Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Felhős időben, de száraz pályán rajtolt el a MotoGP-szezon idei tizedik futama, a Stájer Nagydíj a Red Bull Ringen. Idén másodszor Jorge Martin vághatott neki a 28 körös távnak a pole-pozícióból, ám a start után Francesco Bagnaia tört az élre, sőt ideiglenesen Joan Mir is elment a pramacos spanyol mellett. Mir viszont ezután a két yamahással, Fabio Quartararóval és Maverick Vinalesszel, valamint Marc Marquezzel vívott nagy csatát – utóbbi a startnál Aleix Espargarót tessékelte arrébb, amit a honfitárs nemigen vett jó néven –, amelyből a vb-éllovas francia látszott kikerülni győztesen.
Hátrébb viszont a tavalyi két spielbergi versenyen látotthoz hasonló döbbenetes baleset történt: a szabadkártyásként a KTM-mel beugró Dani Pedrosa esett el a 3-as kanyar kijáratán, a motorján pedig átesett Lorenzo Savadori, a két versenygép pedig lángba borult a pálya közepén – természetesen azonnal belengették a piros zászlót. Szerencsére Pedrosa megúszta a történteket, Savadoriról viszont később kiderült, hogy eltört a jobb bokája, amit rögtön meg is kell műteni.
Bő félórás takarítás vette kezdetét, amely után gyors rajtprocedúrát követően startolhatott el ismét a mezőny – méghozzá mivel nem teljesítettek három kört a megszakítás előtt, az eredeti rajtfelállás szerint. Savadori természetesen nem állt rajthoz, Pedrosa viszont a tartalékmotorjával elindulhatott. A rajtrácsról viszont Vinalest is le kellett tolni, miután lefulladt a Yamahája, így ő csak a bokszkijáratnál várhatta a zöld jelzést.
A második startot Jack Miller kapta el a legjobban, az ausztrál tört az élre, mögötte Mir, Martin, Quartararo és Johann Zarco sorakozott – a yamahás annak ellenére állt ennyire jól, hogy az első kanyarban Marquezhez ért hozzá, aki emiatt ismét kicsit megkoccolta Aleix Espargarót. A negyedik körben aztán Martin visszavette a vezetést, de Mir is megelőzte Millert, míg hátrébb a kétszer is incidensbe kerülő páros egyik tagja, Marquez rontotta el az 1-es kanyar féktávját, a másik érintett Espargaro pedig nem sokkal később félreállt az Apriliával.
Ahogy teltek a körök, Martin és Mir leszakította magáról az üldözőket, akiket immár Quartararo vezetett, miután megelőzte a két Ducatit. A táv második felében aztán Martin Mirtől is elkezdett tizedenként lelépni, Quartararóra viszont hiába zárkózott vissza Miller, az ausztrál tíz körrel a vége előtt kicsúszott a negyedik helyről. Nem csak ő járt pórul: Miguel Oliveira technikai hiba miatt kényszerült feladni a futamot pontszerző pozícióból.
Az élen innen már nem változott a helyzet: Martin megnyerte a versenyt, újonc idényében rögtön megszerezve első nagydíjgyőzelmét a Pramac Ducatival – amely csapat ráadásul ugyancsak első sikerét jegyezte a MotoGP-ben! Mir lett a második a Suzukival, amelyet immár felszereltek a hátsó „magasságállító” eszközzel, míg a dobogó alsó fokára Quartararo állhatott fel. Aki ráadásul növelte is az előnyét az összetettben, hiszen fő üldözője, Zarco a végén hátracsúszva csak hatodik lett, míg Bagnaia csupán a tizenegyedik, miután még büntetést is kapott pályaelhagyások miatt, őt tehát még Mir is átlépte a tabellán. A dobogósok mögött így legjobb KTM-esként Brad Binder és legjobb hondásként Takaaki Nakagami futott be, míg a tízben Alex Rins, a két Marquez és a beugró Pedrosa zárt.
A futam végeredménye:
1. | Jorge MARTIN | SPA | Pramac Racing | Ducati | 38'07.879 |
2. | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +1.548 |
3. | Fabio QUARTARARO | FRA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +9.632 |
4. | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +12.771 |
5. | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | +12.923 |
6. | Johann ZARCO | FRA | Pramac Racing | Ducati | +13.031 |
7. | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | +14.839 |
8. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +17.953 |
9. | Alex MARQUEZ | SPA | LCR Honda CASTROL | Honda | +19.059 |
10. | Dani PEDROSA | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | +19.389 |
11. | Francesco BAGNAIA | ITA | Ducati Lenovo Team | Ducati | +21.667 |
12. | Enea BASTIANINI | ITA | Avintia Esponsorama | Ducati | +25.267 |
13. | Valentino ROSSI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +26.282 |
14. | Luca MARINI | ITA | SKY VR46 Avintia | Ducati | +27.492 |
15. | Iker LECUONA | SPA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +31.076 |
16. | Pol ESPARGARO | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +31.150 |
17. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | +40.408 |
18. | Danilo PETRUCCI | ITA | Tech 3 KTM Factory Racing | KTM | +48.114 |
19. | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | +1'03.149 |
Nem ért célba: | |||||
Jack MILLER | AUS | Ducati Lenovo Team | Ducati | ||
Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | ||
Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | ||
Nem rajtolt újra: | |||||
Lorenzo SAVADORI | ITA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia |