Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Az Izan Guevara parádés utolsó kanyaros manőverével eldőlő Moto3-as futam és az Ai Ogura első diadalát hozó Moto2-es verseny után következett a MotoGP idei hatodik viadala, a jerezi Spanyol Nagydíj. A pole-pozícióból Francesco Bagnaia vághatott neki a 25 körös távnak, s az olasz meg is őrizte a vezetést Fabio Quartararo előtt, míg mögéjük Jack Miller és Takaaki Nakagami zárkózott fel – igaz, utóbbit hamar vissza- és megelőzte Marc Marquez, Aleix Espargaro és Joan Mir. Hátrébb már rögtön az első körben történt bukások: Jorge Martin idén már negyedszer esett el és nullázott (bár a versenyt folytatta), s ugyancsak kiesett a Honda szabadkártyása, Stefan Bradl – utóbbi ráadásul később duplázott is.
Bagnaia és Quartararo néhány kör alatt lerázták magukról a Miller által vezetett üldözőket, a táv negyedére már két másodperces előnyt építettek ki velük szemben – ráadásul ez a különbség ezután is csak nőtt, féltávnál már öt szekundum fölé kúszott. Millert szorongatni is kezdte Marquez, előzni azonban nem tudott a repsolos, ahogy őt sem bírta legyűrte a sarkában haladó Aleix Espargaro. A középmezőnyben ellenben újabb versenyző szállt ki idejekorán: Johann Zarco pecsételte meg végleg a Pramac Ducati nullás napját.
Mindeközben az élen Quartararo sem tudott mit kezdeni Bagnaiával, végig hat-nyolc tizedmásodpercre követte a ducatist. A leintésig pedig csak annyi változott, hogy a yamahás kicsit közelíteni tudott, de támadni nem: Bagnaia rajt-cél győzelemmel gyűjtötte be idei első sikerét, alig egy héttel a vállsérüléssel járó portimaói bukása után, amely miatt még ezen a hétvégén is fájdalmai voltak. Az olasz és a francia mögötti harmadik dobogós helyért öt körrel a vége előtt indult meg a csata: Marquez végre meg tudta előzni Millert, az utolsó kanyart azonban elvétette, majdnem el is esett, ezt pedig kiválóan kihasználta Espargaro, aki így újabb dobogót gyűjtött be az Apriliának – amely márka ezzel el is veszíti a szabályokban foglalt kedvezményeit.
A dobogósok mögött végül Marquez lett a negyedik egy utolsó körös előzéssel, míg Miller mögött Mir, Takaaki Nakagami, Enea Bastianini, Marco Bezzecchi, Brad Binder volt a top 10 további sorrendje. A futam előtt még Quartararóval holtversenyben álló Alex Rins egy ízben kifutott a sóderágyba, így pontot sem szerzett – ezzel pedig növelte előnyét a címvédő a vb-összetettben, ahol ráadásul immár Espargaro a második az Apriliával, mindössze hétpontos hátránnyal. Folytatás két hét múlva Le Mans-ban.
A futam végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | |
2. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 0.285 |
3. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 10.977 |
4. | Marc Márquez | Repsol Honda | 12.676 |
5. | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | 12.957 |
6. | Joan Mir | Team Suzuki Ecstar | 13.934 |
7. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 14.929 |
8. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 18.436 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 18.830 |
10. | Brad Binder | Red Bull KTM | 20.056 |
11. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 20.856 |
12. | Miguel Oliveira | Red Bull KTM | 23.131 |
13. | Álex Márquez | LCR Honda | 25.306 |
14. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 27.358 |
15. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 27.519 |
16. | Luca Marini | VR46 Ducati | 29.278 |
17. | Andrea Dovizioso | RNF Yamaha | 35.204 |
18. | Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | 35.361 |
19. | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | 38.922 |
20. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 43.378 |
21. | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing | 44.299 |
22. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'07.681 |
Kiesett: | |||
Stefan Bradl | Repsol Honda | ||
Johann Zarco | Pramac Ducati | ||
Darryn Binder | RNF Yamaha |