Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Amióta Marc Marquez a tavalyi jerezi évadnyitón karját törte, a Honda meg sem tudta közelíteni a korábbi eredményeit a MotoGP-ben. A 2020-as szezon során mindössze két dobogós helyezést szereztek Alex Marquez révén, míg idén a sérülésből kilenc hónap után visszatérő nyolcszoros világbajnok szállított nekik egy győzelmet és egy második helyezést – utóbbit épp a néhány nappal ezelőtti Aragóniai Nagydíjon.
A japán márka küszködését sokan annak tudják be, hogy a Honda az elmúlt években csak Marquez igényeire koncentrált, miközben a többi hondás motoros stílusához való igazodást csak másodlagosnak tekintették, így számukra kevésbé is vezethető az RC213V. Most ennek ihatja a levét a Honda, hiszen a spanyol repsolos továbbra sincs százszázalékos formában – igaz, az utóbbi futamokon már jobb teljesítményt nyújtott, főleg a számára kedvező és a sérülése szempontjából kevésbé hátrányos balos pályákon, bár még mindig sok bukást könyvel el.
Mindezek ellenére a Repsol Honda főnöke, Alberto Puig nem lát okot a változtatásra: „Egyáltalán nem fogunk változtatni a filozófiánkon azért, mert Marcnak másfél éve fájdalmai vannak” – jelentette ki a Motorsport.com szaklapnak nyilatkozva. „Ő nem csak egy motoros a sok közül. És nem is csak a legjobb hondás, hanem a világ legjobb motorosa. Hosszú távú szerződésünk van vele [2024-ig – a szerk.], és minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni annak érdekében, hogy olyan motort adjunk neki, amit megérdemel. Nyilván Pol is nagyon fontos, de Marc eredményei magukért beszélnek.”
Tény, hogy a spanyol az első két futam kihagyása ellenére is a legjobb hondás az összetettben, s rendszerint a versenyeken is márkatársai előtt szerepel. Puig pedig azt is elmondta, miért van meggyőződve róla, hogy Marquez visszatalál a régi formájához: „Tudják, miért nem kételkedem benne, hogy Marc újra a régi lesz? Mert nem kezdett el félni. Mert miután sokat kihagyott és visszatért, elesett, mert gyors volt. De aztán felállt, és még gyorsabb lett. A motorosok esetén a félelem jelenti a különbséget azok között, akik elöl vannak és akik nem.”