélfúvások – miatt a csapatok eltávolítsák a motorjaikról a szárnyelemeket, ha úgy értékelik, hogy úgy biztonságosabb. Persze egyelőre az időjárás kapcsán nem a szél jelenti még a fő gondot, hiszen az eső elárasztotta a Phillip Island-i pályát, s még péntekre is komoly csapadékot jósolnak – igaz, szombatra és vasárnapra már javulhat a helyzet. A magyar idő szerint hajnali időpontokban zajló hétvége menetrendje IDE KATTINTVA böngészhető végig.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: