DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Ducatira vált a Gresini, megvan a párosuk is

A Német GP előtt végre hivatalosan is bejelentették, hogy az eddig az Aprilia gyári partnereként szereplő istálló 2022-től a bolognaiak motorját fogja használni – két olasz tehetséggel a nyeregben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A MotoGP 2022-es felállásában nemcsak a versenyzők esetleges helyezkedése jelenti az izgalmakat, hanem az is, hogy a szatellit istállók melyik márkával lépnek partnerségre. Ezen a téren egyenesedett ki ma egy kérdőjel, hiszen a várakozásoknak megfelelően a Gresini Racing jövőre már nem Apriliával, hanem Ducatival áll rajthoz a királykategóriában, miután kétéves szerződést kötöttek a bolognai márkával.

gresini-ducati-dppi-1



A csapat – amelynek alapítója, Fausto Gresini a tél folyamán hunyt el koronavírusban, azóta pedig felesége és fiai irányítják az alakulatot – hosszú éveken át a Honda privát gárdája volt a MotoGP-ben, majd 2015-től dolgoztak együtt az Aprilia kvázi gyári partnereként. Mivel azonban a noaeli márka jövőre már teljesen gyári istállót fog indítani, megszakad az együttműködés a két fél között – igaz, az Aprilia szerette volna elérni, hogy a Gresini Racing a szatellit csapatukként folytassa.

A Gresini viszont inkább a Ducati ajánlatát fogadta el, így hat Desmosedici már biztosan lesz a 2022-es rajtrácson (a gyári csapat és a Pramac Racing két-két versenygépéhez jön hozzá a mostani páros) – ez a szám viszont könnyen nyolcra emelkedhet, amennyiben a sajtóhíreknek megfelelően az Avintia Esponsorama helyét jövőre teljesen átvevő VR46 is a Ducati, nem pedig a Yamaha mellett teszi le a voksát. Arról nem szól a fáma, hogy pontosan milyen specifikációjú Ducatit kap a Gresini.

Ami érdekes, hogy a bejelentéssel egyúttal a versenyzők személyére is fény derült: a pletykáknak megfelelően hozzájuk kerül az Avintia Ducatinál idén újonc Enea Bastianini, míg csapattársa a Moto2-ben a Gresini színeiben szereplő Fabio di Giannantonio lesz. Ezzel az újra teljesen független csapattá váló gárda projektje teljessé vált – így a kérdés már csak az, hogy ki lesz majd Luca Marini társa a VR46-nál: a legesélyesebbnek erre a másik Rossi-tanítványt, Marco Bezzecchit tartják.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: