DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Vinales: Ez volt karrierem legrosszabb szezonja

Fő vb-esélyeseknek tűntek az idény elején, a végére azonban teljesen elsüllyedtek a Yamaha 2020-as gépen ülő fiatal reménységei – igaz, legalább Quartararo látja a pozitívumokat az idei évben.

Imádod a MotoGP-t, nem szeretnél lemaradni egyetlen motoros hírünkről és extra információinkról sem? Akkor csatlakozz a Formula MotoGP csoportunkhoz IDE KATTINTVA!

Álomszerűen kezdődött a Yamaha számára a 2020-as évad, mert bár voltak műszaki nehézségeik, a jerezi dupla során hat dobogós helyezésből ötöt elhoztak. Aztán persze megkezdődött számukra a hullámvasút: noha olykor-olykor még megvillantak, a legtöbbször azonban beleszürkültek a középmezőnybe. Kivéve Franco Morbidellit, aki remekül szerepelt a szezonhajrában is, s végül vb-ezüstérmes lett, ám az ő motorja a többiekével ellentétben a 2019-es gép alapjain nyugszik, míg Maverick Vinales, Valentino Rossi és Fabio Quartararo a legfrissebb specifikációval versenyzett. Utóbbi trióból végül Vinales végzett legelőrébb az összetettben – hatodik lett –, de ez csak minimális mértékben vigasztalta a spanyolt:

vinales-yamaha-portimao



„Ez egy minibajnokság, amit megnyertem. Próbálok valami pozitívumot találni ezzel, de nyilvánvaló, hogy teljes katasztrófa volt ez a szezon, karrierem legrosszabbja. Nehéz ezt elhinni, de most itt az ideje hazamenni, nyugodtnak maradni” – idézi a Motorsport.com a spanyolt, aki hozzátette: jobb időmérős eredménnyel talán a dobogóért is harcolhatott volna a vasárnapi Portugál Nagydíjon, a mezőnyben motorozva viszont ismét teljesen el volt veszve. Vinales egyébként még a szombati kvalifikációt követően nyilatkozott úgy, hogy „képtelenség győzni” a Yamahával pillanatnyilag.

Quartararónak ez az idény első felében háromszor is sikerült, de ahogy az előző hetekben, Portimaóban ő is csak küszködött, s végül top 10-en kívüli eredményének köszönhetően a világbajnokság korábbi éllovasa egészen a tabella nyolcadik helyéig csúszott vissza. „Nagyon nehéz így befejezni, sokkal jobban akartam teljesíteni” – értékelt a Petronas SRT franciája a The-Race.com hasábjain. „Amikor ilyen rosszul sikerül az utolsó hat futam, nehéz azt mondani, hogy elégedett vagyok a szezonnal. De igen, így is emlékezetes év lesz. Három győzelmet szereztem: vannak, akik sosem nyernek a MotoGP-ben, nekem pedig már háromszor is sikerült, szóval visszanézve ez mindenképp pozitív. Bizonyos szempontból nagyszerű idény volt, csak a vége nem sikerült jól, ez kicsit szomorú.”

quartararo-portimao

A Yamaha már évek óta küszködik az ingadozó formával, 2017-ben például Vinales révén ugyanolyan erősen kezdték a szezont, mint idén Quartararóval. A francia szerint azonban előbb-utóbb kitalálnak az erdőből a hangvillások: „Nyilván van megoldás. A tavalyi motor nagyon jól működött. Emellett ugyan én nem mentem a 2016-ossal, de Vinales szerint az is jó volt. Szóval van megoldás, csak meg kell találnunk a módját, hogy előrelépjünk ott, ahol szenvedünk. Ha összehasonlítjuk az adatokat Francóéval, akkor szerintem egyértelmű, hogy a kanyarodás és a hátsó tapadás terén hiányzik valami. Ezen kell dolgozniuk és kielemezniük. Szerintem a Yamaha is motivált, látták, hogy a 2020-as gépen ülők számára katasztrófa volt az utolsó néhány verseny. Látják ezt, nem kell folyamatosan elmondanunk, hogy nem működik a motor. Keményen dolgoznak, találni fognak valamit.”

Quartararo csapattársa, Morbidelli eközben tehát vb-ezüstöt nyert: verseny utáni nyilatkozatában nem felejtett el köszönetet mondani a Yamahának, bár hozzátette, hogy ő csak a „negyedik legerősebb” gépen ült idén. Sokak szerint az olasz, ha marad jövőre is az idén használt verziónál, esélyes lehet akár a címre is, de Morbidelli igyekezett hűteni a kedélyeket: „Érdekes és izgalmas lesz számunkra a következő szezon, de végső soron szatellit versenyzők vagyunk, szóval ugyan lesznek elvárásaim, de nem túl sok” – idézte Rossi jövő évi kollégáját a Crash.net szaklap.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: