Komoly változást hoz a 2022-es esztendő a Fausto Gresini egy évvel ezelőtti halála óta a család, elsősorban az özvegy, Nadia Padovani által irányított Gresini Racing életében, hiszen hét év után szakítottak az Apriliával – amely immár teljesen gyári csapatként lesz jelen a MotoGP-ben –, s immár két Ducatit állítanak csatasorba (ezzel nyolcra nő a Desmosedicik száma a rajtrácson).
Elsőként ez a csapat tartotta meg a hivatalos bemutatóját: az eseményen az említett csapatmenedzser, Nadia Padovani (aki egyébként az első női szakvezető a királykategóriában) mellett jelen volt többek között Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója, valamint még azt is bemutatták egy együttműködésnek köszönhetően, milyen megjelenést kapnak majd a napernyős lányaik.
A legfontosabb pillanat persze akkor érkezett el, amikor a két versenyző, a második MotoGP-s idényére készülő Enea Bastianini és a debütáns Fabio di Giannantonio lépett a színpadra. A motorosok rántották le a leplet a motorok dizájnjáról, amelyet a kékes-szürkés és piros, a Hyundai színvilágára hajazó árnyalatok dominálnak:
Ami a szezonnal kapcsolatos várakozásokat illeti: Padovani szerint Bastianini célja az lehet, hogy a tavaly év végi formáját átmentve újabb dobogós helyezésekért szálljon harcba, míg Di Giannantonióval az év újonca címet szeretnék elhódítani. Mind a két olasz motoros egyébként tavalyi, GP21-es specifikációjú Desmosedicivel áll rajthoz: ez a verzió megegyezik azzal, amellyel a gyári istálló az előző idényt zárta.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!