Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Yamaha és Maverick Vinales még a nyári szünet előtti utolsó versenyt, a Holland TT-t követően jelentette be, hogy a 2022 végéig érvényes szerződésük ellenére az idei szezon végén, öt esztendő után elválnak az útjaik. A két fél között azóta még tovább romlott a viszony: az Osztrák GP előtt a hangvillások tulajdonképpen szabotázzsal vádolták meg Vinalest, aki később elnézést kért az első spielbergi futam végén mutatott magatartásáért.
Az még kérdés, hogy mindezek fényében a spanyol visszaülhet-e még az idei hátralévő futamokon az M1-esre, az viszont immár hivatalosan is eldőlt, hogy hol láthatjuk őt versenyezni jövőre. Az Aprilia ugyanis végre hivatalosan bejelentette, amit az asseni forduló óta biztosra lehetett venni: leigazolták 2022-re Vinalest, aki így Aleix Espargaro oldalán fog szerepelni – újra, hiszen annak idején két évig a Suzukinál is csapattársak voltak.
Emlékezhetünk, hogy tavaly még többen is kikosarazták az Apriliát, amikor a doppingügye miatt eltiltott Andrea Iannone helyére kerestek versenyzőt, azóta azonban az RS-GP jelentősen előrelépett, így több nagy név számára is vonzóvá vált a noalei gyártó. Amely ráadásul 2022-től teljes értékű gyári csapatként fog szerepelni a MotoGP-ben, miután véget ér a Gresini Racinggel való együttműködésük (akik Ducatira váltanak).
Vinales szerződtetése egyúttal azt is jelenti, hogy egyfelől Lorenzo Savadorinak mennie kell, másfelől az idén többször is az Apriliánál tesztelő Andrea Dovizioso biztosan nem fog versenyzői üléshez jutni náluk jövőre. Egyúttal az olasz esélyei jelentősen lecsappantak a mezőnybe való visszatérésre – hacsak a versenyző szűkében lévő Petronas SRT-nél nem köt ki, ahol két új motorosra is szükség lesz Valentino Rossi visszavonulása és Franco Morbidelli várható gyári előléptetése után.