Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az Aprilia 2015-ben csatlakozott a MotoGP mezőnyéhez, ám egészen mostanáig csak a kétmotoros gyári alakulattal szerepeltek a legnagyobb géposztályban. Idén viszont hatalmasat lépett előre a gyártó teljesítményben, amit jól mutat Aleix Espargaro argentínai győzelme és összetettben elfoglalt második helye, így elérhetővé vált, hogy végre az olaszoknak is legyen szatellit gárdájuk.
Az Olasz Nagydíj pénteki napján pedig ezt meg is erősítették: ahogy arról egy ideje már pletykáltak, az RNF Racing otthagyja a Yamahát, s jövőre már két Aprilia RS-GP-t állít csatasorba. A Petronas SRT-ből alakult istálló vezetője, Razlan Razali állítólag nem volt elégedett a Yamaha bánásmódjával és főleg a versenygépekért kért árral, az Aprilia pedig az idei szereplése után már vonzó opcióvá vált.
„A filozófiánk továbbra is az, hogy együtt dolgozzunk a gyártóval azon, hogy olyan motorosokat neveljünk, akik egy napon az Aprilia Racing versenyzői lehetnek” – nyilatkozta a mostani bejelentés kapcsán Razali, akinek szavai alapján tehát alighanem fiatal motorosok juthatnak majd üléshez náluk. A megállapodás két plusz két évre szól egyébként a felek között.
Nagy kérdés ezek után, hogy vajon lesz-e másik szatellit alakulata a Yamahának vagy hosszú idő először jövőre csak a két gyári motorral állnak rajthoz a MotoGP-ben. Előbbi esetén korábban a VR46-ról pletykálták azt, hogy Ducatiról Yamahára válthatnak, ami a Valentino Rossi-féle kötődés kapcsán nem is lenne meglepő, emellett pedig felmerülhet, hogy a távozó Suzuki helyére esetleges érkező új istállóval léphetnek partnerségre – bár a hírek szerint kevés az esély arra, hogy lesz alakulat, amely átvegye a „kékek” helyét a rajtrácson.