DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek
Motor

Kettős Yamaha-vezetés az időmérő előtt

Háromból három edzést húzott be Maverick Vinales a Holland TT-n: ezúttal saját társát, Fabio Quartararót és a repsolos Pol Espargarót előzte meg. Rossi a tízben, Marquez viszont Q1-es.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Napos idő fogadta a MotoGP mezőnyét szombat délelőtt Assenben, a Holland TT harmadik szabadedzésén. A pénteki tréningek óta érkezett hír a hétvégét térdsérülése miatt kihagyó Franco Morbidelliről: a petronasost sikeresen megműtötték, viszont nyolchetes rehabilitációs időszak vár rá, amely miatt vélhetően minimum a nyári szünet utáni két spielbergi fordulót is kénytelen lesz kihagyni.

Az első nap után téma volt még Marc Marquez második edzésen bemutatott hatalmas bukása is. A spanyol alapvetően szerencsésnek nevezte magát, hogy sértetlenül megúszta a látványos balesetet, ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy már szinte csak Hondával produkálnak highside eséseket, a nyolcszoros világbajnok szerint pedig ez a HRC elektronikájára vezethető vissza. Éppen ezért erre a területre koncentrálnak – igaz, Marquez egy új vázat is próbálgat Assenben, amellyel viszont elégedett.

vinales-assen-fp3-dppi



A mostani FP3 is egy bukással indult, bár jóval kisebbel: Johann Zarco alól csúszott ki a Ducati. A tempó viszont hamar fokozódott a péntekihez képest: a háromnegyed órás gyakorlás felénél már az eredménylistát vezető Maverick Vinales is gyorsult, s elsőként már az 1:32-es tartományba szorította le a köridejét.

Vinalest aztán a hajrában sem tudták legyőzni, így a pénteki dupla után most a harmadik edzést is behúzta. A Monster Yamaha ráadásul kettős vezetésnek örülhetett, hiszen Fabio Quartararo lett a második. Pol Espargaro továbbra is remekel a Repsol Hondával, hiszen harmadik lett: nem véletlen, hogy tegnap úgy nyilatkozott a spanyol, hogy először élvezi a motorozást az RC213V-vel. Őt a másik Espargaro, Aleix követte az Apriliával, majd jött a két Suzuki Joan Mir, Alex Rins felállásban, míg a tpp 10-be Takaaki Nakagami, Miguel Oliveira, Valentino Rossi és egyedüli ducatisként Jack Miller fért még be. Ők jutottak tehát a Q2-be, míg többek között Johann Zarcónak, Francesco Bagnaiának és Marc Marqueznek is jelenése lesz az időmérő első szakaszában.

A 3. szabadedzés végeredménye:

1. Maverick VIÑALES SPA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'32.336  
2. Fabio QUARTARARO FRA Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'32.533 0.197 / 0.197
3. Pol ESPARGARO SPA Repsol Honda Team Honda 1'32.641 0.305 / 0.108
4. Aleix ESPARGARO SPA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'32.747 0.411 / 0.106
5. Joan MIR SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'32.748 0.412 / 0.001
6. Alex RINS SPA Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 1'32.845 0.509 / 0.097
7. Takaaki NAKAGAMI JPN LCR Honda IDEMITSU Honda 1'32.853 0.517 / 0.008
8. Miguel OLIVEIRA POR Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'32.871 0.535 / 0.018
9. Valentino ROSSI ITA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'32.894 0.558 / 0.023
10. Jack MILLER AUS Ducati Lenovo Team Ducati 1'32.907 0.571 / 0.013
11. Johann ZARCO FRA Pramac Racing Ducati 1'32.938 0.602 / 0.031
12. Francesco BAGNAIA ITA Ducati Lenovo Team Ducati 1'32.941 0.605 / 0.003
13. Jorge MARTIN SPA Pramac Racing Ducati 1'32.974 0.638 / 0.033
14. Danilo PETRUCCI ITA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'33.026 0.690 / 0.052
15. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1'33.069 0.733 / 0.043
16. Brad BINDER RSA Red Bull KTM Factory Racing KTM 1'33.087 0.751 / 0.018
17. Alex MARQUEZ SPA LCR Honda CASTROL Honda 1'33.250 0.914 / 0.163
18. Iker LECUONA SPA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1'33.356 1.020 / 0.106
19. Lorenzo SAVADORI ITA Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1'33.368 1.032 / 0.012
20. Luca MARINI ITA SKY VR46 Avintia Ducati 1'33.465 1.129 / 0.097
21. Enea BASTIANINI ITA Avintia Esponsorama Ducati 1'33.853 1.517 / 0.388
22. Garrett GERLOFF USA Petronas Yamaha SRT Yamaha 1'34.254 1.918 / 0.401
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: