DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Motor

Rossi: Veszélyesek a flag-to-flag versenyek

Túlságosan rizikósnak találja a változó időjárás miatt motorcserével tarkított futamokat a „Doktor”, aki Le Mans-ban sem fért be a top 10-be. Eközben csapattársa Pol Espargaróval ütközött.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hiába tűnt bizakodónak a jerezi teszt után Valentino Rossi, s hiába ment valamelyest biztatóbban az edzéseken is Le Mans-ban, a Francia Nagydíjról végül csupán egy 11. hellyel távozhat az olasz. Az idén még csak másodszor pontot szerző kilencszeres világbajnok a futam után elsősorban a változó körülményekre és az ezzel kapcsolatos motorcserés szabályra panaszkodott – szavait a Motorsport.com idézi:

rossi-petronas-lemans-1



„Személy szerint nem szeretem a flag-to-flag versenyeket, főként azért, mert veszélyesebbek. Nem is csak a stresszről van szó, hanem nehezebb és veszélyesebb. Néha slick gumikon kell mennünk vizes pályán, és fordítva. Jobban szeretem az egybefüggő, 45 perc hosszú versenyeket, mert akkor fel tudod építeni a ritmusodat és a stratégiádat. Itt sokkal trükkösebb minden.”

Rossi egyébként úgy érzi, ha nem vegyesek a körülmények, hanem egyértelműen száraz vagy esős a pálya, akkor harcban lehetett volna a top 10-ért: „Nagy kár volt a vegyes körülményekért, mert vizes pályán erős voltam. Jól sikerült a bemelegítő edzésem, gyors voltam a teljesen vizes pályán. Szárazon sem volt annyira rossz a tempót, szóval jó versenyt futhattam volna. Sajnálatos, hogy ez történt, kicsit jobbak lehettünk volna” – fogalmazott a Petronas Yamaha SRT motorosa, aki ennek ellenére is optimistán értékelte a teljes Le Mans-i fordulót: „Az eredményben nem volt semmi különleges, de összességében jobb volt a hétvége, ahol megerősítettük a jerezi teszten látott előrelépést. Nem voltam annyira rossz, harcban tudtam lenni a top 10-es helyekért, de aztán a futam így alakult.”

Még Rossinál is rosszabbul járt csapattársa, Franco Morbidelli, aki az első körben, még száraz pályán keveredett incidensbe (amelyben egyébként Rossi is érintett volt). Történt ugyanis, hogy Pol Espargaro alatt megbicsaklott az egyik kanyar kijáratán a Honda, így Morbidelli nagyobb tempóval érkezett meg mellé és belül próbált elmenni mellette a következő kanyarban, a két motor azonban összeért, az olasz pedig végül a sóderágyban kötött ki, s bár tudta folytatni a versenyt, csak több kör hátrányban ért célba. A két érintett versenyző eltérően látta a történteket:

 

„A probléma az, hogy Morbidelli túl hevesen érkezett meg a kanyarba, aztán hibázott a féktávon, így nekem jött” – vélekedett Espargaro. „Valentino ment a külső ívemen, én meg nekiütköztem. Találkoztam is Valentinóval itt a paddockban, röviden beszélgettünk, és ő is egyetértett velem. Egyértelmű, hogy Franco későn fékezett és összeért velem, aztán én pedig Valentinóval. Előfordul az ilyesmi a futamokon. Versenybaleset volt, de nem felejthetjük el, hogy ki indította el a folyamatot és ki ért hozzá egy másik versenyzőhöz, márpedig ebben az esetben Morbidelli fékezett túl későn.”

Amikor a Motorsport.com szembesítette Morbidellit a repsolos spanyol véleményével, így nyilatkozott a yamahás: „Szerintem a felelősséget meg kellene osztanunk, mert amikor láttam, hogy Polnak volt egy momentuma, egyből azt hittem, hogy kiesett. Szóval előzni készültem, mert sokkal nagyobb volt a tempóm, ezért belülre mentem, és azt gondoltam, hogy a necces pillanata után óvatosabban megy be a következő kanyarba. Ehelyett egyből agresszíven próbálta támadni Valét, amire én nem számítottam. Hozzáértem a motorja hátuljához, így átkerültem a pálya külső ívére, ahol már nem tudtam irányítani a gépet. Én így láttam az incidenst.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: