DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Binder: Mindene megvan a KTM-nek a vb-címhez

Bár az osztrákok motorsportfőnöke, Pit Beirer szerint nem készültek radikális új motorblokkal 2021-re, dél-afrikai versenyzőjük úgy érzi, a tavalyi győzelmek után már a végső sikert is megcélozhatják.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Pénteken tartotta online csapatbemutatóját a két KTM-es alakulat, amely során a gyári gárda az eddigi megszokott, a Tech3 viszont a Red Bull távozása révén teljesen narancssárga dizájnt villantott. Persze a festésnél sokkal fontosabb, mennyire is gyors és versenyképes az RC16-os. Bár a 2020-as győzelmeik révén az osztrákok elveszítették a kedvezményeiket, a gyártók megállapodtak abban, hogy a speciális koronavírus-helyzet miatt a két szezon között még hozzányúlhatnak majd a motorblokkhoz.

binder-ktm-2021



A riválisok tartottak is tőle, hogy a KTM „szupermotort” fejleszt 2021-re, de Pit Beirer motorsportfőnök szerint egyáltalán nem eszközöltek nagy változtatásokat: „Ugyanaz a motorkoncepció, nincs szó radikális új motorblokkról. Hozzányúltunk néhány részhez, de nem álltunk elő teljesen új modellel” – mondta el Beirer a Motorsport.com szakoldalnak nyilatkozva.

Nagy újítások tehát nincsenek a KTM-nél, ám mivel tavaly jelentős előrelépést tettek, ami három futamgyőzelemben és a csapatok között elért vb-bronzéremben is megmutatkozott, apró javulás is még jobb teljesítményt eredményezhet. Így gondolja ezt a második MotoGP-s idényére készülő Brad Binder is, aki brnói sikerével a gyártó első királykategóriás győzelmét is aratta 2020-ban: bár nem tudja, pontosan, mi változott a motoron, de azt is elismeri, hogy előnyt jelent számukra, hogy – egyébként az Apriliához hasonlóan – „játszhattak” kicsit a blokkal, emiatt pedig úgy gondolja, akár a vb-címet is megcélozhatják az előttünk álló évad során:

„Igen, hiszem, hogy egy roppant versenyképes csomaggal rendelkezünk” – jelentette ki a dél-afrikai motoros. „A tavalyi évad megmutatta, mennyire erős a csomagunk, és szerintem idén csak javulni fogunk. Szóval igen, tényleg hiszem, hogy megvan mindenünk ahhoz, hogy harcba szálljunk a vb-címért, és már alig várom, hogy elkezdődjön a szezon. De lépésről lépésre, versenyről versenyre kell haladnunk, aztán meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”

Binder csapattársa a gyári alakulatnál a Tech3-től fellépő Miguel Oliveira lesz – ők ketten egyébként a kisebb kategóriákban versenyeztek már azonos színekben –, aki tavaly két versenyt is nyert. A Tech3-nél pedig Iker Lecuona mellé érkezik a Ducatitól távozott Danilo Petrucci, aki éppen emiatt komoly értékkel is bír az osztrák gyártó számára. Az olasz motoros a pénteki bemutató után elmondta: természetesen kikérték a véleményét, hogy milyennek látja kívülről a Ducatival összevetve a KTM-et, de az igazi következtetéseket majd csak a katari teszt után lehet levonni.

Mindenesetre Petrucci szemmel láthatóan felfrissült az új kihívástól: „Újra felfedezem magam: úgy érzem magam, mint tíz éve, amikor megérkeztem a MotoGP-be. Természetesen akkor fiatalabb voltam, de emiatt úgy érzem magam, mintha fiatalabb is lennék, mint az utóbbi időben” – mondta el a GPOne.com szaklap hasábjain a többszörös nagydíjgyőztes, aki hangsúlyozta: a szerződés aláírásakor garanciát kapott rá a KTM-től, hogy a Tech3-nél is ugyanolyan technikát fog kapni, mint a gyári versenyzők. Apropó Tech3: Herve Poncharal csapatvezető elárulta, hogy minden bizonnyal a 2022-től 2026-ig tartó ötéves ciklusban is a KTM szatellit partnerei maradnak, mivel elégedettek a gyártóval való együttműködéssel, és nem is szeretnének más márkával elkezdeni tárgyalni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: