Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Katari Nagydíjon egy nyolcadik helyezéssel mutatkozott be a Repsol Hondán Pol Espargaro, a második losaili versenyt, a Dohai GP-t viszont csak a 13. pozícióban zárta a spanyol. A spanyol szerint ennek több oka volt: egyfelől a gyenge időmérős szereplés után az első körökben rengeteg időt veszített, másfelől a verseny során kétszer is hibázott az 1-es kanyarban. Ezeket leszámítva azonban magával a tempóval nagyon is elégedett Espargaro – szavait a Motorsport.com szakportál idézi:
„Ami a teljesítményünket illeti: a verseny közbeni köridők jobbak, mint amire számítottam, és szerintem a Honda is elégedett, mert versenytempó alapján a dobogóért vagy a győzelemért harcoltunk volna Katarban, ahol az előző évek során inkább küszködtek. Az eredményt illetően viszont nyilván nem vagyok elégedett. Elkövettem két nagy hibát, amely miatt kikerültem az első hatból: szerintem hatodik-hetedik lehettem volna, ehelyett a 13. helyen végeztem. Szóval ha az eredményt nézzük, az undorító, de ha magát a versenyt nézzük, beleértve a ritmust, és hogy mennyit előztünk ahhoz képest, ahonnan indultunk, akkor az egyértelműen több, mint amit vártam. Nagyszerűen érzem, a tempóm megvan, gyorsak vagyunk. A probléma az, hogy nem tudtunk mindent összerakni, és ez fájdalmas.”
A repsolos ennek kapcsán még mindig bizakodó, hogy harcba szállhatnak év végén akár a vb-elsőségért is, ha sikerült mindent a helyére rakniuk: „Egy jó szombatra van szükségünk, hogy az élre keveredjünk az időmérős listán. Az első két sorból kell indulnunk: ha most így történt volna, akkor dobogóra állhatunk volna, ez biztos. A probléma az, hogy a 15. helyről indultunk, és az első három-négy körben négy másodpercet veszítettünk. Az első hibám előtt 2,2 másodpercre voltam az elsőtől, ami azt mutatja, hogy rengeteg időt visszahoztam egy olyan pályán, ahol a Honda általában küszködni szokott. Kiemelkedő volt a teljesítményünk, csak nem tudtunk mindent összerakni. De erősnek érzem magam ahhoz, hogy a végén világbajnok legyek, csak mindent össze kell raknunk már szombattól kezdődően. Ha javulunk szombatonként, minden versenyen a dobogóért harcolhatunk.”
Marc Marquez távollétében egyébként Espargaro volt a Honda legjobbja mindkét katari fordulón: a nyolcszoros világbajnokot helyettesítő HRC-tesztpilóta, Stefan Bradl egy 11. és egy 14. helyezést tud felmutatni, az LCR párosa, Alex Marquez és Takaaki Nakagami viszont még pontot sem szerzett, előbbi ugyanis mindkétszer bukott, míg a japán egy esés után egy 17. helyet könyvelhetett el. Nakagami egyébként úgy fogalmazott, hogy egy pont után komoly visszaesést észlelt az első guminál, ami után a motoron is alig bírt fennmaradni. Ezek után aligha meglepő, hogy a Honda két versenyhétvége után az utolsó helyet foglalja el a gyártói vb-tabellán…
Nagy kérdés persze a japán márka szempontjából, hogy mikor térhet végre vissza Marquez. A szezonnyitót megelőzően ugyan már motorra ült a háromszor is megműtött spanyol, ám akkor még az orvosok azt javasolták neki, hogy ne siesse el a visszatérést. Legközelebb április 12-én, azaz hétfőn vár Marquezre egy vizsgálat – ha ezúttal, három héttel az előző alkalmat követően már zöld jelzést kap, akkor akár a jövő hétvégi Portugál Nagydíjon is ott lehet a rajtrácson.