DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Motor

Ez segítette győzelemhez Marquezt Misanóban

Mármint természetesen Bagnaia bukásán túl: visszatérése óta először nyert jobbos pályán a spanyol, de volt egy tényező, amely elfedhette, hogy még mindig vannak fizikai korlátai a motoron.

Kellett persze hozzá a pole-pozícióból induló Francesco Bagnaia élről való bukása is öt körrel a vége előtt – amellyel Fabio Quartararo bebiztosította a világbajnoki címet –, de akkor is tény, hogy Marc Marquez már harmadik győzelmét aratta 2021-ben, a tavalyi jerezi kartöréséből visszatérve. Ami pedig az Emilia-Romagna-i Nagydíjon elért sikerét még fontosabbá teszi, mint a sachsenringi és az austinit, hogy ezúttal nem a kedvenc balos pályáinak egyikén, hanem egy óramutató járásával megegyező irányba haladó nyomvonalú helyszínen diadalmaskodott, amelyeken eddig jobban küszködött a jobb karja és válla állapota miatt.

De vajon az, hogy Misanóban végig versenyképes volt, azt jelenti, hogy most már tényleg újra a régi a nyolcszoros világbajnok? Marquez szerint ez még nincs teljesen így, ugyanis volt most egy tényező, amely megkönnyítette a dolgát: történetesen az, hogy pénteken és szombaton főként esőben kellett motoroznia a mezőnynek. Minderről a The Race szaklap hasábjain beszélt a nyolcszoros világbajnok:

marquez-misano-dppi-2021-2



„Az utolsó körökben a távolság köztem és a többiek között nagy volt, ami fontos volt, mert így jól tudtam motorozni. Az utolsó körökben kissé szenvedtem a fizikai állapotom miatt. Az, hogy az egész hétvége vizes pályán zajlott, segített nekem abban, hogy ez legyen az első vasárnap, amire frissen, energiával teli érkeztem meg. Amikor felébredtem, éreztem, hogy rendben van a karom, megvan benne az erő, ez segített.”

„A fő különbséget az jelentette, hogy egész hétvégén esőben mentünk, ahol nem húzzuk annyira a gázt, nem erőltetjük annyira, így vasárnap is friss voltam és nem fájt a karom a futam előtt. Emiatt jól tudtam motorozni. Egész szezonban ezt láttam: ha friss vagyok, megvan az érzés. A probléma, hogy pénteken kell kezdeni, a verseny pedig csak vasárnap van, úgyhogy van még hova fejlődnünk.”

Persze azért mindezek ellenére sem lehet eltagadni, hogy fokozatosan javul a Repsol Honda motorosának állapota: „Tény, hogy a féktávokon úgy érzem, már jól tudok menni, és tény, hogy a gyorsabb szakaszokon küszködöm jobban. Misanóban például a hármas szektorban, ahol nagyon ráz a motor, nem tudok úgy „játszani” vele. Nagy tempónál nehéz ez, de tudom, hogy más mögött haladva a motorom stabilabbá válik, így akkor jól tudok motorozni” – adott magyarázatot egyúttal arra is Marquez, miért láthatjuk gyakran a visszatérése óta, hogy valaki más nyomában motorozik.

marquez-misano-dppi-2021-1

„Ez egy természetes folyamat, állandó fejlődés idén. Úgy tűnhet, jobban szenvedek, mint az elején, de az év második felében jobban érzem magam. A Spielbergben és Silverstone-ban elkövetett hibáknak nem volt köze a fizikai állapotomhoz, sokkal inkább a körülményekhez.”

Marquez azt is hozzátette, hogy még ugyan nem érzi kényelmesen magát az idei Hondán, de ilyen téren is folyamatosan javul a helyzet. Mindeközben az összetett pontversenyben már a hatodik helyre jött fel, s a negyedik pozíció mindenképp, némi szerencsével pedig még a harmadik is elérhető lehet számára. Ennek ellenére a 28 éves versenyző a hátralévő két, portimaói és valenciai futamra a top 5-ös vette célba: elmondta, hogy visszafogott várakozásnak tűnhet, de mivel egymás után lesz a két versenyhétvége, ez nem kedvez számára. Viszont azt is kijelentette, hogy a legfontosabb célja, hogy februárra, de főleg a márciusi szezonnyitó Katari Nagydíjra százszázalékos állapotba kerüljön, hogy 2022-ben újra végig a legnagyobb célokért küzdhessen.

A Repsol Honda amúgy Pol Espargaro második helye révén kettős győzelmet ünnepelhetett Misanóban: erre négy éve, a 2017-es Aragóniai Nagydíj óta nem volt képes a MotoGP egyik legsikeresebb alakulata. Espargaro el is ismerte, hogy óriási megkönnyebbülést jelentett az első HRC-s dobogója.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: